hernia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:55

Hoi, ben terug. Foto's waren erg duidelijk. Tussen L4 en L5 zie je duidelijk dat de tussenwervel schijf zwart is, waar de andere nog de kern hebben. Hij zal dus hard zijn. Daarnaast zat een los stukje tegen mijn zenuwen aan. Dat zal verwijdert worden. De rugpijn zal dus blijven, maar de pijn en kracht in mijn been zal verbeteren.
Hij stuurde me naar het st Lucas in Adam, maar daar kan ik 30 Jan pas terecht voor een gesprek en dan wachten op de operatie en het herstel......
Ik ga dus zorgverzekeraar maar bellen.
Hij had het over een ruggeprik en een opname van 3 dagen.
Paardrijden vinden ze vaak onbelangrijk als je zegt dat je dat ook wil kunnen. Dat snappen ze niet. En sommigen zien meer gevaren erin....
Als je ergens bovenop moet komen zeggen ze weleens als je kan lekker doen, maar dat is vaak ook een stukje psychisch herstel dat je wat mag en kan doen.........

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:53

superpony schreef:
Hoi, ben terug. Foto's waren erg duidelijk. Tussen L4 en L5 zie je duidelijk dat de tussenwervel schijf zwart is, waar de andere nog de kern hebben. Hij zal dus hard zijn. Daarnaast zat een los stukje tegen mijn zenuwen aan. Dat zal verwijdert worden. De rugpijn zal dus blijven, maar de pijn en kracht in mijn been zal verbeteren.
Hij stuurde me naar het st Lucas in Adam, maar daar kan ik 30 Jan pas terecht voor een gesprek en dan wachten op de operatie en het herstel......
Ik ga dus zorgverzekeraar maar bellen.
Hij had het over een ruggeprik en een opname van 3 dagen.
Paardrijden vinden ze vaak onbelangrijk als je zegt dat je dat ook wil kunnen. Dat snappen ze niet. En sommigen zien meer gevaren erin....
Als je ergens bovenop moet komen zeggen ze weleens als je kan lekker doen, maar dat is vaak ook een stukje psychisch herstel dat je wat mag en kan doen.........

sorry dat ik even kom binnenvallen, je moet idd even je zorgverzekering bellen! mijn man heeft ook een hernia en moet ook geopereerd worden. hij zou pas 22 januari een afspraak hebben met de neurochirurg, dan kon de operatie nog wel eens even gaan duren. omdat hij de pijn zo zat is, is hij gaan bellen met onze zorgverzekeraar, en die hebben geregeld dat hij 4 januari geopereerd zou kunnen worden in Leiderdorp. wel een eindje van huis, maar hij wil gewoon van de pijn af! jij ook heel veel sterkte! ps. welke zorgverzekeraar heb jij?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:24

Hoi, ik heb vanmiddag na het schrijven hier meteen gaan bellen. Ik word vrijdag ochtend terug gebeld over welke klinieken aangesloten zijn bij hun en waar en wat ik kan doen. 30 jan een gesprek is erg laat idd. deze aanval is van begin September, dus ook al even, maar binnen 6 weken kom je toch niet in aanmerking voor een operatie zei de neuro. Maar goed, dit is al langer en heel duidelijk te zien.
helaas blijft daarna die tussen wervel schijf gewoon slecht zoals ie nu is. Maar goed, de zenuw moet vrij. En dat losse stukje weg.
Ik ben bij de agis, maar ze waren wel aardig, dus ben benieuwd. desnoods voor de feestdagen hoor. kan me voorstellen dat er dan een plek is, maar ben ik er mooi vanaf.
de afstand boeite me ook even niet. Ik kom uit Almere, maar ben verwezen naar Amsterdam, het st Lucas. Ik heb wel een kind, maar hij zei een opname voor 3 dagen , dus redden we wel....
Heb al heel veel in het ziekenhuis gelegen en dan wil ie wel bij me zijn, maar heb dit uitgelegd en pak alles, als het maar wel goed is.
Succes voor je man alvast. waar zit het bij hem? Waar komen jullie dan vandaan dat ze met leiderdorp kwamen en bij welke verz heb je dit geregeld?
Overigens heb ik ook Duitsland en belgie gevraagd.

