Wat vind jij van abortus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Wat vind jij van abortus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:24

_Scarlet_ schreef:
Zelfs door die combinatie heen ken ik mensen die zwanger zijn geraakt... Pure pech dus!

Dan vind ik het nog even een ander verhaal als dat jij 1 soort anticonceptie gebruikt Knipoog

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:51

goed ik ben VOOR abortus,mits het om de goede beweegredenen wordt gedaan...

mijn verhaal:
ik was amper 17 toen ik er achter kwam dat ik zwanger was,
na 6 maanden zwangerschap kwamen we erachter dat mijn dochter lichamelijk gehandicapt is!! ze is geboren met spina bifida(open ruggetje)
dat was natuurlijk een shok,maar ik heb nooit een abortus overwogen,ze is inmiddels bijna 6 en ik moet eerlijk zeggen dat ik de 6 zwaarste jaren van mn leven achter de rug heb,
toen mn dochter 3 was,raakte ik weer in verwachting,
ongeplent,aangezien ik al een dochter heb die heel veel zorg nodig heeft,heb ik besloten om een abortus te ondergaan,
ik voed mn dochter alleen op,en aangezien alle aandacht altijd na mn zieke dochter zal gaan,vond ik het niet eerlijk voor het andere kant,daarbij was ik ook echt niet klaar voor een tweede,
tijdens de abortus heb ik aan 1 stuk door zitten huilen,voor mij gevoel deed ik hier goed aan,maar daarom is het nog niet leuk...kort darana heb ik een spiraaltje laten plaatsen zodat ik noooit meer in zon situatie terecht kom,

daarbij lees ik hier vol verbazingen over vruchtwater puncties en dergelijke..
ergens staat ja sl ik zwanger ben wil ik gelijk een punctie om te zien of het gezond is...mensen zo werkt het NIET!!
ten eerste als jij geen handicaps in de familie hebt wordt je daar niet eens op getest,daarbij krijg je met 12 weken een echo waarop 9 van de 10 keer niet eens te zien is of het kind al helemaal gezond is,daarbij krijg je alleen punctie bij verdenking van handicaps en gebeurd dat pas na een x aantal weken,daarbij is er ook nog kans op een miskraam na de punctie!!,

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:56

x_Mliss schreef:
je maakt een kindje zorg er dan maar voor.

En je denkt dat het kind daarbij gebaat is?

lique schreef:
...kort darana heb ik een spiraaltje laten plaatsen zodat ik noooit meer in zon situatie terecht kom,

Zelfs met een spiraaltje kan je dat niet zeker weten
Overigens kan ik me heel goed voorstellen dat in zo'n situatie een tweede voor zowel jezelf als beide kinderen te belastend zou zijn!

Ik zag laatst een voorlichtingsfilmpje op schooltv waarin letterlijk werd gezegd "als een meisje de pil slikt kan ze niet zwanger worden" Bloos

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:04

ondanks dat ik zelf een gehandicapt kind heb,kan ik wel berijpen dat mensen die zorg niet aan durven,
je krijgt namelijk niet alleen een ziek kind,maar je hele leven verandert,
je moet verhuizen omdat je huis waarschijnlijk niet zomaar aangepast kan worden,daarbij leef je half in het ziekenhuis,je hebt enorm veel met instanties te maken,wat heel frustrerend is,daarbij ben je speciale school nodig ,soms verpleging,etc etc etc..het hangt natuurlijk wel een beetje van de handicap af,
maar in mijn geval is mn dochter al 8 keer geopereerd waarbij het 1 keer kantje boord was,en dat levert een heleboel stress op,ook daar moet je maar tegen kunnen,

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:06

lique schreef:
ondanks dat ik zelf een gehandicapt kind heb,kan ik wel berijpen dat mensen die zorg niet aan durven,
je krijgt namelijk niet alleen een ziek kind,maar je hele leven verandert,
je moet verhuizen omdat je huis waarschijnlijk niet zomaar aangepast kan worden,daarbij leef je half in het ziekenhuis,je hebt enorm veel met instanties te maken,wat heel frustrerend is,daarbij ben je speciale school nodig ,soms verpleging,etc etc etc..het hangt natuurlijk wel een beetje van de handicap af,
maar in mijn geval is mn dochter al 8 keer geopereerd waarbij het 1 keer kantje boord was,en dat levert een heleboel stress op,ook daar moet je maar tegen kunnen,

Ik denk dat de meeste mensen idd niet beseffen wat het allemaal inhoudt! Petje af dat je het toch doet!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:07

Ik vind het echt moedig dat mensen hier neerzetten waarom ze de keuze voor abortus gemaakt hebben! zo zie je maar dat elke situatie anders is, en je niet zo makkelijk de keuze van een ander kan veroordelen!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:59

Lique wat goed dat je je verhaal hier zo neer durft te zetten, ik vind het echt heel knap van je!

