bevallingskeuze.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bloempje1

Re: bevallingskeuze.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 19:55

Marloes_R schreef:
Wow, passen jouw spijkerbroeken nog?? Die pasten mij al na een week of 12, 14 niet meer Nagelbijten / Gniffelen

Wel met gulp open maar ze gaan veder nog helemaal dicht.
De gulp gaat sinds 2 weken niet meer dicht Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:56

Hier niet hoor, altijd een gyneacoloog en verloskundige van het ziekenhuis aanwezig. En ja, in het ziekenhuis kan een kindje ook sterven, maar het gebeurt ook omdat hulp te laat komt omdat er eerst nog naar het zioekenhuis geaan moet worden. En iedereen moet (mag) het zelf weten in Nederland, ik moet er niet aan denken dat mijn kind sterft omdat ik zo nodig gezellig thuis moest bevallen

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:59

faye schreef:
Hier niet hoor, altijd een gyneacoloog en verloskundige van het ziekenhuis aanwezig. En ja, in het ziekenhuis kan een kindje ook sterven, maar het gebeurt ook omdat hulp te laat komt omdat er eerst nog naar het zioekenhuis geaan moet worden. En iedereen moet (mag) het zelf weten in Nederland, ik moet er niet aan denken dat mijn kind sterft omdat ik zo nodig gezellig thuis moest bevallen

Nee, dat is ook vreselijk!

Mijn neefje stierf aan een ziekenhuisbacterie, omdat mijn zus in het ziekenhuis wilde bevallen! Je snapt dat het voor ons nu ook nooit meer hetzelfde voelt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:00

is bij jullie dan ook snachts een gynacoloog aanwezig? Hier niet hoor, ik heb zowiezo bij beide bevallingen geen gynaecoloog gezien.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:03

Samsam schreef:
is bij jullie dan ook snachts een gynacoloog aanwezig? Hier niet hoor, ik heb zowiezo bij beide bevallingen geen gynaecoloog gezien.

Bij de meeste ziekenhuizen zijn ze er ook niet. Als ze er zijn slapen ze vaak in het ziekenhuis.

Natuurlijk kun je vaak wel sneller geholpen worden in een ziekenhuis. Dat is een feit. Maar er zijn ook nadelen. Mijn neefje stierf aan een longontsteking, opgelopen in het uur na zijn geboorte. Hij lag gewoon in het zieknhuis, mocht de volgende dag eigenlijk naar huis! Ik ben er dus niet meer van overtuigd dat het zieknhuis de beste plek is om te bevallen

Maar goed, iedereen gaat uit van zichzelf natuurlijk.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:28

Bij ons was er ook alleen een co-assistente, die ook nog eens in haar eentje 3 bevallingen moest doen. Het was een geluk dat mijn eigen verloskundige mee was gekomen (omdat ik eigenlijk thuis zou bevallen).

Tja, ik heb met 20 weken een hele uitgebreide echo gehad en stond onder controle van de verloskundige en de gynacoloog omdat ik een stofwisselingsziekte heb. Bij de laatste echo (38 weken) was alles prima met de kleine. Daarom ook mijn keuze voor thuis. En ik vind thuis bevallen ook veel romantischer en persoonlijker. Jammer genoeg moest ik bij de tweede naar het ziekenhuis, wat me ontzettend tegenviel.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:42

Wij hebben het echt heel luxe in het ziekenhuis.
Het is net allemaal nieuw gebouwd en de kamers om te bevallen zijn erg mooi.
Terrakleurige muren, een lekkere relaxstoel voor manlief, super grote douche met bad.
Ook heb je hier familiekamers zodat je man/kinderen ook in het ziekenhuis mogen blijven mocht dat nodig zijn.

Ik ben met Johan op medisch advies bevallen in het ziekenhuis en had dus gynecalogen en verplegend personeel aan mijn bed.

Bij SUsan waren we alleen samen met de verloskundige....en ik had geluk dat ik net persweeen kreeg toen de dienst van mijn verloskundige erop zat en dus de andere binnen kwam.....ik had dus de luxe van 2 verloskundige haahhaha.
Moet eerlijk zeggen dat ik het met de verloskundige een stuk ontspannener vond dan bij JOhan.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:59

bloempje1 schreef:
Terwijl ik verlang om weer te paardrijden een keer,of een buik wat niet in de weg zit.. Kind kom nouu!! Clown
38,5 week nu inmiddels..

Da's al heel lang Haha! Mijn zoon kwam 8 weken te vroeg en mijn dochter 3 weken.... Knipoog

Dat wachten ken ik dus niet Haha!

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:05

Natasja, wat woog jou zoontje bij geboorte?
Mijn dochtertje kwam ook 8 weken te vroeg en mijn zoontje is geboren met 36 weken en een paar dagen, ik weet ook niet wat wachten is...

