Laura82 schreef:Maar Goof, het is dus niet een kwestie van "gewoon" een ruggengraat kweken.
Als ik kijk naar mensen uit mijn omgeving die slank zijn die ik goed ken, zoals bijvoorbeeld mijn man, werkt zijn honger-/verzadigingsgevoel heel anders dan bij mij. Als hij eet, stopt hij als hij genoeg heeft gehad, en denkt pas weer aan eten als hij weer trek begint te krijgen. Als hij druk is denkt hij zelfs helemaal niet aan eten, en als hij dan wel weer eet, is dat nog steeds een normale portie. Het feit dat hij slank is, heeft niets met ruggengraat te maken, want hij hoeft zichzelf nooit wat te ontzeggen. Hij eet niet goede porties omdat hij daar zijn best voor doet. Natuurlojk besluit hij heus weleens iets niet te nemen omdat dat beter voor hem is, maar omdat voedsel niet een "lading" heeft, kost hem dat nog steeds geen moeite.
Nu even naar mij. Ik heb áltijd honger/trek. Voor een maaltijd, na een maaltijd. Ik ben zelden verzadigd, hooguit na een avondje ayce. Maar na een uurtje kan er alweer wat in. Ik denk ook altijd aan eten. Ik ben dus letterlijk de hele dag bezig om "sterk te zijn" om niet te veel te eten. En dat ben ik ook echt een heel groot deel van de tijd. Al zeker 20 jaar. Totdat ik zó moe ben van altijd maar sterk zijn, dat ik instort, en dan ga ik eten. Gelukkig gebeurt het me niet zo vaak meer, maar soms wel. En dan heb ik dus geen ruggengraat? Sorry maar dat is dus gewoon onzin. En hoe fijn zou het dan zijn om eens niet altijd maar aan eten te hoeven denken? Dat mijn lichaam eindelijk de signalen krijgt zoals andere mensen die krijgen?
Helaas kan ik het op dit moment niet betalen, maar ik ga zeker sparen!
Daarom stond 'gewoon' dus tussen haakjes, omdat het niet 'gewoon' gaat. Was het maar zo makkelijk.
Jezelf vergelijken met iemand met andere behoeften en een ander metabolisme heeft geen zin. Het is wel interessant om te kijken waarom jij zo'n relatie met voeding hebt en waarom je geen verzadigd gevoel ervaart. En daaraan werken naast eventuele medicatie is helemaal goed toch?
Alleen medicatie slikken en de oorzaak niet verder onderzoeken en aanpakken is, zoals we bij paarden er vaak in gooien, symptoombestrijding.