Meer mensen met een Whiplash?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smookey

Re: Meer mensen met een Whiplash?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 23:21

Hallo allemaal,

Gaat dus niet echt lekker met iedereen, zal het weer misschien ook een rol spelen?

Ik zit nu voor 100% in de ziektewet, heb er lang tegen gevochten, maar het gaat echt niet. Dus nu een 2 dagen in de week 2-3 uurtjes werken op therapeutische basis kijken hoe dat gaat *zucht*

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 07:51

Daar ben ik de laatste tijd ook op aan het letten, of het weer invloed heeft.
Bij mij gaat het op het moment ook niet lekker. Ik functioneer maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.......
Kan m'n kop er totaal niet bij houden, slik me gek aan de pillen en heb continue pijn, laat van alles uit mijn handen vallen omdat mijn gevoel en kracht weer zwaar verminderd zijn.
Ben dan ook zo moe, eigenlijk al zodra ik mijn bed uit kom.

Dipje zeg maar Verdrietig

@Amanda, geen lekker vooruitzicht Ach gut

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:12

@trutje
Ik heb ook soms een "raar loopje" Knipoog
mensen kunnen soms schrikken van hoe ik bijvoorbeeld wegloop, zo van jeetje, wat heb jij, gaat het wel?!?!? ...en ik weet dan van niks/ voel het niet eens! Koe
Omdat mn sleutelbenen ook gebroken zijn geweest loop ik al wat wijd- achtig met mn armen, maar mn heupen en knieen leiden soms ook n eigen leven.

Ik zou graag van je willen weten of je therapeut daar iets op kan verzinnen/ het kan verklaren.
Tot nu toe moet ik het er mee doen.
Denk wel eens dat als ik n paard was...

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:04

Dacht al dat ik de enige was met een dip, ik voel me nu al 3 weken beroerd, alles doet me zeer.
Gelukkig heb ik wel sinds deze week nieuwe pijnstillers die iets helpen, en mag ik de dosering van mijn maagtabletten verhogen(anders kan ik helemaal geen pijnstillers meer gebruiken).
Moet eerdaags ook nog eens geopereerd worden, mijn galblaas moet eruit, dus daar zie ik ook wel tegenop hoor. Maar aan de andere kant kan het vanaf dan alleen maar beter gaan toch?
Zo, ik heb weer even kunnen 'klagen' dat lucht wel op .

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:18

Amanda mijn therapeut geeft me vooral versterkende oefeningen voor mijn enkels en ik heb net nieuwe oefeningen voor mijn rug gekregen, die zit onderin helemaal vast en doet de laatste tijd steeds meer pijn.

bebikaya succes met je operatie, lijkt mij ook wel spannend hoor Knipoog ik moet eigenlijk ook geopereerd worden aan m'n been maar durf nog niet Bloos

Iedereen die last van een dipje heeft Ach gut

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:49

trutje; ik durf eigenlijk ook niet hoor(ben bang voor alles wat met ziekenhuizen te maken heeft), maar omdat ik nu steeds hele pijnlijke aanvallen heb, is het niet echt meer te vermijden. Zo is het ook niet leuk meer, de aanvallen komen altijd onverwachts en ik kan ook niets meer eten ondertussen.
Ben ook niet op vakantie geweest, gewoon omdat ik niet weg durf. Normaal gesproken had ik nu lekker plat op een ligbed aan het zwembad ergens in Portugal gelegen.
Maar na de operatie heb ik gelukkig nog wel iets leuks in het vooruitzicht, een trainingsweek op Academy Bartels, samen met mijn zus. Ik kan dan wel niet rijden , maar dan ben ik er toch even uit, en ik steek er natuurlijk net zoveel van op, en dat kan ik dan weer gebruiken om thuis met zus met de training te helpen. En ach, dan ben ik er toch nog lekker even tussenuit.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:23

@bebikaya, Ik ben niet jaloers op je operatie maar een weekje Bartels, hm... Knipoog

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:24

bebikaya dat is inderdaad een mooi vooruitzicht Ja Als je dan geen pijn meer hebt is het natuurlijk ook veel leuker voor jou om daar rond te lopen Knipoog

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:36

Ben net vanmiddag gebeld dat ik nog een week eerder geopereerd word, dus nu op 7 september, help!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:20

bebikaya schreef:
Ben net vanmiddag gebeld dat ik nog een week eerder geopereerd word, dus nu op 7 september, help!

