Burnies verzamelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 15:11

zebrastreep wat fijn :)

Het is niet dat ik tegen wordt gewerkt maar net wat je zelf zegt, je voelt je kwetsbaar en dit zijn dingen die aan de buitenkant niet echt zichtbaar zijn en zijn onbekende arts die wel even beslissingen kan maken. En ik niet altijd de indruk heb dat ze mij begrijpen ofzo.. (ben ook niet zo mondig)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 16:53

Ik ga maandag even met mijn leidinggevende overleggen of het of telefonisch of online kan,of 1 of 2 weken opgeschoven kan worden, zodat ik toch volgende week mijn pijnmedicatie kan verhogen.
Vind het erg vervelend dat ik dit met en via mijn leidinggevende moet doen en niet zelf rechtstreeks met de bedrijfsarts kan overleggen.
Wil de medische hoe en waarom liever niet net mijn leidinggevende bespreken, maar zo schijnt het nou eenmaal te werken.

Zo beroerd als ik mij nu voel, kan ik dit weekend sowieso niet naar een hogere dosering. Dat betekend dat het dan pas over een week weer kan, en dat kan dan weer niet omdat ik naar de BA moet.
Het is 50min enkele reis met de auto. Door mijn lichamelijke klachten kan ik momenteel niet autorijden,dus mijn man zou mij brengen.
Optie van de werkgever is dat zij een taxi regelen.
Probleem is dat het vervoer vererging van de pijnklachten geeft die dagen lang aanhoud.
Dus ik ga meteen met 2 sprongen achteruut door het bezoek aan de BA, want ik kan 1. Mijn pijnmedicatie niet ophogen omdat ik dan hondsveroerd en misselijk en duizelig daarheen moet.
2. Mijn klachten gaan verergeren door het erheen moeten reizen.

Celebi

Re: Burnies verzamelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 17:37

Zou toch nog eens vragen of het toch niet telefonisch kan met bovenstaande reden. Ik kreeg trouwens een begeleider voor het eerste en later tweede spoor die mij tussentijds hielp. Ik had dus met haar de afspraken op kantoor en overlegde met haar als tussenschakel tussen mijn werkgever. Medische info kwam nooit bij de werkgever of leidinggevende. Was allemaal van hetzelfde bedrijf. Misschien dat er bij jullie ook zo iemand is?

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 18:01

Veneri: hier ook als er wijziging etc moet, moet het ook via LG gaan. Ik mag ook niet rechts streeks afspraak verzetten.

Celebi was dat via je LG geregeld? Dat was al in je eerste jaar? Wel heel fijn dat je dat kreeg.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 19:26

Ik had van de week ineens weer zo'n vaag onbestemd en angstig gevoel. Dacht echt dat dat gewoon echt verleden tijd was, maar soms kan het me dan toch overvallen. Heb nog een voorraad pammetjes, maar gelukkig niet nodig gehad. Kon het zelf wel verklaren dus dan kan ik er beter mee omgaan.. (vrijdag Floatfit, zaterdag paardrijden, zondag paaldansen en toen maandag weer rijden was echt too much :'))

Vrijdag naar Jumping geweest, man daar moet ik ook gewoon 2 dagen van bijkomen, valt me dan toch weer tegen. Maargoed verder gaat het allemaal lekker en ik weet waar ik weer wat winst kan behalen...

Mijn bedrijfsarts vond ik echt een topper, collega van me vond het echt een vreselijke vent dus ik keek er echt naar uit, maar echt we konden zo goed met elkaar juist :j
Ik kon ook nooit afspraken zelf verplaatsen/maken, ging altijd via LG.

Heb ook iemand voor het 2e spoor gehad, externe organisatie. Die heeft me ook zo goed geholpen en is zelfs mee geweest naar een afspraak bij het UWV om me te helpen. Uiteindelijk heeft hij zo knetterhard z'n best gedaan om ervoor te zorgen dat ik kon blijven bij mn werkgever <3

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 07:33

Wat fijn dat dat zo goed verlopen is Goldie. Scheelt de helft.

