Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:01

Haha, ik zie er sowieso al tegenop, dusja *LOL*

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:01

zijn hier ook veel goede verhalen voorbij gekomen hoor Ja

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:03

Als ik tijd heb zal ik het topic eens doorlezen. Ja

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 01:55

ik heb het andersom ik heb onderbeet mijn onderkaak staat veels te ver naar voren wordt ik na de vakantie aan geopereerd

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 00:24

Hier een update!

Alles gaat goed, heb gister voor het eerst weer een boterham gegeten! Wat heerlijk was dat zeg!!!!

Ik ben natuurlijk gestopt met draaien dus nu is alles aan het vast groeien. De spleet tussen mijn voortanden is er nog steeds, hij wordt wel langzaam aan kleiner. Maar er zit nog geen draad in mijn slotjes boven , het heeft tijd nodig als het te snel gaat dan beschadigen mijn tandwortels.. Ik baal onwijs natuurlijk maar ja, ik moet half aug weer terug dan gaat toch eindelijk die draad er weer in!!!

DAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:41

Hoi Megan_

Heb je mijn mail nog ontvangen?

Groetjes

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 23:39

Party!! PM!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:51

Wat fijn Megan!

Dus je kan weer een boterhammetje eten!!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:32

lekker is dat he als je weer wat kan kauwen Haha!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 11:42

Nou inderdaad! Het kauwen gaat echt goed, alleen grote nadeel is dat ik nog steeds hechtingen in mijn gehemelte heb dus als ik een koekje eet, dan kan ik dat wel kauwen, maar als dan zo´n scherp randje van dat koekje tegen die hechting aan komt AU!!

dus ik moet nog steeds heel voorzichtig eten, maar gelukkig hoeft het niet meer vloeibaar.

Ik ben ook in de 4 weken na mijn operatie 7kilo afgevallen!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:45

ja dat gaat hard, volgens mij had jij het ook niet echt nodig, maar dat komt wel weer terug hoor, zodra je weer wat makkelijker kan eten en je gewone leven weer oppakt..

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 11:47

Nou ja ik moet zeggen dat ik aan de ene kant die kilo´s niet terug hoef Knipoog Ze zijn er beetje op de verkeerde plaats afgegaan maar vind het wel best zo!! Ik eet nu alweer redelijk normaal hoor. Dus zal vast niet zo lang meer duren..

Hoe is het met jou?

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:00

het zelfde nog verwacht ook niet dat het nog verbeterd maar goed er zijn wel ergere dingen.. gaan wel met mule nog een poging doen om de kl88 te verminderen dmv een bitje snachts om de druk van de gewrichten af te halen (dat wat eigk de operatie had moeten doen)

ik vond ook wel dat het bij mij eraf mocht blijven al was het niet echt nodig, maar het zit er allemaal weer aan

wanneer krijg je je 2de operatie?

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 23:59

Ik heb nog geen idee voor de 2e operatie. Maar ik wil hem graag eind december plannen dus volgende keer ga ik het aankaarten bij Mulie. Ik moet over 2 weken weer terug, en ik hoop zoo dat dan de draad er in kan. Mulie zei dat nu ik niet meer aandraai het gat vanzelf al kleiner zou worden maar dit is geloof ik niet bij mij het geval er zit nog steeds een mega spleet..

Krijg regelmatig vragen of ik een tand heb laten trekken enz, best vervelend en het hele verhaal uitleggen is nog lastiger dus soms zeg ik maar gewoon ja en amen...

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:15

ja idd uitleggen word je wel moe van, over 2weken komt er weer een draad in toch? dan zal het wel snel bijtrekken

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:45

Hoi iedereen,

Ik heb vier of vijf maanden terug hier een berichtje achtergelaten om eventjes bij te lezen. Heb zelf namelijk ook
een overbeet en erger mezelf er gruwelijk aan op foto´s e.d..
Na een tijdje heb ik het hele topic eens op mijn gemak doorgelezen en ben ik op internet naar meer informatie gaan zoeken.

Een week geleden heb ik een besluit genomen; Ik ga het gewoon doen! Ik ben nu 22 maar ach... Er zijn er dus meer die er
op mijn leeftijd aan beginnen. Een beetje bang ben ik er nog wel voor, en ik heb het op het werk ook nog niet verteld. Ik wil eerst
weten hoe en wat precies.. Volgende week heb ik een afspraak bij de ortho, ik hoop dat zij mij dan meer kunnen vertellen.

Aangezien ik last heb als ik mijn mond te ver open doe (van mijn kaak, spanning van de spieren en knakken) hoop ik dat het vergoed word en anders moet ik in Januari overstappen vrees ik.. Hebben jullie toevallig nog tips hoe jullie dit hebben gedaan met de verzekering?

Verder wil ik jullie allemaal nog veel succes wensen en hoop ik dat ik dit traject net zo dapper doorloop als jullie...

Wendy

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 00:13

Goed van je dat je het gaat doen! En wij helpen je er wel door heen haha! Hoe is je afspraak gegaan bij de Ortho? Hebben ze al een plan van aanpak?

