Nog meer bokker met coeliakie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wennie

Re: Nog meer bokker met coeliakie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:22

Hmmm, gemalen walnoten mag ik niet, zou je dat weg kunnen laten? Qua bakken ga ik deze week alleen nog eierkoeken maken, lekker makkelijk voor op vakantie Lachen

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:44

Kennen jullie de supersnelle-magnetron-cake al? Ook een aanrader!

Nodig:
Magnetronbestendig bakje, inhoud 500ml
30 gram gesmolten boter of 30 ml olie
30 ml melk
1 ei

Bereiding:
40 gram meel (kan van alles zijn, ik gebruik rijstemeel)
40 gram suiker
6 gram cacao
1 gram bakpoeder
Snufje zout

Meng de droge ingrediënten goed door elkaar in een ander bakje.
Voeg het ei en de melk, bij de gesmolten boter of olie.
Voeg de droge ingrediënten toe. Meng alles goed door elkaar.
Zet het mengsel in de magnetron: 600W 3 minuten en 10 seconden of 900W 2 minuten.
KLAAR!

Ze zijn ook kant-en-klaar verkrijgbaar: de Snack Cake van Lhian's Kitchen maar daar betaal je de hoofdprijs voor en het is heel simpel zelf te maken!

Ik heb een paar zakjes van het droge recept klaarliggen voor als ik bezoek krijg. Alleen wat melk, olie en ei erbij en klaar!

Die Braziliaanse Kaasbroodjes heb ik net gemaakt, die zijn ook supersimpel en heerlijk! Volgende keer gooi ik er een uitje en wat gedroogde tomaatjes doorheen. Vingers aflikken

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:52

Zou ik wel willen proberen met sojamelk.. klinkt goed!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:29

Ik heb de kant en klaar versie van mn moeder gekregen. Ook erg lekker.
Heb nog wel wat rijstemeel staan dat ik nergens voor gebruik maar dat kan ik hier voor goed gebruiken.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:48

Ik heb nog een zak maismeel en boekweitmeel staan. Dus ga het binnenkort proberen!

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:23

Bedankt voor het recept Rocamor. Klinkt goed! De cake van Silfre ga ik ook eens proberen. Lijkt makkelijk en handig met die voorraadzakjes. Eerst ga ik met de eierkoeken aan de slag, nu ik weet dat die ook in papieren vormpjes kunnen. Bkb's met tomaatjes en ui lijken mij ook jummie. Ik weet niet welk recept jij gebruikt Rocamor, maar bij mij 'horen' er geloof ik negen broodjes uit te komen. Dat lukt ook aardig. Ik heb dat van het Livaad met de plaatjes.

We bakken wel wat af Knipoog Ik zag ook een topic over marsepein boltaartjes, dat lijkt me ook wel een keer wat, als ik gevorderd bakker ben Haha!

Eline, wat een gedoe met je paardje. Hoop dat het snel beter wordt. En dan ook nog veel werken en thuis klussen! Dan past er inderdaad geen dokter in je program.

Wennie alvast fijne vakantie. Scandinavië lijkt mij wel een gv-paradijs.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:15

Silfre, dank je wel voor het recept, dat ga ik gauw eens proberen. Ik heb ook problemen met cacao, weet iemand of je hier ook carobbe (cacaovervanger) kunt gebruiken en waar je dit kunt kopen?

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:25

Geen idee, maar vanillesuiker lijkt me ook wel kunnen? Of wat citroenrasp? Zelf nog niet geprobeerd.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:50

Ik ga vanmiddag die magnetroncake maar 'ns proberen.

Zweden is inderdaad gv-paradijs.
Ik heb net een bakje muesli op, kost daar de helft, die van die grote pakken die op melkpakken lijken: Finax.
En nu ga ik heerlijke crackers eten met Kardamum! Mjammie!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 11:29

Oeps krijg geen mail meer van dit topic. Ben weer helemaal bijgelezen nu.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:18

Ik ga met een stationwagen naar Zweden en dus flink inslaan Lachen
Ik moet echt eierkoeken maken, maar heb totaaaaal geen zin. Paardrijden is t ook te warm voor (en arabje denkt dat ze smelt als ze in de zon moet werken....).
Misschien ga ik wel even naar de sauna...

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:40

Wat een rot dag! Heb ik me er toe gezet om die eierkoeken te maken, zijn ze allemaal mislukt Boos!

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:52

Bah wennie, net voor je vakantie. En eigenlijk was het helemaal geen weer om te bakken.

Die Finax voor de helft klinkt goed. Toch maar eens in Zweden boodschappen doen Haha! Wat zijn crackers met kardamum trouwens?

Rocamor hoe gaat het nu eigenlijk met je. Volgens mij ben je nu iets van een half jaar op een streng dieet. Helpt het?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:46

Net lekker twee broodjes gebakken...