Veneri, hoe is je gesprek met je leidinggevende gegaan?

Afgelopen donderdag naar de bedrijfsarts geweest maar deze gaat met pensioen.
Van reïntegratie is bij mij het komende half jaar nog geen sprake gaf hij aan. De eerste keer vond ik hem wat pusherig maar de laatste keer zag hij echt wel in dat er voor nu echt rust moet komen.

Van de medicatie hele weekend misselijk geweest. Gelukkig nu niet meer. Gisteravond wel vergeten. Dom dom.

Hoe gaat het met iedereen verder?

Edit: zie nu dat ik al had gezegd dat ik naar de BA was geweest. Haha geeft wel weer hoe warrig alles is en dat ik dus veel vergeet.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 08:59

Hoort er een beetje bij natuurlijk. Ik merk het ook nog steeds dat ik niet de oude ben aan de vergeetachtigheid. Ik had juist een bizar goed geheugen maar juist die kleine dingetjes moet ik echt nu allemaal opschrijven en dan nog vergeet ik dingen. Vervelend symptoom. :')

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 09:21

Ik heb mijn pijnmedicatie afgelopen weekend al opgehoogd,in de hoop dat de bijwerkingen voor de afspraak bij de BA over zijn. Ik was tenslotte toch al niet lekker,dus dit kon er wel bij.ben erg beroerd.misselijk en duizelig en vreselijk duf en moe.
Heb mij gister ziekgemeld.
Ga mijn best doen om volgende week naar BA te gaan en daar goed mijn verhaal te doen dat alles teveel is.
Door die 2 uur werk, heb ik eigenlijk geen energie meer om "leuke" dingen te doen die mij mentaal opladen,en zelfs de fysio kom ik niet meer.heb er geen energie voor.
Ik wil aan de BA zelf een opbouwschema voorstellen.
Bijv nog 3 weken volledige rust, en dan beginnen met 2x pw 1 uur,zodat ik tijd en energie overhou om aan mijn herstel te werken en mezelf op te laden met leuke dingen doen.
Helaas ben ik door mijn lichamelijke klachten (FS) enorm beperkt in wat ik kan doen daarin.
Missschien dan ook naar de POH, maar HA denkt ook dat het niet echt nodig is, en dat herstel van lichamelijke klachten,pijn en beperkingen voldoende zal zijn.
Het is normaal dat je moe en verdrietig en soms wat down bent bent over een dergelijke situatie tenslotte.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 13:07

Hmm, weet niet of ik het zo normaal vindt.. Dat het een logisch gevolg kan zijn, ja, maar het is wel iets waar me echt wat mee mag en ik zou echt wel kiezen voor de POH in dat geval. Die zijn er juist voor wanneer je mentaal in de knoop zit en om je te helpen daaruit te komen of het niet te laten verergeren. Kan het zeker aanraden.

Misschien kun je bij de BA niet eens perse dat stukje 'leuke dingen' noemen. In mijn ervaring gingen ze daar niet zo op aan. Het stukje zelfs niet meer naar de fysio kunnen en zo moe zijn dat dagelijkse dingen al niet gaat, dat zijn vaak punten waar ze meer van op aan springen. Al ben ik het helemaal met je eens: zo lang je niet eens de energie en fut hebt om leuke dingen te doen, laat staan dat werken dan lukt. Heb gelukkig 1 fijne psycholoog getroffen die dat ook zei. Zolang ik niet elke dag of in ieder geval een aantal dagen per week zelfstandig met de auto naar stal kon en daar de minimale verzorging kon doen, was naar werk reizen en werken helemaal nog niet aan de orde.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 13:43

