Bevallingsverhalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes_R

Re: Bevallingsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 14:36

Zoolgangster, wat een bevalling zeg! En dat ze je gewoon naar huis hebben gestuurd..

Kindjes met gebroken sleutelbeen...Bah, je weet niet waarom ze zo huilen dus doe je ze steeds pijn. Wat erg dat ze dat niet in het ziekenhuis hebben gezien.

Hebben jullie vanmorgen de presentatie van Willem-alexander van zijn dochtertje gezien? Ik werd er helemaal emo van Clown Hij was zo trots!
Alleen begon het bij mij alweer te knagen dat ik geen "echte" bevalling heb gehad, maar een ks...dat heb ik steeds als ik een bevalling lees of zoiets hoor...Bah, ik word gewoon gek van mezelf. Ik dacht echt dat ik dat nu toch wel achter me had gelaten..Dus niet. Vanmorgen dacht ik zelfs even dat chet tijd werd om eens met iemand te gaan praten. Maar komop zeg, ik ben toch geen muts??
Morgen ga ik naar de gyn voor een piraaltje, en dan wil ik met haar praten over waarom het nou precies een ks is geworden. En of de kans zonder inleiding kleiner was geweest. Ik moet dit nou echt eens gaan sluiten...

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:57

Jeetje Marloes wat vervelend dat je het er zo moeilijk mee hebt...ik hoop dat je goede uitleg krijgt en dat je er dan vrede mee kan hebben.
Ik heb het trouwens wel vaker gehoort dat vrouwen het er moeilijk mee hebben als ze een kz hebben ipv een normale bevalling....zo gek is het mischien nog niet eens om eens te gaan praten met iemand mocht je het niet kunnen afsluiten.

Zoolgangster jij hebt idd een verschrikkelijke bevalling gehad.....brrr....ik denk altijd dat ik een vreselijke 1e bevalling heb gehad maar als ik jullie verhalen zo lees dan heb ik nog niks te klagen.

Texeenmaiky, Duncan gaat dus ook als een speer Pling
Ik ben met Susan vorige week maandag voor het eerst bij consultatieburo geweest (toen was ze 4 weken), zij woog toen 3550.
Was Duncan nog gedraait ofzo voor de geboorte dat ze niet opgemerkt hebben dat hij in een stuit lag Ach gut
Hoe zwaar was Duncan bij de geboorte?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 15:11

Jacqueline, ik hoop idd dat ik morgen wat antwoorden krijg.
Aan de andere kant hoor ik ook zo vaak zware bevallingen dat ik van geluk mag spreken dat ik een gezond kindje heb. Mijn nichtje heft een doodgeboren kindje gehad, en ik zeur over een ks?? Dan kan ik het ook wel relativeren. Alleen als ik dan weer zo'n mooi verhaal hoor zoals vanmorgen over Maxima, dan komt het weer opzetten. Ik kan me niet eens meer herinneren dat ik Fabio voor het eerst bij me kreeg! Ik weet alleen dat dat bijna 2 uur na zijn geboorte was..Dat vind ik heel erg.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:27

..dat is ook heel erg en ik kan me goed voorstellen dat je dat echt heel moeilijk vind....ik heb zelf ook een ks gehad en de snelheid waarmee het gaat, je kan amper het besef krijgen wat er met je gebeurd!...dan lig je daar alleen op de verkoeverkamer en god weet waar je kind is en of alles goed is...je bent geen muts hoor.... hopelijk dat je morgen je antwoorden krijgt zodat je voor jezelf het plaatje compleet kan maken..ik heb daar tenmiste veel aan gehad..

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:26

Jacqueline, Ze dachten al die tijd dat Duncan goed lag. Zijn voeten lagen wel op de goede plek alleen zijn hoofd en benen niet. Waarschijnlijk komt dit omdat hij zo klein was dat ze het niet goed gevoeld hebben.
Duncan was 2710 en hij was maar 45 cm lang.

Susan gaat ook hard zeg.

Dat is wel verveeld Marloes. Ik heb dat helemaal niet. Ik vond het toen wel heel jammer dat het via de keizersnee moest. Maar het is niet anders ik heb me er bij neer gelegt, en wie weet als er nooit een 2de komt dat het dan wel op de gewone manier kan.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:07

Oh Duncan is dus ook een "echte"baby hihihi....als ik die baby van Maxima op tv zie Nagelbijten / Gniffelen .....zo zwaar en groot is is Susan nu nog niet eens terwijl ze al 5 1/2 week is Nagelbijten / Gniffelen
Was jij wel al uitgerekend?