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:39

superpony schreef:
Hoi, ik heb vanmiddag na het schrijven hier meteen gaan bellen. Ik word vrijdag ochtend terug gebeld over welke klinieken aangesloten zijn bij hun en waar en wat ik kan doen. 30 jan een gesprek is erg laat idd. deze aanval is van begin September, dus ook al even, maar binnen 6 weken kom je toch niet in aanmerking voor een operatie zei de neuro. Maar goed, dit is al langer en heel duidelijk te zien.
helaas blijft daarna die tussen wervel schijf gewoon slecht zoals ie nu is. Maar goed, de zenuw moet vrij. En dat losse stukje weg.
Ik ben bij de agis, maar ze waren wel aardig, dus ben benieuwd. desnoods voor de feestdagen hoor. kan me voorstellen dat er dan een plek is, maar ben ik er mooi vanaf.
de afstand boeite me ook even niet. Ik kom uit Almere, maar ben verwezen naar Amsterdam, het st Lucas. Ik heb wel een kind, maar hij zei een opname voor 3 dagen , dus redden we wel....
Heb al heel veel in het ziekenhuis gelegen en dan wil ie wel bij me zijn, maar heb dit uitgelegd en pak alles, als het maar wel goed is.
Succes voor je man alvast. waar zit het bij hem? Waar komen jullie dan vandaan dat ze met leiderdorp kwamen en bij welke verz heb je dit geregeld?
Overigens heb ik ook Duitsland en belgie gevraagd.

Wij wonen in de noordoostpolder, dus leiderdorp is wel ff een stukkie weg, maar de neurochirurg in lelystad had pas 22 januari plek voor een intakegesprek, dus dan duurt het zo lang voor je geopereerd kunt worden Knipoog wij zijn verzekerd bij groene land achmea. zijn hernia zit bij hem tussen L5-S1 links. dus jij moet voor een opname van 3 dagen? poeh als mijn man dat ook moet,kan ik zomaar niet even op het bezoekuur komen. jij igg ook heel erg veel sterkte Ach gut het lijkt me niet niks zo'n operatie, maar pijn is nog erger Knipoog

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:45

@Superpony,Fijn dat je wel weet wat het is en dat er wat aan gedaan kan worden.
Ik hoop voor je dat je gauw wordt geholpen,ben ook al aan het aftellen nog ongeveer vier en halve week.
Ik ben aan de ene kant wel blij dat ik na de kerstvakantie wordt geholpen,
i.v.m met drukte van mijn man z'n werk (horeca) en i.v.m. de kinderen die kerstvakantie hebben.
Alvast heel veel sterkte!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:57

Het is gewoon erg dat je leven zo stil staat als je moet wachten.

O, ja Jessie, lees het nu. Kon je niet naar friesland? Goed ziekenhuis toch boven Emeloord, hoe heet het daar nou...

3 dagen is niks joh. Ik heb nu al zo vaak gelegen door mijn oude ziekte. Ik belde wel veel. En mijn zoontje werd goed opgevangen, maar ik vond het belangrijker dat hij naar voetbal kon, dan bij mij moest zitten elke dag. Hij niet, maar goed, we konden goed overleggen.
Na de operaties was hij er ook meteen, maar als het niet kan bellen we wel en feitelijk heb je er zo weinig aan.....Maar goed, door alle opnames ben ik wel anders gaan denken misschien. Ik ging meestal alleen naar het ziekenhuis voor gesprekken en onderzoeken ook. Maar als je ziek bent is dat soms wel prettig als het je eigen probleem is en anderen al klaar staan voor je kind. Maar ik ben een slecht voorbeeld. Ik loop rustig weg uit het ziekenhuis als mijn kind een toneelstuk heeft. En ik ben ipv 14 dagen na de 1e operatie, maar 6 dagen gebleven. En na de 2e ipv 7 a 10 dagen, maar 3 dagen. Ik kan thuis ook pijn hebben en ik heb niks met slangen. Ik eis ook echt eten. Na de eerste zat ik s avonds al op de rand van mijn bed. het was een zware buik operatie. Maar ik wilkde zo graag eten. De volgende dag had ik brood besteld, maar rook nasi en heb dat gevraagd. Ze dachten dat ik gek was, maar ja, ik wil eten.......Als je een darm ziekte heb altijd dat nuchter zijn, vreselijk.....
Maar als je het echt erg vindt, misschien een hotelletje voor 2 nachtjes? Is dan wel de moeite waard en vast iets te vinden als je vast gaat zoeken.

