[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:05

Iemand die ik heel goed ken heeft vorige maand deze operatie laten doen. Ik heb haar daarbij ondersteund dus van dichtbij meegemaakt. Ze heeft eerste geprobeerd het via de verzekering te doen dat was een hels gedoe. Je moet eerst naar de huisarts voor een verwijzing (in haar geval heel erg nodig dus positief). Daarna naar de plastisch chirurg. Deze vond het ook nodig. En toen na weken kon ze terecht bij de verzekeringsarts. Die wilde niet meewerken omdat ze heel veel af moest vallen volgens de verzekering. Helaas heeft ze al heel veel pogingen gedaan (oa een jaar op 700 calorie per dag). Door ziekte wil het afvallen niet lukken. De verzekeringsarts wilde nergens naar luisteren. Dit traject duurde al maanden. Als ze er wel door was gekomen was ze op de wachtlijst gekomen. Deze was op dit moment 2 jaar!!

Gelukkig heeft ze besloten zich hier niet bij neer te leggen. De huisarts en eerste chirurg zagen wel de medische noodzaak (gezondheidsklachten). Ze heeft besloten het zelf te betalen. Toen was opeens alles mogelijk! Ze is 3 weken later geopereerd in het ziekenhuis door een chirurg die 2 dagen per week een prive kliniek heeft en de andere dagen via het ziekenhuis werkt (voor mensen die het vergoed krijgen van de verzekering).

Als je geld hebt gaan alle deuren voor je open!!
-wachtlijsten bestaan niet meer!
-zelf kiezen wanneer en door wie je geopereerd wilt worden
-in een ziekenhuis door chirug die 2 dagen een eigen kliniek doet
-een week nazorg in een luxe zorghotel in het ziekenhuis
-ik kon kosteloos blijven slapen in het hotel
-de hele dag door bezoek ontvangen
- prive kamers in het ziekenhuis
- als eerste aan de beurt in de operatiekamer en niet wachten zoals de mensen die via verzekering de operatie krijgen

Ze is nu heel erg tevreden met het resultaat had ze veel eerder moeten doen. Ik weet in ieder geval zeker dat als ik dit later nodig heb ik er wel voor ga sparen. Al dat gedoe met een verzekering die het liever niet wil vergoeden. Als je maar geld hebt is ineens alles mogelijk en krijg je voorrang en veel meer luxe. Zo gingen betalende patienten voor op verzekeringspatienten. Dat vind ik niet zo netjes maar zo gaat het in de praktijk wel. Ze heeft de operatie in het ziekenhuis gedaan op dezelfde dag werden ook mensen via de verzekering geholpen. Die hadden echt meer dan een jaar op de wachtlijst gestaan werden opeens opgeroepen. En moesten met meerdere mensen op een kamer en wachten tot alle betalende patienten klaar waren met de operatie (lees einde van de dag aan de beurt en dat zonder eten).

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 18:14

Sven002 schreef:

Dat is wel een goede tip, dan denk ik soms in de winkel nou dit zou wel kunnen maar dan kom je thuis heb je gesport en ben je weer ver van huis
Ik vind sportbeha's ook echt vreselijk zitten.

Vrijdag ga ik weer naar de dietiste (ik heb een chronische ziekte en moet daarvoor juiste voeding voor hebben anders word ik ziek)
maar zij kan alles, en heb aangegeven dat ik daar graag een keertje over wil praten.

Bedankt iig voor de lieve reacties

Olle, ben benieuwd of alles goed is gegaan en hoe je het zelf hebt ondervonden!
alvast beterschap met het herstel en hoop dat je er gelukkig mee bent

Gewoon heel hard springen hoor, dan moeten ze je maar vreemd aankijken.
En je altijd op laten meten voor je een nieuwe bh koopt.
Ik vind sportbh's heerlijk zitten.

Hopelijk heeft die vrouw nog tips voor je.

Mieky18, ook al vind je het moeilijk, probeer er toch eens rustig over te praten.
Altijd last van je rug is ook geen pretje.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:29

Bij mij is de operatie vergoed.

Ik moet nu helaas voor de mensen die nog geopereerd moeten worden vertellen dat het niet altijd van een leien dakje gaat...
Bij mij is het nu bijna 3 jaar geleden dat ik geopereerd ben en mijn littekens zijn echt vre-se-lijk.... dik, rood, ligt als een dikke band bovenop mijn huid en voelt ook niet prettig.