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:12

Dimitri schreef:
Bloempje:...hopelijk kom dit niet al te betweterig over hoor!..maar ik ben altijd graag van het meedenken(verschrikkelijke eigenschap)....maar misschien kan je proberen om hem anders te laten drinken dat het minder pijn doet en dat het sneller gaat en minder kracht kost...ik weet niet hoe oud mike is, maar je heb zoiets als vingerhoed drinken, dit heb ik zelf ook gedaan bij Megan en dan steek je je pinkje in zn mondje, je laat hem zuigen maar dan steek je daarnaast een spuit met voeding in zn mond en aan die spuit zit een zacht tuitje en zo kunnen ze vrij snel eten zonder dat het veel kracht kost(en misschien minder pijnlijk voor mike??)..megan was bij ons vrij zwakjes en kon daardoor niet de kracht opbrengen om te drinken, gevolg: huilen/mierentukjes/nog vermoeider/honger..heel erg zielig allemaal

Ik heb geen ervaring met spruw maar misschien is het een idee???

succes iig!..en hopelijk weer snel een normaal ritme!

Nee hoor,vind juist fijn dat mensen mee denken.
Hoe meer adviesen,hoe beter.

Mike is pas 3 weken.Dus ook nog erg jong.
Het is wel een idee,ik ga er even meer opzoeken van op i-net.

Hij heeft nu zn zalf,moet je in zn mond smeren.
Maar hoe is een raadsel.Het mag niet met je vingers.
Het liefst met zn speen,maar dan houd Mike stijf zn mondje dicht (Slimpie Clown )
Dus dat word even vogelen.

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:55

Duncan was 9 dagen te vroeg.

Geef mij maar een klein kindje dat vind ik veel mooier dat die grote zware baby's.

Afbeelding
Afbeelding
Deze foto's zijn van vrijdag.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:02

Helaas heb je het niet voor het zeggen of je een klein of groot beebje krijgt.

Maar ik deel je mening hoor, ik heb 2 ontzettende kleintjes gekregen (1180gram en1990 gram) had ze graag toch wel ietsjes groter gehad hoor.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:04

Marloes_R schreef:
Zoolgangster, wat een bevalling zeg! En dat ze je gewoon naar huis hebben gestuurd..

Kindjes met gebroken sleutelbeen...Bah, je weet niet waarom ze zo huilen dus doe je ze steeds pijn. Wat erg dat ze dat niet in het ziekenhuis hebben gezien.

Hebben jullie vanmorgen de presentatie van Willem-alexander van zijn dochtertje gezien? Ik werd er helemaal emo van Clown Hij was zo trots!
Alleen begon het bij mij alweer te knagen dat ik geen "echte" bevalling heb gehad, maar een ks...dat heb ik steeds als ik een bevalling lees of zoiets hoor...Bah, ik word gewoon gek van mezelf. Ik dacht echt dat ik dat nu toch wel achter me had gelaten..Dus niet. Vanmorgen dacht ik zelfs even dat chet tijd werd om eens met iemand te gaan praten. Maar komop zeg, ik ben toch geen muts??
Morgen ga ik naar de gyn voor een piraaltje, en dan wil ik met haar praten over waarom het nou precies een ks is geworden. En of de kans zonder inleiding kleiner was geweest. Ik moet dit nou echt eens gaan sluiten...

Inderdaad best rot dat je dat gevoel steeds hebt!
Ik hoor altijd dat een keizersnee zwaarder is hoor, dus wat dat betreft..........(het herstel in ieder geval). Maar goed, daar heb je ook nik s aan natuurlijk. Het belangrijkste heb je je kindje gegeven: 9 maanden voeding, warmte, en een veilige plek om te groeien! Hoe het die plek verlaat is dan toch het minst belangrijke!

Sterkte ermee!

PS: ik werd hier vanmorgen hartelijk uitgelachen toen ik met tranen in mijn ogen stond! Gelukkig was ik dus niet de enige Cool

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:05

Wat een mooi mannetje, die Duncan!!!!

