Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sven002 schreef:
Dat is wel een goede tip, dan denk ik soms in de winkel nou dit zou wel kunnen maar dan kom je thuis heb je gesport en ben je weer ver van huis![]()
Ik vind sportbeha's ook echt vreselijk zitten.
Vrijdag ga ik weer naar de dietiste (ik heb een chronische ziekte en moet daarvoor juiste voeding voor hebben anders word ik ziek)
maar zij kan alles, en heb aangegeven dat ik daar graag een keertje over wil praten.
Bedankt iig voor de lieve reacties
Olle, ben benieuwd of alles goed is gegaan en hoe je het zelf hebt ondervonden!
alvast beterschap met het herstel en hoop dat je er gelukkig mee bent
flowerxxx schreef:Iemand die ik heel goed ken heeft vorige maand deze operatie laten doen. Ik heb haar daarbij ondersteund dus van dichtbij meegemaakt. Ze heeft eerste geprobeerd het via de verzekering te doen dat was een hels gedoe. Je moet eerst naar de huisarts voor een verwijzing (in haar geval heel erg nodig dus positief). Daarna naar de plastisch chirurg. Deze vond het ook nodig. En toen na weken kon ze terecht bij de verzekeringsarts. Die wilde niet meewerken omdat ze heel veel af moest vallen volgens de verzekering. Helaas heeft ze al heel veel pogingen gedaan (oa een jaar op 700 calorie per dag). Door ziekte wil het afvallen niet lukken. De verzekeringsarts wilde nergens naar luisteren. Dit traject duurde al maanden. Als ze er wel door was gekomen was ze op de wachtlijst gekomen. Deze was op dit moment 2 jaar!!
Gelukkig heeft ze besloten zich hier niet bij neer te leggen. De huisarts en eerste chirurg zagen wel de medische noodzaak (gezondheidsklachten). Ze heeft besloten het zelf te betalen. Toen was opeens alles mogelijk! Ze is 3 weken later geopereerd in het ziekenhuis door een chirurg die 2 dagen per week een prive kliniek heeft en de andere dagen via het ziekenhuis werkt (voor mensen die het vergoed krijgen van de verzekering).
Als je geld hebt gaan alle deuren voor je open!!
-wachtlijsten bestaan niet meer!
-zelf kiezen wanneer en door wie je geopereerd wilt worden
-in een ziekenhuis door chirug die 2 dagen een eigen kliniek doet
-een week nazorg in een luxe zorghotel in het ziekenhuis
-ik kon kosteloos blijven slapen in het hotel
-de hele dag door bezoek ontvangen
- prive kamers in het ziekenhuis
- als eerste aan de beurt in de operatiekamer en niet wachten zoals de mensen die via verzekering de operatie krijgen
Ze is nu heel erg tevreden met het resultaat had ze veel eerder moeten doen. Ik weet in ieder geval zeker dat als ik dit later nodig heb ik er wel voor ga sparen. Al dat gedoe met een verzekering die het liever niet wil vergoeden. Als je maar geld hebt is ineens alles mogelijk en krijg je voorrang en veel meer luxe. Zo gingen betalende patienten voor op verzekeringspatienten. Dat vind ik niet zo netjes maar zo gaat het in de praktijk wel. Ze heeft de operatie in het ziekenhuis gedaan op dezelfde dag werden ook mensen via de verzekering geholpen. Die hadden echt meer dan een jaar op de wachtlijst gestaan werden opeens opgeroepen. En moesten met meerdere mensen op een kamer en wachten tot alle betalende patienten klaar waren met de operatie (lees einde van de dag aan de beurt en dat zonder eten).
flair schreef:Bij mij is de operatie vergoed.
Ik moet nu helaas voor de mensen die nog geopereerd moeten worden vertellen dat het niet altijd van een leien dakje gaat...
Bij mij is het nu bijna 3 jaar geleden dat ik geopereerd ben en mijn littekens zijn echt vre-se-lijk.... dik, rood, ligt als een dikke band bovenop mijn huid en voelt ook niet prettig.
18 april heb ik een afspraak met de chirurg om te kijken of er nog wat aan gedaan kan worden... Ik hoop dat ik het af kan zonder corrigerende operatie anders krijg ik de ellende van een lange tijd niets doen weer. De operatie is het probleem niet maar de nasleep...
Al met al is dit misschien niet opbeurend, toch heb ik GEEN spijt van mijn operatie. Dit kan ik namelijk bedekken en lichamelijke pijn op die plek ben ik gewend.... eerst van de maat en nu van de littekens.
Dat de littekens zo geworden zijn is ook geen fout van de chirurg maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn huid. Niemand had dit kunnen weten omdat ik verder geen operatielittekens heb en dus geen vergelijkingsmateriaal op mijn eigen huid.
CorineH schreef:Je moet trouwens toch de 1ste 4 weken dag en nacht een sportbh aan?