Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:49

Yesterday schreef:
@doubtless, welke mat heb jij gekocht voor in de auto? Ik mis ik mijn auto de stoelverwarming altijd in de koudere maanden haha.

Bekijk Auto stoelverwarmingskussen 12V op: https://www.bol.com/nl/p/auto-stoelverw ... _iphoneapp

Geen sjiek ding ofzo, maar doet z’n werk goed!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 17:27

Welkom peramanga: ik herken je gevoelens niet maar onze 1e was ook zeker geen huilbaby. Dus dan is het ook anders. Is je 1e kindje nu wel gemakkelijker?

CynThier schreef:
Gefeliciteerd PeraManga en welkom :)

Ik heb aanstaande vrijdag de 13 weken echo, ik ben dan 13+6. Vind het wel enorm spannend en merk sinds deze week dat het mij wel erg bezig houdt. Onbewust let ik meer op dingen qua voelen en soms schiet er dan wel eens door m'n hoofd van; is dit wel goed, hoort dit wel, straks is het fout.
Ik ga dan vaak een blokje wandelen om mijzelf even een reset te geven.

Dit herken ik wel. Had van de week een halfuur lang (midden in de nacht) hele erge krampen in m'n buik. Dat is opzich ook wel normaal maar vond ik wel spannend

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 17:39

Maartje1990 schreef:
Welkom peramanga: ik herken je gevoelens niet maar onze 1e was ook zeker geen huilbaby. Dus dan is het ook anders. Is je 1e kindje nu wel gemakkelijker?

Ja hij is nu 3 en ik kan nu ook wel oprecht zeggen dat ik hem echt een leuk kind vind. Hij is wel heel de dag door druk maar nu hij ook echt goed kan praten word het alleen maar leuker en leuker!

Het speelt ook wel mee dat mijn ouders al 3 jaar zeggen dat ik zeker niet voor een 2e moet gaan omdat ik dat niet zou kunnen.
En omdat het dan super zielig is dat ze geen eigen slaapkamer hebben.
Wij wonen redelijk klein maar zijn kei hard aan het aflossen zodat we hopelijk binnen 3 a 4 jaar groter kunnen gaan wonen.

Dus er zijn verschillende dingen die echt wel mee spelen waardoor ik dus totaal niet blij kan zijn.
Ik hoop maar gewoon dat dat veranderd als ik de echo zie.
Ook moet ik eerlijk zeggen dat ik tot nu toe niet heel erg gezond leef, mede omdat ik ook niet kan geloven dat ik zwanger ben en dus door het bovenstaande.

EmptyWords

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 17:41

Is het geen idee om eens met iemand te gaan praten?

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 17:43

EmptyWords schreef:

Als ik na de eerste echo zo blijf denken dan zeker wel ja!
Ik hoop zo dat het dan voorbij is.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 17:44

PeraManga schreef:
EmptyWords schreef:

Als ik na de eerste echo zo blijf denken dan zeker wel ja!
Ik hoop zo dat het dan voorbij is.

Goed dat je die optie open houd. Je 9 maanden ellendig voelen is geen aanrader gok ik

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 17:49

EmptyWords schreef:
Goed dat je die optie open houd. Je 9 maanden ellendig voelen is geen aanrader gok ik

Nee zeker niet.
Ik heb er na de bevallen/kraamtijd anderhalf jaar mee gelopen en ondanks de EMDR is het niet helemaal meer weggegaan.
Het is nu ook echt niet zo dat het alleen maar allemaal kak is.. maar blijdschap zit er ook nog niet in.
En ik denk ook wel dat het uiteindelijk allemaal goed komt.. maar deze gevoelens had ik dus helemaal niet aan zien komen.
Want hoe mooi is het om weer zo’n wondertje te mogen maken!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 19:24

PeraManga schreef:
Maartje1990 schreef:

Ja hij is nu 3 en ik kan nu ook wel oprecht zeggen dat ik hem echt een leuk kind vind. Hij is wel heel de dag door druk maar nu hij ook echt goed kan praten word het alleen maar leuker en leuker!