Maar ik zit niet mentaal in de knoop. Ik ben er zelf juist heel nuchter onder en weet dat de klachten weer overgaan. Ik kan daar zelf "prima op wachten".
(Nee,blij was ik er niet mee,maar ik had het geaccepteerd als "het is wat het is" en ik maak er het beste van qua werk en fysio, daarnaast deed ik niks meer)

Het probleem waar ik tegen aanloop nu ik ziekgemeld ben, is dat ik van alles moet doen voor mijn herstel omdat de BA dat wenselijk vind.
Maar ik voel mij er niet goed bij en beroerd door (puur lichamelijk).
-ik moet iets met die pijn
Gedaan:
wordt er hondsberoerd van
Duf,duizelig,misselijk etc.
Het levert behalve minder pijn niks op. De aandoening en beperking blijft. Nog minder energie.

- moet 2uur pd werken
gedaan:
Kost me icm met de pijnstilling mijn enige energie.

Ik heb het idee dat ik nu minder pijn heb,maar mij beroerder voel.
Ik kan daardoor nog minder dan toen ik met voledige pijn gewoon volledig werkte (vanuit huis dan)
Maar ook dat zal nu niet meer gaan, want door de pijnstilling voel ik de beperking meer, en voel ik dat die 2 uur werk per ochtend met 4 pauzes ertussen, al teveel is.

Het enige wat ik dus win, is dat ik mijn grenzen beter voel,maar een stuk beroerder ben.
En die vermoeidheid is zeker niet mentaal.
Dat kwam door pijn,slapeloosheid icm werk en prive hectische periode,ik zat er daardooe best behoorlijk doorheen.

Maar Nu:
Door de pijnstillers gesloopt.
Werk is nu minimaal. prive hectiek is zo goed als voorbij en allemaal onder controle nu.
Geef me even om op te laden, en afgezien van mijn (langdurige maar tijdelijke) lichamelijke ellende, ben ik dan weer in orde en heb ik alleen een periode van minder werken icm fysio nodig.

Wat kan een POH hiermee dan?ik zie het echt niet wat ik daar mee op kan schieten.

Tijd,wat rust en ontspanning,minder werk en fysio is alles wat nodig is.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 14:08

veneri schreef:

Even bot gezegd: de BA zal willen weten waarom de werkgever dat moet betalen. Je hebt een verantwoordelijkheid naar je werkgever toe om zo goed mogelijk mee te werken aan je eigen spoedige herstel, en de BA wil van jou horen hoe je dat denkt te bereiken. Alleen maar rust en minder werken gaat hij niet faciliteren. Dus zul je met concrete oplossingen moeten komen om toch die 2 uur werk te realiseren. Een rustiger werkplek, meer pauzes tussendoor, dat soort dingen. Opladen met leuke dingen zal de BA waarschijnlijk in het weekend verwachten.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 15:48

Hier heel in het begin gereageerd. Ben inmiddels al weer vanaf 20 december aan het reïntegreren, 3×3 uurtjes. BA was oke. Vond dat ik maar zo snel mogelijk weer aan het werk moest omdat het niet werk gerelateerd was/is. Op zich gaat het goed, ben wel erg moe en op de dagen dat ik iets teveel doe heb ik paniekaanvallen. Nou word mijn burn-out misschien ook wat versterkt door de overgang. Maar met medicijnen daarvoor heb ik dat idee niet meer. In mijn vrije tijd rommel ik in en rond het huis en samen met mijn man doe ik 1 keer in de week wat leuks om op te laden. Drukte is nog een behoorlijk ding. En veel prikkels ook. 5 februari een telefonische afspraak met de BA ivm de reistijd erna toe( 2 uur) helaas weer een nieuwe BA maar we doen het er maar mee. Voor de rest maak ik echt wel stapjes en zijn de herstel tijden ook steeds wat korter.

