Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:God waarschuwt ons op diverse plaatsen in de bijbel dat wij ons niet moeten inlaten met spiritisme, het oproepen van geesten of het zoeken van voortekenen.
pmarena schreef:Babootje schreef:God waarschuwt ons op diverse plaatsen in de bijbel dat wij ons niet moeten inlaten met spiritisme, het oproepen van geesten of het zoeken van voortekenen.
Maarja, is dat God die ons waarschuwt of zijn die waarschuwingen om een andere reden door de schrijvers van het geheel in de bijbel terechtgekomen.... dat vind ik altijd maar de vraag. Hoeveel van wat aan God toegeschreven wordt, komt daadwerkelijk van die bron. Want inderdaad, in naam van God wordt er onnoemelijk veel ellende over de wereld uitgestort.
Elisa2 schreef:Zo was het van mij uit niet bedoeld hoor. Wilde alleen attenderen op dat boek van Henoch en dat dit wel spiritueel is en het spirituele deel mijn inziens bewust uit de bijbel is gehouden.
Maar snap uiteraard ook dat dit reactie op roept.
hahahatsjoe schreef:Het is wetenschappelijk bewezen dat het lichaam lichter wordt bij het sterven. De ziel die eruit gaat ? En Musicolog, ik vind jouw post bijzonder naar overkomen. Misschien omdat je autistisch bent dat weet ik niet, maar probeer het eens wat anders te zeggen.
Babootje schreef:Elisa2 schreef:[ [url=m/k06koK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Exel1N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uelRjh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mesDFV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mFul5y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit bedoel ik, komt kennelijk bij Rudolf Steiner vandaan.
Wat versta je onder het "oer"christendom en de "oer christenen". Jezus Christus zelf en wat hij predikte, zijn directe apostelen die Jezus bij zijn leven nog hebben meegemaakt en die zijn werk voortzetten?
Want ik lees op de pagina's in de foto's betreffen vooral de periode in de tweede en derde eeuw na Christus. In die periode werd het christendom beïnvloed door leerstellingen die onder de Romeinse en Griekse overheersing populair waren, zoals de filosofie van Plato en andere Hellenistische filosofien. De apostel Paulus waarschuwde de vroege christenen ervoor hun geloof daar niet door te laten beinvloeden.
(Kolossenzen 2:8: Pas op dat niemand je vangt* met filosofie en bedrieglijke, holle ideeën+ gebaseerd op menselijke tradities, op de basisprincipes van de wereld en niet op Christus.)
Er kwamen "christelijke” leraren die trachtten aan te tonen dat het christendom in harmonie was met het Grieks-Romeinse humanisme. Clemens van Alexandrië en Origenes (tweede en derde eeuw G.T.) maakten het neoplatonisme tot de grondslag van wat bekend kwam te staan als „de christelijke filosofie”. Ambrosius (339–397 G.T.).
Zo deden niet-bijbelse leerstellingen waaronder de onsterfelijkheid van de ziel, een goddelijke drie-eenheid hun intrede.
De laatste bijbelschrijver is Johannes de Doper geweest, die het boek Openbaringen voltooide in 98 na Christus.
Dus zou het niet zo kunnen zijn dat wat jij denkt dat is weggemoffeld uit de bijbel er nooit in heeft gestaan?
IMANDRA schreef:hahahatsjoe schreef:Het is wetenschappelijk bewezen dat het lichaam lichter wordt bij het sterven. De ziel die eruit gaat ? En Musicolog, ik vind jouw post bijzonder naar overkomen. Misschien omdat je autistisch bent dat weet ik niet, maar probeer het eens wat anders te zeggen.
Nou, ik weet niet of ik de term 'wetenschappelijk bewezen' zou gebruiken. Het is een oud onderzoek en nogal discutabel.
https://www.snopes.com/fact-check/weight-of-the-soul/
hahahatsjoe schreef:IMANDRA schreef:Nou, ik weet niet of ik de term 'wetenschappelijk bewezen' zou gebruiken. Het is een oud onderzoek en nogal discutabel.
https://www.snopes.com/fact-check/weight-of-the-soul/
Uhm, dat is niet waar ik het over heb. Ik heb toen mijn vriend kanker had en ging overlijden heel veel dingen gelezen / uitgezocht, onder andere dit. Dus niets zeggen over dingen waar je totaal niets van weet.
Urbanus schreef:Heb je een link naar het onderzoek dat jij dan bedoelt?