18 april heb ik een afspraak met de chirurg om te kijken of er nog wat aan gedaan kan worden... Ik hoop dat ik het af kan zonder corrigerende operatie anders krijg ik de ellende van een lange tijd niets doen weer. De operatie is het probleem niet maar de nasleep...

Al met al is dit misschien niet opbeurend, toch heb ik GEEN spijt van mijn operatie. Dit kan ik namelijk bedekken en lichamelijke pijn op die plek ben ik gewend.... eerst van de maat en nu van de littekens.
Dat de littekens zo geworden zijn is ook geen fout van de chirurg maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn huid. Niemand had dit kunnen weten omdat ik verder geen operatielittekens heb en dus geen vergelijkingsmateriaal op mijn eigen huid.

Meys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:20

flowerxxx schreef:
Iemand die ik heel goed ken heeft vorige maand deze operatie laten doen. Ik heb haar daarbij ondersteund dus van dichtbij meegemaakt. Ze heeft eerste geprobeerd het via de verzekering te doen dat was een hels gedoe. Je moet eerst naar de huisarts voor een verwijzing (in haar geval heel erg nodig dus positief). Daarna naar de plastisch chirurg. Deze vond het ook nodig. En toen na weken kon ze terecht bij de verzekeringsarts. Die wilde niet meewerken omdat ze heel veel af moest vallen volgens de verzekering. Helaas heeft ze al heel veel pogingen gedaan (oa een jaar op 700 calorie per dag). Door ziekte wil het afvallen niet lukken. De verzekeringsarts wilde nergens naar luisteren. Dit traject duurde al maanden. Als ze er wel door was gekomen was ze op de wachtlijst gekomen. Deze was op dit moment 2 jaar!!
Gelukkig heeft ze besloten zich hier niet bij neer te leggen. De huisarts en eerste chirurg zagen wel de medische noodzaak (gezondheidsklachten). Ze heeft besloten het zelf te betalen. Toen was opeens alles mogelijk! Ze is 3 weken later geopereerd in het ziekenhuis door een chirurg die 2 dagen per week een prive kliniek heeft en de andere dagen via het ziekenhuis werkt (voor mensen die het vergoed krijgen van de verzekering).

Als je geld hebt gaan alle deuren voor je open!!
-wachtlijsten bestaan niet meer!
-zelf kiezen wanneer en door wie je geopereerd wilt worden
-in een ziekenhuis door chirug die 2 dagen een eigen kliniek doet
-een week nazorg in een luxe zorghotel in het ziekenhuis
-ik kon kosteloos blijven slapen in het hotel
-de hele dag door bezoek ontvangen
- prive kamers in het ziekenhuis
- als eerste aan de beurt in de operatiekamer en niet wachten zoals de mensen die via verzekering de operatie krijgen

Ze is nu heel erg tevreden met het resultaat had ze veel eerder moeten doen. Ik weet in ieder geval zeker dat als ik dit later nodig heb ik er wel voor ga sparen. Al dat gedoe met een verzekering die het liever niet wil vergoeden. Als je maar geld hebt is ineens alles mogelijk en krijg je voorrang en veel meer luxe. Zo gingen betalende patienten voor op verzekeringspatienten. Dat vind ik niet zo netjes maar zo gaat het in de praktijk wel. Ze heeft de operatie in het ziekenhuis gedaan op dezelfde dag werden ook mensen via de verzekering geholpen. Die hadden echt meer dan een jaar op de wachtlijst gestaan werden opeens opgeroepen. En moesten met meerdere mensen op een kamer en wachten tot alle betalende patienten klaar waren met de operatie (lees einde van de dag aan de beurt en dat zonder eten).

Hmm ik ben ook niet de lichtste...heb nooit een verzekeringsarts gezien...ik ben eerst ook naar de huisarts geweest die wilde me niet doorverwijzen..toen heb ik het nog een keer geprobeerd...toen ging ie wel accoord maar niet van harte.
Heb een ziekenhuis hier in de buurt gebeld maar vond dat ik te lang moest wachten..
Toen heb ik wachtlijstenbemiddeling (tip!!!) gebeld en die hebben me gewezen op een ziekenhuis in Belgie.
Kon daar vrijwel gelijk komen en ben toen een paar weken daarna al geopereerd...14 maart 2005 was de dag.
Heb alles vergoed gekregen..nooit geen problemen mee gehad.
Heb goede meewerking gekregen van de wachtlijstenbemiddeling van het VGZ!

