Thuis heb ik ook een ecologische spray voor de badkamer.. dat zal ook wel niet goed zijn..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Ik kom nog wel eens bij rioolwaterzuiveringen. De mensen die daar werken maken zich steeds meer zorgen over de waterkwaliteit, door alle chemische troep die in het riool terecht komt
Winged schreef:herr_balou schreef:Enig idee wat we momenteel aan waterzuivering betalen? en er ünerhaupt gezuiverd kan worden? Ik vrees dat je geen idee hebt en als dat waar is hoop ik dat je een blanco stem hebt uitgebracht voor de Waterschapsverkiezingen...
Zo, dat mag ook wel even wat vriendelijker.
Gelukkig doen de waterschappen meer dan alleen het water zuiveren. Plus: je wilt niet weten wat mensen zoal door de goot heen spoelen. Maar dat is een andere discussie.
Citaat:Geen enkele overheidsinstantie heeft ooit echt grip gehad op de productie van chemicaliën, sinds de geboorte van de industriële chemie. Ze worden door mensen zo ontworpen dat ze in consumentenproducten van waarde zijn, maar de toxicologische kennis hobbelt er vaak achteraan.
pmarena schreef:Wij hebben niet voor niets jaren geleden zelf al een filterset op de keukenkraan gezet voor het drink- en kookwater, want die zorgen hebben ze al jaren bij waterzuiveringsbedrijvenEigenlijk moet je een filterset op het punt zetten waar het water je huis binnenkomt zodat je ook bij douchen en badderen niet met water zit waar toch wat chemische zooi in is blijven zitten. Maarja....
pmarena schreef:Ik zit gewoon niet te wachten op een stapel-effect van resten van chemicaliën, voel wat dat betreft ook de verantwoordelijkheid over mijn kind...wij drinken best veel water en als je op een eenvoudige manier je eventuele chemicaliën / hormoonverstorende stoffen inname kan beperken...waarom zou je het dan niet doen. Denk ik dan hoor
Wat betreft smeren van dingen op je huid maar ook wat je binnen krijgt.
pmarena schreef:TDS meter laat een aanzienlijk verschil zien in ieder geval. Op zich zie ik er ook wel logica in dat het voor de waterzuiveringsbedrijven om dermate grote hoeveelheden water gaat, dat het geen doen is om dat allemaal door dergelijke "kleine" filters te zuiveren. Dat je thuisinstallatie een paar uur doet over het vullen van een tankje dat is geen enkel probleem. Je kan ook nog gewoon normaal water gebruiken, hebt dan een kraan met 2 uitgangen
Ook wel grappig om met zo'n TDS meter het verschil te meten tussen verschillende watermerken. Dan zie je dat er in SPA blauw onder de 20 deeltjes zitten en in Bar-le-Duc (gewoon Utrechts kraanwater dacht ik) tegen de 200.
Wat die deeltjes dan zijn dat zegt zo'n metertje niet, daarvoor moet je professionelere meters hebben.
Maar gezien de waterschappen al jaren aan de bel trekken dat ze allerlei chemische zooi niet goed uit het water kunnen halen en watermonsters ook regelmatig schrikken zijn.... vind ik het persoonlijk toch wel een fijn idee om iets van een extra poging te doen.
Lijkt me ook niet zo heel anders dan even flesjes / tubes zonnebrandspul vergelijken