Zelfgemaakte lipbalsem nu incl recept

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Re: Zelfgemaakte lipbalsem nu incl recept

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:45

Bij drogist de Lang in Rotterdam (*ook via de site te bestellen) staan witte balsem-bakjes.. gewone gewone met schroefdopje, zonder opdruk alleen.. verder kan ik je niet helpen, sorry.

Heb er net eentje gemaakt met amandel-honing Vingers aflikken
Iets meer vaseline gebruikt dan normaal, dan is ie wat minder hard Lachen

_Guppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:36

Ik ben nu bezig met het maken van een lippenbalsem met vaseline, cacao boter (Palmer's), honing, amandelolie en een stukje lippenstift... Ik ben benieuwd! Zal strax wel even foto's plaatsen!

_Guppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:40

Dit zijn mijn creaties:

Afbeelding

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:39

Kan het ook met alleen
- Vaseline
- Kaneel
- Vanille Aroma
- Oude lipstick

Graag snel antwoord, dan kan ik het zo nog proberen! Haha!

En is er een vervanger voor de aroma? want die hebben we niet meer in huis Bloos .

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 22:10

_Guppie_ schreef:
Dit zijn mijn creaties:

He je hebt ook nog van die mooie potjes kunnen vinden zie ik. Mooi geworden hoor. Maare denk erom, ik weet namelijk niet of de cacaoboter van palmers puur cacaoboter is of ook met toegevoegde ingredienten. Mocht je mengseltje al beginnen te stinken of je reageert op je balsem, gooi het dan gelijk weg.. Je potje natuurlijk niet die kan je mooi recyclen.

intral schreef:
Kan het ook met alleen
- Vaseline
- Kaneel
- Vanille Aroma
- Oude lipstick
Graag snel antwoord, dan kan ik het zo nog proberen! Haha!
En is er een vervanger voor de aroma? want die hebben we niet meer in huis Bloos .

Heb je een PB gestuurd. Je kan de vanille ook gerust weglaten, zou alleen niet te veel kaneel toevoegen, een mespuntje is meer dan voldoende. Kaneel is namelijk vrij sterk. Maar met een beetje vaseline, kaneel en oude lipstick kan je een prima lippenbalsem maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:15

Vanille-aroma hoeft helemaal niet, intral. Kun je prima achterwege laten lijkt me.

Verder zou ik zeggen, gewoon proberen! Ik kan me voorstellen dat 'ie met cacaoboter oid wel fijner wordt, en ik vind zelf de honing ook echt jummie in de lipbalsem, maar zonder kan 't ook vast wel...

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 22:17

Ik heb laatst zelf een lippenbalm met honing gemaakt, weet alleen niet meer volgens welk recept, maar dat dreef nadat ik het uit de koelkast haalde onderin mijn potje
hmm niet zo'n succes dus. Maar het is inderdaad wel heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:22

Hier blijft 't ook grotendeels onderin zitten. Maar in kleine potjes vind ik dat niet zo'n bezwaar, gewoon paar keer drukken zodat er een beetje honing langs je balsem omhoog komt Haha!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:48

ben gisteren ook maar lekker gaan knoeien in de keuken om zelf lippenbalsem te maken. Vind het sowieso erg leuk om te doen en het resultaat mag er wezen vind ik Haha! Zal binnenkort even foto uploaden.

Edit:
Ik heb ze net uit de koelkast gehaald en heb ontdekt dat je de lippenbalsem ook gewoon in een lege labello stick kan gieten! Voor de bokkers die het onhandig vinden om steeds met hun vinger in een potje te zitten is dit misschien een leuke tip Knipoog

Zoals ik eerder ook al zei zal ik snel even foto's maken!

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 22:35

Macchiato schreef:
Edit:
Ik heb ze net uit de koelkast gehaald en heb ontdekt dat je de lippenbalsem ook gewoon in een lege labello stick kan gieten! Voor de bokkers die het onhandig vinden om steeds met hun vinger in een potje te zitten is dit misschien een leuke tip Knipoog

Klopt, maar je moet wel een beetje een vaste hand hebben Haha! anders zit alles eronder.
En ik ben benieuwd naar je foto's en je ingredienten Cheese!

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 01:43

Zijn er hier ook mensen die misschien belangstelling hebben in verpakkingsmaterialen, zoals lipgloss rollers, lippenbalsem hulsen en tubes?

Als ik een grote bestelling doe dan kan ik het jullie eventueel tegen een gunstig prijsje aanbieden. De prijs kan ik nu nog niet exact geven, maar zal niet duurder worden dan € 1,- p.st. excl verzendkosten

Wil je hier meer over weten? Stuur me dan even een PB

Rollers voor lipgloss ( olie met bijv. geur en beetje kleur)
Afbeelding

Lippenbalsem huls
Afbeelding

Tubes voor bijv. creme, 30 gram. Zelf dicht te knijpen aan de onderkant met een platbektang
Afbeelding

Eventueel ook Cacaoboter: 50 gr voor € 2,-
Cacaoboter is het vet uit de cacaoboon. In een goede kwaliteit chocola proef je de cacaoboter, terwijl deze tegenwoordig in goedkopere chocola vervangen is door geharde plantaardige olie.
Cacaoboter smelt bij lichaamstemperatuur. Dat maakt cacaoboter ideaal voor bepaalde cosmeticatoepassingen. Met name wordt cacaoboter veel gebruikt in lippenbalsem en pommade's, maar ook in vette haarverzorging is het een geliefde grondstof. Daarnaast in crèmes voor de oudere en droge huid.

