Lusitana schreef:Er is niks mis met geen zin hebben. Waarom zouden we wel altijd maar zin moeten hebben? Omdat iedereen in enquêtes invult dat ze het twee maal per week doen ofzo? Dat is een leugen die maar in stand wordt gehouden, dat er een bepaald aantal keer per week "normaal" is, en daarom wordt dat ingevuld. Niet omdat het echt zo is.
Het is heel normaal dat je de ene keer drie keer op een dag wil, en dan weer weken niks, zo zit de cyclus ook een beetje in elkaar.
En er zijn zoveel factoren die voor een val in libido kunnen zorgen. Stress, te mager zijn, medicijnen, te hoge verwachtingen van jezelf, etc.
Overigens vind ik het grotendeels de taak van de man om de vrouw op te winden, dus ik zou het zelf mooi bij meneer neerleggen. Hij doet zijn best maar eens. En anders maar niks.
Overigens wekt warmte lust op. Kruik tussen je benen kan dus helpen, en pittig voedsel, beetje alcohol (niet teveel, dat werkt weer averechts).
Maar als het moet, lukt natuurlijk niks. Dan werkt je hoofd je lijf tegen.
Gewoon elkaar aan elkaar zitten en niet aan sex denken.
Nou, mijn man probeert genoeg, en op verschillende manieren. Maar hoe meer hij zijn best doet, hoe schuldiger ik me voel.