Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 13:34

Het dierenbehang is van Volpracht en de groene kleur van Colorstore.

Gelukkig kunnen jullie nu meer doen!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 12:59

Wat is het stil hier :)

Ik heb de suikertest gehad en het viel gelukkig allemaal mee, niet zo vervelend als gedacht. Uitslag was ook goed net als ijzer.
Nu pas over 4 weken weer een afspraak voor een groei echo.
Kleine is lekker druk in de buik.
Nog 6 weken werken.
Hoe gaat het met jullie?

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 16:38

Ik zit ongeveer op hetzelfde schema als jou. Het gaat goed, werken lukt nog prima gelukkig! We zijn druk in het huis met klussen.

Ook nog 6 weken tot mijn verlof. Over een week of 4 een groei echo, maar dat moet haast wel goed zijn gezien hoe hard m'n buik groeit!

Helaas is mijn Hb wel op het randje, dus ik heb wat extra ijzer tabletten ingeslagen.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:54

Het meeste gaat via de WhatsApp groep momenteel denk ik.

Hier gaat het wel goed, suikertest ging hier ook goed, al werd ik wel misselijk van die zooi op een lege maag. Volgende week weer controle bij de verloskundige, en eind mei groei echo.
Ik voel de kleine steeds meer bewegen, nu is het echt wachten tot ze van buiten te voelen is.
Wel relatief snel duizelig, ik ben nog wat dingen aan het uitproberen, omdat ik op kantoor meer last heb dan alleen bij opstaan.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 12:59

Hier vorige week ook de suikertest gehad. Na 1 en 2 uur waren de waarden heel netjes laag, maar nuchter was het 5.5. Nu dus zwangerschapsdiabetes schijnbaar.. Moet nu 4x per dag mijn bloedsuikerspiegel prikken en heb donderdag een afspraak staan bij de diëtist.

Verder verloopt de zwangerschap echt prima! Nergens last van gelukkig. Wel een heel drukke baby die mij regelmatig een paar uur wakker houdt ‘s nachts.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:56

Wat fijn van de goede suiker testen! En hopelijk gaat het bij jou ook meevallen Isabel.

Hier gaat het ook best goed, op de bekkenklachten na, ben al aan het afbouwen met werk en waarschijnlijk ga ik toch ook al eerder met verlof. Al hoop ik wel iets te kunnen blijven doen. Plan is om nu nog 7 weken te werken.
En een flink actief meisje hier ook, harstikke gezellig en af en toe ook niet zo heel fijn hahah.
Woensdag weer controle bij de verloskundige, donderdag naar de bekkenfysio en vrijdag intake van de kraamzorg, die zijn ook al mooi op tijd (ben nu 26 weken)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 17:06

Daenerys fijn dat het kdv is geregeld!
En klus tijd

xClaudiaaL lekker dingetjes van de lijst aan het strepen
En wat balen van je bekken

Mandy 12 organisaties? :wow: Jeetje
Heel leuk geworden het kamertje

Kylan fijn ook alle grote dingen weggestreept. En wat balen van je lijf :(:)

Carika fijn dat de suikertest mee viel

Liv fijn dat het bij jou nog zo goed gaat! En balen van je ijzer

Merileth fijn dat de suikertest ook goed ging

Isabel wat balen van de diabetes hopelijk blijft het hierbij en kan de diëtist je helpen.
Wel fijn dat je verder nergens last van hebt!

Ik schreef het gisteren al op WA: Hier aan het tobben. Al 3 weken verkouden waarvan 2 weken flink ziek (slaap meerdere uren per dag, echt 0 energie, hoofdpijn van de voorhoofdsholteontsteking). Mn bekken zijn er dan wel weer blij mee maar als ik iets te lang zit of sta dan spelen ze op. Ik zie een beetje op tegen de komende 3 maanden ☺️ Gisteren wel weer een goede check gehad bij de verloskundige. Ook nog steeds lage bloeddruk 100/50
Hier nog 9 weken werken, maar daarvan gaan we ook nog 2 weken met zn drietjes op vakantie (en natuurlijk nog een paar feestdagen) dus schiet ook op.
Baby is erg actief in de buik en Nola is zo'n grote trotste zus, komt regelmatig even met mijn buik spelen en knuffelen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 17:27

Veel goede suikertesten en uitslagen!