Meys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:23

flair schreef:
Bij mij is de operatie vergoed.

Ik moet nu helaas voor de mensen die nog geopereerd moeten worden vertellen dat het niet altijd van een leien dakje gaat...
Bij mij is het nu bijna 3 jaar geleden dat ik geopereerd ben en mijn littekens zijn echt vre-se-lijk.... dik, rood, ligt als een dikke band bovenop mijn huid en voelt ook niet prettig.

18 april heb ik een afspraak met de chirurg om te kijken of er nog wat aan gedaan kan worden... Ik hoop dat ik het af kan zonder corrigerende operatie anders krijg ik de ellende van een lange tijd niets doen weer. De operatie is het probleem niet maar de nasleep...

Al met al is dit misschien niet opbeurend, toch heb ik GEEN spijt van mijn operatie. Dit kan ik namelijk bedekken en lichamelijke pijn op die plek ben ik gewend.... eerst van de maat en nu van de littekens.
Dat de littekens zo geworden zijn is ook geen fout van de chirurg maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn huid. Niemand had dit kunnen weten omdat ik verder geen operatielittekens heb en dus geen vergelijkingsmateriaal op mijn eigen huid.

Dat is ontzettend balen zeg dat je littekens zo geworden zijn.
Ik was er in eerste instantie ook bang voor...ik gebruik medicijnen en daardoor is de huid heel erg dun en kunnen littekens uitscheuren enzo maar ik heb er (god zij dank) geen last van gehad..je ziet de littekens amper bij me en daar ben ik blij mee..

Wil je heel veel succes wensen met wat er nog gebeuren gaat!!

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 23:23

Dit was eigenlijk het laatste waar ik bang voor was... maar goed helaas pindakaas, het is toch zo.

Wat ze nog kunnen doen (heb ik uit info van internet) is silliconenpleisters, lymfedrainage, injecties met cortisonen (ofzoiets) of in het ergste geval een corrigerende operatie... Ik kan me niet voorstellen dat silliconenpleisters mij nog gaan helpen met deze littekens, maar goed wie weet.

Ik kan er wel mee leven, ben alleen stinkend jaloers op mensen met WEL mooie littekens waar ze geen centje pijn meer aan hebben.

Heb helaas nog altijd een bikiniprobleem.... Voor mijn operatie hadden ze geen mooie in mijn maat, alleen die simpele oma-achtige beugelbikini's... Nu hebben ze de meest prachtige bikini's in mijn maat... helaas zijn het allemaal halterbikini's waar de uiteindes van mijn littekens onderlangs de borst uit puilen. Juist die uiteindes zijn het meest lelijk en opvallend... Nog steeds heel hard zoeken en mijn bikini's een maat te groot kopen... gvd...

RUBYWHITE

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 00:50

@ Flair

Zou jij ook voor zo`n corrigerende operatie gaan? Destijds bij mijn operatie is er in 1 borst een ziekenhuisbacterie gekomen waardoor ik 8mnd met openwonden liep, 4x daags verschonen, om de dag terug naar het ziekenhuis, 8 maand lang. Pas toen alles bij mij dicht ging groeien waren de (grote en lelijke) lidtekens duidelijk zichtbaar. Het ziekenhuis bood kosteloos een corrigerende operatie aan...maar die heb ik nooit durven te nemen omdat ik niet bepaald dapper ben wat ziekenhuizen betreft. Ik ben benieuwd of je zo`n corrigerende operatie aan zou durven, het is nooit geen garantie op dat het daadwerkelijker mooier wordt natuurlijk.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 00:58

Succes Olle!!

Ik vond mijn operatie erg mee vallen,
Alleen ik was erg ziek van de narcose,
het eruit halen van de drains was ook geen pretje,maar zou eht zo weer doen!!

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:58

Mits er een grote kans is op verbetering zou ik het zeker doen. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik een hele hoge pijngrens heb en absoluut niet bang ben voor de operatie en/of ziekenhuizen. De littekens die ik heb "horen" zeer pijnlijk te zijn en ik vind ze bijvoorbeeld alleen maar irritant aanvoelen.
Maar goed, wat ik hierboven al ergens zei... de operatie is het probleem niet maar de nasleep... min. 6 weken niet sporten (en ik sport veeeeel) Door de narcose ben ik wekenlang gaar, is mijn conditie weg en ben ik steeds zelfs na het niks doen zo moe dat ik een middagdutje moet doen. Het is dus niet pijn waar ik bang voor ben maar het weer voor wekenlang aanpassen van mijn leefstijl...

