Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gianti schreef:Hoelang hadden jullie bloedverlies na verwijderen van mirena.. ben er echt helemaal klaar met de mirena, heb hem nu half jaar en heb om de 10 dagen een ontrekkingsbloeding en vaak ook spotting na sex…
Gianti schreef:Hoelang hadden jullie bloedverlies na verwijderen van mirena.. ben er echt helemaal klaar met de mirena, heb hem nu half jaar en heb om de 10 dagen een ontrekkingsbloeding en vaak ook spotting na sex…
FennyPower schreef:Ik ben nu een week of 2 van de pil af.
Ik voel me zoveel fijner, lichamelijk.
Wel in eenkeer heel veel puisten , hopelijk zijn die snel weg..
Steenbok12 schreef:Hier relatie breuk en vanaf dat moment gestopt met de pil. Jeetje zoveel nare dingen die verdwenen. Ik had een zeer zwakke blaas, helemaal weg! Vrijwel meteen. Al jaren last van. Plus wel echt een rollercoaster aan emotie gehad maar ik voel het meer. Dus oprecht intenser verdriet maar ook oprichter geluk. Mijn libido is ook afhankelijk van waar ik in mijn cyclus zit enorm omhoog geschoten.
Voor mij reden om toch de hormoon vrije koper spiraal te proberen. Enige is alleen dat mijn menstruatie nog niet echt goed door zet sinds ik gestopt ben. Inmiddels spiraal gezet maar vind het wel lastig. Ik heb het idee dat ik 1 dag denk dat ik ongesteld moet worden, licht bloed verlies, dat was woensdag en nu pas vandaag dat ik denk dat ik echt ongesteld ga worden. Het was niet veel maar vooral wat langer de laatste keer. Toch nu al een maand of 4 dat ik gestopt ben dus zit wel een beetje te wachten wanneer ik goed ongesteld word? Maakt mij wel onzeker, zeker met geen vaste relatie en gemeenschap. Spiraal laten checken maandag met een echo en zit in ieder geval netjes.
xColorCross schreef:Kan je wat meer vertellen over de mini koperspiraal? Ik voel me ook echt niet goed door de Mirena spiraal (en de pil een paar jaar geleden). Ik heb een tijdje de gewone koperspiraal gehad, wat voor mijn stemming een ideale anticonceptiemiddel was, maar ik was anderhalve week out of order vanwege heftige menstruatie. Is bij de mini koperspiraal je menstruatie minder heftig dan bij een gewone koperspiraal?
Laura_1986 schreef:xColorCross schreef:Kan je wat meer vertellen over de mini koperspiraal? Ik voel me ook echt niet goed door de Mirena spiraal (en de pil een paar jaar geleden). Ik heb een tijdje de gewone koperspiraal gehad, wat voor mijn stemming een ideale anticonceptiemiddel was, maar ik was anderhalve week out of order vanwege heftige menstruatie. Is bij de mini koperspiraal je menstruatie minder heftig dan bij een gewone koperspiraal?
Nee, ik vermoed dat met ‘mini koperspiraal’ de Multisafe Short wordt bedoeld: een koperspiraal met dezelfde hoeveelheid koper als een T-Safe (die doorgaans wordt geplaatst), maar iets korter qua lengte, waardoor deze beter past in kleinere baarmoeders (komt vaker voor als je nog nooit zwanger bent geweest). Doordat de hoeveelheid koper (nagenoeg) gelijk is, is de werking en dus ook de bijwerkingen gelijk.
Wat evt. nog een optie kan zijn is de Kyleena: een hormoonspiraal, maar dan wel met ruim de helft minder hormonen in vergelijking met de Mirena; 19,5 mg ipv 52 mg. Dit spiraal kan 5 jaar blijven zitten.
Hieperdi schreef:Steenbok12 schreef:Hier relatie breuk en vanaf dat moment gestopt met de pil. Jeetje zoveel nare dingen die verdwenen. Ik had een zeer zwakke blaas, helemaal weg! Vrijwel meteen. Al jaren last van. Plus wel echt een rollercoaster aan emotie gehad maar ik voel het meer. Dus oprecht intenser verdriet maar ook oprichter geluk. Mijn libido is ook afhankelijk van waar ik in mijn cyclus zit enorm omhoog geschoten.