Merileth al iets kunnen ontdekken dat werkt mbt de duizeligheid?

Isabel succes morgen!

SplashIsLief ja en in al die tijd maar 2x een aanbod gekregen (en beide niet geheel passend bij onze wensen), dus het is hier wel echt dramatisch met opvang.

Waar gaan jullie heen op vakantie?

Ik moet nog 2 weken werken en dan heb ik vakantie (bijna 2 weken). We gaan dan 11 dagen naar Tenerife. Daarna nog maar 3,5 week werken.

Ik heb vandaag geprikt voor rhesusfactor, vit D, ijzer en antistoffen.
IJzer is onder referentiewaarde. Uitslagen van de rest moeten nog volgen.

Ben ondertussen weer erg misselijk. Maandag 4x overgegeven. Rennies doen niets.
Hou ook erg veel vocht vast.
Had de verloskundige vandaag een aantal vragen gemaild en moet nu morgen langs komen voor een extra controle om een ander te checken (ivm verhoogde kans op zwangerschapsvergiftiging).

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 20:45

SplashIsLief, gaat hard al he? Hopen dat je met je vakantie wat fitter bent, en er lekker van kan genieten.

Mandyy ook bijna op vakantie, lekker! Hopen dat het loos alarm is, en geen zwangerschapsvergiftiging. De misselijkheid is wel erg vervelend dat het zo aanhoudt.

Ik ben er nog niet helemaal uit waardoor ik op kantoor sneller duizelig ben. Het kan zijn dat ik toch wat minder zout binnen krijg. Maar ik loop ook meer dan wanneer ik thuis werk, en die laptoptas (gelukkig een rugtas) weegt ook wel het een en ander, ook al hoef ik niet heel ver. Ik ben nog een beetje aan het puzzelen dus.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 21:59

Lage bloeddruk vond ik echt heel lastig met de eerste zwangerschap. Ik val snel flauw en toen was het nog erger. Kon nog geen boterham smeren bij het aanrecht. Na de bevalling was het helemaal een drama. In het ziekenhuis kwamen ze al eens aanrennen voor een absurd lage waarde en de eerste twee weken kon ik mijn zoon niet eens verschonen of in bad doen.

Nu eet ik echt veel zout en drop en voor mijn doen is mijn bloeddruk echt hoog met een max van 115/65. Dat voelt zo veel beter! De verloskundigen weten ervan en vinden het helemaal niet erg dat ik zo mijn best doe om mijn bloeddruk op te krikken. Kan best de moeite waard zijn om iets te proberen met zout en drop, als je dat lust en kunt verdragen.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:59

Het lijkt er op dat ik me fysiek gewoon wat drukker maak als ik naar kantoor ga, en daarom sneller duizelig word. Als ik te snel wil met boodschappen doen zelfde issue namelijk. Oh, en, ook al is het een heel klein stukje, fietsen geeft ook dit effect. En ik fiets altijd naar het station. Nu zijn daar de liften tot augustus buiten gebruik omdat ze die gaan vervangen, dus vanaf komende week pak ik de bus in plaats van de trein. Het is echt een rottrap bij ons station, dus die sla ik liever over. Nadeel is dat de bus er echt langer over doet (bijna 3 kwartier t.o.v. 8 minuten), voordeel is dat hij bijna pal naast ons huis stopt. Dus niet meer fietsen. Even kijken hoe dat gaat. Nog 8 weken en dan begint mijn verlof *\o/* .

Ik moet zeggen, met deze temperatuur ben ik wel blij dat ik er voor gekozen heb 6 weken van tevoren met verlof te gaan. Ik vind het nu al niets, en als ik dan nog met een nog dikkere buik met dit soort weer nog achter mijn laptop moet zitten.... nee dank je. Tegelijk ook de realisatie dat de kans dat onze dochter geboren wordt met vergelijkbaar weer vrij aanzienlijk is :') .

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 11:50

Hoe is het met iedereen? Rustig hier in het topic hahah.