8 maanden met open wonden... jeetje zeg
Ik vond het al vreselijk dat ik na 3 weken nog een open plek had op het 3 landenpunt.

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:25

Nou jongens. Ik ben weer helemaal fit genoeg om achter bokt te kruipen!!
Ik heb in totaal drie dagen in het ziekenhuis gelegen..
De narcose is mij heel erg meegevallen (ik moest wel 1 keer overgeven, maar daarna was het over)
Ik had heel erg pijn toen ik wakker werd, maar ze hebben meteen ingespoten met pijnstillers. Ik heb die nacht ook bijna niet geslapen. Gelukkig mocht ik de volgende dag wassen en mocht het infuus eruit. Ik schrok wel erg toen ik pijn bed uitging, want heel mijn rug was nog bebloed!!
24 uur na de operatie mochten de drains eruit. Bij sommige artsen is dat langer, maar als er bij mij uit mijn drains niet meer als 40 ml zou zijn gekomen mochten de er na 24 uur uit. Het was bij mij maar iets van 10cc!!! De drains eruit halen was geen fijn gevoel, maar vond het meer een vies geluid dat dat het pijn deed. Daarna had ik veel meer bewegingsvrijheid en het deed minder pijn. Vrijdagavond (gister dus) moesten we het verband er zelf afhalen. Ik vond dat doodeng, maar mij borsten hangen er nog aan.

Het doet allemaal nog wel pijn en ik ben nog heel erg moe, maar het gaat elke dag een heel stuk beter..

Meys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:19

Nou Olle je bent er weer vanaf en vanaf nu zal het alleen maar beter gaan en zul je blij zijn met de beslissing die je genomen hebt om je te laten opereren.
Ik heb zelf nooit pijn gehad, ook niet van de drain uit halen.
Heb zelf ook maar ander halve dag in het ziekenhuis gelegen..wat ik wel een pretje vond eigenlijk...

Succes met het herstel!!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:23

Mooi Olle, dat heb je achter de rug! Je zult waarschijnlijk nog wel een tijdje moe blijven, zo'n narcose kan vrij lang blijven doorwerken. Veel succes met je 'nieuwe' borsten, er is vast letterlijk een last van je afgevallen!

Ik heb overigens ook maar twee dagen echt in het ziekenhuis gelegen, werd op donderdagochtend geopereerd en op zaterdagochtend mocht ik alweer naar huis. Alles ging goed en de chirurg vond dat ik thuis ook wel in bed kon liggen.

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 11:16

Nou ik houd dus echt niet van ziekenhuizen.
Het enige wat leuk was, was dat er een leuke verpleger rondliep. Beetje jammer dat deze steeds nachtdienst had, dus ik sliep steeds half, maar hij heeft wel mijn pols moeten opnemen!

Het gaat nu weer een stuk beter. De chirurg heeft in totaal zo'n 700 gram eraf gehaald. Dus ik thuis op de weegschaal en dat is toch eens leuk om te zien...
Ik heb vanacht eindelijk een hele nacht doorgeslapen...

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:48

Fijn Olle!!

maar wat ik neit snap.is dat je zelf het verband eraf meost halen,
Ik moest dat toch echt in het ziekenhuis laten doen!!

En je rug bebloed,,gatsie! ben blij dat ik dat neit had haha!!

Laat je maar gewoon verwennen,niet te veel gaan doen!!

Ben je trouwens blij emt het resultaat tot nu toe?

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:27

Ik ben zeker blij met het resultaat.

Wij moesten het verband er echt zelf afhalen. Mijn chirurg was heel precies in bepaalde instructies. Het verband mocht er vrijdag af, maar als ik het in het ziekenhuis wilde laten doen had ik nog een nacht moeten blijven of weer terug naar het ziekenhuis. Maar ik wilde niet nog een nacht blijven of weer terug (nooit geweten dat een weg zoveel heuvels kan hebben)

Dat mijn rug bebloed was kwam doordat er een drain had gelekt. Maar dat was gelukkig maar heel even. Het was ook vooral veel vocht, maar het was erg vies!!