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:53

dankjewel.....ik had mn verhaal al eens eerder gedaan omdat er volgens mij al zon topic bestaat,
daarbij vind ik het juist dat er een abortus beleid is in nl,ik bedoel hoeveel kinderen worden er in de wereld niet ter vondeling gelegt?puur omdat er geen abortus wet is...en dan afstaan voor adoptie?in sommige landen schieten kinderen daar ook niks mee op,mn zus is bv bezig te adopteren vanuit china,daar zitten giga veel terhuizen vol met kinderen,in 1 tehuis was het doodstil,waarom? omdat de kinderen de hoop hebben opgegeven ,want als ze huilen komt er toch niemand,daarbij is adoptie harstikke duur,voor mijn zus kost het zon 13000 euro ,dat is echt veel,ook die prijzen moeten omlaag,er zijn zoveel mensen die willen adopteren maar kunnen die 13000 euro niet betalen,voor dat soort landen zou een abortus wet helemaal niet zo slecht zijn..

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 13:27

lique voor mensen zoals jij heb ik echt respect! ik ben in ieder geval trots op je Lachen

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:35

Wauw Lique, ik vind jou echt een supermom! Respect als je op je 17e leeftijd toch besluit het kind te houden. Zelf ben ik tegen abortus, maar in een geval zoals jij dat je met een ziek kind zit kan ik je begrijpen. Een kindje zomaar laten weghalen begrijp ik niet, of er moet financiele of medische noodzaak zijn..dan ben ik voor.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:45

ik denk persoonlijk dat je zoiets nooit over iemand anders kan zeggen of van te voren een mening kan hebben. Ik denk dat als het je zelf overkomt het heel anders gaat. Is het welkom en het kan tja dan is de keus makkelijk. Is het welkom maar is het onmogelijk om wat voor reden dan ook, hoe reageer je dan?

Ik zei vroeger altijd als mn vriendje vreemdgaat kan hij oprotten. Vol overtuiging. mijn vriend heeft me 2 keer belazerd maar bleef toch bij hem. Is totaal iets anders maar komt er wek op neer dat je iets niet van te voren kan zeggen. Als het moment daar is reageer je toch altijd anders als je zou denken.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:55

Hmm ik vind dit echt een heel moeilijk onderwerp en denk dat het per geval verschillend is. Maar wat ze voor mij ook mogen bijstellen is de leeftijd van het (gezonde) embryo waarop het nog geaborteerd mag worden!!!
Ik ken iemand die zo lang heeft lopen twijfelen en het uiteindelijk met ruim 15 weken weg heeft laten halen.

Zelf ben ik nu 24 weken zwanger en toen ik met 13 weken mijn eerste echo kreeg zat alles er al op en er aan. Het babietjes hoefde enkel nog te groeien. Je ziet het hartje kloppen, het babietje bewegen met armpjes en beentjes.... Tijdens die echo merk je ook echt dat het embryo de echo op merkt en weg 'zwemt' van de plaats waar de echostaaf op je buik gehouden wordt. Leuker is het bij de 20wk als ze echt een trap of stomp geven richting de echostaaf Haha!

Maar schijnbaar moet zo'n embryo van 15 wk (wat ik persoonlijk al een klein babietje vind) eerst met een tang in stukken gemaakt worden voor het uit de baarmoeder gehaald kan worden!! Ik weet niet of het embryo eerst zwaar verdoofd wordt of niet. Dit vind ik echt schokkend!!! Verdrietig

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:57

Ik ben het helemaal met de TS eens.
Net als meiden die iedere keer de pil vergeten en dan vervolgend abortus willen plegen
vergeet dan de pil niet, eigen verantwoordelijkheid
ik ben tegen abortus en ga volledig met de TS mee

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:01

Ook ik ben voor abortus om de voor mij simpele reden dat ik écht géén kinderen wil. Ik ben nu 30 dus kraam geen onzin uit in de zin dat ik nog erg jong ben en nog niet in de toekomst kan kijken. Ik gebruik al jaren de pil en ben daar erg precies in! Mocht ik onverhoeds zwanger raken dan is het bij mij niet welkom. Dus wat is dan beter, tegen wil en dank het kindje geboren laten worden terwijl ik niks met kinderen heb en het waarschijnlijk niet kan geven wat het verdient of mezelf laten aborteren. En ik weet wat iedereen altijd roept, ja maar als het van jezelf is..... :-S Voor mij blijft het nee.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:39

Delphi schreef:
Hmm ik vind dit echt een heel moeilijk onderwerp en denk dat het per geval verschillend is. Maar wat ze voor mij ook mogen bijstellen is de leeftijd van het (gezonde) embryo waarop het nog geaborteerd mag worden!!!
Ik ken iemand die zo lang heeft lopen twijfelen en het uiteindelijk met ruim 15 weken weg heeft laten halen.

Zelf ben ik nu 24 weken zwanger en toen ik met 13 weken mijn eerste echo kreeg zat alles er al op en er aan. Het babietjes hoefde enkel nog te groeien. Je ziet het hartje kloppen, het babietje bewegen met armpjes en beentjes.... Tijdens die echo merk je ook echt dat het embryo de echo op merkt en weg 'zwemt' van de plaats waar de echostaaf op je buik gehouden wordt. Leuker is het bij de 20wk als ze echt een trap of stomp geven richting de echostaaf Haha!