Ik heb vrijdag mijn laatste werkdag gehad, ga nog 2 keer naar klanten, maar dan laat ik iemand anders het werk doen.
4 weken eerder met verlof dan gepland, maar wel beter zo, mn lichaam trok het niet meer.
Nu dus rustig aan gaan beginnen met alles klaarmaken voor de komst van de kleine :)
Ondertussen hebben we alle grote dingen al, alleen de babyfoon nog. En dan alleen nog wat kleinere dingetjes zoals beddengoed, dus dat schiet ook aardig op :)

Annefleur200

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 17:02

Hier gaat het goed. Een paar weken heel veel last van bekkenpijn gehad, dat is nu wel een heel eind over. Alleen s'avonds wat last. Verder ontzettend moe. Maar als onze dochter een middag dutje doe ga ik ook even liggen. Dat gaat prima zo. Kleertjes liggen al gewassen in de kast. Voorlopig slaapt baby bij ons op de kamer dus kamertje doen we nog even niks aan. Moet een extra kamertje worden gemaakt maar dat heeft niet zo'n haast.
Morgen controle en over 3 weken een groei echo. Wel leuk, bij onze dochter hadden we die niet. :)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 22:44

Ik heb deze ochtend helaas in het ziekenhuis doorgebracht nadat mijn zoontje zijn knieën erg hard in mijn buik heeft gezet bij een driftbui. Moest 4 uur aan de CTG, bloed afgenomen waar ik morgen nog de uitslag van krijg en zowel een uitwendige als inwendige echo gehad. Gelukkig is er niets aan de hand met de baby en de placenta. Wel is mijn buik/baarmoeder erg onrustig, wat zich uit in krampen, waardoor ik nu even flink rustig aan moet doen. Ik ben daar niet zo goed in, dus dat wordt wel even een uitdaging :+

Gisteren hebben wij eindelijk de babykamer geschilderd en krijg nu wel echt zin om alle spullen van zolder te halen en alles in te gaan richten :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 21:06

Hier sinds een week weer misselijk :roll: Dat was niet de afspraak.
Vanmorgen controle gehad bij de verloskundige alles goed met de kleine en nog steeds een lage bloeddruk (100/50).
Verder wel last van mn bekken (maar ook een paar keer geforceerd deze week..), maar wel weer wat beter in mijn energie.
En even op de weegschaal gestaan. Ik ben sinds week 6 (toen woog ik voor het eerst) al 12 kilo aangekomen (nu bijna 29 weken).
Vandaag ook een intake gehad met de kraamzorg. Niet zo spannend verder.

Van de week weer bloedprikken.
Mandyy schreef:
SplashIsLief ja en in al die tijd maar 2x een aanbod gekregen (en beide niet geheel passend bij onze wensen), dus het is hier wel echt dramatisch met opvang.

Waar gaan jullie heen op vakantie?

Balen zeg!!
Wij gaan naar een camping in Arnhem met speeltuin voor de deur voor Nola. Hoe was jullie vakantie?
En hoe is het nu met jouw misselijkheid/overgeven?

Merileth wat balen dat je op kantoor steedds duizelig bent. Kun je ook meer thuis ewrken? Of bijv. een deel van de dag maar naar kantoor?
Al lekker aan het aftellen :))

Lorette bizar dat je zoveel last hebt gehad van de lage bloeddruk :oo Fijn dat het nu meer onder controle lijkt.
(Hier gelukkig (nog) geen last van de lage bloeddruk)

Claudia al met verlof. Begint je lijf weer te herstellen?
Fijn dat alle grote dingen klaar zijn

Annefleur fijn dat de bekkenpijn weer ver over is. Fijn dat je nog lekker met je dochter mee kan slapen <3

Kim :(:) Dikke knuffel hopelijk komt je buik snel weer tot rust
En kun je lekker gaan genieten van de babykamer inrichten

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 21:17

Kiimm_ ik hoop echt voor je dat het snel beter gaat met je!

SplashIsLief weer misselijk is zo rot :(:) (ik mis deze zo vaak op WhatsApp). Beetje rustig aan doen, hopelijk wordt de pijn in je bekken dan minder. Ook al mooi gewicht bij gekregen.