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:49

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:48

Zien er lekker uit e-horse. Lijken mij van die Zweedse beschuitjes. Dat gv-gedoe is wel een aanslag op mijn portemonnee. Ik heb me toch een eetlust en ik vind nu zoveel dingen lekker! Eerder at ik om te leven, nu is het net andersom Haha!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:01

Ben nu ruim 4,5 maand op dieet. Kan heel goed merken dat het periodes beter gaat. MAAAR, moet echt goed opletten. Ze stoppen overal stiekem vanalles in Boos!. Zo had ik van de week gerookte zalm met lactose (en bedankt).

Ben nog steeds heel snel heel moe, maar begreep dat het wel ruim een jaar kan duren eer dat wat beter wordt. En ik merk het goed als ik iets verkeerds eet (BKB van hierboven bijvoorbeeld en appels mag ik wel, maar die veroorzaken (als ik ze later op de dag neem) echt buikpijn, dus die ga ik ook maar vervangen door ander fruit).

Als ik echt netjes eet en ook netjes regelmatig verspreid over de dag kleine porties dan gaat het goed. Afgelopen weekend weekendje weg. Dan eet je onregelmatiger en dat was toch weer funest.

Weet steeds beter waar ik op moet letten en het is heeeeeeeerlijk dat mijn darmen niet meer zo'n last veroorzaken. Ik ga lekker door, kijken of ik die vermoedheid ook weg kan krijgen. Zit eraan te denken om daar nog even wat hulp van buitenaf voor te vragen, als zetje in de goede richting (osteo en/of acupunctuur).

Heb trouwens dit weekend heerlijk pannenkoeken meegenomen, makkelijk te maken, simpel mee te nemen en smakelijk om te eten. Echte aanrader!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 10:53

Fijn te horen dat het al wat beter met je gaat. Allergenen stoppen ze in de stomste dingen inderdaad. Wat dat betreft word je noodgedwongen wel een voedselexpert. Als je ziet hoeveel e-nummers etc. overal in zitten vraag je je wel eens af waarom en hoe het komt dat er zoveel mensen allergisch worden enzo.

Bij mij is onregelmatig eten ook funest. Normaal eet ik altijd 2 x fruit maar nu al ruim een week vakantie en nog maar 1 halve meloen op geloof ik Bloos

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:38

Bij mij is het vooral zwaar / vet / gekruid eten waar ik last van krijg. Overdag nergens last van tot na het avondeten.. pff moet zo oppassen. Gewoon aardappels, spercieboontjes en een klein stukje kip ofzo gaat het best.
Maar brood, fruit en groente gaat nog het allerbest..

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:35

Fruit gaat redelijk, behalve appels later op de dag. maar ik moet inderdaad ook opletten met vet enzo. Maar groenten vallen bij mij ook verkeerd als ik "te nuchter" ben. Dus als het te lang geleden is dat ik heb gegeten. DRAMAAA

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:00

Ik kwam net dit topic tegen en ben op de site gaan kijken met info over coeliakie, omdat ik niet weet wat het is.
Ik vraag me af, wanneer er wordt gedacht aan coeliakie. Vervelende ziekte trouwens Ach gut
De symptonen die erop staan zijn erg herkenbaar bij mij, niet allemaal hoor, maar er zijn toch klachten waarbij ik al meerdere malen bij de huisarts ben geweest.. die telkens zegt. Ik zou het niet weten Scheve mond

eline_sjordy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:35

zo k ben er ook even weer,
ben druk aan t trainen met mn paardje, binnenkort wedstrijd.

maar wat ik nu gehad heb wil ik even delen, misschien hebben anderen het ook meegemaakt/gedaan.
ik ben bij een bioresonantie therapeut geweest, heel ingewikkeld allemaal dus google er even op dan weet je er alles over.
deze man zegt dat hij met 5 behandelingen mij helemaal genezen heeft van de glutenallergie en dat ik dus weer alles kan eten.
maar... hij spreekt zich wel tegen vind ik, aan de ene kant bevestigt hij dat het een erfelijke aandoening is,maar dat het over gegeven word van moeder op kind via de placenta of de navelstreng een van beiden, en dat dat over gegeven word door een parasiet.

vreemd? of zijn er meer mensen die zon behandeling gehad hebben. ben er eigenlijk heen gegaan voor al mijn kwaaltjes en pijntjes, maar hij gaat mijn gluten eerst behandelen omdat hij denkt als dat over is dat ik verder ook geen klachten meer heb.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 21:38

Coeliakie gaat nooit meer over. Er zijn mensen die zulk soort therapieen gevolgd hebben even beter leken te zijn maar de klachten komen weer terug!!! Niet doen hoor.
GlutenALLERGIE bestaat trouwens niet. Wel tarweALLERGIE. Daar kun je over heen groeien glutenINTOLERANTIE niet helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:02

Als het zo simpel te genezen was was deze man al lang miljonair.

eline_sjordy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:16

hmm vond het al een heel vaag verhaal...
je kunt daarna gewoon weer tarwe eten.
ben trouwens al sinds gister vreemd op mn maag en alles daarom heen... weet ook niet als ik nog een x heen ga.