Arm aan het afsterven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ibouma

Re: Arm aan het afsterven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:29

klopt dit allemaal ?
je bent er hartstikke vrolijk onder lijkt me, wedstrijd rijden ook.en de rest van jou omgeving maakt zich minder zorgen dan ons, de bokkers...

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:33

Zit topic al tijdje te volgen, klinkt niet lekker.
Ik zou allang in een ander ziekenhuis geweest zijn maar als jij d'r zo nuchter onder blijft..
Veel geluk met springen en hopen dat je pony het dan maar goed doet.
Wel mooi dat je zo'n vertrouwens in d'r hebt.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:46

Huh wat bizar!
Ik zou toch even naar een ander ziekenhuis gaan dan.. Scheve mond.
Iig succes met springen!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:54

Heb je toevallig een bad waar in je in kunt liggen?
Ik ben namelijk erg benieuwd wat je arm gaat doen als deze in aanraking komt met warm water...
Omdat je arm zo koud en gevoelloos blijft.

Succes met je wedstrijd... (heb je al wel geoefend met een arm?)

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:58

ankem schreef:
Dystrofie wordt hier geopperd. Hmm denk het zelf niet. Ik heb 3 keer dystrofie gehad en die pijn is zo hevig, dan schreeuw je het bijna uit. Ik verdroeg totaal niets meer aan mijn voet, geen aanraking, zuchtje wind, sok of schoen.
Dat blauwe zou dan samenhangen met de koude variant, die meestal eerst begint met de warme variant.
@ Marleen_88 jij hebt het over (spier)dystrofie. Dat kan niet. Dat is een progressieve ziekte, met de dood als gevolg. Je hebt vast posttraumatische dystrofie of reflexdystrofie gehad.

Waar ik wel aan moet ik denken is raynaud fenomeen. Het is nu kouder weer. Mensen met raynaud hebben daar erg last van. Dan slaan door de kou de bloedvaten dicht. Vingers verkleuren wit/blauwig, voelen heel koud en doof aan.
Ik heb er zelf ook last van in beide voeten en handen. Lig nu al bij deze temperaturen in bed met een dik fleecepak aan om het warmer te krijgen. Als je koude handen en voeten hebt, heb je het al snel helemaal koud.

Toch gek dat jij hier wel aan denkt, en de artsen in het ziekenhuis niet!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:09

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:39

Ook ik vind het nogal raar dat de ouders van de TS zo "laks" zijn, als je bewegingsfuncties steeds meer uitvallen, zouden mijn ouders me net zolang in het ziekenhuis laten zitten todat de doktoren zouden weten wat het is. dit kan toch niet? vind het idd ook een beetje raar....eigenlijk....

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:46

annebe schreef:
Heb je toevallig een bad waar in je in kunt liggen?
Ik ben namelijk erg benieuwd wat je arm gaat doen als deze in aanraking komt met warm water...
Omdat je arm zo koud en gevoelloos blijft.

ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:57

Het is in zo'n korte tijd verslechterd, hoe zal het zondag dan wel niet zijn? Nagelbijten / Gniffelen

Ik was direct naar een ander ZH gereden, al helemaal als het erger wordt. Straks ben je te laat Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 14-09-07 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:05

ankem schreef:
Waar ik wel aan moet ik denken is raynaud fenomeen. Het is nu kouder weer. Mensen met raynaud hebben daar erg last van. Dan slaan door de kou de bloedvaten dicht. Vingers verkleuren wit/blauwig, voelen heel koud en doof aan.

ja dat heb ik ook altijd in de winter... in het topje van mn middelvinger aan 1 hand... elke keer weer in de winter, en als ik dan mn hand flink schud (dus het bloed naar beneden schud zeg maar) dan is het met 5 minuten weer over... maar dat voelt echt heel raar...