Tigarida. ja, soms komt het zo uit. Ik vind wachten wel erg hoor. Ik doe al even niks nuttigs en kan niet zo lang rust opbrengen, dat gaat helemaal niet goed. En het is zo zonde van je tijd. Als er een plekje zou zijn, ga ik wel voor de dagen. Maar als je zo zit, is het wel fijn dat je straks in alle rust even weg kan en herstellen. Waar ga jij geopereerd worden?

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:23

@superpony,Ik wordt geopereerd in MCA (medisch Centrum Alkmaar),ik woon daar ook vlakbij.
Ik ga volledig onder narcose en als het goed gaat dan kan het een dagbehandeling zijn,
als ik 's morgens word geopereerd,en als natuurlijk goed gaat en kan traplopen.
Zelfs als het goed gaat mag ik ook een nachtje blijven.
De arts die mij gaat opereren heeft de langste wachtlijst maar hij is de enige die via een buisje opereert,
dan heb ik maar een litteken van 2 cm.

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:33

@superpony: bedoek je Sneek? of Heerenveen? ook al gebeld maar ook gigantische wachtlijsten Boos! en idd 3 dagen is niks als ik jou verhaal zo hoor. ik had gedacht dat hij eigenlijk na 1 dag wel weer mee kon Nagelbijten / Gniffelen maar dáár hoef ik dus niet op te rekenen, nou we zien wel, anders regelen we wel wat voor de kinderen Knipoog
@Tigarida: jij ook ontzettend veel sterkte gewenst Ach gut hopelijk knappen jullie allemaal snel weer op Knipoog

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:33

Oke, dat is mooi. En wachtlijsten kunnen tegenvallen, maar goed dat je bij hemterecht kan zoals je zelf het prettigste vindt.
ik ben ook laproscopisch geopereerd en dat is netjes hoor. heb alleen een hele lage bikinlijn, maar dat zie je niet.
Ik kies wel voor de ruggeprik, omdat narcose en nuchter blijven voor mij nu lastiger is dan voorheen. Maar het gaat in overleg nog met mijn chirurg van het AMC, dat moet wel.
het is meestal niet zo een lange operatie en geen zware narcose, dus dan zou een dag mooi zijn, maar anders lekker dat nachtje bijkomen en je in de gaten laten houden.
Ik heb ook gevraagd of het niet ingespoten kon worden en vergruisd ofzo. dat doen ze weleens, maar dat kan niet met dit losse stukje en waar het zit. Dus het moet sowieso operatief verwijdert worden.

Heeft iemand weleens gehoord dat er nog iets aan de tussenwervel schijf gedaan kan worden? is dan wel geen hernia, maar als die nou ook weer wat demping kon geven........

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:35

jessie, ik dacht dat Sneek wel goed was?

Ja 3 dagen is lang als je bezorgd bent om je man en niet gewend bent dat ie er niet is. Je moet doen wat je hart je ingeeft. Misschien is bij de kids thuis ook wel fijn. het is in principe brengen, de dag erna dat ie bijkomt en de dag erna dat je hem moet halen.
Mar als ik tigarida weer lees, gaat het daar weer anders, dus je weet nooit.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:08

Nou, wat ik vandaag meemaakte.....
Mijn man las gisteren in de krant een artikel over een amerikaanse chiropractor dr R.E Conger, die hier in Nederland praktijk hield.
Ik heb mijn verhaal verteld , dat ik 3 hernia's heb , waarvan 1 tussenwervelschijf gescheurd is, en al de behandelingen die ik daarvoor gehad heb.
Hij vroeg me hoe ik aan die hernia's kwam, dus ik zeg geen idee, hij zegt dus dat het van de iliopsoas komt , die zit verbonden aan de ruggegraat en als die verkrampt is , trekt die dus aan jouw wervels waardoor je dus een hernia kan krijgen.
Hij stelde dat de meeste rugklachten (maar ook andere lichamelijke klachten) onstaan door een verkrampte iliopsoas, nouja een heel verhaal, je kunt het nalezen op http://www.congercure.nl .
Ik vanmorgen gebeld en ik kon vanmiddag al komen.
Hij heeft me eerst bekeken en stelde vast dat ik ook een verkrampte iliopsoas had en een scheefstand van 8 cm.
Toen moest ik op de tafel gaan liggen en heeft ie mijn linker en rechter SI losgemaakt, vervolgens deed ie nog iets pijnlijks wat ik al weer ben vergeten en toen drukte hij heel hard op een spier in mijn lies, jééé...dat deed echt mega zeer.
Nou, al met al een pijnlijke ervaring , ik zweette peentjes van de pijn en ben de helft alweer vergeten, zoveel kwam er in korte tijd op me af.
Daarna mocht ik weer voor de spiegel gaan staan en ging hij kijken hoe ik nu stond, en je zult het niet geloven, maar ik stond recht !!
Hij zegt : loop nu eens op en neer en zeg me wat je voelt.
Ik zeg: het lijkt net of ik naar rechts val, maar dat komt omdat ik al van kinds afaan naar links sta, en mijn hersenen zeggen "dat is recht" , maar nu sta ik echt recht en nu lijkt het of ik naar rechts loop.
Dat was echt een vreemde ervaring.
Ik heb nu al minder pijn als daarvoor dus ik ben echt heel benieuwd wat dit gaat worden
Ik moet nu Vrijdag terug komen en volgende week nog 2 keer en dan krijg ik oefeningen om die iliopsoas te trainen.
Moest dit even aan jullie vertellen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:23