Het speelt ook wel mee dat mijn ouders al 3 jaar zeggen dat ik zeker niet voor een 2e moet gaan omdat ik dat niet zou kunnen.
En omdat het dan super zielig is dat ze geen eigen slaapkamer hebben.
Wij wonen redelijk klein maar zijn kei hard aan het aflossen zodat we hopelijk binnen 3 a 4 jaar groter kunnen gaan wonen.

Dus er zijn verschillende dingen die echt wel mee spelen waardoor ik dus totaal niet blij kan zijn.
Ik hoop maar gewoon dat dat veranderd als ik de echo zie.
Ook moet ik eerlijk zeggen dat ik tot nu toe niet heel erg gezond leef, mede omdat ik ook niet kan geloven dat ik zwanger ben en dus door het bovenstaande.

Oh wauw... dat klinkt niet echt als een leuke opmerking := genoeg mensen wiens kinderen een kamer moeten delen. En ook de mensen die het financieel breed hebben. Niks mis mee!! De 1e leeft nog toch? Dus waarom zou je het niet kunnen, je doet schijnbaar al 3 jaar iets goed :D

En is je kindje wel gewenst/gepland als ik vragen mag?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 19:30

Jeetje Pera, wat een nare opmerking van mensen waarvan je het niet wil horen.
Ik heb jaaaaren bij me zusje op de kamer geslapen en wij woonde groot. Ik heb het altijd lekker gevonden, pas toen ik ouder werd (11+) wilde ik graag mijn eigen kamer. Daar heb je dan nog tijd genoeg voor.

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 19:39

Maartje1990 schreef:
Oh wauw... dat klinkt niet echt als een leuke opmerking := genoeg mensen wiens kinderen een kamer moeten delen. En ook de mensen die het financieel breed hebben. Niks mis mee!! De 1e leeft nog toch? Dus waarom zou je het niet kunnen, je doet schijnbaar al 3 jaar iets goed :D

Nee zeker niet! Vaak denk ik ook van, joh trek je er niks van aan maar dat is lastiger dan je denkt. Vooral icm hormonen.
Daardoor ben ik ook best wel onzeker en denk ik al heel snel dat ik iets niet kan.
En normaal gesproken kan ik dat goed relativeren hoor alleen met die hormonen dus helemaal niet.
De vorige keer waren de hormonen liever en heb ik geen enkele moeite met dat commentaar gehad. :=

Ja het is hier alleen de slaapkamer die mist, financieel is het allemaal prima. Zo lang ik straks maar opvang heb voor 2 dagen.

Het kindje is wel gewenst maar gepland niet helemaal.

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 19:41

welmoed__ schreef:
Jeetje Pera, wat een nare opmerking van mensen waarvan je het niet wil horen.
Ik heb jaaaaren bij me zusje op de kamer geslapen en wij woonde groot. Ik heb het altijd lekker gevonden, pas toen ik ouder werd (11+) wilde ik graag mijn eigen kamer. Daar heb je dan nog tijd genoeg voor.

Erg aardig is het niet nee. En ik weet ook dat hun de enigste zijn die zo denken en meestal raakt het mij niet zo hard. Maar nu gewoon wel even.

Oh wat fijn om te horen dat je daar helemaal geen moeite mee hebt gehad!
Dan kan ik dat misschien wat van mij af gaan zetten.
Dan hebben wij inderdaad nog genoeg tijd om groter te gaan wonen!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 19:52

Ik kom hier ook alvast om het hoekje gluren. Onze dochter is in december geboren en nu 7,5 maand oud. En maandagavond stond ik ineens te kokhalzen boven het avondeten en was al paar dagen wat misselijk. Dat kwam me iets te bekend voor >;) en de zwangerschapstest zei inderdaad dat ik zwanger ben. Volgens mijn berekening denk ik 4+4 te zijn nu. Daarmee dus wel wat later dan veel anderen hier en misschien schuif ik binnenkort door naar een later topic. Maar wil graag vast even erover kunnen praten.