Voor mij reden om toch de hormoon vrije koper spiraal te proberen. Enige is alleen dat mijn menstruatie nog niet echt goed door zet sinds ik gestopt ben. Inmiddels spiraal gezet maar vind het wel lastig. Ik heb het idee dat ik 1 dag denk dat ik ongesteld moet worden, licht bloed verlies, dat was woensdag en nu pas vandaag dat ik denk dat ik echt ongesteld ga worden. Het was niet veel maar vooral wat langer de laatste keer. Toch nu al een maand of 4 dat ik gestopt ben dus zit wel een beetje te wachten wanneer ik goed ongesteld word? Maakt mij wel onzeker, zeker met geen vaste relatie en gemeenschap. Spiraal laten checken maandag met een echo en zit in ieder geval netjes.
Heel erg herkenbaar. Ik werd ook een totaal ander persoon na het stoppen van de pil. Meer energie, vrolijker en hoger libido. Wel had ik maandelijks erg veel last van mijn menstruatie. De buikpijn kan ik nog hendelen maar de migraine aanvallen waren wel echt heel heftig. Ik ben zowiso al snel gevoelig voor migraine zowel hormonaal als niet hormonaal. Dat heeft mij toen toch weer aangezet om te beginnen met de pil. Het is een beetje kiezen tussen twee kwaden, zo voelt het voor mij in ieder geval
Laura_1986 schreef:xColorCross schreef:
Nee, ik vermoed dat met ‘mini koperspiraal’ de Multisafe Short wordt bedoeld: een koperspiraal met dezelfde hoeveelheid koper als een T-Safe (die doorgaans wordt geplaatst), maar iets korter qua lengte, waardoor deze beter past in kleinere baarmoeders (komt vaker voor als je nog nooit zwanger bent geweest). Doordat de hoeveelheid koper (nagenoeg) gelijk is, is de werking en dus ook de bijwerkingen gelijk.
Wat evt. nog een optie kan zijn is de Kyleena: een hormoonspiraal, maar dan wel met ruim de helft minder hormonen in vergelijking met de Mirena; 19,5 mg ipv 52 mg. Dit spiraal kan 5 jaar blijven zitten.
Ik dacht dat er uit onderzoek tot nu toe kwam dat er in de praktijk weinig te merken is van het verschil in hormonen.
Schuur_ schreef:Nee ik heb het over de Gynefix. Die is kleiner en bestaat niet uit een hard staafje maar uit koperen hulsjes. Daardoor flexibel en minder effect op je menstruatie
https://www.soyin.be/nl/gynefix/wat-is-gynefix/
Sheran schreef:Ook een vraagje: na het coronavaccin bleef mijn menstruatie een tijdje uit en sindsdien is het eigenlijk niet meer volledig normaal geworden, bij mijn weten. Het lijkt alsof de periodes ertussen langer zijn dan vroeger en op dit moment zit ik nog steeds te wachten tot het weer gebeurt en het is al 42 dagen geleden... ik heb de afgelopen tijd wel allemaal andere vaccinaties gehad en malariamedicatie geslikt, maar google maakt me niet wijzer wat betreft bijwerkingen. Wat zouden jullie doen? Moet ik dit overleggen met de huisarts? Ik ben 36.
Dorine92 schreef:Sheran schreef:Ook een vraagje: na het coronavaccin bleef mijn menstruatie een tijdje uit en sindsdien is het eigenlijk niet meer volledig normaal geworden, bij mijn weten. Het lijkt alsof de periodes ertussen langer zijn dan vroeger en op dit moment zit ik nog steeds te wachten tot het weer gebeurt en het is al 42 dagen geleden... ik heb de afgelopen tijd wel allemaal andere vaccinaties gehad en malariamedicatie geslikt, maar google maakt me niet wijzer wat betreft bijwerkingen. Wat zouden jullie doen? Moet ik dit overleggen met de huisarts? Ik ben 36.
Ik zou als ik jou was sowieso elke ochtend gaan temperaturen en je slijmpatroon bijhouden zodat je kunt bijhouden waar in je cyclus je zit, of je een eisprong hebt ja of nee. Zonder info kan de dokter er ook weinig over zeggen omdat je zelf geen idee hebt