Het herstellen gaat trouwens echt als een speer, ik voel me nu al zoveel beter als een paar dagen geleden, maar het schijnt als de hechtingen (nietjes) eruit zijn dat het dan nog sneller gaat..

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 13:38

Fijn dat het achter de rug is Olle, en dat je er zo tevreden mee bent.
Sterkte met herstellen!

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:50

Flair wat balen van je littekens zeg!
Ik heb echt super veel geluk, je ziet er bij mij gelukkig bijna niets meer van!

Olle fijn dat het achter de rug is en dat het allemaal zo goed is gegaan!
Doe maar lekker rustig aan en laat je maar goed verzorgen

Sven002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:19

Olle wat fijn dat het achter de rug is,

Nu ik dit hoor krijg ik echt kriebels, ik ben echt doodsbang voor het ziekenhuis...

Vrijdag naar de huisarts gegaan, die zegt dat ik moet wachten tot ik uitgegroeid ben..

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:29

Voor het ziekenhuis hoef je echt niet bang te zijn! Ik had echt hele lieve verplegers...
Je krijgt zo'n beetje alles wat je maar wilt, als je er om vraagt. Ik hou ook niet van het ziekenhuis, maar ik heb het er voor over gehad.

Kieffertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:22

Flair: Er zijn nu wel hele mooie beugelbikini's. Ik vind het zelf fijner én vaak ook mooier dan triangel-of halterbikini's en ik heb toch een gewone cup C. Is dat voorlopig geen oplossing?

Emeraldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:31

Fijn dat het goed is gegaan Olle! 700 gram is toch best netjes. Bij mij hadden ze gelukkig meer weg kunnen halen 1300 gram in totaal (Van 75G naar 75C/D)

Voor nieuwelingen: Ik heb geen moment pijn gehad, kon na 4 weken weer paardrijden.

CorineH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:22

Wat ik toch nog steeds een beetje eng vind is dat je steeds verschillende verhalen hoort..... De 1 heeft nergens last van terwijl een ander dat wel heeft.

Ik had eerst een uitnodiging gekregen om deze weeek geopereerd te worden, maar dat was voor mij te kort dag. Ik ga ook over 4 weken een week naar turkijke,dus dat zou niet handig zijn.
Je moet trouwens toch de 1ste 4 weken dag en nacht een sportbh aan?

Nu staat de operatie nij mij gepland op 12 mei. Vind het toch wel erg eng hoor!! Ook omdat het zo mei is!!

Groetjes Corine

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:08

Elk lichaam reageert anders op een operatie!
Natuurlijk heb je wel ergens last van, want het is een best grote operatie.
Ik kan je vertellen dat het bij mij eerst wel pijn deed, maar dat het elke dag met sprongen beter ging. Ik heb er geen moment spijt van gehad!
Ik moest de eerste 2 weken met sportbh dag en nacht! Maar mag nu gewoon zonder, eindelijk!

Ben vandaag naar de chirurg geweest en die vond het er erg goed uitzien! Mijn ene borst is alleen nog erg blauw en zit veel vocht in, maar dat moet nog wegtrekken. De andere borst ziet er heel mooi uit..
Ben er erg blij mee....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:35

CorineH schreef:
Je moet trouwens toch de 1ste 4 weken dag en nacht een sportbh aan?

Ik niet hoor. En degenen van wie ik weet dat ze dezelfde operatie hebben ondergaan ook niet. Ik heb dit idd ook wel eens gehoord, sommige chirurgen schrijven het voor, maar dat zijn er volgens mij niet veel.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 11:33

Ik blijf maar eens een beetje meelezen in dit topic. Ik wil al heel erg lang een borstverkleining maar zie er erg tegenop. Zelfs het lezen van de laatste bladzijde zorgt er al voor dat mijn maag omdraait en ik licht in m'n hoofd wordt.
Op dit moment ben ik druk bezig met afvallen en wil eerst nog ruim 10kg kwijt.

Hebben jullie vaak een bezoek aan de huisarts moeten bregen voor een doorverwijzing? Ik heb een I-cup dus het lijkt mij overduidelijk dat mijn schouderklachten daarvan komen dus ga ik niet naar de huisarts.
Nou hoorde ik laatst iemand die eerst maanden naar de fysio is gestuurd voor de verzekering een borstverkleining wilde vergoeden.
Wat zijn jullie ervaringen?