Echt super blij mee. Altijd al gezegd dat we snel voor een tweede willen gaan. Maar dit ging wel wat sneller dan gepland _O- dochter gaat straks bijna 16 maand zijn als ze grote zus wordt.

PetaManga, wat een domme opmerkingen, snap wel dat dat zeer doet. Mijn man heeft tot z’n 16e slaapkamer gedeeld met z’n broer en ik ken veel meer die slaapkamer deelden omdat ze uit groot gezin kwamen, maar klein huis. Die vonden dat allemaal leuk en helemaal prima. Zeker jonge kinderen hebben geen eigen kamer nodig!

Jojoni, veel beterschap. Even flink schrikken zo!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 20:03

- ImkeTarek - 11 januari - 2e kindje - geslacht nog onbekend, echo staat voor 24 juli
- Toffeltje - 11 januari - 2e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Set_Elkol - 13 januari - 2e kindje -
Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
- Dustinlover - 15 januari - 1e kindje geslacht onbekend, willen het wel weten
- 19marjo90 - 16 januari - 2e kindje - geslacht onbekend
- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- lucifertje - 18 januari - 1ste kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- maartje1990/jinte- 21 januari - 2e kindje - meisje
- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - geslacht onbekend,willen het wel weten.
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Yesterday - 26 januari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje geslacht onbekend, willen het wel weten.
- NadineK, 9feb - 3e kindje, geslacht onbekend
- Daiswees - 13 feb - 1ste kindje geslacht onekend, willen het wel weten.
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Tara_13 - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CarpeDiem_ - 7 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
-PeraManga - 29 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
- linoleum- 6 april - 2e kindje - geslacht nog onbekend

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 20:09

- ImkeTarek - 11 januari - 2e kindje - geslacht nog onbekend, echo staat voor 24 juli
- Toffeltje - 11 januari - 2e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Set_Elkol - 13 januari - 2e kindje -
Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
- Dustinlover - 15 januari - 1e kindje geslacht onbekend, willen het wel weten
- 19marjo90 - 16 januari - 2e kindje - geslacht onbekend
- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- lucifertje - 18 januari - 1ste kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- maartje1990/jinte- 21 januari - 2e kindje - meisje
- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - geslacht onbekend,willen het wel weten.
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Yesterday - 26 januari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje geslacht onbekend, willen het wel weten.
- NadineK, 9feb - 3e kindje, geslacht onbekend
- Daiswees - 13 feb - 1ste kindje geslacht onekend, willen het wel weten.
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Tara_13 - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CarpeDiem_ - 7 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
-PeraManga - 29 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
-EmptyWords - 2 april - 1e kindje - geslacht onbekend, weten nog niet of we het willen weten
- linoleum- 6 april - 2e kindje - geslacht nog onbekend

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:39

Welkom Peramanga!
Ik herken die gevoelens ook wel. Dit is wel mijn eerste kindje maar met al die kwaaltjes ben ik ook nog niet in die 'roze wolk' beland..
En dat van die opmerkingen.. ik heb sinds ik zwanger ben geen echt contact meer gehad met mijn ouders, omdat die opmerkingen maar bleven komen. Sommige mensen weten schijnbaar echt niet wat zulke dingen met een mens doen. Maar we moeten proberen om t langs ons neer te leggen en aan onze kindjes te denken..

En ook welkom aan linoleum! Wat fijn, zo snel achter elkaar. Dat hebben wij ook altijd geroepen. Maar we zien wel hoe t gaat lopen.