Oke, apart zeg. Wel fijn als daarna weer een MRI gemaakt wordt zodat je ook het verschil kan zien van binnen.
wat is je iliopsoas? Ik zal het later lezen die site.
Maar helpt het bij iedereen dan?
Ik zag dus dat bij 1 tussenwervel de vloeistof weg is, die is dus hard en geeft geen demping als het ware meer. Dat zou altijd rugpijn blijven geven.
Er zit een los stukje naast dat tegen de zenuw drukt, die moet weg. Waar blijft het anders? vergruizen kan niet, omdat het daar te gevaarlijk is.
Hoeveel behandelingen krijg je nog? En hoe vaak achter elkaar? Mooi als het helpt hoor. Mogen ze dan wel bekend maken aan anderen ook!!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:10

De Iliopsoas is één van de belangrijkste spieren voor het laten bewegen van je lichaam. Helaas wordt hij zelden gezien als een bron van pijn. Toch kan hij gelinkt worden aan lage rugpijn, pijn in de heup en in de benen. Losstaand of in een combinatie daarvan. Als je met standaard behandelingen geen verbetering ziet of zelfs een uitbreiding van de klachten krijgt naar bijvoorbeeld de borstkas, dan is de kans groot dat het probleem in de Iliopsoas spier zit.

Het is de enige spier die vast zit aan de rugwervels. Op het moment dat deze samenwerkende spier verkrampt, ontstaan er diverse problemen in de rug. De klachten zijn moeilijk te duiden, omdat spieren in de omgeving van de iliopsoas deze verkramping proberen te compenseren

Een nieuwe MRI maken heeft weinig zin, want de hernia's verdwijnen er niet door.
Maar feit is dat een hernia veelvuldig voorkomt bij mensen zonder enige klachten, dus heeft het ook maar heel weinig betekenis als je een dergelijke afwijking vind bij iemand met rugpijn.
Dat kan volstrekt op toeval berusten.
Bij een amerikaans onderzoek bij 98 vrijwilligers die nog nooit rugklachten, werd bij allemaal een lumbale scan gemaakt.
Om de werkelijkheid zoveel mogelijk te benaderen , werden er scans doorheen gemengd van mensen die wel rugklachten hadden.
De neuro-radiologen kwamen tot de opzienbarende conclusie dat de helft van de mensen zonder klachten één of meerdere uitpuilende tussenwervelschijven vertoonde.
Een kwart van hen had een duidelijke hernia.
Bij slechts 36 % van de klachtenvrije proefpersonen waren de tussenwervelschijven geheel normaal.
Dus de vraag blijft dus : komen jouw problemen daadwerkelijk van een hernia af.
2 van mijn 3 hernia's geven ook geen klachten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:04

Oke, dan zit er dus verschil in. Ik heb gezien dat de tussenwervel wel redelijk normaal is, maar de kern zwart is. dus de vloeistof is eruit. Waar het is mag Joost weten...........
Er zit een los stukje naast de wervel die tegen de zenuw aandrukt. Ik denk dat dat dus weer anders is??????????

Maar de neuro zei tegen mij dat een hernia altijd weer de kop op kan steken. Ook nieuwe. Maar dan zou het ook kunnen dat je 3 hernia's hebt en dan de ene klachten verzoorzaakt en dan de andere.....

