Het leed dat beugel heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leintje_

Re: Het leed dat beugel heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:17

jillie1994 schreef:
kheb er gister 1tje gekregen, een slotjesbeugel gekregen, en pijn dat het doet! Ik kan niet kauwen, moet 5 minuten tandenpoetsen, tand voor tand! Vreselijk en dan krijg ik over 7 weken ook nog een stangetje bij mijn gehemelte, en dat zo 2 en een half jaar!

sterkte Ach gut ik weet wat je voelt .. moet je anders ff een aspirientje nemen als het heel veel pijn doet werkte bij mij wel Tong uitsteken

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:54

jillie1994 schreef:
kheb er gister 1tje gekregen, een slotjesbeugel gekregen, en pijn dat het doet! Ik kan niet kauwen, moet 5 minuten tandenpoetsen, tand voor tand! Vreselijk en dan krijg ik over 7 weken ook nog een stangetje bij mijn gehemelte, en dat zo 2 en een half jaar!

ik had dat ook de eerste week, kon bijna niks eten, maar nu heb ik echt geen last meer... en zo'n stangetje aan je gehemelte heb ik ook, doet ook eventjes zeer, maar ben je sneller vanaf! nu heb ik daar ook geen last meer van, alleen hangt er soms wat eten aan Clown

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 18:54

ik vergeet mn elastieken ook steeds bijna te dragen Bloos

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:57

och och hier nog iemand... Ik moet 2 mini kiesjes laten trekken wat ik ten zeerste vertik. ( Ik schijt 7 kleuren stront) Nu ben ik dus al 11 maanden niet geweest .

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:13

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:35

kitty_gomez schreef:
Ezmee schreef:
och och hier nog iemand... Ik moet 2 mini kiesjes laten trekken wat ik ten zeerste vertik. ( Ik schijt 7 kleuren stront) Nu ben ik dus al 11 maanden niet geweest .

Ik ga 22 augustus 2 kiezen trekken.

Lijkt me zo eng. heb nog never nooit een verdoving gehad Verdrietig

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:44

Ik moest vandaag eigenlijk 2 kiezen laten trekken, ben alleen vergeten dat ik vandaag die afspraak had. Nagelbijten / Gniffelen

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:58

_Eveline schreef:
Ik moest vandaag eigenlijk 2 kiezen laten trekken, ben alleen vergeten dat ik vandaag die afspraak had. Nagelbijten / Gniffelen

haha lekker suf Knipoog

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:01

Ik heb nu al 3 jaar een slotjesbeugel Boos!

_Eveline : Haha ik vergeet de ortho afspraak ook wel eens Bloos

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:03

30 augustus mag ik weer, dan krijg ikook te horen wanneer mijn beugel er weer uitmag. Haha!

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:06

yeah, morgen is het zo ver, dan ben ik er eindelijk vanaf!
Nou ja, van de slotjes, nog wel plastic hoesjes en een spalk, maar de slotjes mogen eruit!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:47

die van mij heeft nu vakantie....ik moet eigenlijk de afspraak wanneer de beugel wordt gezet verzetten aangezien ik om 8.30 de afspraak heb en ik om 9 uur op school moet zijn voor introductie.

Ik baal er wel een beetje van....hoe eerder hoe beter, hoe sneller ik er weer vanaf ben Knipoog

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:03

ik ben er dinsdag weer geweest,
k voel helemaal niks Clown Lachen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:20

Eind augustus gaat mijn eerste (activator) eruit, en komen er 2 andere in Scheve mond
Teminste, eerst elastiekjes om mijn kiezen ofzo, zodat er ruimte is en dan een week later die krengen erin.
We zullen zien of ik weer net zo goed ( Huilen van het lachen ) kan eten als met de eerste. Haha!

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:44

even voor als je beugel eruit gaat : Zorg ervoor dat je de nazorg ( nachtbeugels etc ) ook echt uitvoert en niet vergeet!! Ik vergat wel eens mijn nachtbeugeltje in te doen en mijn tanden veshuiven heel snel dus dan paste die al neit meer enzo .. nu heb ik het opgegeven omdat mijn tanden echt veel te snel weer verschuiven maar als ik het nooit was vergeten was het misschein wel goed gegaan .. en ik heb ook niet echt goed afgebouwd enzo.. hehe maarja ik mag van me vader van die schildjes ofzo eroverheen plaatsen nu Haha!

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:54

Andere Brace-Face meldt zich Clown
Heb hem nu ongeveer 1½ jaar (althans hoop dat al zo lang is) en ik hoop dat hij er binnenkort uitmag!

Strondvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:27

Hello Lachen Ik heb ook een beugel .. Slotjes, boven en onder, en de stomste/irritantste uitvinding ter wereld: elastiekjes Scheve mond

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:39

@ Marilyn_ : Ach ja laten we het maar zo bekijken straks hebben we allemaal een mooi bekkie met rechtstaande tanden. Lachen

laurien_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:48

Ik heb er ook al heel wat leed mee gehad. Heb op mijn 11e ofzo voor het eerst beugel gekregen, blokjes beugel + buitenboord. Na 4 jaar mocht die er eindelijk uit en was het voor mijn gevoel wel een hele verbetering. Vorig jaar mei heb ik ongeluk gehad met een paard, daarbij zijn er 4 tanden uit mijn mond geslagen, dus weer heel proces bij de tandarts om mijn boventanden dichter bij elkaar te krijgen en dus ruimte te maken voor 2 tanden ipv 4. Dat is nou al aardig op weg, maar ben er nu wel helemaal klaar mee, en dan moeti k straks ook nog kaakoperatie. De beugel zou eigenlijka l voor de zomervakantie klaar moeten zijn, maarja dat is nu al weer bijna afgelopen.
en nou blijkt ook nog steeds meer dat die eerste 4 jaar beugel voor niks is geweest, die orthodontist wordt nu ook aangeklaagd omdat hij allerlei dingen erbij heeft verzonnen en uiteindelijk niks doet aan het probleem, dat heeft hij dus ook bij mij gedaan, alleen de tanden recht gezet, terwijl er zeker nog wel meer nodig was;) Ben ik enige met uitstellende ortho's? :p

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:52

ja ik heb topnieuws Haha! hij mag er uit Haha!
6 september Haha!
ik ging naar de ortho en mama ging mee. maargoed.
ik dacht het duurt nog 2 maanden want ik dacht dat er een spleetje nog zat. maar dat was niet zo. en nu mag ie er uit Haha!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:53

die van mij mag er 8 september uit gelukkig Haha!

Strondvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 22:00

BLK schreef:
@ Marilyn_ : Ach ja laten we het maar zo bekijken straks hebben we allemaal een mooi bekkie met rechtstaande tanden. Lachen

.. Heb ik nu al *LOL*
Maar ik heb problemen met mijn kaken, mijn kiezen konden ( Haha! ) niet op elkaar, is nu echt al een stuk beter ! Haha! De tandarts zegt dat het al een stuk vooruit is gegaan, maar de orthodontist niet Scheve mond Die gast wil dat ik zo'n fotomodellenbek krijg (niks tegen modellen Clown ) en wilt hij opereren en alles. Hij zei eerst dat een beugel niks zou helpen, en gelijk moest opereren, maar het is al een stuk beter volgens de tandarts Lachen dus ja, ik zie het wel!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 22:41

ik mag donderdag weer Scheve mond

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:44

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:49

morgen ga ik met de ortho het plan bespreken, dan wordt ook bekend of het boven en onder wordt of alleen boven Nagelbijten / Gniffelen

over twee weken wordt hij dan gezet Nagelbijten / Gniffelen