Marloes_R schreef:Wow, passen jouw spijkerbroeken nog?? Die pasten mij al na een week of 12, 14 niet meer
Wel met gulp open maar ze gaan veder nog helemaal dicht.
De gulp gaat sinds 2 weken niet meer dicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marloes_R schreef:Wow, passen jouw spijkerbroeken nog?? Die pasten mij al na een week of 12, 14 niet meer
faye schreef:Hier niet hoor, altijd een gyneacoloog en verloskundige van het ziekenhuis aanwezig. En ja, in het ziekenhuis kan een kindje ook sterven, maar het gebeurt ook omdat hulp te laat komt omdat er eerst nog naar het zioekenhuis geaan moet worden. En iedereen moet (mag) het zelf weten in Nederland, ik moet er niet aan denken dat mijn kind sterft omdat ik zo nodig gezellig thuis moest bevallen
Samsam schreef:is bij jullie dan ook snachts een gynacoloog aanwezig? Hier niet hoor, ik heb zowiezo bij beide bevallingen geen gynaecoloog gezien.
bloempje1 schreef:Terwijl ik verlang om weer te paardrijden een keer,of een buik wat niet in de weg zit.. Kind kom nouu!!
38,5 week nu inmiddels..
eva2 schreef:Wanneer een kindje dat thuis sterft, wat natuurlijk verschrikkelijk is, bij een ziekenhuisbevalling wel was blijven leven, dan denk ik dat dat niet zozeer ligt aan het feit van thuisblijven, maar aan het goed functioneren (of te laat ingrijpen) van de verloskundige!
Ik heb een vriendinnetje die gyneacoloog is. Haar ervaring is dat veel vrouwen denken dat ze in het ziekenhuis volkomen veilig zijn, en dat het de schuld van het ziekenhuis is wanneer een baby sterft. Omdat dat in een ziekenhuis toch niet kan!!??
Helaas heb je het nooit zelf in de hand, of je nou thuis of in het ziekenhuis bevalt!
Persoonlijk zie ik een ziekenhuis als een instituut waar je naartoe gaat als je ziek bent of een medische indicatie hebt. Een bevalling past daar voor mijn gevoel niet in. Wanneer je zlelf iets hebt meegemaakt denk je daar vast anders over, dat blijkt maar weer.
natasja50 schreef:Oeh dat moet wel heel erg spannend geweest zijn. Maar ik denk dat we TS maar niet moeten plagen met zulke doem verhalen. Zover ik hoor in mijn omgeving bij normale zwangerschappen willen de laatste dagen nog wel eens de nachtmerries toeslaan en dat gun ik ze niet. Het leven is sowieso vaak hard genoeg.
Es79 schreef:eva2 schreef:Wanneer een kindje dat thuis sterft, wat natuurlijk verschrikkelijk is, bij een ziekenhuisbevalling wel was blijven leven, dan denk ik dat dat niet zozeer ligt aan het feit van thuisblijven, maar aan het goed functioneren (of te laat ingrijpen) van de verloskundige!
Ik heb een vriendinnetje die gyneacoloog is. Haar ervaring is dat veel vrouwen denken dat ze in het ziekenhuis volkomen veilig zijn, en dat het de schuld van het ziekenhuis is wanneer een baby sterft. Omdat dat in een ziekenhuis toch niet kan!!??
Helaas heb je het nooit zelf in de hand, of je nou thuis of in het ziekenhuis bevalt!
Persoonlijk zie ik een ziekenhuis als een instituut waar je naartoe gaat als je ziek bent of een medische indicatie hebt. Een bevalling past daar voor mijn gevoel niet in. Wanneer je zlelf iets hebt meegemaakt denk je daar vast anders over, dat blijkt maar weer.
Ik zal ook niet zeggen dat een ziekenhuisbevalling per definitie veiliger is maar zelf zou ik noooooooooooooit thuis willen bevallen!
In het ziekenhuis kan het ook fout gaan maar heb er toch een veiliger gevoel bij.
En er is niet voor niets een verloskundige-afdeling, waar je dus zonder medische indicatie naar toe kan.
En wat eerder gezegd is in dit topic dat als het onveilig zou zijn dat je dan niet meer thuis zou mogen of kunnen bevallen is niet waar.
In bepaalde delen van het land willen verloskundige(n) niet meer een thuisbevalling begeleiden, in andere landen voeren ze het zelfs thuis ook niet meer uit.
Het is maar net wat je wil en ieder zijn keuze (in nederland)!!!
Es79 schreef:@eva2, Nederland is juist het land waar wij het minste doen aan jinderen om het even zo te zeggen! Wij denken dat alles hier goed geregeld is en dat valt wel eens vies tegen! Ik zeg dus ook niet (nogmaals) dat in het ziekenhuis alles goed gaat maar het geeft mij een fijner gevoel!
Het is niet VINDEN maar een FEIT dat Nederland achterloopt in de medische zorg betreft de kinderen!