Het zou wel mooi zijn als ze het ontstaan van hernia's kunnen achterhalen, want dat is vaag. Maar dan kan je al bij heel veel mensen preventief te werk gaan. Maar ook vele andere rugklachten verhelpen. En misschien dus ook vroeg aan de houding werken en blesuures en uitval bij werk etc voorkomen, want hoeveel mensen moeten niet stoppen met het werk dat ze zo graag doen?
Maar begin dan preventief bij kinderen die al jong een slechte houding hebben etc etc.......

het verdiend dus sowieso meer aandacht!

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:11

Mijn neurochirurg vertelde,doe alle mensen door een MRI,
dan zul je zien dat er mensen zijn die een hernia hebben ,
die dat niet weten en er ook geen last van hebben.
Ik heb ook meerdere hernia's ,maar ik heb een uitstulping op de L4-L5,
deze halen ze ook niet weg en dat schijnt ook niet te kunnen,twee te gelijk.
volgens de arts zou ik daar geen last van hebben ,ook omdat daar nog ruimte is voor de zenuw.
Maar de hernia op L5-S1 is een behoorlijke uitstulping,daar is helemaal geen ruimte is voor de zenuw,
vandaar mijn klachten.

Als ik geopereerd ben zal ik wel meer te horen krijgen wat ze hebben weggehaald,
hij verwacht ook dat er misschien een los stukje zit.

Het valt me op dat er een hoop mensen zijn met deze rugproblemen,
dat heeft misschien ook te maken met je houding?
ik heb ook een holle rug,mijn broer heeft ook een holle rug ,die is 15 jaar terug geopereerd aan hernia.

@Superpony,als mijn zoon omdat de bank hangt,dan wijs ik 'm daar altijd op
dat hij rechtop moet zitten!
Dan wijs ik hem ook op mijn rug en vertel hem dat je houding wel belangrijk is.
Laatst bijgewerkt door Tigarida op 12-12-07 22:22, in het totaal 2 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:19

Ja, oke, wat raar, bij mij zit dus een stukje los, maar dat doet duidelijk pijn tegen de zenuw. Heb ook een doof onderbeen en teen, Kan ook mijn teen niet zelf bewegen, gewoon geen controle over........
Dat de kern zwart is, is volgens mij een ander rug probleem, maar daar kunnen ze niks aan doen. Als dat eruit is, heb je pech,. maar mis je wel de demping en zal je wat last houden, maar goed.......

Ik hoor en zie ook veel mensen met rugklachten. Mensen slikken wel van alles en doen oefeningen, dragen banden, maar het belet mensen met werk etc. Omdat het misschien niet dodelijk is, wordt het sterk onderschat en ik denk dat je een hoop kan doen dus.

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:21

Tijd komt raad,elke ervaring is anders maar laten we wel van het positieve uitgaan,
dat het allemaal beter wordt dan,nu belemmert het je dagelijks leven.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:53

Die chiroprator waar ik vandaag geweest ben plaeit er ook voor om kinderen preventief 2 maal per jaar te laten onderzoeken , net als bij de tandarts, want hij beweert dat een hoop klachten al in de jeugd onstaan.
Als ik dat dan lees , dan denk ik : hij kan best wel eens gelijk hebben, want ik liep met mijn 12 jaar ook al bij de mensendieck omdat ik een lichte scoliose had.
Waarschijnlijk is mijn probleem toen al begonnen, alleen kom je daar pas 25 jaar later achter ( nu weten jullie meteen hoe oud ik ben Nagelbijten / Gniffelen )

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:13

eeehhhh...........
Maar bij mij deden ze toen op de lagere school plankjes onder mijn ene voet en bekeken mijn rug. Ik moestv ook voorover bukken en ze zeiden dat het niet goed was. Er is alleen nooit iets aan gedaan. Ook stom van mjn ouders, maar vraag me af of iemand wat tegen ze heeft gezegd eigenlijk? Ik weet het nog goed, maar misschien heb ik ook niks gezegd, was ik bang of weet ik het?
Maar het is te gek natuurlijk.

Ik heb vorig jaar dus gekozen voor pijnstilling dmv een ruggeprik. Je krijgt die voor de narcose, maar hoeft dan geen morfine na de operatie en ze zeggen dat de narcose ook lager is, maar daar merk je niks van, behalve dat ikl vrij helder bij kwam.
Ze konden amper prikken en het moest 5x over. Omdat ik heel rustig was en ik dat graag wilde voor mijn zoontje, goed helder bijkomen, heeft ie het zo vaak geprobeert. Hij zat goed, maar mijn ene been was lager verdoofd dan het andere duidelijk.