Maar schijnbaar moet zo'n embryo van 15 wk (wat ik persoonlijk al een klein babietje vind) eerst met een tang in stukken gemaakt worden voor het uit de baarmoeder gehaald kan worden!! Ik weet niet of het embryo eerst zwaar verdoofd wordt of niet. Dit vind ik echt schokkend!!! Verdrietig

dit is ook 1 van de redes waarom ik geen abortus ben ondergaan met mn 1e zwangerschap,pas met 23 weken en 4 dagen kwamen de artsen erachter dat het gruwelijk mis was,ik had nog 2 dagen de tijd voor een abortus,daarna mag het wettelijk gezien niet meer in nederland,
ik voelde mn dochter al maanden schoppen etc,ikw ist al dat het een meisje was ,de babykamer was al klaar,en ze had al zelfs een naam, dus abortus zat er niet in..dat kon ik niet!!
en als ik nu na mn dochter kijk,6 jaar later!! weet ik dat ik de juiste beslissing heb gemaakt ookal is ze gehandicapt,

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:51

Ik zit er nu dieper overna te denken.
en ik moet zeggen dat op de een of andere manier me mening toch wel heel verschillende kanten opgaat

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:14

Ik ben voor abortus,
het is nooit een makkelijke beslissing want heel je lichaam schreeuwt om dit kind te houden en groot te brengen. Ik denk dus dat het bijna altijd in uiterste gevallen gebeurt.

Ik zou, als ik nu zwanger zou raken abortus plegen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:17

Der bestaan zoveel mogelijk heden om niet zwanger te raken gebruik dat dan als eerste als je het dan nog wordt okee dan vind ik een abortus wel handig.

ben je jong en je denkt niet na je gebruikt geen voorbehoedsmiddellen enzo dan vind ik dat het je eigen probleem is . Alleen een kind van 16 ong. kan niet zelf een kind opvoeden daar zal ze veel steun voor nodig hebbe.

er zitten dus 2 kanten aan een abortus verhaal

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 18:20

Dancie schreef:
Der bestaan zoveel mogelijk heden om niet zwanger te raken gebruik dat dan als eerste als je het dan nog wordt okee dan vind ik een abortus wel handig.

ben je jong en je denkt niet na je gebruikt geen voorbehoedsmiddellen enzo dan vind ik dat het je eigen probleem is . Alleen een kind van 16 ong. kan niet zelf een kind opvoeden daar zal ze veel steun voor nodig hebbe.

er zitten dus 2 kanten aan een abortus verhaal

vriendin van mij is bevallen met 16 jaar, erg jong vind ik zelf, maar ze heeft het prima gedaan!
eigen ouders waren overleden en ze had niemand op terug te vallen.
ze heeft het toch gered en ze woont nog steeds samen met haar vriend en zoontje.
ze is nu trouwens 21.

dus het kan ook wel goed gaan met jonge moeders die niet veel hebben om op terug te vallen *LOL*

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:23

x_Mliss schreef:
Ik ben het helemaal eens met Djoena je maakt een kindje zorg er dan maar voor.

En als je dat nu best wil maar het lukt niet gezien de omstandigheden? Is dat goed voro het kind en voor jezelf?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:29

MISTRAL94 schreef:
Maar er bestaat dus alleen maar of de pil of het condoom een combinatie werkt niet? Knipoog

Ik bedoel het dus als je het beide gebruikt.

Ik ben niet in staat nu een kind te krijgen en op te voeden, en abortus mja wil ik niet zonder echte goede reden. Dus dan maar gewoon veilig Haha!

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:31

Ik ben persoonlijk heel fel tegen abortus, om wat voor reden dan ook.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:32

imka schreef:
Ik ben persoonlijk heel fel tegen abortus, om wat voor reden dan ook.

Dus als jij verkracht wordt hou je het ook?
En als je van jezelf weet dat je dr geen geld voor hebt, in combinatie met bovenstaande , dan hou je het? en zie je te overleven?

nou sorry, als ik verkracht wordt laat ik het toch echt weghalen, ik hoef geen kind van een of andere smeerlap, en het feit dat ik pas bijna 18 ben, moet er niet aan denken Lachen

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:34

Jolliegirl schreef:
Ik ben niet in staat nu een kind te krijgen en op te voeden, en abortus mja wil ik niet zonder echte goede reden. Dus dan maar gewoon veilig Haha!

Als ik geen vaste relatie zou hebben zou ik ook condooms gebruiken, maar als je eenmaal een tijd samen bent, helemaal steady bent, en samenwoont gebruik je dat niet meer is mijn ervaring (en van veel vriendinnen van mij ook)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:35

odetteke schreef:
Jolliegirl schreef:

Als ik geen vaste relatie zou hebben zou ik ook condooms gebruiken, maar als je eenmaal een tijd samen bent, helemaal steady bent, en samenwoont gebruik je dat niet meer is mijn ervaring (en van veel vriendinnen van mij ook)

Ik ben nog jong, heb geen relatie, ook geen sex.
Dus tis voor mij momenteel nog niet iets om over na te denken Lachen

Maar ik dacht even verder dan mijn neus lang is snappie Tong uitsteken