Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JodieR

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:44

Chupa ! : Wat melodys_star al zei, gewoon respect ! Haha!

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:01

Dat is echt heel goed van je Chupa! Lachen

Ik heb ook klein goed nieuws: gisteravond had ik het even heel moeilijk, maar ik heb niets wat met automutileren te maken heeft gedaan Lachen .

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:20

goed zo!! Haha!
wou dat ik hetzelfde kon zegge..
kom vanzelf wel Lachen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:48

Dinniej schreef:

Ik heb ook klein goed nieuws: gisteravond had ik het even heel moeilijk, maar ik heb niets wat met automutileren te maken heeft gedaan Lachen .

Goed Dina!! SUPER GOED! Haha!.

Ik zelf doe het elke dag. Iets uit mijn verleden, woont erg dichtbij. Eigenlijk meerdere dingen. Ik kom het nog vaak tegen waardoor ik helemaal 'gek' wordt ik mijn hoofd. Helemaal in paniek raak ik dan en hysterisch. De enige manier om weer gewoon 'normaal' mezelf te worden, is automutilatie.

Maar, Dina. Je hebt het echt knap gedaan meis. Lovers

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:49

LuckySil schreef:
Komt vanzelf wel Lachen

Indedaad. Dat moeten we blijven vasthouden, dan komt het inderdaad vanzelf wel. Dit soort dingen gebeuren niet 1,2,3. Dat gaat geleidelijk met de tijd.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:52

MelOdYs_Star schreef:
Dinniej schreef:

Goed Dina!! SUPER GOED! Haha!.

Ik zelf doe het elke dag. Iets uit mijn verleden, woont erg dichtbij. Eigenlijk meerdere dingen. Ik kom het nog vaak tegen waardoor ik helemaal 'gek' wordt ik mijn hoofd. Helemaal in paniek raak ik dan en hysterisch. De enige manier om weer gewoon 'normaal' mezelf te worden, is automutilatie.

Maar, Dina. Je hebt het echt knap gedaan meis. Lovers

Ja dat heb ik ook!
Ik kan het juist vaak ook beter gewoon elke dag doen..
Als ik mezelf heel erg tegen ga houden, doe ik het misschien 1 dag niet, maar de dag erna doe ik het dan 10x zo erg!
Maar die jonge waar ik bijna iets mee heb, is opzoek naar een huisje, en als ik wil mag ik bij hem komen wonen. Ik zit er echt aan te denken om het te doen.. Misschien krijg ik dan wat rust.. en als ik dan de drang heb om het te doen, kan hij me tegenhouden door erover te praten wat me dwars zit enzo Lachen en misschien lukt het dan eindelijk om te stoppen!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:56

@LuckySil ; Hoe oud ben je dan nu? Niet dat dat er iets mee te maken had, ik woonde op mijn veertiende al samen met mijn ex. Niet dat dat leuk was, maar toch. Ik hoop dat je er niet té veel van verwacht, vergeet niet, dat er ook een boel werk is, als je samenwoond of zelfstandig. En onderschat het huishouden niet. Ik doe het vanaf mijn dertiende en vind het best zwaar. Iedereen die zegt dat het huishoudelijk werk minder zwaar is dan school, weet meestal ook niet waar het over praat.

Ik hoop dat je een goede beslising kan maken, voor jezelf. En doet wat voor jou het beste voelt/lijkt. Maar laat je niet beïnvloeden.

Ik automutileerde voor mijn behandeling echt heel vaak per dag. Nu doe ik het nog ongeveer 1 á 2 dagen. Maar dat is per week verschillend eigenlijk.

*Edit ; Trouwens, ik loop je dit wel allemaal te vertellen, maar voor hetzelfde geldt woon je al op jezelf. Bloos En ben je oud en wijs genoeg om dit soort dingen te weten. Als dat het geval is sorry, maar ik bedoel het alleen maar goed.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:58

@ LuckySil; ik denk eigenlijk niet dat bij die jongen gaan wonen iets helpt. Dat is natuurlijk per mens verschillend.
Maar ik woon dan wel niet bij mijn lief, ik ben er wel heel vaak, en als ik me dan kl.ote voel heeft praten echt geen zin, dan doe ik het alsnog gewoon..