Onze cacaoboter is ontgeurd, zodat je het eindproduct kan parfumeren in de geur die gewenst is. Deze ontgeurde cacaoboter is beter houdbaar dan niet ontgeurde cacaoboter.

Bijenwas: € 1,50 per 50 gr
Bijenwas is een zeer klassiek ingrediënt in crèmes en zalven. Galenus gebruikte dit al in de oudst bekende coldcream recepten. Bijenwas wordt met name gebruikt om de consistentie en de glans van crèmes te verbeteren.
Buiten de cosmetica wordt bijenwas ondermeer gebruikt in boenwas en in kaarsen.

Vitamine E acetaat: € 2,- per 10 ml (je hebt maar een paar druppen nodig per keer)
Vitamine E acetaat is een anti-oxidant gebaseerd op vitamine E.

Vitamine E acetaat wordt gemaakt van vitamine E en azijnzuur. Het voordeel van vitamine E acetaat boven vitamine E is dat vitamine E acetaat veel eenvoudiger te verwerken is. Bovendien is vitamine E acetaat veel beter bestand tegen de inwerking van hitte en zuurstof.

Net als bij andere anti-oxidanten is een zeer lage dosis al voldoende om vetten en etherische olie te beschermen tegen oxidatie. Vitamine E acetaat heeft volgens sommigen ook andere eigenschappen, het zou goed voor de droge en oudere huid zijn, de huid gladder laten aanvoelen en ontstekingen remmen.
Vitamine E is vloeibaar. Er zijn geen neveneffecten bekend. De dosering als anti-oxidant is ongeveer 0,05 tot 0,1 %, maar een hogere dosering tot 2% kan geen kwaad. Koel, droog en donker bewaren.

Let op! dit gaat alleen door indien er voldoende belangstelling is

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 18:10

Ik heb zelf lippenboters gemaakt. heerlijk voelt het op je lippen, en ook de geur hmm. pure chocolade!

Afbeelding

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:25

Leuk!! Hoe heb je die dan gedaan?

Met cacaoboter alleen vind ik m iets te hard worden, en gemengd met vaseline voelt ie wat "brokkelig" maar smelt wel goed op je lippen verder.. Kan je dat nog voorkomen?
Hoe heb je die hierboven gemaakt? Lachen

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 13:16

Het klopt dat cacao boter alleen te hard wordt. En om te voorkomen dat het met vaseline en cacao boter te brokkelig wordt moet je zorgen dat je het goed doorroerd als je het smelt. Zorg ook dat alles goed gesmolten is. Je kunt ook altijd nog een beetje olie toevoegen zoals zonnebloem olie of olijfolie

Ik heb het recept op mijn forum gezet. Daar staan tevens ook andere beautyrecepten. Als je wilt kan je daar ook je eigen recepten bijzetten

http://craftyenzo.actieforum.com/

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:21

nou ik ga denk ik ook maar eens mijn eigen lipbalsem maken Haha!

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 13:22

haha veel plezier ervan he, en denk erom het werkt verslavend

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 12:42

LauraLala schreef:
nou ik ga denk ik ook maar eens mijn eigen lipbalsem maken Haha!

En zijn ze al klaar, ben wel benieuwd naar het eindresultaat! Haha!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:10

Ik heb vandaag weer wat spul binnen gekregen, wat balsem/pommade-hulzen, pigment, macademia-olie en lavendel voor een druppeltje erin..
Heb grotendeels cacaoboter erin, hij smelt nu supersnel, maar hij zit nu in zo'n huls, dus dat geeft niet.. Lachen

Ik ga binnenkort foto's maken...!! Lachen

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 12:40

Ik wil in het nieuwe jaar ook hulzen, pigment, amandel olie en wonderolie gaan kopen, maar eerst nog maar even wachten.. al is dat wel moeilijk hoor. Best verslavend deze hobby. Ik ben heel benieuwd naar je foto's. Ga je ook een labeltje maken om je huls?
Ik heb zelf nog 100 gram bijenwas en cacaoboter liggen dus daar kan ik in iedergeval wel even mee vooruit

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:26

Doe je die bijenwas ook bij de cacaoboter, want ik vind dat die van mij altijd nog erg snel smelt, zelfs bij aanraken van je vingers.. Gelukkig trekt de boter wel snel in, i.c.m. de vaseline gaat het al beter, maar nog snel zacht.. Blijft natuurlijk ook zelfgemaakt en heb niet zoveel toevoegingen als anderen natuurlijk, maar wie weet..
Een labeltje wil ik wel maken, want nu is het echt een saaie witte huls..
Ik ga mijn camera even pakken zo.. Lachen

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 01:18

Bijenwas is een was die veel gebruikt wordt om producten harder te maken, o.a. creme's lippenbalsems enz. Vaseline is zacht dus daardoor zal je lippenbalsem niet harder worden.
Ben benieuwd naarde foto's

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 21:11

He Karin, heb je al foto's gemaakt, ben best wel benieuwd naar het eindresultaat.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:26

Ja sorry, had ze gemaakt, maar niet geplaatst..
Hmm bijenwas, moet ik die er ook nog maar eens bij kopen Huilen van het lachen
Nu al teveel geld aan besteed Bloos

Hier is een balsem die ik heb en mijn 2 stiften die dus erg snel smelten, maar wel oh zo lekker *LOL*

Afbeelding

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:31

hihi ik heb 1grote pot gemaakt die nu op mn make-uptafeltje staat zodat ik iedere morgen mijn lippen eronder kan smeren Clown

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:45

Even stipje..

Misschien ga ik het ook wel even proberen.