Toch vraag ik me dan af waar ik mijn kern ben kwijt geraakt????? En waarom dan? het binnenste van je tussenwervelschijf.............Door druk van beide wervels er tussen uit gedrukt misschien?
En zou dat losse stukje de kern kunnen zijn die eruit is gekomen dan?
Ik trek wel mijn rug erg aan. In het begin was ik niet te onderzoeken, zo scheef trok ik. Maar je trekt toch pas aan als je pijn hebt? In ontspanning zou je toch recht moeten zijn feitelijk? Waarom aantrekken of krom trekken zonder reden?
Overigens heb ik wel geleerd hoe te bukken, te tillen en af en toe eens door te stretchen naar achter, ipv naar voren krommen. Want dat doe je met pijn juist graag.

Ik zei het vd week al. Is er dan helemaal geen ver ofzo? meestal zetten die zich in voor dat soort dingen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:21

ik vind die site die darwin noemt wel interessant, daar ga ik s op kijken Clown

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:43

superpony, ben benieuwd waar je snel terecht kunt. Even afwachten dus.

darwin, wat een verhaal. Hoe gaat het er nu mee?

Ik heb vanavond de MRI gehad, wat een kabaal zeg. Ik werd ook een beetje gek van het stil liggen in dat ding. Mijn linkerbeen begon helemaal te trillen. Ik kwam er itt anderen in dit topic alleen slechter uit dan ik erin ging. Misschien dat dit ook weer te maken heeft met trillingen? Heel vreemd.
Jammer dat ik nu weer een maand moet wachten op de uitslag.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:13

Na mijn bezoek aan die chiropractor gisteren, moet ik zeggen dat het vandaag best redelijk ging.
Ik heb nog steeds pijn, maar het zou natuurlijk ook wel heel sterk zijn dat je na 1 behandeling compleet van je pijn af zou zijn , terwijl je al twee jaar aan het dokteren bent en 10 spuiten in je rug hebt gehad.
Maar het gaat in ieder geval iets beter dan voordat ik daar was geweest.
Ik kon eerst alleen maar schuin naar links bukken , en nu buk ik recht voorover, dus dat is al een vooruitgang.
En snachts met draaien in bed heb ik ook minder pijn, dus ik word iets fitter wakker.
Morgenmiddag moet ik weer en ben heel benieuwd of het dan weer wat beter gaat.
Ik hoop zo dat dit de oplossing is en dat ik geen spuiten meer hoef te hebben of operaties moet ondergaan.
Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:43

@Bij mij leverde het niet voldoende resultaat op,ik hoop voor je dat het bij jou wel wat oplevert.
Na elke behandeling rustig aan doen en veel water drinken!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:46

Ja ik denk ook dat het bij mij niet echt zal gaan helpen.. Helaas..
Mijn klachten zijn zo erg verminderd na fysiotherapie, dat de oorzaak vrijwel zeker in mn rug ligt en niet bij die spier.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:28

Tigarida schreef:
Tijd komt raad,elke ervaring is anders maar laten we wel van het positieve uitgaan,
dat het allemaal beter wordt dan,nu belemmert het je dagelijks leven.

Het belemmert nog elke dag mijn leven, ik wordt er nog elke dag mee geconfronteerd en het begint al bij het wakker worden.
En dat terwijl mijn hernia zover is weggetrokken dat ik geen pijn meer heb (gister voelde ik wel weer even iets).
het heeft me mijn baan gekost (niet dat ik daar wakker van lig want het was 10x niks) en ook daar heb ik nog steeds nasleep van. Nou ja nasleep...zit er nog midden in al bijna 11 maanden.

Bij mij zit ie ook op l4 l5 en die tussenwervel eronder is ook wat ingezakt en wat zwarter dat was ook de reden om weer niet te opereren. De andere wervel zou er alleen maar slechter van worden.
Dat voel ik dus...geen demping meer. Alsof je in een auto rijd zonder vering. Ik hoop dat ik die vering weer wat terug kan krijgen door de oefeningen in de sportschool.
Galloperen op een paard is heel leuk maar ik kan het niet meer uitzitten ook in draf voel ik het meer bonken.

Citaat:
Mijn man las gisteren in de krant een artikel over een amerikaanse chiropractor dr R.E Conger, die hier in Nederland praktijk hield....................etc etc

Wow..alsof ik in 1x mijn probleem tegenkom zeg.
Ik ga de site even lezen...nu eerst top gear kijken Tong uitsteken