Iedereen heeft wel een dwangneurose, toch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Iedereen heeft wel een dwangneurose, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:19

Ach ja met drinken. Ik drink dus alleen uit ene plastic beker en niet uit een glas, een glas drinkt gewoon neit lekker en smaakt het drinken vies, hihi

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:22

karoliena schreef:
Ach ja met drinken. Ik drink dus alleen uit ene plastic beker en niet uit een glas, een glas drinkt gewoon neit lekker en smaakt het drinken vies, hihi

owjaa dat heb ik ook met drinken. Melk moet ik uit een plastic beker hebben en echt niet uit een glas (ieell)
Ik eet mijn ontbijt ook altijd van plastic borden en mijn avondeten van een "stenen" bord. Het zal nooit andersom zijn, want dan smaakt mijn eten niet meer. Klinkklare onzin natuurlijk, want het voedsel blijft hetzelfde.. Clown

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:47

Ja en toch is het echt zo, heb ik ook hoor. Hihi

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:48

karoliena schreef:
Ja en toch is het echt zo, heb ik ook hoor. Hihi

Ben gelukkig niet de enige Vork , maar als ik topic zo lees, heeft volgens mij half paardrijdend nederland er last van Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:51

Haha ja precies, scheelt weer

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:31

Ja, hier nog iemand!!!

1. Ik drink altijd een even aantal slokken, 2, 4 of 6, maar nooit 1, 3 of 5 slokken...

2. Ik sta bij grotere tegels niet op de voegen, kleine tegels of stenen kan ik het niet voorkomen, maar zodra mn voet net op een steen past, sta ik niet meer op de voegen...

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:38

Een jongen bij ons in de buurt heeft hier last van, heel vervelend. De informatie die je hersens binnenkrijgen gaat normaal via een ''deur'' en dan sluit die weer. Bij dwangneurose blijft die deur openstaan bij bepaalde handelingen zodat de informatie niet een kamer binnegaat maar ergens blijft hangen, zo is het mij uitgelegd. Die jongen zat echt 2 uur zn tanden te poetsen!
Dingen als kleren niet op het bed en schoenen langs elkaar tsja daar heb ik ook wel dingen van, iedereen denk ik wel. Maar dat is in z'on kleine mate dat ik zoiets niet kan vergelijken met een echte dwangneurose.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:53

Ehm.. ik kan er zo snel maar een bedenken.
Ik fiets niet onder lantaarnpalen door waar een duif op zit. Ik ben niet bang voor duiven ofzo. Maar ik ben één keer op m'n kop gescheten. En ik durf het nie tmeer.
Ik kwam laatst bijna onder een auto toen ik uitweek voor een duif. Het is erg onzinnig. Maarja, wat doe je eraan.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:58

Ik heb geen last van dwangneuroses, dat klinkt mij zo ernstig in mijn oren, maar ik leg mezelf wel dingen op en als ik dat dan niet doe 'gaat er iets mis'.
Voorbeeld;
Ik ben mijn boeken aan het kaften, en dan bedenk ik in mijn hoofd; 'als ik daar geen plakbandje doe dan zak ik voor dit vak'. Maar ik ga dan dat helemaal serieus nemen en ben echt een tijd bezig om dat weer uit mijn hoofd te praten. En vaak luister ik er ook nog naar. Echt belachelijk eigenlijk.. Nagelbijten / Gniffelen

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:39

OHja. Nu ik zo denk heb ik nog een dwangneurose. Tikken. Ik tik veel met m'n vingers, met m'n been. Hoe dan ook. En het moet altijd een mooi rond getal zijn. Altijd 5 of 10 of 150 ofzo. 9 keer tikken kan ik niet uitstaan. Ook als ik fiets of loop. Ik tel continu hoevaak ik trap/stap. tot een bepaald punt moet een bepaald aantal stappen zijn. En ik knars met m'n tanden en wiebel heen en weer. HEt is een stom gezicht. Lijken wel autistische trekjes. Maarja, can't stop it.

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:46

nienke1208 schreef:
2. Ik sta bij grotere tegels niet op de voegen, kleine tegels of stenen kan ik het niet voorkomen, maar zodra mn voet net op een steen past, sta ik niet meer op de voegen...