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 07:33

Elzepelze schreef:
ankem schreef:
Dystrofie wordt hier geopperd. Hmm denk het zelf niet. Ik heb 3 keer dystrofie gehad en die pijn is zo hevig, dan schreeuw je het bijna uit. Ik verdroeg totaal niets meer aan mijn voet, geen aanraking, zuchtje wind, sok of schoen.
Dat blauwe zou dan samenhangen met de koude variant, die meestal eerst begint met de warme variant.
@ Marleen_88 jij hebt het over (spier)dystrofie. Dat kan niet. Dat is een progressieve ziekte, met de dood als gevolg. Je hebt vast posttraumatische dystrofie of reflexdystrofie gehad.

Ik heb er zelf ook last van in beide voeten en handen. Lig nu al bij deze temperaturen in bed met een dik fleecepak aan om het warmer te krijgen. Als je koude handen en voeten hebt, heb je het al snel helemaal koud.

Toch gek dat jij hier wel aan denkt, en de artsen in het ziekenhuis niet!

Sorry? De artsen in het ziekenhuis denken toch ook niet aan dystrofie of andere zaken die hier zijn geopperd? Kan je opmerking niet helemaal plaatsen.....Nors opkijken

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 07:40

LKaris, meid... Ga nou alsjeblieft naar het AMC of MCA of iig een ander ziekenhuis voor een Second Opinion Ja En hoe banketstaaf het ook klinkt, je moet wel rekening met jezelf blijven houden als het ook echt niet gaat zou ik ook gewoon, hoe moeilijk dat ook is, afzeggen Ja

* en wat leuk die parade rijden, AHUM Clown Zie mezelf al gaan *LOL* *

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 07:47

Ga naar een ander ziekenhuis! Je leeft maar 1 keer, dus wees zuinig op je lichaam!!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:07

Ik snap echt niet dat je zo rustig kunt blijven, en ook gewoon nog een wedstrijd kunt rijden.
En wat vinden je ouders er eigenlijk van?
Mijn ouders hadden me allang naar andere ziekenhuizen gebracht, net zolang tot duidelijk was wat er is!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:13

Heb het topic doorgeworsteld Knipoog Jeetje, wat lastig dat ze niet weten wat het is! Ik ga hier niet lopen speculeren over wat voor erge dingen het zouden kunnen zijn, denk niet dat je daar veel aan hebt. Zou als ik jou was inderdaad naar een ander ziekenhuis gaan voor een second opinion. Wel loop je het risico dat ze daar hetzelfde zeggen, namelijk: bewegen. In hoeverre dat gaat natuurlijk, en inderdaad onder begeleiding van een fysiotherapeut. Het is namelijk wel zo, dat als de arm volledige rust krijgt, er meer vocht opbouwt en de bewegelijkheid nog minder wordt.

Ik snap alleen niet hoe je die wedstrijd wil gaan rijden met 1 arm. Sorry, maar dat maakt wel dat ik het iets minder serieus neem Bloos Als je echt helemaal niets met die arm kan, hoe stap je dan op? Waar laat je hem tijdens het parcours? (en mag je uberhaupt wel met 1 hand wedstrijd rijden? Geen idee eigenlijk) Je kan hem moeilijk zo in de lucht laten bungelen lijkt me, en aangezien je hem niet kan bewegen kan je hem ook niet ergens anders laten... Verward

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:38

Heel vervelend, maar als jij zegt dat je arm ed verlamd is, snap ik niet hoe je ooit teugels wilt gaan vasthouden Verward

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:41

Hm.. heb het hele topic doorgelezen en had eigenlijk al gehoopt dat ik zou lezen wat het zou zijn!!
Wat zei je tante er van gisteren??

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:50

Meteen naar het ziekenhuis!
Ik zou echt gaan, ik heb iemand meegemaakt met soortgelijke verschijnselen aan een hand, die binnen een half jaar overleden is. Bij haar waren ze te laat, zij heeft afgewacht en is pas later naar het ziekenhuis gegaan.
Ik zeg absoluut niet dat dit zo is bij jou, maar neem het zekere voor het onzekere. Probeer desnoods een ander ziekenhuis!
Ik ben ontzèttend van het bovenstaande geschrokken, dus vandaar dat ik het toch even wilde laten weten.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:51

