[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:55

wendytjeG schreef:
Dat ben ik niet met je eens. Ik heb ook pas na jaren doorgekregen dat ik wel degelijk bijwerkingen had van de Diane 35, het sluipt er alleen zo geniepig in dat je het gewoon niet door hebt in het begin.

mag ik misschien vragen welke bijwerkingen jij zo hebt opgemerkt? (ikzelf heb namelijk nog niets gemerkt, ik slik ook de diane 35)

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:38

sneller aankomen, wat meer depri (dat was eigenlijk het voornaamste)

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 08:34

Nja ik denk idd dat de mannenpil niet ideaal zou zijn. Ik zou het ook niet honderd procent vertrouwen, het is immers wij die achteraf met de miserie zitten zeg maar.

Maar wel jammer eigenlijk, ik hoop dat het in de toekomst toch meer bespreekbaar wordt. Wij vrouwen zijn zo al genoeg wandelende hormonenbommen

Kikka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:30

Uhm. Help?
Ik zit sinds zondag in m'n stopweek, maar ik had vrijdag de pil om 05.00 uur ingenomen ipv. 23.00 en ik ben nog steeds niet ongesteld ?

Edit > Verder heb ik hem wel elke dag braaf op tijd geslikt.

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:36

_Nikki_ schreef:
Uhm. Help?
Ik zit sinds zondag in m'n stopweek, maar ik had vrijdag de pil om 05.00 uur ingenomen ipv. 23.00 en ik ben nog steeds niet ongesteld ?

Edit > Verder heb ik hem wel elke dag braaf op tijd geslikt.

Volgens hoef je je niet ongerust te maken er zit maar 6 uur tussen. Ik dacht als er meer dan 12 uur (ik weet niet precies) tussen zit, dat het dan weleens spannend kan worden.

Kikka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:41

Ja, dat heb ik gelezen in de handleiding
Misschien is het gewoon stress van het niet ongesteld worden ofzo?

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:44

_Nikki_ schreef:
Ja, dat heb ik gelezen in de handleiding
Misschien is het gewoon stress van het niet ongesteld worden ofzo?

Ik heb dat soms ook wel, dat ik, net als jij, om 5 uur de laatste pil van de strip in neem, en dan pas de woensdag pas ongesteld worden, en dan ook nog maar een klein beetje.

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:37

ik heb deze week de stopweek, heb alles netjes ingenomen, normaal wordt ik op maandag (donderdag is laatste dag dat ik dan slik) ongesteld, maar dit keer pas dinsdag morgen...djah, hoe het komt geen idee, maar je gaat toch wel goed nadenken als je het normaal altijd maandags wordt...
dus nog even rustig wachten denk ik...er kan in principe niets verkeerd zijn.

lautjuh85

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:20

Als jij alles netjes ingenomen hebt, kan je niet zwanger zijn. Er ontstaat namelijk geen eisprong. Vergeet je direct na je pauzeweek in de 1e week een pil, dan moet je je wel zorgen maken, want dan krijg je de eisprong alsnog en heb je kans om zwanger te zijn.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:55

Hey ik heb ook een "probleempje".
Had er al een topic over geopend, ik wist niet dat er een centraal topic was. Hier dat andere topic: Na het stoppen met de pil

Hier boven werd ook al gezegd dat als je je pil in de eerste week vergeet er als nog een eisprong komt, is het dan ook mogelijk om eerst "gewoon" ongesteld te worden?? (ook al zou er wat fout zijn??)

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 02:42

Ik heb ook nog een vraagje voor iedereen die is gestopt met de pil (of een ander hormonaal anticonceptiemiddel): Hoe snel merkte je het verschil dat je geen hormonen meer binnenkreeg?

Ik wil nl. eerst een 'testmaand' stoppen met de nuvaring en daarna een koperspiraaltje laten zetten. Ik vind het nl. prettiger om even een pauze te hebben en bovendien kan ik zo kijken of ik veel verschil merk zonder hormonen, maar ik weet niet zeker of ik kan verwachten binnen een maand al verschil te voelen. Iemand die hier iets over kan zeggen?

Anoeska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 10:37

Ik ben de het afgelopen jaar 5 maanden gestopt met de pil. Wilde na jaren pil wel eens proberen of ik me dan anders voelde (je hoort zoveel verhalen...). Maar ik heb me echt geen moment anders gevoeld, echt helemaal geen enkele verandering. Ik werd ook precies 28 dagen nadat ik gestopt was keurig ongesteld, en bleef dat ook mooie regelmatig.

