Hartstilstand, wat nu...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Freya6

Re: Hartstilstand, wat nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:40

Ik hoop dat de rust haar gaat helpen!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 08:12

Klinkt ook alsof ze daar niet op haar plek is? Kan het zijn dat ze daarom zo achteruit gaat doordat de zorg voor haar niet optimaal is?
Enige tip die ik heb is de intensieve revalidatie bij NAH. Er zijn meerdere centra die dit aanbieden.
Sterkte voor jou.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-25 10:27

Ze krijgt heel intensieve revalidatie, 5 dagen per week van 10-16u. Ik denk dat dat gewoon te zwaar is voor haar...

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 14:32

CalipsoLover schreef:
Nee, geen sondevoeding meer. In het begin wel, maar van zodra ze wakker was trok ze die sonde eruit. Nog zoiets waarover gefrustreerd zijn, want er moest iemand haar echt helpen om te eten en 's ochtends of in de middag werd ze gewoon alleen gelaten in haar kamer, waardoor ze eigenlijk zelden voldoende binnen had.

Het goed binnenkrijgen van de voeding is idd wel superbelangrijk. Het kwam door wat je hier schreef dat ik me afvroeg of ze daar dan wel op haar plek is. Als ik het lees zou ik daar al depressief van kunnen worden als ze me dan alleen zouden laten…of is dat inmiddels verbeterd?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 17:29

Ja en goede vetten voor de hersenen en herstel…. Wat erg dit.
Hopelijk doet de verandering naar thuis haar goed.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-25 08:39

Ik denk dat ze daar sowieso niet op haar plek is, verdriet wordt op dit moment ook wel echt een beetje vervangen door boosheid en frustratie. Ik vermoed nog steeds dat ze mogelijks een hersenbloeding gehad heeft en wij vinden het als familie en vrienden echt wonderbaarlijk dat ze niet eerder een scan genomen hebben toen het plots zo omsloeg. Tegelijkertijd is er ook nog steeds geen nieuwe datum voor een scan. Misschien is 5 dagen therapie ook gewoon te veel voor haar, ze krijgt elke dag bezoek van haar ouders en meestal komt er ook nog een vriend of vriendin langs, maar dan is ze vaak doodop en slaapt volgens mij ook niet super goed.

Ik hoop inderdaad dat het echt gewoon een combinatie is van te weinig energie binnenkrijgen en vermoeidheid en ze weer wat opknapt als ze naar huis kan komen...

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 11:50

Heb het zo met haar te doen. Klinkt als topsport. Bij mensen na een ongeluk oid werkt heel intensief therapie vaak juist wel. Lijkt bij haar iets anders aan de hand te zijn.
Hopelijk komt er snel duidelijkheid en kan ze thuis in warmte en liefde wat verbeteren.

Hoe lang is ze daar inmiddels? Echt al een hele tijd hè.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-25 12:26

Vandaag is de hartstilstand 5 maanden en 3 weken geleden... Volgende week dus 6 maand. Op revalidatie ligt ze nu een dikke 3 maanden.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 13:22

CalipsoLover schreef:
Vandaag is de hartstilstand 5 maanden en 3 weken geleden... Volgende week dus 6 maand. Op revalidatie ligt ze nu een dikke 3 maanden.

Jeetje….. ben benieuwd of thuis zijn haar gaat helpen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:33

Even een korte update:

Helaas is het toch ingewikkelder dan gedacht om haar naar huis te brengen, waardoor ze uiteindelijk toch nog een 2-3 tal maanden in het revalidatiecentrum zal blijven. Haar ouders zijn volop bezig met de sociale dienst om te kijken wat er mogelijk is, maar helaas is dat niet veel en toch wel gecompliceerd.

Revalidatie arts heeft vorige week ook gezegd dat we geen vooruitgang meer mogen verwachten, ze blijft in de tussentijd wel therapie krijgen maar op een lager pitje.

Langsgaan blijft zwaar, ik blijf toch denken dat ze zich op sommige momenten wel echt bewust is van de situatie.

Ik verhuis *eindelijk* dit weekend naar mijn nieuw plekje...