Voor iedereen die het nodig heeft een dikke knuffel, denk aan jezelf en jullie doen het top.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 17:33

Lieser schreef:
veneri schreef:

Even bot gezegd: de BA zal willen weten waarom de werkgever dat moet betalen. Je hebt een verantwoordelijkheid naar je werkgever toe om zo goed mogelijk mee te werken aan je eigen spoedige herstel, en de BA wil van jou horen hoe je dat denkt te bereiken. Alleen maar rust en minder werken gaat hij niet faciliteren. Dus zul je met concrete oplossingen moeten komen om toch die 2 uur werk te realiseren. Een rustiger werkplek, meer pauzes tussendoor, dat soort dingen. Opladen met leuke dingen zal de BA waarschijnlijk in het weekend verwachten.

Lekker kort door de bocht.
Ben al eens bij de BA geweest, zit niet voor niks in deze situatie he.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 18:06

veneri schreef:
Lekker kort door de bocht.
Ben al eens bij de BA geweest, zit niet voor niks in deze situatie he.

Het klinkt waarschijnlijk onaardiger dan ik het bedoel. Maar ik heb zelf helaas veel ervaring met burnout en paniekklachten bij een BA.
Mijn ervaring is dat rust en ontspanning niet relevant gevonden worden. Daar zit de BA ook niet voor, dat is aan een huisarts, psycholoog of praktijkondersteuner om over te adviseren.
En als er eenmaal gestart is met werken, is een voorstel om drie weken helemaal niet te werken, vaak ook niet bespreekbaar (tenzij je zelf verlof opneemt). De meeste BA's willen weten wat je wél gaat doen, en dan met name om te zorgen dat je uiteindelijk weer volledig aan de slag kunt. Dus als jij van 2 uur werken naar drie weken niks wilt, zal de BA van jou willen weten hoe dat helpt bij je reïntegratie.

Maar misschien loopt het bij jou anders, dat kan natuurlijk.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 18:27

Nou ja als het echt niet wil heb je gewoon het recht om je weer helemaal ziek te melden. Voor het herstel lijkt het me belangrijk dat de behandeling bij de fysio door kunnen gaan. Als dat nu niet wil dan ga je duidelijk te hard qua reïntegratie en belemmert het de reïntegratie alleen maar.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 18:57

Dat inderdaad Zonnebloem.

Het is teveel,alles bij elkaar.

De lichamelijk klachten hebben fysio nodig, door die lichamelijke klachten veel pijn, en nu zware pijnstilling.

Door de pijnstilling erg beroerd en door de combinatie van de pijnstilling en werken, wordt het lichamelijk en qua energie teveel.

Er is geen ruimte voor fysio qua energie.

Mentale vermoeidheid is er ook,maar meer doordat ik zo beperkt ben qua kunnen en qua energie, dat ik bijna niks heb waar ik van op kan laden.

Ik zit zo in een cirkel waar ik niet uit kan komen.

Op dit moment ben ik volledig ziekgemeld,met name vanwege de bijwerking medicatie,maar ook omdat het teveel is.
(Was overigens nog geen uur hersteld gemeld, dus stond nog volledig ziekgemeld.)

Volgende week eerst BA, en dan wil ik dus overleggen om eerst goed aan de slag te gaan met fysio, en ruimte te krijgen om daarnaast uit te rusten en dingen te kunnen doen om weer wat "lucht" te krijgen en te kunnen ontspannen, om van daaruit weer op te gaan bouwen met werk,maar langzamer en in eigen tempo.

Lichamelijke klachten zullen er nog wel even zijn, het gaat alleen daardoor sowieso al niet lukken om sneller uren op te bouwen, want ik voel wat de 2 uur werken per dag doet.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:02

Ben bij de BA geweest en er is nog geen sprake van opbouwen of vervangende werkzaamheden komende maanden, mag vrijblijvend gewoon om de collega's (ze missen mij ) te zien even op de koffie gaan maar die bal ligt bij mij hoe vaak ik dat wil en wanneer.
Wel vind hij het verstandig dat ik medicatie gaan bespreken met de mijn behandelaar van de GGZ ondanks de therapie die ik volg vind hij het raadzaam ter ondersteuning van.
LG belt mij dan met enige regelmaat hoe het gaat.
Was prettig gesprek met de BA, zag er best tegenop.
voor medicatie ben ik dan beetje bang voor de bijwerkingen. ..maar ja als het helpt is dat misschien ook wel weer fijn.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:09

veneri: gewoon je hele situatie bespreken.. succes en ik hoop dat je beetje rust kan krijgen.