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:01

Het zou eigenlijk niet aan iemand moeten liggen of je stopt omdat je dan (denk ik) meer kans hebt, om terug te vallen als er bijvoorbeeld een voorval tussen jou en die persoon valt.

Het zou wel mooi zijn als je kan stoppen door iemand maar denk niet dat dat zo werkt?

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:11

Ik ben 18 Lachen
Ik weet dat t hele zelfstandige gedoe niet makkelijk is.
Ik woon nu nog wel thuis, maar mn ouders zijn er nooit Knipoog
Dus ik doe naast mn school, stage en werk ook het huishouden, en haal boodschappen en zorg voor me zusje Knipoog
maar ja, helemaal echt op jezelf is natuurlijk wel weer even wat anders Knipoog
Ik zit ook nog te twijfelen hoor of ik het zal doen of niet,,
Ene kant lijkt het me beter om uit huis te gaan, omdat ik zeg maar zo ong altijd wel ruzie heb met me vader.. we liggen elkaar niet zo.. en tusse mij en me ma botert het ook niet echt. Dus daar voel ik me vaak ook erg rot over..
Maar ja, voorlopig heeft hij nog geen huisje, dus heb nog zat bedenk tijd Knipoog

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:05

LuckySil schreef:
Ik ben 18 Lachen
Ik weet dat t hele zelfstandige gedoe niet makkelijk is.
Ik woon nu nog wel thuis, maar mn ouders zijn er nooit Knipoog
Dus ik doe naast mn school, stage en werk ook het huishouden, en haal boodschappen en zorg voor me zusje Knipoog
maar ja, helemaal echt op jezelf is natuurlijk wel weer even wat anders Knipoog
Ik zit ook nog te twijfelen hoor of ik het zal doen of niet,,
Ene kant lijkt het me beter om uit huis te gaan, omdat ik zeg maar zo ong altijd wel ruzie heb met me vader.. we liggen elkaar niet zo.. en tusse mij en me ma botert het ook niet echt. Dus daar voel ik me vaak ook erg rot over..
Maar ja, voorlopig heeft hij nog geen huisje, dus heb nog zat bedenk tijd Knipoog

Ik woon vanaf mijn 13e zelfstandig en dat vond ik toch wel zwaar, toen ik 18 was, (ben inmiddels 20) vond ik het ook heel zwaar, ik heb namelijk niet alleen voor mezelf te zorgen, woon samen. En zij zit op school en daarnaast heb ik nóg een zorg.

Gelukkig heb je bedenktijd zat, en als hij wel een huisje gevonden hebt, dan nog heb je bedenktijd genoeg, het is niet zo dat als hij een huisje heeft jij meteen moet beslissen, niet vergeten he meis. Knipoog.
Succes met de beslissing maken. Luister altijd naar wat je hart je ingeeft, ookal zegt je verstand iets anders.

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:21

MelOdYs_Star schreef:
Het zou eigenlijk niet aan iemand moeten liggen of je stopt omdat je dan (denk ik) meer kans hebt, om terug te vallen als er bijvoorbeeld een voorval tussen jou en die persoon valt.

Het zou wel mooi zijn als je kan stoppen door iemand maar denk niet dat dat zo werkt?

Bij mij heeft het wel zo gewerkt Ja Maar ik denk niet dat dat bij iedereen zo is inderdaad.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:38

Bij mij werkt dat dus niet, daar ben ik nu al wel achter. Lachen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:32

Bij mij ook niet hoor. Ik ben de enige die iets aan dit soort problemen kan doen. Tenminste, proffesionele hulp kan ook, maar familie/vrienden/partner kan dat niet bij mij.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:45

Bij mij helpt dat ook niet , als ik het niet meer kan laten doe ik het , dan raak ik zo'n soort trance waar ikheel moeilijk uit kan komen..

