Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vossieman schreef:Nee, bij het idee dat er in je gesneden wordt begin ik al te griezelen. En ja ik weet dat het noodzakelijk is om mensen er mee te redden alleen vanwege dat ik er al bij griezel
eigenwijs23 schreef:Al zolang ik me kan herinneren wil ik donor worden. De reden dat ik nog geen donor ben is dat mijn gehele familie er heel zwaar op tegen is. Ik vind het dus heel moeilijk om toch mijn eigen beslissing te doen. Ik heb er ook al vele gesprekken over gehad met mijn ouders. Maar zij blijven beweren dat ze weigeren de organen af te staan.
Ik wil aan de ene kant hun geen verdriet doen. Maar aan de andere kant denk ik dan weer aan al die andere mensen die mijn organen en ander weefsel zo goed zouden kunnen gebruiken.
Ik ga waarschijnlijk toch dat formulier invullen omdat dat mijn gevoel is. Maar vind het toch heel moeilijk.
Donorvoorlichting schreef:Wensen respecteren
Als de overledene zelf toestemming tot donatie heeft gegeven, zal de arts de nabestaanden daarover inlichten. Zij hebben echter geen invloed op de keuze.
Anoniem schreef:Ik ben geen donor, misschien dat ik ooit nog van gedachte verander, maar ik vind het idee dat er na je dood nog vanalles uit je gehaald word en vervolgens doorleeft in andere mensen gewoon niet prettig. Ik wil na me dood gewoon rustig in m'n graf liggen
Maaik schreef:Hierbij wil ik nog wel even melden, dat ik zelf ook géén organen van anderen wil ontvangen. Dit is een eigen keus. Hier heb ik overigens jaren over nagedacht. De reden dat ik geen organen wil ontvangen, ik vind het geen fijn idee om 'spul' van een ander in me lichaam te hebben.
Ik heb zoiets, ik heb tot die tijd een leuk leven gehad, en laat me nu maar los.