Ik kan inderdaad ook thuis werken, dat doe ik een deel van de week ook wel, maar ik denk dat ik de balans wel ga verschuiven. In principe werk ik maandag en dinsdag op kantoor, en dan de rest van de week thuis. Om de week vrij op donderdag. Maar nu liggen de liften er ook nog eens uit op het station, tot aan de zomer, omdat ze die gaan vervangen. Gelukkig wel pal naast de deur een bushalte, dus dat is makkelijk. Alleen wel langere reistijd. Ik wil wel voorlopig naar 1 dag in de week naar kantoor toe, het is gewoon erg pittig. Zeker met een dag als gisteren, daar vielen even een paar dingen samen wat het een erg zware dag maakte.

Ik ben inderdaad echt aan het aftellen. Volgende week nog een week werken en dan ben ik een weekje vrij, ook erg aan toe. Ik merk dat ik langzamerhand echt beperkter raak in wat ik kan doen (als in, ik kan niet meer alles zoals eerst, logisch :') ), maar ik raak daar erg gefrustreerd van. Ik kan niet goed niks doen. Mijn man heeft ook het idee dat ik eigenlijk wat harder ga dan goed voor me is, dus is wel blij dat mijn collega's zoals gisteren een beetje op me letten. Al is dat te hard gaan iets wat een algemene eigenschap is in deze groep als ik dat zo eens lees :') .

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 21:25

Herkenbaar die frustratie.
Genoeg lieve mensen om ons heen die willen helpen, maar ik wil het gewoon zelf kunnen.

Hier na deze week nog 1 week werken, dan 2 weken vakantie en dan nog 3 weekjes werken *\o/*

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 00:21

Annefleur hoe was de controle?

SplashIsLief wat naar dat je misselijk bent. Door maagzuur?
Bij mij is het zo goed als over sinds ik Omeprazol slik.
We zijn nog op vakantie. Het weer valt tegen waardoor we nu al dagen veel weg aan het gaan zijn en veel lopen. Dat merk ik vandaag wel.
Jouw verlof schiet ook al op!

Merileth hopelijk kan je meer thuiswerken.
Herkenbaar die frustratie hoor. Ik kan het heel moeilijk accepteren als ik niet kan wat ik eerder kon. Mijn vriend was vandaag ook niet blij toen ik in een bergdorp alles wilde zien.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 09:19

Dames met bekkenklachten of actieve vakanties, doe alsjeblieft voorzichtig. Ik heb bij mijn tweede vanaf halverwege tweede trimester in de ziektewet gezeten vanwege bekkenpijn en pas toen hij 1,5 jaar oud was kon ik zeggen dat ik hersteld was :x
Een zwangerschap is maar zo’n korte periode in je leven, je doet jezelf echt een plezier om goed voor jezelf te zorgen!

Hier gaat het z’n gangetje.. ik blijf maar misselijk en leef op gekookte eieren en zoute drop :')
Net twee weken op vakantie geweest, nu nog 4 weekjes werken en dan lekker met verlof! Ik werk in de zorg en het wordt nu wel zwaarder, dus ik doe hier en daar aangepast werk. Maar ik merk dat mijn hoofd er niet meer naar staat, dus ik kijk wel uit naar mijn verlof ;)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 11:22

Wat balen van de misselijkheid, denk je er van af te zijn, krijg je er weer last van.

En lekker dat bij veel het verlof er ook aan zit te komen. Gaat ook allemaal wel hard hoor :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 21:07

Werkt de omeprazol zo goed? Ik moet echt een oplossing vinden tegen de misselijkheid en maagzuur, want bij mij is het ook een ramp.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 22:19

Ik had dagen waarop ik 4x overgaf.
Volgens mij gebruik ik de Omeprazol nu zo’n 3 weken en heb 1x overgegeven.

Rennies kun je ook proberen, maar deed bij mij niets.
Suprimal heb ik ook gekocht, maar nog niet nodig gehad.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 08:02

Rennies doen hier ook niks. Elk slokje water is al een probleem voor maagzuur/misselijkheid en ik kan absoluut niet liggen, dus zit de hele nacht rechtop in bed (en kan zo niet slapen). Doe mij maar een pasgeboren baby. Zoveel fijner dan zwanger zijn!

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 08:13

Hier ook veel last van maagzuur, maar eigenlijk alleen ‘s nachts. Pak nu omeprazol voor het slapen en dat werkt inderdaad goed hier. Rennies deden niks meer.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 12:44

Ik weet s nachts ook echt niet meer hoe ik moet liggen #aftellen :))