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:07

Mijn zoontje woog 1632 gram. Mijn dochter 2140 gram. Beiden met een keizersnee trouwens.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:08

Dat zijn nog "flinke"gewichten voor de zwangerschapsduur.
Mijn dochtertje woog 1180 gram en zoontje 1990 gram.
Dochtertje met keizersnede en zoontje gewoon bevallen

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:11

Pfff die waren écht klein dan. Ik moest ze al poppenkleertjes aantrekken. Haha!

Heeft je dochter nog lang in het ziekenhuis gelegen?

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:13

Ik had prematuurkleertjes maatje 40 en daar verzoop ze in.
Charlotte heeft 5 en halve week in het ziekenhuis gelegen wat op zich best kort is.
Wouter heeft een week in het ziekenhuis gelegen.
En jou kids?

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:17

Mijn zoon heeft 7 weken in het ziekenhuis gelegen en mijn dochter 9 dagen....

Beide keren was zwangerschapsvergiftiging de oorzaak. De kans dat ikzelf het bij de volgende zwangerschap niet zou overleven was erg groot, waardoor het dus bij 2 kinderen gebleven is.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:18

Gut jij ook al zwangerschapsvergiftiging, ik ook bij Charlotte bij Wouter alleen erg hoge bloeddruk.

Je zoontje heeft best lang in het ziekenhuis gelegen zeg!

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:20

Ja, er waren complicaties, zijn gewicht is ook teruggegaan naar 1200 gram.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:22

Oef dat is wel heel veel gewichtsverlies.

Wij hebben na 8 dagen flink schrik gekregen omdat ze heel erg ziek werd, was meer dood dan levend. En een paar uur van te voren nog te horen gekregen dat ze het zo goed deed.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:25

Oeh dat moet wel heel erg spannend geweest zijn. Maar ik denk dat we TS maar niet moeten plagen met zulke doem verhalen. Zover ik hoor in mijn omgeving bij normale zwangerschappen willen de laatste dagen nog wel eens de nachtmerries toeslaan en dat gun ik ze niet. Het leven is sowieso vaak hard genoeg.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:34

eva2 schreef:
Wanneer een kindje dat thuis sterft, wat natuurlijk verschrikkelijk is, bij een ziekenhuisbevalling wel was blijven leven, dan denk ik dat dat niet zozeer ligt aan het feit van thuisblijven, maar aan het goed functioneren (of te laat ingrijpen) van de verloskundige!

Ik heb een vriendinnetje die gyneacoloog is. Haar ervaring is dat veel vrouwen denken dat ze in het ziekenhuis volkomen veilig zijn, en dat het de schuld van het ziekenhuis is wanneer een baby sterft. Omdat dat in een ziekenhuis toch niet kan!!??
Helaas heb je het nooit zelf in de hand, of je nou thuis of in het ziekenhuis bevalt!

Persoonlijk zie ik een ziekenhuis als een instituut waar je naartoe gaat als je ziek bent of een medische indicatie hebt. Een bevalling past daar voor mijn gevoel niet in. Wanneer je zlelf iets hebt meegemaakt denk je daar vast anders over, dat blijkt maar weer.

Ik zal ook niet zeggen dat een ziekenhuisbevalling per definitie veiliger is maar zelf zou ik noooooooooooooit thuis willen bevallen!
In het ziekenhuis kan het ook fout gaan maar heb er toch een veiliger gevoel bij.
En er is niet voor niets een verloskundige-afdeling, waar je dus zonder medische indicatie naar toe kan.

En wat eerder gezegd is in dit topic dat als het onveilig zou zijn dat je dan niet meer thuis zou mogen of kunnen bevallen is niet waar.
In bepaalde delen van het land willen verloskundige(n) niet meer een thuisbevalling begeleiden, in andere landen voeren ze het zelfs thuis ook niet meer uit.

Het is maar net wat je wil en ieder zijn keuze (in nederland)!!!

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:40

natasja50 schreef:
Oeh dat moet wel heel erg spannend geweest zijn. Maar ik denk dat we TS maar niet moeten plagen met zulke doem verhalen. Zover ik hoor in mijn omgeving bij normale zwangerschappen willen de laatste dagen nog wel eens de nachtmerries toeslaan en dat gun ik ze niet. Het leven is sowieso vaak hard genoeg.

klopt, we houden er over op.
gelukkig heeft TS een goede zwangerschap en zal het verder allemaal (hopelijk) ook voorspoedig gaan

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:50

Is maar net wat je zelf het prettigste lijkt, allebij heeft het z'n voor en nadelen denk ik.

Ik heb mijn kinderen alletwee thuis gekregen, bij de eerste duurde het eigenlijk te lang maar m'n moeder heeft de verloskundige weten te overtuigen dat ik helemaal in paniek zou raken als ze alleen het woord ziekenhuis maar zou gebruiken.. (woon naast het ziekenhuis dus in nood was ik er zo, al moest ik het nog even lopen Knipoog ). Was bij de eerste gewoon een hele gezellige bedoening, een huis vol mensen voor mn gevoel. En mn man heeft zelfs op een gegeven moment voor iedereen hamburgers gehaald omdat het zolang duurde en ze allemaal stierven van de honger haha...
Bij de tweede was de verloskundige nog net op tijd, had te lang gewacht met bellen omdat ik geen weeen voel.. (alleen pijn in mn bovenbenen) dus die was er zo.