Ben benieuwd wat je tante heeft gezegd over je arm?
En idd wat al zovelen hebben gezegd zou ik, als ik jou was, je ouders vragen om naar een ander ziekenhuis te gaan voor een second opinion.
Ik heb al zoveel verhalen gehoord over het WFG in Hoorn, negatieve dan, dat ik er er voor kies om naar een ander ziekenhuis toe te gaan.
De behandeling van mijn dochter na een gebroken arm was ook erg slecht.
Het gips moest er na 6 dagen af en ze kreeg geen nieuw gips want dat vonden ze niet nodig.
Een week later is ze er weer op gevallen.......
Het ziekenhuis in Lelystad staat goed aangeschreven (heb ik zelf ervaringen mee), en anders Alkmaar of Amsterdam.
Dit lijkt me echt niet goed hoor; je voelt niets, je kan het niet bewegen, het is koud, er zijn vlekken te zien en het wordt langzamerhand steeds erger!

Hoe erg ook, ik zou die wedstrijd toch afzeggen als ik jou was.
Dit is levensgevaarlijk wat je gaat doen.
Ik heb zelf een dochter van 12, als die in jouw schoenen stond dan kwam ze toch echt niet op een paard te zitten met zo'n arm, laat staan een springwedstrijd rijden.......
Ik zou het mezelf nooit vergeven als het fout zou gaan.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:04

Heb het hele topic doorgelezen, en vind dat er nogal Laks mee wordt omgegaan.
Zowel door jou (van wat ik lees hé), als je ouders, als het ziekenhuis.

Maak een lijstje, van wat hier is genoemd wat het zou kunnen zijn leg het voor zijn neus, en vraag of dit het niet zou kunnenn zijn, zo nee, laat hem maar met antwoorden komen WAAROM niet, Als je het nog niet vertrouwd kan die met een boek ofzo komen om het te laten zien.

Ga hier in hemelsnaam werk van maken, en laat je verdorie niet zo afschepen!

(Sorry, maar kan hier een beetje kwaad om maken, hoe LAKS ze wel niet in het ziekenhuis zijn tegenwoordig..)

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:12

Ik zou zoooo hard naar een ander ziekenhuis rennen desnoods Knipoog
En er bivakeren tot ze weten wat er aan de hand is. De reactie van de arts die je heeft behandeld vind ik onwijs laks, dat klopt van geen kant. Straks zit jij met een arm die je nooit meer kunt bewegen(niet om je bang te maken)!

Dat je heel graag de wedstrijd wilt rijden snap ik wel. Maar wees verstandig en doe het niet. Dat je ouders je dat laten doen snap ik sowieso niet; ik zou niet op een paard mogen (en vooral wíllen) stappen in jouw situatie.
Voor hetzelfde geldt gebeurt er iets; wie weet ben je dan wel helemaal niet volledig verzekerd omdat jij met jouw aandoening op een paar stapt? (geen idee hoe zoiets zit hoor, maar komt in me op).

Maak er werk van, je hebt maar twee armen en die wil je toch echt graag behouden lijkt me! Succes meid Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:30

Eerlijk gezegd heb ik een beetje het idee dat de bokkers zich als enigste druk maken. Nagelbijten / Gniffelen
TS zelf lijkt er aardig rustig onder, wil nog een springwedstrijd rijden..... ouders zijn er schijnbaar ook rustig onder, net zoals het ziekenhuis.
Daardoor krijg ik eerlijk gezegd een beetje het gevoel dat het niet zo erg is als wordt beweerd, kan het ook fout hebben hoor, dan mijn excuses hiervoor... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:33

Ik vind de foto's er ook niet angstwekkend uit zien. Ze is al een paar keer onderzocht. Mijn vermoeden is dat ze nu zelf de arm helemaal vast zet en moet ze inderdaad gewoon gaan bewegen.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:37

Klinkt eng, ik zou me in ieder geval niet laten afschepen in het ziekenhuis!
Sterkte ermee

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:38

Inderdaad, de arm is nu dik maar dat is een normale reactie als je je arm ineens niet meer gebruikt. Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat hij 'verlamt' is, want dan kun je niet eens op een paard stappen, laat staan een springwedstrijd rijden..