Jaaah die heb ik ook en als er bijv 2 kleuren stenen zijn, moet ik met elk been even vaak op een kleur gestaan hebben. Clown hoe dom eigenlijk....

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:50

Ik controleer altijd een aantal keer of ik mijn kast en de stal van danc dicht zijn.... Bloos

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:06

ik heb geen dwangneurose, maar wel eigenaardige trekjes zeg maar Nagelbijten / Gniffelen
zo moet ik tijdens het boodschappen doen, van alles een even aantal hebben, dus niet 1 pak koffie, maar 2 en niet 3 van iets maar 4... als ik 4 moet hebben, en er zijn maar 3, dan neem ik er 2 en ga een dag later wel weer Bloos

*edit*

boodschapen doen voor een ander is dus niet grappig

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:18

haha, ik kijk wel 10 keer of ik het hek van de wei wel goed heb dicht gedaan, ook met alles er op en er aan. en dat met de stenen van hierboven... oja bij de wc, ik kan gewoonniet het laatste stukje toiletpapier gebruiken. dan denk ik telkens dat er iets gebeurt met mijn familie of zo.... echt raar.... heb ik mijn hele leven al denk ik...

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:22

Dana01 schreef:
ik heb geen dwangneurose, maar wel eigenaardige trekjes zeg maar Nagelbijten / Gniffelen
zo moet ik tijdens het boodschappen doen, van alles een even aantal hebben, dus niet 1 pak koffie, maar 2 en niet 3 van iets maar 4... als ik 4 moet hebben, en er zijn maar 3, dan neem ik er 2 en ga een dag later wel weer Bloos

*edit*

boodschapen doen voor een ander is dus niet grappig

Ik moest wel erg lachen om je edit, sorry, maar ik zie het helemaal voor me...
Hoe los je dat trouwens op?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:27

mijn eigen boodschappen tegelijk doen Bloos

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 11:10

ik heb er wel een paar en krijg er de laatste tijd wat meer last van.

haren op mensen hun rug.. die MOET ik er af halen.
wild vreemde in de rij bij de kasse? ik hal de haren van de rug..
ik verontschuldig me maar meestal, maar het moet.. dus doe ik het.

de katten: hun eten moet precies zo op de bordjes liggen. ze mogen ook niet eerder eten dan dat het goed op de bordjes liggen. vervolgens moet ik eerst het mes in de gootsteen gooien en moeten de bordjes eerst op de grond staan voor ze eten mogen (deze wordt erger helaas)

op werk moet ik stapels van 8 maken, maar officeel kan een stapel ook wel eerder weg. niet bij mij. moet 8 en anders ben ik pissig... (wordt ook erger!)

als ik beneden komt doe ik eerst rondje dieren.. (behalve katten want die volgen wel)
hoi vogel, hoi gerbil, hoi vissen, dan eten geven.

hoeven krabben in een vierkantje, beginnend links voor, links achter, rechts achter, rechts voor.
hoofdstel, eerst keelriem, dan neusriem vast..
euh.. lantaarnpalen tellen.
telneuroses heb ik heel veel trouwens. vroeger heel erg gehad.
als ik voor een auto langs ging moest ik eerst tot 10 ofzo geteld hebben voor die auto achter me langs mocht.. ging het mis, volgende auto...

ik kan nog wel doorgaan, maar doek niet.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:54

manonnetjoe schreef:
Een jongen bij ons in de buurt heeft hier last van, heel vervelend. De informatie die je hersens binnenkrijgen gaat normaal via een ''deur'' en dan sluit die weer. Bij dwangneurose blijft die deur openstaan bij bepaalde handelingen zodat de informatie niet een kamer binnegaat maar ergens blijft hangen, zo is het mij uitgelegd. Die jongen zat echt 2 uur zn tanden te poetsen!
Dingen als kleren niet op het bed en schoenen langs elkaar tsja daar heb ik ook wel dingen van, iedereen denk ik wel. Maar dat is in z'on kleine mate dat ik zoiets niet kan vergelijken met een echte dwangneurose.