Hier heb je trouwens ook nog de keuze voor het geboortehotel, krijg je een luxe hotelkamer die helemaal voorzien is van alle gemakken. Daar zijn dan ook meerdere verloskundigen en verpleegsters etc aanwezig..

Veel succes met je keuze, en eigenlijk maakt het ook niet zo veel uit.. als het er maar gezond en wel uitkomt.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:50

Es79 schreef:
eva2 schreef:
Wanneer een kindje dat thuis sterft, wat natuurlijk verschrikkelijk is, bij een ziekenhuisbevalling wel was blijven leven, dan denk ik dat dat niet zozeer ligt aan het feit van thuisblijven, maar aan het goed functioneren (of te laat ingrijpen) van de verloskundige!

Ik heb een vriendinnetje die gyneacoloog is. Haar ervaring is dat veel vrouwen denken dat ze in het ziekenhuis volkomen veilig zijn, en dat het de schuld van het ziekenhuis is wanneer een baby sterft. Omdat dat in een ziekenhuis toch niet kan!!??
Helaas heb je het nooit zelf in de hand, of je nou thuis of in het ziekenhuis bevalt!

Persoonlijk zie ik een ziekenhuis als een instituut waar je naartoe gaat als je ziek bent of een medische indicatie hebt. Een bevalling past daar voor mijn gevoel niet in. Wanneer je zlelf iets hebt meegemaakt denk je daar vast anders over, dat blijkt maar weer.

Ik zal ook niet zeggen dat een ziekenhuisbevalling per definitie veiliger is maar zelf zou ik noooooooooooooit thuis willen bevallen!
In het ziekenhuis kan het ook fout gaan maar heb er toch een veiliger gevoel bij.
En er is niet voor niets een verloskundige-afdeling, waar je dus zonder medische indicatie naar toe kan.

En wat eerder gezegd is in dit topic dat als het onveilig zou zijn dat je dan niet meer thuis zou mogen of kunnen bevallen is niet waar.
In bepaalde delen van het land willen verloskundige(n) niet meer een thuisbevalling begeleiden, in andere landen voeren ze het zelfs thuis ook niet meer uit.

Het is maar net wat je wil en ieder zijn keuze (in nederland)!!!

Wij VINDEN, als verwende nederlanders, het niet meer veilig. Of het veilig IS, dat is een tweede.
Nederlanders willen ALLES altijd zelf in de hand houden, en alle risico uitsluiten.
Ik denk dat je in het ziekenhuis gewoon ook risico loopt, alleen ander risico.
Zoals gezegd is mijn kerngezonde neefje juist daar ziek geworden en overleden. Als ze thuis was gebleven was dat niet bebeurd!!!!!! Helaas is dit geen uitzondering, maar je wilt niet weten hoeveel verhalen er in de doofpot gaan. logisch ook, anders verliezen nog veel meer mensen hun vertrouwen in ziekenhuizen, en dat mag natuurlijk niet!

Maar het blijft voor ieder, gelukkig, een eigen keuze! Ik ben daarom ook heel blij dat ik in nederland woon!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:02

@eva2, Nederland is juist het land waar wij het minste doen aan jinderen om het even zo te zeggen! Wij denken dat alles hier goed geregeld is en dat valt wel eens vies tegen! Ik zeg dus ook niet (nogmaals) dat in het ziekenhuis alles goed gaat maar het geeft mij een fijner gevoel!
Het is niet VINDEN maar een FEIT dat Nederland achterloopt in de medische zorg betreft de kinderen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:08

Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en heerste op dat moment ook een bepaalde bacterie.
Toch heb ik nog steedsd vertrouwen in het ziekenhuis.

Ik denk dat je het verhaal een beetje overtrekt met de doofpot!

Maargoed, laten we weer ontopic gaan!

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:59

Es79 schreef:
@eva2, Nederland is juist het land waar wij het minste doen aan jinderen om het even zo te zeggen! Wij denken dat alles hier goed geregeld is en dat valt wel eens vies tegen! Ik zeg dus ook niet (nogmaals) dat in het ziekenhuis alles goed gaat maar het geeft mij een fijner gevoel!
Het is niet VINDEN maar een FEIT dat Nederland achterloopt in de medische zorg betreft de kinderen!

De medische zorg voor kinderen loopt inderdaad ver achter. De verloskundige zorg is echter heel goed en hoog. Medische zorg die dus als slecht bekend staat wordt met name in het ziekenhuis gegeven. (en op het cb!!)
Verloskundige zorg thuis. Vandaar mijn keuze voor de thuisbevalling!

Maar ik denk, en zeg al steeds, dat je bevalling het beste verloopt wanneer je op die plek bent waar jij je het meest en het beste kunt ontspannen. Voor de een is dat het zh, voor de ander thuis!
Laatst bijgewerkt door eva2 op 15-03-07 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt