Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:10

Wat is een getrommelde steen? Zijn dat de gladde? Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:11

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:16

wow dat ziet er mooi uit schimmelig.
ik heb zelf ook voorkeur voor de getrommelde,om ergens neer te zetten vind ik de ruwe mooier.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:17

Heb inmiddels trouwens het hele topic doorgelezen Lachen

Maar nog wat vraagjes Ja
Heb wat sites opgeslagen die ik nog door ga kijken Lachen
Ook hier in het topic al veel geleerd en wat stukken in een Word documentje opgeslagen.
Nu zijn er wat persoonlijke dingen waarvoor ik eventueel graag een steen zou willen. Maar wil wel iets wat dus echt bij me past. Zijn er misschien mensen die er meer over weten en mij eventueel via pb wat dingen kunnen aanraden?
Wat betreft een steen laten aanmeten, waar kan dat allemaal gedaan worden? En hoe gaat dat in zn werk?
Ook heb ik veel steentjes die ik gespaard in mijn basisschool tijd. Die heb ik gevonden of eens van iemand gekregen, erg mooie steentjes zitten erbij, maar wat wat is zou ik niet weten. Als ik er eens een foto van maak kunnen jullie me er dan misschien iets meer over vertellen? Lachen
Verder ben ik in het topic al wat boektitels tegengekomen en heb die opgeslagen. Verder nog aanraders voor wat leesvoer? Lachen

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:36

Welke boektitels heb je allemaal opgeslagen?
Deze ook? Ik weet niet of ie al eerder vermeld is, maar heb t boek zaterdag pas gekocht en kon niet zo snel weer vinden of het al gepost was.
De kristallengids, van Judy Hall, staat echt heel veel in! Ook erg leuk!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:46

Handboek geneeskrachtige stenen van Michael Gienger

de sleutel tot zelfbevrijding, psychologische oorsprong van 1100 ziektes en kwaaltjes- Christiane Beerlandt

energetische bescherming, van F. Delnooz

De eerste titel ben ik 2 keer tegengekomen. Een aanrader? Lachen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:54

Ik zelf heb oa Kristallen ontcijerd, van Sue Lilly. Naast dat de steen zelf wordt beschreven, wordt ook de mythe en historie, en sprirituele, geneeskrachtige en magische uitleg gegeven

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:55

Ja klopt is ook een heel goed boek, maar die kristallengids van Judy Hall ook, staan veel meer stenen in die uitgebreid beschreven worden!
Rond de 200 stenen worden daarin beschreven en in dat handboek geneeskrachtige stenen veel minder.
Alle andere boeken zijn ook erg boeiend!
Staan allemaal in de kast hier, kan bijna een bieb beginnen met wat ik nog meer aan leuke boeken heb hihihi.... Nagelbijten / Gniffelen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:56

ik heb o.a. een boek wat er ruim 400 beschrijft Lachen en nog een hele stapel andere edelsteenboeken.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:01

Welk boek is dat dan?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:02

hmmm ben nu niet thuis hihi, als ik er aan denk zal ik het opzoeken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:03

moeilijk kiezen,ik zou ook graag een compleet boek over edelstenen willen hebben.
oa met waar ze voor ingezet kunnen worden en mooie foto's

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:04

Oke is goed, leuk! OK dan!

Die Kristallengids van Judy Hall, staat met foto's en uitgebreide beschrijving erbij!
Kost maar 14,95-

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:06

ik vind het moeilijk om 1 boek te kiezen, ze gaan niet allemaal op hetzelfde in en lang niet elke boek behandelt evenzoveel stenen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:08

Wendy15 schreef:
de sleutel tot zelfbevrijding, psychologische oorsprong van 1100 ziektes en kwaaltjes- Christiane Beerlandt

Dat boekt weegt meer dan een kilo, haha. Alleen als je er echt zin in hebt en over mineralen staat er geloof ik niks in. Had hier een exemplaar, maar dan heb ik ooit eens verkocht Haha!

Iemand zin om in te haken?
[FZ] Schokkende filmpjes, waarom niet?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:09

Ga naar de boekenwinkel en kijk welk boek je aanspreekt Knipoog

Heb trouwens een paar weken gesjopt en oa een seleniet-spiraal gekocht Cool Net een eenhoorn-hoorn Haha! En om even sluipreclame te maken; die heb ik gesjopt in de Oude Molen, in Sint Antoinis; steen goede winkel, met speciale stenen (en vormen) en ook nog betaalbaar!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:11

Klopt, daarom heb ik er ook meerdere!
Zelf vind ik het prettiger als er foto's bij staan, want dan heb je er meteen ook een beeld van de kleur ed.
Sommige vind ik te zweverig beschreven, degene die ik heb van Michael Gienger en Judy Hall geven ook een duidelijke beschrijving van de herkomst en het ontstaan weer.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:15

vertel, wat is een seleniet spiraal hihi?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:20

zijn er ook boeken in het Nederlands geschreven=
die van Judy Hall lijkt me een goed boek en ik lees best engels,maar nederlands gaat me nog altijd beter af.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:22

Seleniet is wel een mooie steen, maar heel zacht van structuur.
Boek van Judy Hall heb ik gewoon int Nederlands hoor! Tong uitsteken
ISBN : 9 78905 203389

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:57

runningkawa schreef:
waarheid...proest! Nagelbijten / Gniffelen

Arabesk, zoals jij weet heeft alles trillingen. Zo ook het menselijk lichaam.
Ook edelstenen hebben trillingen. En dat je dat kunt meten is bekend.

Als je steeds in een bepaalde trilling zit kan het zijn dat jeje daardoor niet zo lekker voelt.
Zet er een andere trilling bij die de eerdere trilling daardoor opheft voel je je weer lekker

Maar dat is al eerder in het topic aangehaald.

Ach vroeger werd ook iedereen die zei dat de aarde niet plat was als gek versleten.
En iedereen die dacht te kunnen vliegen was ook gestoord want met de zwaarte kracht kon echt alleen een vogel dat. En bellen zonder snoertje, had dat een eeuw terug eens ieamand wijs proberen te maken? ....gelukkig zijn we ondertussen verder... kunnen we dingen meten. En dingen die we nu nog niet kunnen meten, wat over honderd jaar heel normaal is om te weten Lachen

Mensen halen trillingen zoals iedereen die kent golfjes in het water, geluid, licht (hoewel dat ook als straling opgevat kan worden), magnetron etc erbij als het gaat om allerlei genezende werkingen van edelstenen.

Tuurlijk elk molecuul trilt en ook bij een bepaalde frequentie. Dáárom kunnen we bijvoorbeeld met IR spectroscopie structuren van moleculen ophelderen. Een C=C binding geeft een ander beeld dan een C-C binding: http://nl.wikipedia.org/wiki/Infraroodspectroscopie

Pas bij -273 graden onder nul staan alle moleculen en atomen stil; het absolute nulpunt. Hoe heter een stof wordt, des te harder gaat een molecuul of atoom trillen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Absolute_nulpunt

Zoals rood en ultraviolet uitersten zijn van het zichtbare spectrum zo zijn Infrarood en elektromagnetische straling en radiogolven ook allemaal onderdeel van het spectrum van elektromagnetische straling http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektromag ... e_straling

Afbeelding

Echter behalve bestraling met radioactieve straling waarbij kankercellen gedood worden en genezende werking van UV licht op eczeem en psoriasis is enige werking van trillingen op het lichaam níet aangetoond.

Beleving van genezing door relikwieën berust op het placebo effect (dat wel inderdaad een werking kán hebben) dan op een werkelijk genezende werking.

Geloof in genezende kracht van edelstenen berust eerder op (bij)geloof dan op medisch wetenschappelijk aangetoonde werking.

Het staat iedereen natuurlijk vrij om te geloven en te gebruiken wat hij of zij wil, maar realiseer je dat je edelsteen niet meer of minder werkt dan je tuinkabouter in de achtertuin. Als je daar maar hard genoeg in gelooft gaat daar ook een werking van uit.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:57

Afbeelding
Dit is Seleniet. Omdat het familie van gips is, is het idd heel zacht en mag het ook niet in het water gelegd worden. Niet dat het uit elkaar valt, maar mooier wordt het ook niet Knipoog

Verder lossen stenen idd je problemen niet op...ze ondersteunen je er in. Tja, of het placebo is of niet, dat is een eeuwige discussie. Dat kan je alleen voor jezelf op lossen door het uit te proberen.
Daarvoor heb je nodig;
- een vrijwilliger
- een mooie gladde kiezel
- een mooie gladde edelsteen
- een blinddoek

Jij bent degene die geblinddoekt wordt, van te voren heb jij de stenen ook niet gezien. D vrijwilliger legt nu 1 steen in je hand. Voel de steen. Voel hoe het op jou overkomt, hoe jij je voelt. De vrijwilliger pakt steen 1 weg en geeft je de tweede steen. Zelfde verhaal; voelen! Doe nu de blindoek maar af.
Ik ben benieuwd hoe je het ervaren hebt!
Laatst bijgewerkt door Juut op 30-12-07 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:58

beetje azijn erbij gooien en het lost wel op hoor Extreme duivel

familie van gips... het ís gips, het zijn gipskristallen

CaSO4·2H2O

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:02

Dat is Seleniet maar wat is een Seleniet-spiraal? Een spiraal die je op kunt hangen ofzo?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:11

Nee, denk meer aan een eenhoorn-hoorn, zal morgen proberen foto te plaatsen Knipoog
@ arabesk; ja, maar dan de siersteenveriant...klein verschilletje Knipoog