Dan ben je eerder fit als je naar Academy Bartels gaat, is alleen maar positief meis. Ben je er ook eerder vanaf Knipoog

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:04

Trutje: ja, je hebt helemaal gelijk hoor, ben gewoon geschrokken dat het nog eerder gaat gebeuren, maar dan ben ik er ook maar vanaf, dat is waar.
Voel me toch al niet fit, hebvan de week beetje meegeholpen met de trap verven, en dat moet ik nu bekopen met veel pijn.
Maar na mijn operatie komen ze de trap stofferen, dus het moest wel af.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:06

ik he zo af en toe nog last van een vastzittende nek en hoofdpijn, maar het is te doen

heb gister mijn auto weer opgehaald, hij is weer helemaal gemaakt
1200 euro schade Boos! maar hijs nu weer mooi

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:07

angelstars; goed opletten dat je nog niet te veel doet hoor, dat zit je herstel alleen maar tegen.
Goed dat je auto weer mooi is, maar dat kost dan ook wel wat zeg!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:09

ja mijn bumper en trekhaak, maar ook een deel van mijn bodemplaat zijn vervangen
duur geintje dus

nee ik doe niet veel, heb nu ook weer een week vakantie
en nog steeds therapie

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 19:59

Zo bebikaya kan me voorstellen dat je even geschrokken bent, maar wel fijn dat je er straks lekker vanaf bent...

Angelstears dat zijn flinke kosten, fijn dat hij weer gemaakt is!!! Doe inderdaad rustig aan...

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:24

Angelstears doe inderdaad maar even lekker kalm aan, een warm bad of een hete douch op je nek helpen soms een beetje.

Met mij gaat het helemaal niet lekker, ik ga nog 1 dag in de week naar school en ben gisteren weer begonnen en het is gelijk weer mis. Ik heb net 6 weken vrij gehad (ik werk in het onderwijs Knipoog) en het ging eigenlijk best redelijk op mijn rug na maar sinds gistermiddag heb ik weer barstende koppijn het lijkt net of er iemand met een bijl op mijn hoofd slaat Boos!
Ik baal gewoon ontzettend, gelukkig hoef ik nog maar een half jaar en dan ben ik klaar maar ik hoopte zo dat het weer wat beter ging maar het gaat dus alleen beter als ik niet veel doe Verdrietig
Ik ben het nu gewoon even helemaal zat Hamer

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:29

ben lekker onder de zonnebank gegaan, ook lekker warm Haha!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:20

@trutje: Heel rustig aan weer opbouwen, veel bewegen op je werk. Ik ben na drie weken vakantie ook weer begonnen en de eerste week had ik het heel slecht (werk 3 dagen), vorige week ging het al wat beter en ik hoop dat die lijn doorzet maar ik heb inmiddels weer dagen zonder pillen................................

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:42

Hi Ladies,
Weer terug van een tijdje weggeweest. Geen puf .... ach jullie kennen het wel. Even een paar pagina's bij gelezen maar veel gebeurd zo te zien. Sommige wat minder goed..... Wel balen zeg!
@ Bebikaya.... spannend je operatie. Ik zal aan je denken 7 sept..... Hopelijk zal je niet te veel pijn hebben. Welke pijnstillers heb je nu gekregen? Helpen die goed?

Hier eigenlijk net als bij vele andere wat minder. Was weer begonnen met rijden maar ja eerlijk gezegd gaat het niet, maar ja ben eigenwijs. heb wel wat tips gekregen van mijn behandelend arts, hij rijdt zelf ook dus erg handig. Maar ja... eigenlijk passen mijn paard en ik nu even niet bij elkaar. Hij is erg sterk en ik red dat niet. Dus mijn instructrice rijdt hem los voor me en daarna kan ik nog even genieten.

Draag ook af en toe weer een sjaal om mijn nek.... die wat stijver wordt door het kouder wordende weer.
Wat doen jullie eraan? Behalve een warme douche of zonnebank. Dragen jullie ook een sjaal voor de warmte?

Inmiddels ook van de verzekering te horen gekregen dat ze de kosten van mijn paard niet meer vergoeden. zucht en ik krijg binnenkort een bezoek van een arbeidstherapeut of iets dergelijks. Komen ze kijken hoe ik het doe op mijn werk etc. of ik mijn huidige functie nog wel kan invullen. Ben wel weer aan het uitbreiden met mijn uren maar valt me zwaar. Ben benieuwd wat die man komt doen en gaat zeggen.

Zucht.... hoop dat iedereen snel zich wat beter gaat voelen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 23:36

Ja, dat hoop ik ook....Smookey, wat k.lote zeg... Maar misschien kun je zo toch een beetje gas terug nemen. Het is niet fijn, maar jij komt toch op de eerste plaats.