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 09:44

jojoni schreef:
Welkom Peramanga!
Ik herken die gevoelens ook wel. Dit is wel mijn eerste kindje maar met al die kwaaltjes ben ik ook nog niet in die 'roze wolk' beland..
En dat van die opmerkingen.. ik heb sinds ik zwanger ben geen echt contact meer gehad met mijn ouders, omdat die opmerkingen maar bleven komen. Sommige mensen weten schijnbaar echt niet wat zulke dingen met een mens doen. Maar we moeten proberen om t langs ons neer te leggen en aan onze kindjes te denken..

En ook welkom aan linoleum! Wat fijn, zo snel achter elkaar. Dat hebben wij ook altijd geroepen. Maar we zien wel hoe t gaat lopen.

Dankjewel Jojoni!
En lief van je om dat te delen, het stelt mij toch wel gerust dat het niet helemaal abnormaal is om niet direct op een roze wolk te zitten.
Bij mijn eerste wist ik het pas met 12 weken en heb ik die eerste weken dus niet bewust mee gemaakt. Ik denk dat dat toch scheelt met die hormonen hoor. :=

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 14:51

Hier ook totaal geen roze wolk. Van de week had ik 1 dag dat ik dacht jaaa leuk, heb er zin in. Rest van de tijd eigenlijk niet echt. Voel me er wel schuldig over, maar weet ook dat het door de hormonen komt.

Net de uitslag van de nipt binnen, die was goed. Wel een opluchting!

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 15:32

Wat goed van de uitslag Welmoed!

Ik heb vandaag een rolstoel gekregen van t werk. En mijn eerste opdracht was naar de winkel. Ik liet me lekker rondrijden door mijn man. Wat heerlijk na die hele dag aan de bank gekluisterd gister!

En ik had toevallig nog kortingsbonnen liggen voor pampers. Dus de eerste pampers zijn ook gekocht! De goedkoopste die ik vandaag kocht waren 14 cent per stuk en de duurste 24 cent per stuk. Best trots op.
Voor degene die al een kindje hebben hier,wat is een ruwe schatting van hoeveel pampers je nodig hebt per maat? Ik heb echt geen idee hoeveel ik er nu zou moeten hebben en of ik er bv genoeg heb van een bepaalde maat..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 15:39

Welmoed wat fijn! Toch wel spannend zo’n NIPT.

Jojoni, ik koop gewoon nieuwe luiers in de Kruidvat aanbieding als ze bijna op zijn. En maat kan je niks van zeggen, ik heb klein meisje dat eeuwen in dezelfde maat zit, vriendinnen zaten binnen de kortste keren al in grote maten. Dus lekker beetje voorraad van een maat en pas nieuwe kopen als nodig is. Die dingen zijn toch om de haverklap in de aanbieding.
Oja en vooral niet gelijk grote hoeveelheden kopen van zulk spul. Straks ben je halverwege je eerste pak van een merk en blijkt je kleine er niet tegen te kunnen of vindt je het totaal niet fijn qua pasvorm of iets dergelijks. Zit je dan met je jaarvoorraad…

Hier net de verloskundige gebeld en 21 augustus eerste echo. Al sneller dan ik had gedacht!

En nog leuker! Tweelingzusje van mijn man is al 3,5 jaar bezig met zwanger worden. Kwamen ze gisteravond vertellen dat na al die tijd hun eerste IVF poging is gelukt en ze in maart uitgerekend is <3 Zo ontzettend blij voor hun en zo leuk om tegelijk zwanger te zijn.
Moesten ons inhouden om niet te vertellen dat wij ook weer een kleine verwachten. Maar we wilden hun hun eigen moment geven.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 16:32

PeraManga schreef:
Maartje1990 schreef:

Nee zeker niet! Vaak denk ik ook van, joh trek je er niks van aan maar dat is lastiger dan je denkt. Vooral icm hormonen.
Daardoor ben ik ook best wel onzeker en denk ik al heel snel dat ik iets niet kan.
En normaal gesproken kan ik dat goed relativeren hoor alleen met die hormonen dus helemaal niet.
De vorige keer waren de hormonen liever en heb ik geen enkele moeite met dat commentaar gehad. :=

Ja het is hier alleen de slaapkamer die mist, financieel is het allemaal prima. Zo lang ik straks maar opvang heb voor 2 dagen.