Ik zit even in een dip.. Ben nog steeds draadloos aan de boven kant en heb nog steeds een spleet ( wel stuk minder).. Tot 3x toe beloofde hij de draad er in te zetten en elke keer weer doet ie het toch niet.. Nu moet ik pas 10Okt terug komen, dan zit mijn schroef er al 3maanden in en hoort ie er dus uit te gaan.. Maar mij schroef is vorige week WEER los geschoten dus alles vertraagd nog al. Dat ie in oktober er uit mag kan ik dus wel vergeten :@

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:58

vervelend zeg megan.... probeer je blik op de lange termijn te zetten zodat je kijkt naar over 6mnd of een jaar.. je wil ook niet hebben dat hij de draad erin zet en het te snel gaat waardoor je wortels scheuren.. snap wel dat je het goed zat bent, ken het gevoel.. even doorbijten!!

heej wendy, ik ben ook al 28 hoor dus je bent zeker niet oud ofzo om dit te doen, alleen was het bij mij medisch en niet cosmetisch.. bij mij hebben de ortho en kaakchirurg samen een machteging aangevraagd bij de verzekering, heb ik zelf niks voor hoeven doen..

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:27

@Megan_ : De afspraak is dus verzet, moet nu dinsdag 16 september pas.. maar ja dat is voor mij dus lang niet zo balen als voor jou. Krijg je nou in oktober die draad dan of niet?

en @Cheyentic: Ik sprak van de week toevallig met iemand die ook wat jaartjes ouder was als mij en met een beugel liep. Deze zei ook dat het allemaal super mee valt en dat je het zelf na een tijdje niet eens meer door hebt.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 22:27

Heeee allemaal!

Tijd voor updates... Hoe is het met iedereen?

Missbenthe, jou afspraak komt al dichterbij. Zenuwachtig?

Cheyentic, ben jij trouwens al 28 haha ik dacht al die tijd dat jij rond mijn leeftijd was nou ja iets ouder haha!

Dionne, hoe is het met jou?

Dan mijzelf.. Tja wat zullen we zeggen:

Afbeelding

Dit ben ik, foto is bijna 2 weken oud dus vrij recent.. Zoals jullie zien ben ik NOG steeds draadloos. De spleet tussen mijn voortanden is wel goed samen getrokken al. Het gaat alleen langzaam. Afgelopen maandag 8September zat de schroef 2maanden in mijn mond...

Ze zeiden 3maanden, dus 8 Okt, en dan mag hij eruit. Maar doordat hij bij mij nog regelmatig los is geschoten zal het hoogstwaarschijnlijk eerder november worden Ik baal daar wel van want ik ga 19oktober voor 17dagen naar indonesie en had die schroef er graag uitgehad!

Hier ter herrinnering hoe ik er 6weekjes geleden uit zag:

Afbeelding

Verder heb ik behoorlijk last van mijn tandvlees. Het is echt overgevoelig sinds het gevoel terug is, en mijn voortanden zijn ook gevoelig doordat ze 'los'staan en natuurlijk door de genezing naar elkaar toe worden geduwd. Tanden poetsen doet best pijn en ik hoop dat dit snel weg gaat.. Hoe zat dit verder bij jullie?

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:27

knapt al goed op megan Ja
ben idd al 28 ja Nagelbijten / Gniffelen bij mij is alles nog steeds hetzelfde, ga voor second opinion naar andere chirurg mmaar ben nog aant uitzoeken wie de beste van nederland is, wss word dan het gewricht zelf geopereerd en gaan ze de kom bij schaven (mijn kop is te groot voor de kom) maar wacht het nog ff af ben het een beetje zat dat gehannes aan me mond

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 22:12

Heee heee! Ben je er al uit voor de second opinion? Wat lijkt me dat moeilijk zeg... Hoe vind je nou uit welke chirurg er echt goed is?

Ik heb volgende week maandag weer een afspraak bij de ortho. hij heeft nu de nieuwe praktijk dus ik ben benieuwd. Ik wil ook door pushen om mijn schroef er uit te laten halen.. 8Okt is de 3maanden deadline... En ik ga 19e op vakantie en het idee dat ie er dan is doet mij zo goed!! Spannend dus allemaal... Volgens mij wordt Mulié wel gek van mij haha

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 07:26

gewoon lekker doorzeuren ROFL als het echt niet kan zal hij het niet doen, maar proberen kan altijd Haha!
heeft tie een nieuwe praktijk? wel op de zelfde plek neem ik aan?

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 07:57

Mijn buurmeisje heeft net 3 maanden terug ook een kaakoperatie gehad ook vanwege haar onderbeet.
Er is inderdaad ook van te voren een hele voor bereiding geweest, verstandkiezen laten trekken, beugel plaatsen zoal boven en onder gebit.
Ze zag er best wel tegen op, maar ze zag het meeste tegen op als ze straks jaar of 30 was dat ze door de onderbeet niet meer normaal kon eten doordat het steeds je tandvlees beschadigt. Dus daarom wel de opratie ondergaan en het viel haar achteraf best mee. Wel de eerste dagen pijn gehad maar kon ze prima onderdrukken met pijnstillers en het gezicht en hals waren gezwollen. Ze heeft ook een week vloeibaar moeten eten, daarna is ze langzamer hand weer normaal gaan eten. Ze had hele kleine hechtingen in de hals en kleintjes in de onderkaak. Verder was de zwelling na twee weken weg, alleen was het nog wat geel/groen op de borst, want het was wel ver naar beneden getrokken, maar dat kon gebeuren.

Maar nu 3 maanden later is ze zo blij en heeft nu sinds kort haar bovenste beugel er ook uit en over 4 weken mag de onderste beugel ook uit.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:43

Megan, het zal waarschijnlijk wel ergens in het topic staan, maar hoe komt die spleet tussen je tanden? Want in je profiel heb je een heel recht gebit. Komt dat door de operatie o.i.d?