Mijn therapeut heeft een heel verhaal tegen me opgehangen dat een whiplash eigenlijk niet bestaat. Het is een kneuzing in de nek, die gewoon over moet gaan, maar soms komen daar andere klachten bij. Dat stuk van het verhaal vond ik al vreemd.
In groenland een onderzoek geweest, mensen moesten daar om bij de dok te komen 200 km rijden ong. Bleek dat mensen die de klachten langer dan 6 maanden hadden eigenlijk alleen kwamen. Dus de rest was vanzelf genezen, dus die hadden niets, dus een whiplash bestaat niet.

Ik: Waarom zijn er dan mensen die beweren dat ze na een ongeluk zoveel klachten krijgen?
'dat zijn klachten die je al had, je zenuwstelsel is nu op hol geslagen, je voelt alles gewoon wat meer maar dat moet binnen een paar maanden weer over zijn'

Ik: ik loop er toch anders al een jaar mee hoor... dus ik hoor bij die mensen die op een onverklaarbare manier allerlei klachten krijgen die ze eerst nooit hadden, wat allemaal gebeurt na een zweepslag beweeging met de nek, maar ik heb niets, en het gaat wel weer over na een paar maanden. Hoe zit dat dan?'

Ja, nou er zijn dan mensen waarvan ze niet weten waarom het niet overgaat, en die er inderdaad onverklaarbare klachten bij krijgen, maar ja.

Goh, zou dat dan misschien wel eens een whiplash kunnen zijn?
De dokter dacht van wel Tong uitsteken

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 23:55

Soms zijn die artsen echt heel dom, volgens mij weten ze zelf niet wat ze allemaal zeggen Gestoord

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 00:03

Hallo allemaal,

Vervelend om te horen dat het niet lekker gaat met en hoop...

Mynique balen zeg dat het rijden niet goed lukt, ik begrijp helaas helemaal wat je bedoelt. Het is een leuke hobby, maar met onze klachten niet de beste hobby die je kan hebben Boos! Ik draag ook af en toe een sjaal, gewoon om mijn nek warm te houden en vind dat wel prettig, heb het gevoel dat m'n spieren daardoor wat meer rust krijgen omdat ze warm blijven ....

Waarom worden dekosten van je paard niet meer vergoed??

Khirshanta wat is dat nou weer voor onzin. Ik heb begrepen van mijn huisarts dat Whiplash gewoon medisch erkent is, maar wat er nu precies is in die nek weten ze niet. Ik houdt het er maar op dat er een beschadiging is, maar dat die zo is dat je hem "nog" niet op scans kan zien. Net als hernia voorheen...

Weet het, maar baal wel, voel me steeds verder wegzakken voor mijn gevoel. Heb er flink de balen in zeg. Heb echt zoveel pijn de laatste tijd. Ben nu bezig met een verzorgster, hopelijk wordt het wat met die meid, want voel me echt schuldig tegenover mijn pony... Sorry even flink klagen hoor, maar heb het echt even helemaal gehad!!! Wou dat ik weer wat vooruitgang zag, want hier kan ik echt soms flink depressief van worden!!!

Meiden sterkte allemaal...

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:24

mynique schreef:
Inmiddels ook van de verzekering te horen gekregen dat ze de kosten van mijn paard niet meer vergoeden.

Verward

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:28

Vervelend als je niet meer (lekker) kunt rijden, voor mij is dat gelukkig niet aan de orde, het is voor mij zelfs heel belangrijk om "op de been" te blijven. Moet ik wel zeggen dat ik alleen maar een beetje dressuurmatig rondhobbel en springen en/of crossen kan ik wel vergeten maar goed, ben al lang blij dat het gaat.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:08

Ja ik baal echt als een enorme stekker.
Ze vinden een jaar vergoeden van het rijden van mijn paard voldoende.... Boos!
Ik moest er maar eens serieus over na gaan denken om hem weg te doen als ik niet meer kan rijden.... Huilen Mijn advocaat reageerde daar niet echt fijn over....tja zegt ie.... als je niet meer kan rijden dan maar weg. Kon wel janken. Vandaar dat ik zelf maar weer ben begonnen. Mocht overigens wel van mijn neuroloog, maar mijn orthomanuele arts vertelde wel dat hij het niet kon garanderen dat ik weer als vanouds kan rijden. Helaas, nu een paar weken later, begrijp ik helemaal wat hij bedoelt.

Maar ja om nou weer iemand anders erop te laten rijden.... kan het niet zelf betalen (ze reed 3-5 x per week a 15 euro per keer).
conditioneel ben ik een stuk verbeterd maar meneer is er een die als ie niet ah werk wordt gehouden dan...tja neemt ie een loopje met je. Dus hij moet ah werk en soms tja komt er dan druk op je nek en schouderpartij te staan en dat gaat dus niet bij mij.

Weet ook niet meer wat ik ermee aan moet.