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:16

Zo een soort 'trance' zoals jij het noemt, noemt men een 'eigen wereldje'. Tijdens mijn behandeling heb ik dit ook een paar keer gehad. Ik reageerde niet meer en praatte niet meer, ik was heel erg afwezig, echt in mijn eigen wereld dus. En daar is inderdaad moeilijk uit te komen. Het lastige daarvan is, dat je een deeltje van de werkelijkheid kwijt bent. Waardoor je direct nadat je eruit bent, erweer terug in kan komen.Boos!

Soms is het zoveel makkelijker gezegd dan gedaan ; ''als je het écht wilt, dan kun je het''. Dat is vandaag voor mij bevestigd dat dat simpel gezegd is, ik wist het al wel, maar vandaag dubbel en dwars bevestigd. Bloos

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:24

Ik ben ook gestopt.
En tot nu toe gaat het goed Lachen
Iedereen Succes!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:26

Iedereen die probeert te stoppen: succes !
Ik heb gister een kleine terugval gehad.. Maar ach.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:29

Veirl schreef:
Iedereen die probeert te stoppen: succes !
Ik heb gister een kleine terugval gehad.. Maar ach.

Een terugval is soms juist goed, al klinkt dat heel raar, I know. Maar vaak (niet altijd) leer je dan weer van of iedergeval wordt je er stukje bij beetje wel sterker, en als het niet bewust is, dan wel onbewuts.

Ik heb niet echt meer terugvallen, want sinds mijn ontslag uit mijn opname (anderhalf jaargeleden) doe ik dit weer *bijna* dagelijks. Dus geen last van terugvallen Knipoog

Ik wil ook iedereen even sterkte wensen & heel veel succes! Niet de moed opgeven als je het even niet meer ziet zitten.. ookal is dat niet makkelijk.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:05

Woehoe!!
Heb gister niet gesneden Haha! Haha!
Ik wou het gister avond wel, maar het is gelukt om het niet te doen!! Haha!
En vandaag heb ik het ook nog niet gedaan!
Ben best een beetje trots op mezelf Bloos Haha!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:34

LuckySil schreef:
Woehoe!!
Heb gister niet gesneden Haha! Haha!
Ik wou het gister avond wel, maar het is gelukt om het niet te doen!! Haha!
En vandaag heb ik het ook nog niet gedaan!
Ben best een beetje trots op mezelf Bloos Haha!

Trots zijn is terecht dan he. Lachen Goed gedaan, het voelt zo, groot als je het heel graag wilt doen en het toch niet doet, echt een best overheersend gevoel, geeft dat mij, (heb het alleen nog niet vaak gehad. Bloos)

Goed gedaan LuckySil Haha! Haha!

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:23

Ja idd!!
Echt een heerlijk gevoel Haha!
Ik voel me nu ok een stuk minder "zwak"

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:56

ik heb wel nu dat als ik me perongeluk fel pijn doe ik er stiekem wat van geniet.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:16

op het moment kan alles me niks meer schelen maar achteraf heb ik er wel spijt van.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:31

Ik ben niet van plan hier echt te gaan meepraten (omdat er ook bokkers zijn die ik persoonlijk ken, en een hele lijst met 'automutilatie' in mijn eigen berichten, zeg maar, valt zo op Lachen ).

Ik heb een paar dingen meegemaakt, als jonger kind, maar ook toen ik wat ouder was, en ben daardoor ook gaan automutileren. 4 jaar geleden begon het om de dingen die ik dus vroeger heb meegemaakt, toen ben ik ergens een half jaar gestopt, maar in dat halfjaar gebeurde er weer zóveel, dat ik weer begonnen ben.
Nu niet meer vast, alleen af en toe als ik echt een slechte bui heb.

Maar het legt zóveel beperkingen op, die littekens, ik ben deze zomer voor het eerst in 4 jaar weer eens naar het strand geweest, gewoon omdat ik geen bikini aandurfde. Heb er zó'n spijt van dat ik het heb gedaan (en doe, maar nu alleen even voor het gevoel, ik heb niet meer de drang van dieper, groter, breder, enz.), want er zijn zóveel dingen die ik niet meer kan.

Maarja, 'achteraf' praten is altijd makkelijk..

Sterkte iedereen, echt waar!