Dit is nou iets waar ik echt wat aan heb! Je haalt me de woorden uit de mond!
Wat ik hier heel veel lees, zijn gewoon een soort van 'tikken' , en geen dwangneuroses. Amen! Lachen

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:17

Ik moet altijd een paar keer mijn tas controleren of ik alles bij me heb (ik weet dat ik er alles in heb gedaan, maar ik MOET het controleren)
Bij het tandenpoetsen moet ik zo lang/hard poetsen totdat er bloed uitkomt Sigaar , anders vind ik dat ik niet genoeg gepoetst heb (ik ben panisch voor gaatjes)
Als ik midden in de nacht wakker wordt moet ik altijd op mijn wekker kijken en dat is niet omdat ik wil weten hoelaat het is, maar ik moet weten of ik nog goed kan zien (ben blijkbaar bang dat ik in een nacht tijd blind wordt)

Dit is het wel zo'n beetje. Die van het tandenpoetsen vind ik het vervelendst. Het is niet echt goed dat er bloed uit je mond komt, want dan poets je wel heel hard, maar het MOET gewoon. Erg irritant.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:47

idd herken dit wel Knipoog Het is zeker niet dom ofzo. heel veel mensen hebben dat geloof ik, wel enorm irritant

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:56

Toen ik je 'stelling' las dacht ik: Ja, inderdaad dat heeft iedereen wel.

Maar nu ik erover nadenk. Nee, ik kan niets ontdekken bij mezelf Clown
Ik heb wel gewoontes, als ik een prak eet begin ik altijd aan de buitenkant, daarna het binnenste rondje. Maar mocht dat een keer niet kunnen of mogen of weet ik veel wat, no problem.

Soms ben ik zo in gedachten dat ik idd niet meer weet of ik de deur dicht gedaan heb, ene keer loop in terug, andere keer niet en het is zoiezo niet standaard.

Ook de dingen die ik verder lees in het topic, nee.
Ik heb zo mijn gewoontes, maar mocht dat op 1 of andere manier niet uitkomen, oke dan doe ik het anders. Niets geen onheil dat dan op mij af zou komen.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:00

Ik heb er ook last van, al kan ik er nu even geen bedenken. Die dingen die ik doe zijn ook echt onlogisch maar ik doe het wel Clown

edit;
-- Melk drink ik niet uit een groene beker, want dat vind ik vies.. Nagelbijten / Gniffelen *dit klinkt zo onzinnig*

-- Als ik wegga van stal wil ik als laatste mijn eigen paard geaaid hebben Tong uitsteken

-- Mijn tv op mijn slaapkamer moet van stand-by af zijn, dus echt helemaal uit.

--Vroeger had ik iets irritants in de auto, ik deed alsof mijn ogen poppetjes waren en die sprongen dan van paaltjes naar stoplichten en boompjes etc. Of ik mocht van mezelf alleen met mijn ogen knipperen waar lantaarnpalen stonden Nagelbijten / Gniffelen

Het zijn niet echt dwangneuroses, want als het niet kan word ik niet gek ofzo, maar ik doe het gewoon. Alleen de melk uit de groene beker zal ik nooit opdrinken.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:03

Ik drink geen melk uit bekers. Alleen glazen.

Alles wat naar geluid kan maken (dat lijkt op het geluid als je met je nagel over een schoolbord heen gaat) kan ik niet aanraken.

Dit is best vervelend papier, plastic bekers bestek of bordjes maken dat geluid namelijk ook.

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:16

Ik heb altijd met een zebrapad dat ik alleen op de zwarte stukken loop, mijn singel moet altijd met de letters kieffer aan de linkerkant zitten, als ik 'm andersom doe dan ben ik bang dat er wat gebeurt Verward
Voordat ik ga slapen altijd vaseline op mijn mond.
Eet altijd van een plastic bord anders vind ik het niet lekker, ook drink ik alleen maar uit een glas, beker vind ik vies. Het water uit de kraan boven in de badkamer smaakt echt veeel lekkerder dan het water uit de kraan beneden. Vind ik echt vreemd haha.

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:21

prachtig topic Lachen
en volgens mij best wel een succes, met 13 pagina's

ik geloof echt wel dat iedereen van die dwangneuroses heeft..

zelf kan ik van mijzelf niet zoiets specefieks noemen, mijn hoofd is een beetje leeg Lachen

maar ik heb ze zeker ook wel, ik ben ook vrij precies en netjes in dingen.
en ik erger mij dood als iemand anders het op een ander manier doet....