Slikken jullie medicatie? Hoe ervaren jullie het?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:25

Voor het slapen 2,5 mg oxazepam ( in de afbouwfase). Dit hielp mij de eerste periode met slapen.

Bisoprolol voor verlagen van de bloeddruk, dat is niet nodig perse bloeddruk is eerder laag dan te hoog. Maar mijn hartslag is daardoor rustiger en ik focus er minder op. Daarvan ook de laagste dosering.

Antidepressiva geprobeerd maar na 2 dagen werd ik zo ongelukkig dat ik ben gestopt.

Verder vitamine D , magnesium en probiotcia.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:27

@love_myhorse Wat voor medicatie bedoel je qua angstig voor bijwerkingen? Kan soms heel erg meevallen natuurlijk.

Ik slik momenteel ADHD medicatie en antihistaminica. Wereld van verschil voor mij. Zeker voor de antihistaminica had ik min of meer geen leven, altijd klachten. Nu gaat het zoveel beter. AD geprobeerd, inderdaad 2 dagen volgehouden. Wat een hel was dat voor mij. :=

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:28

Anti depressiva idd..

Voornamelijk wat jullie omschrijven maar ook qewicht toename etc.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:30

Ik heb een zwaarte delen gekocht wat een top ding!

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:40

Ik heb ook al jaren een verzwaringsdeken en 2 lotgenootjes knuffels.. die zijn ook echt aanraders..

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:33

Love_myhorse schreef:
Anti depressiva idd..

Voornamelijk wat jullie omschrijven maar ook qewicht toename etc.

Gelukkig hebben heel veel mensen ook geen bijwerkingen hoor. Je kan het altijd proberen en met een hele lage dosis starten. Ken iemand die heeft er bizar veel baat bij mentaal maar ook qua zenuwpijnen. En er zijn zoveel soorten. Ik had alleen zo veel bijwerkingen (bijna de hele lijst) en functioneerde niet meer dat ik ben gestopt. Ik had te veel afspraken toentertijd voor de reïntegratie en het traject bij het UWV. Ik kon al die klachten er niet bij hebben. Bovendien was het hoogzomer en mijn paard met flinke artrose liep goed dus wilde daar optimaal gebruik van maken op de momenten dat ik me niet zo ziek en moe voelde. Heb toen besloten te stoppen en pas na het UWV en de zomerperiode het te overwegen. Inmiddels kreeg ik toen echter al de AuDHD diagnose en startte ik met de medicatie dus dat eerst maar helemaal afwachten hoe dat uitpakt. Het gaat in ieder geval echt een stuk beter met me dus AD heb ik voorlopig niet meer in gedachten. Doordat mijn lichamelijke klachten deels minder/weg zijn heb ik ook minder last van stress. Het versterkte elkaar. Van de burnout kreeg ik lichamelijke problemen en van die problemen weer extra stress. Daar kon geen therapie tegenop. :o

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:43

Love_myhorse schreef:
veneri: gewoon je hele situatie bespreken.. succes en ik hoop dat je beetje rust kan krijgen.

Slikken jullie medicatie? Hoe ervaren jullie het?

Ik gebruik tegenwoordig 10 mg citalopram per dag. Geen bijwerkingen, behalve toen ik de dosis inderijd mocht verlagen van 20 mg naar 10 mg (stroomstoten door mijn lijf).
Ik slik het al 20 jaar. Deze ad wordt vooral voorgeschreven bij paniekaanvallen en angststoornissen.