Het kindje is wel gewenst maar gepland niet helemaal.

Is ook niet raar natuurlijk met alle hormonen dat je zoiets toch meer aantrekt, maar het is ook absoluut geen fijne opmerking om te krijgen van familie hoor. En in mijn ogen ook niet gepast.

En dat ze geen eigen slaapkamer zouden hebben... wij hebben hier de ruimte voor eigen slaapkamers als ik mijn werkkamertje weer inlever (ik werk 3 van de 4 dagen thuis). Dus bij ons gaan we toch ook gewoon proberen om ze met een jaar op 1 kamer samen te zetten. Ukkepuk slaapt straks toch eerst bij ons op de kamer. Wij wisselen dan ook wel van kamer, gaan wij op de kleine slaapkamer en de 2 kids krijgen dan de grote slaapkamer samen.

Ik heb zelf vroeger ook tot mijn 8e de kamer gedeeld met mijn broer van 20 maanden ouder. Ging prima hoor! Niks mis mee.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 17:53

Mijn schoonvader sliep met 5 broers op een kamer :D die vond dat niet altijd leuk, maar meestal wel. Zou me er niet te druk om maken :*

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 22:03

Yesterday, je hoort dat meekijken vaak vooral over babyfoons die via WiFi werken. Daarom hebben wij gekozen voor een zonder WiFi.

Goed geslaagd via MP, Jojoni! Balen van de spierpijn. Hopelijk wordt het al minder! Verschilt heel erg hoe veel je er nodig hebt. Ik heb altijd trouwens Kruidvat eigen merk. Die en Pampers vind ik even fijn, maar dan vind ik de prijzen van Kruidvat iets fijner + als je daar een dicht pak van hebt dat te klein is, kun je hem zonder bon omruilen.

Gefeliciteerd PeraManga! Komt vast allemaal goed! Wel een vervelende opmerking zeg!

Spannend, Cynthier! Ik probeer altijd vooral zin in echo’s te hebben: weer even naar de kleine kijken. Bij de vorige zwangerschap werd ik met 30 weken ‘medisch’ omdat ze niet goed zou groeien. Toen moesten we elke week een echo maken in het zh. Elke keer weer leuk om haar even te zien.

Linoleum, gefeliciteerd!! Idd vlot, maar voor de kids straks wel heel leuk!! En wat leuk dat jullie tegelijk zijn!

Fijn van de goede uitslag, Welmoed!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 08:29

Voor diegene bij de Duitse grens, daar zijn pampers veel goedkoper. Wij hebben enkel voor de nacht de pampers baby dry. Overdag kruidvat maar daarmee was hij steeds nat in de nacht.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:45

Maartje1990 schreef:
Voor diegene bij de Duitse grens, daar zijn pampers veel goedkoper. Wij hebben enkel voor de nacht de pampers baby dry. Overdag kruidvat maar daarmee was hij steeds nat in de nacht.

Goede tip, ik woon 15 min van elten af

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 08:57

EmptyWords schreef:
Maartje1990 schreef:

Goede tip, ik woon 15 min van elten af

Ja wij halen ze bij de DM ook soms in goede aanbiedingen. Huismerk dm luiers zijn trouwens goedkoper dan de kruidvat luiers maar ik vind zelf de kruidvat fijner, maar je zou ze altijd eens kunnen proberen.

We halen bij de DM ook Speentjes die lijken op de bibs spenen, zijn niet zo goed voor tanden maar was de enige die ons zoontje wilde (heeft hij nu enkel met slapen nog)