(Ben inmiiddels ivm nieuw vriendje weer begonnen, en ook nu geen enkele verandering in hoe ik me voel)

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:20

@ Saffier....

Als jij in de 1e week direct al een pil vergeet zou ik als ik jou was een MAP ophalen bij de huisarts. Niet afwachten of je ongesteld word, want dan ben je te laat.

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:29

Hallow,
Ik had al een ander topic gestart maar dat is gesloten vanwege dit centrale topic
Maar om het kort te houden ..
Mijn vraag komt erop neer.. Ik wordt binnenkort geopereerd en kan daarna 6 weken niet lopen doordat ik een spalk moet dragen, en daarna nog eens 6 weken niet goed lopen..
Ik ben nog niet aan de pil, maar wil graag een uitstel methode om die eerste 6 weken zonder menstruatie door te komen ..
Iemand suggesties?

Ga morgen denk ik ook maar langs de huisarts ..

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:35

Gewoon om een lichte pil vragen bij de huisarts, dat is toch de enige echte methode om dat snel voor elkaar te krijgen

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:35

Inderdaad naar de huisarts gaan. Kan zijn dat je voor een maandje aan de pil gaat. Of een ander tablet die de menstruatie uitsteld.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:36

Eliane schreef:
Ik heb ook nog een vraagje voor iedereen die is gestopt met de pil (of een ander hormonaal anticonceptiemiddel): Hoe snel merkte je het verschil dat je geen hormonen meer binnenkreeg?

Ik wil nl. eerst een 'testmaand' stoppen met de nuvaring en daarna een koperspiraaltje laten zetten. Ik vind het nl. prettiger om even een pauze te hebben en bovendien kan ik zo kijken of ik veel verschil merk zonder hormonen, maar ik weet niet zeker of ik kan verwachten binnen een maand al verschil te voelen. Iemand die hier iets over kan zeggen?

Bij mij duurde het toch een maand of 3 voordat ik het verschil echt begon te merken
Ook viel het mijn omgeving op dat ik veel makkelijker met tegenslagen begon om te gaan en emotioneel gewoon stabieler werd

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:55

LoveJoew schreef:
Hallow,
Ik had al een ander topic gestart maar dat is gesloten vanwege dit centrale topic
Maar om het kort te houden ..
Mijn vraag komt erop neer.. Ik wordt binnenkort geopereerd en kan daarna 6 weken niet lopen doordat ik een spalk moet dragen, en daarna nog eens 6 weken niet goed lopen..
Ik ben nog niet aan de pil, maar wil graag een uitstel methode om die eerste 6 weken zonder menstruatie door te komen ..
Iemand suggesties?

Ga morgen denk ik ook maar langs de huisarts ..

Er is een medicijn die je van de huisarts kan krijgen die als je op tijd begint je menstruatie uitstelt (is dus iets anders dan de pil). Ik heb het ook wel 'ns gebruikt en dat werkte perfect

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:59

Ik ben ook wel eens benieuwd of ik me zo anders zou voelen zonder pil. Gewoon een gedachte. Maar het is nog geen tijd voor kindjes......dus nog ff wachten met testen hahaha. Moet je zien dat als het zover is dat het meteen raak is....

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:09

Heel andere vraag, wat kost de nuva-ring?

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:26

Yvonniej schreef:
Heel andere vraag, wat kost de nuva-ring?

Voor mij (onder de 21) 19 euro nogwat per 3. Als je boven de 21 bent is het geloof ik zelfs 35 euro per 3...

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 00:41

Dat is wel duur... Voor mercilon betaal ik 15 euro voor 3 maand dacht ik...

vicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 01:11

en ik betaal helemaal nix meer.
spriraal was gratis en ben er nu voor 5 jaar vanaf!

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:59

wendytjeG schreef:
sneller aankomen, wat meer depri (dat was eigenlijk het voornaamste)

Ik heb ook de diane 35. Sneller aankomen....hoe wil je zoiets objectief meten?? Ook het depri zijn....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:17

Dat kun je niet objectief meten, maar ik merk het aan mijn lichaam. Dat is voor mij genoeg, ik zeg immers nergens dat dat voor iedereen zal gelden.
Maar om het dan meteen af te doen als onzin gaat te ver