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:08

Een echt jongetje die Duncan.
Lekker fijn manneke..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:11

ik had graag een klein babietje gehad Knipoog de mijne was 4200gr en had een hoofdomtrek van 37cm Haha!
ik zat[voor zover ik zitten kon] met de gebakken peren Clown

en nu is hij net 8jr en weegt 49kg bij een lengte van 151cm Sigaar

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 19:32

Tex, wat een mooi mannetje! Fabio was ook vrij licht, 3085 gram, dat vondik ook fijn. Had ik hem lekker lang baby Knipoog
Ben maar blij dat jij geen probleem hebt met je ks. Ik ben er echt niet blij mee dat het steeds in mijn hoofd zit. Zo ben ik ook helemaal niet, ik ken het niet van mezelf

Eva, daar heb je wel gelijk in idd. Er zijn ook zat dagen dat ik het heel nuchter bekijk. Bij mij is alles nog intact, geen last van vervelende hechtingen enzo. Maar ik vraag me zo af hoe het zou zijn als je echt je kindje op de wereld zet. Dat gevoel van hard werken en dan je kindje op je buik krijgen..
Maar ach, hij is kerngezond en daar gaat het om!

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:57

Ooh Duncan is echt een mooi fijn mannetje....heerlijk ....echt genieten he.

Marloes misschien mag je ooit nog ervaren hoe het is om op de natuurlijke manier een beebie te krijgen., maar zoals Eva al zegt, je hebt hem alles gegeven om gezond ter wereld te komen en dat is het aller belangrijkste.

Johan mijn zoontje woog bij zijn geboorte 3610 gram....en hij was maar 48 cm.....echt een dik propje vergeleken bij Susan....hahahaha...susan weegt nu nog geeneens zoveel.

Hier is Suus 1 maand oud.
Zie die stoere slabber Cool
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door jacqueline op 11-04-07 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:59

bloempje1 schreef:
Tamar,snelle bevalling ook.
Mooi kindje is het hoor.
Leuke naam ook,en leuke site Knipoog

Even brutaal vraagje aan jou,
ben je nog samen met je vriend of niet?
Had iets anders gehoort nl Knipoog

Nee ik ben niet samen met me ex. Hij smst af en toe wel hoe het gaat, maar is nog niet langs geweest om naar zn EIGEN zoon te komen kijken, maar dat moet ie natuurlijk helemaal zelf weten. Ik kan prima alleen voor mn mannetje zorgen, heb ik hem niet voor nodig. En heb ook me ouders nog die me heel erg helpen, en daar ben ik ook heel erg blij mee.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 01:04

Ik vond mijn bevalling juist weer meevallen, als ik de verhalen van sommige boksters hoor...Maar hoe dan ook, van mij mogen alle moeders een medaille krijgen! Over het algemeen komen de kindertjes er niet zomaar uitrollen, en dan druk ik me nog zacht uit. En dan de naweeën nog: slapeloze nachten, zoogproblemen, borstontstekingen... Kortom: Alle moeders zijn kanjers! Ach gut

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:05

...wat een heerlijke poppies komen hier over het scherm voorbij!!!...ik ben nooit zo'n babymens geweest maar als je er dan zelf twee/een heb... dan kijk je er toch heel anders naar!!...Megan was trouwens 5 pond en Lisa bij 6 pond...ik had liever gehad dat Megan er ook 6 was....maar ja, dat ettertje was zo druk in mn buik!(en het is nog steeds een lekker druk dametje)..dus die zal altijd wel de slankste blijven van de twee..Maar goed, Megan was duidelijk wel de zwakste van de twee en dat heeft toch in de beginweken voor een hoop zorgen gezorgd!..en nog steeds zijn we bezig met haar..morgen komt er weer een fyio langs...

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:07

tears_85 schreef:
bloempje1 schreef:
Tamar,snelle bevalling ook.
Mooi kindje is het hoor.
Leuke naam ook,en leuke site Knipoog

Even brutaal vraagje aan jou,
ben je nog samen met je vriend of niet?
Had iets anders gehoort nl Knipoog

Nee ik ben niet samen met me ex. Hij smst af en toe wel hoe het gaat, maar is nog niet langs geweest om naar zn EIGEN zoon te komen kijken, maar dat moet ie natuurlijk helemaal zelf weten. Ik kan prima alleen voor mn mannetje zorgen, heb ik hem niet voor nodig. En heb ook me ouders nog die me heel erg helpen, en daar ben ik ook heel erg blij mee.

petje af hoor!..

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:00

@tears 85 idd petje af!
@dimitri: wat een schatjes! zijn ze eeneiig?
@ texeen: mooi mannetje!
@ jaqueline: wat een super gaaf broekje!!! leuke site heb je trouwens!

Hoe gaat het nu bij jullie met de nachten??? Wat ik wel vervelend vond in het begin, beginnen ze door te slapen ben jij op voedingstijd wakker... Clown

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:16

Dimitri ..Susan was ook zo druk in mijn buik....ik kan dus nog wat verwachten wahahaha.(ze is nu ook een erggg bewegelijke en driftige baby).

Mar dank je wel.

Susan heeft vanacht van 24.00 tot 05.00 geslapen dus volgens mij gaat het de goede kant op.....de nacht ervoor heeft ze van 21.00 tot 4.15 geslapen (duidelijk een vergissing dus wahahaha).
Je slaapt idd op de voedingstijd....een soort klokje dat je idd toch rond die tijd wakker word....maar zolang ik er niet uithoef draai ik me lekker om en slaap weer heerlijk verder .

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:52

bloempje1 schreef:
Dimitri schreef:
Bloempje:...hopelijk kom dit niet al te betweterig over hoor!..maar ik ben altijd graag van het meedenken(verschrikkelijke eigenschap)....maar misschien kan je proberen om hem anders te laten drinken dat het minder pijn doet en dat het sneller gaat en minder kracht kost...ik weet niet hoe oud mike is, maar je heb zoiets als vingerhoed drinken, dit heb ik zelf ook gedaan bij Megan en dan steek je je pinkje in zn mondje, je laat hem zuigen maar dan steek je daarnaast een spuit met voeding in zn mond en aan die spuit zit een zacht tuitje en zo kunnen ze vrij snel eten zonder dat het veel kracht kost(en misschien minder pijnlijk voor mike??)..megan was bij ons vrij zwakjes en kon daardoor niet de kracht opbrengen om te drinken, gevolg: huilen/mierentukjes/nog vermoeider/honger..heel erg zielig allemaal

Ik heb geen ervaring met spruw maar misschien is het een idee???

succes iig!..en hopelijk weer snel een normaal ritme!

Nee hoor,vind juist fijn dat mensen mee denken.
Hoe meer adviesen,hoe beter.

Mike is pas 3 weken.Dus ook nog erg jong.
Het is wel een idee,ik ga er even meer opzoeken van op i-net.

Hij heeft nu zn zalf,moet je in zn mond smeren.
Maar hoe is een raadsel.Het mag niet met je vingers.
Het liefst met zn speen,maar dan houd Mike stijf zn mondje dicht (Slimpie Clown )
Dus dat word even vogelen.

3 weken oud en al hersentjes zat!..hahahaha... Heerlijk die kleine draakjes!!!..Megan heeft deze manier van voeden al na een paar dagen gehad..is niets engs hoor! Knipoog

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:03

Mar: dat is nog de vraag..wij gaan er vanuit dat het twee eiig is..... maar als we het zeker willen weten moeten we DNA onderzoek doen en dat vinden wij niet nodig...het zijn voor ons twee aparte kindertjes met aparte karakters(we kleden ook niet hetzelfde)

Jacqueline:ik heb echt twee tegenpolen, Megan idd druk maar wel heel vrolijk!!(als dat gaat lopen...AAHHHH!!)..maar kan niet goed omgaan met drukte om haar heen..Lisa..heel rustig en relaxt..vrolijk en hou er wel van als er visite is..

hebben jullie je kleintje(s) al eens uit logeren gebracht..oogghh, de eerste keer werd ik om 06.00 wakker en kon niet meer slapen..het enige waar ik aan dacht was 'ow nu worden ze wakker'oow..nu krijgen ze een fles"....ben ze ook heel snel weer wezen ophalen!!!!...

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:28

Ik zal zo reageren,maar mike ligt op mn armen.hij wilt niet slapen Knipoog

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:30

Gebeurt bij mij heel weinig dat de kids blijven logeren bij oma en opa omdat ze niet echt makkelijke slapers zijn. Gelukkig gebeurt het weleens en als het dan zover is dan weet ik ineens niet meer wat ik moet doen en vind ik het wel heel stil in huis.

Toch zou ik weer heel graag een feestje willen en me eigen weer eens willen bezatten maar ik weet zeker dat als het eenmaal zover is dat ik niet meer wil.
Dan hang ik 40 keer aan de telefoon...... en slapen ze al...........hebben ze goed gegeten.........spelen ze lief...........blablabla.

Laatst gingen we uit eten, oma en opa paste op waren we om 20.00 uur al weer thuis..........hopla met volle pens op de bank..............we waren verrot en dat op de bank hangen is toch even tijd voor jezelf hahahahaha

Ach ja ze horen er gewoon bij ............ik kan het me ook niet meer voorstellen zonder kinderen. Gelukkig ook maar, ze zijn gewoon geweldig.