Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse_123

Berichten: 3791
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 13:52

Welkom nieuwe mensen :D .

Kan iemand mij in het lijstje zetten? Ik verpest zo’n quote altijd :') , ik ben 15 oktober uitgerekend (denk ik…, horen we vrijdag *\o/*).

Hier niet echt meer kwaaltjes, behalve zooooo moe. Alles kost energie. Normaal ben ik altijd heel druk met vanalles maar nu is het dus even terugschakelen en rustig doen. Wat dat betreft begrijp ik je gevoel helemaal Lisitano… ik heb m’n sportschool abonnement nog niet op hold gezet omdat ik echt nog wel van plan ben om avonden te gaan sporten. Alleen momenteel lig ik elke avond d voornamelijk op de bank.

Vanavond wel een brommertje ophalen zodat ik niet naar m’n werk hoef te fietsen, scheelt weer iets.

Ik voel me ook veel meer zwanger dan de vorige keer rond 11 weken, maar toen was het ook een lockdown (lekker rustig), en geen rondrennende peuter (lekker rustig) ennnn ik was toen nog zo in de schrikfase van het onverwacht zwanger zijn dat ik het hele gebeuren ook grotendeels negeerde. Maar verbaas me erover dat mijn buik nu echt al duidelijk begint te groeien, herkennen jullie dit? Of is dat normaal met 11 weken?

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:16

claudiadvx schreef:
Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- JustOneBite - 23 september - nog onbekend
- Bloem24 - 25 september - nog onbekend
- Rebel_Jits - 6 oktober - nog onbekend
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- Claudiadvx - 4 November - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend
- Melewel94 - 25 november - nog onbekend
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 27 november - nog onbekend
- Lienepien95 - nog onbekend - nog onbekend
- Lisitano - 8 november - nog onbekend
- Lau - nog onbekend - nog onbekend


Alsjeblieft :)

SennaS
Berichten: 263
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 15:45

Ik ben net terug van de echo nav het bloedverlies. Alles zag er super uit en het kindje bewoog nu voor het eerst een beetje <3 De VK gaf aan dat ze natuurlijk nooit 100% zekerheid kan geven, maar dat ze de kans op een miskraam echt nog heel klein schat omdat er anders nu wel iets te zien had moeten zijn qua groei en ontwikkeling. Voor nu dus weer gerustgesteld, maar het zou fijn zijn als het bloedverlies nou eens weg blijft.

Ilse, herkenbaar, het gaat een 2e zwangerschap vaak toch wat sneller. Mijn buik is nu met 9 weken al vergelijkbaar met 13 a 14 weken tijdens mijn 1e zwangerschap.

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 16:57

Mag ik even klagen?
Ik wordt misselijk van al het normale dat ik eet. Maar eet ik snoep of watermeloen dan heb ik nergens last van. Ik heb gister iets te hard geroepen dat ik nergens last van heb.

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 18:40

Ik zie hier goede echo's voorbij komen en zelf al een gekend geslacht! Proficiat Bloem, Rebel & Rebecca. Ook geruststellend Senna dat je echo goed was ondanks bloedverlies! <3

Mooie test Lau! Ik vind het moeilijk om niet te blijven testen, zonder echt duidelijke kwaaltjes en nog geen echo. Balen dat je nu toch last hebt van misselijkheid. :(:)

Primavera, heb je je echo vandaag al gehad?

Gefeliciteerd Claudia! Voor alle dames hier, een echo rond 9 weken is dit nog inwendig of al uitwendig? Gezien ik nog nooit een echo had, vroeg ik me dit nu af B-)

Melwel, die opvang geeft me nu al stress. Wij zijn ook nog op zoek naar een huis mogelijks in andere gemeentes, dus zijn nu op zoek naar opvang rond onze werkplaats, maar die gemeente is precies streng op niet-inwoners die aanvragen daar. Ook voor de echo ben ik zeer ongeduldig, dus we zitten in dezelfde fase denk ik. Net als jou en Sylvie niet heel veel symptomen, dus moet mezelf eraan herinneren dat ik zwanger ben. Maar ik ben wel heel vergeetachtig en moe. Gisteren vrijaf en de hele dag geslapen. :Z

Mijn testen 18/03, 20/03 en 28/03, ik mag van mezelf nog 1 clearblue met wekenteller tussen nu en de echo doen, om de 3+ te zien :')

Afbeelding

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 18:45

Bij mij was de echo met 9 weken uitwendig, de baby was echt duidelijk genoeg zichtbaar. Maar ik moet zeggen dat een inwendige echo veel spannender klinkt dan het is.

Saskia89

Berichten: 1820
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 19:09

Volgens mij verschilt dat inderdaad heel sterk, hoe goed ze het kunnen zien en of de baby een beetje meewerkt. Bij mij gaven ze zelfs bij de 13-weken aan dat ze soms ook een deel inwendig doen. Was bij mij niet nodig.

Wat fijn SennaS! :)

claudiadvx

Berichten: 2799
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 19:14

Bij mij was de 8 weken echo ook uitwendig!
Maar ook al een paar keer inwendige gehad ivm plaatsen en verwijderen spiraal en dat vind ik echt niks voorstellen

Balen Lau dat je zo misselijk bent nu! Ik had ook inderdaad dat ik alleen van ‘slecht’ eten niet misselijk werd >;) maar sinds ik pilletjes heb van de huisarts is de misselijkheid zo goed als over gelukkig. Wil vanavond een keer overslaan en kijken hoe ik me dan morgenochtend voel

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:29

Lau, herkenbaar hoor! Het is echt even zoeken wat wel en niet kan. Ik had bij mijn vorige zwangerschap naturel ribbel chips als beste geneesmiddel tegen mijn misselijkheid. Nu is het koffie.

Senna, wat ontzettend fijn dat het goed zit. En je hebt gewoon al beweging gezien, wat leuk!

Een inwendige echo klinkt spannend maar het valt mee. Meestal is uitwendig wel prima op die termijn begreep ik. Ik vond die inwendige veel sneller gaan.

Claudia, dat overslaan had ik gisteravond noodgedwongen gedaan. Ze lagen nog in ons vorige huis, vergeten mee te nemen. Het was gelijk drama, echt heel misselijk. Hopelijk gaat het voor jou beter.

Ilse, “fijn” dat je het herkent. Ik ben zo slecht in stilzitten. Zeker nu ik me door die zwangerschap wat opgeblazen voel wil ik het liefst meer sporten om dat gevoel kwijt te raken.
Ik heb ook al meer buik dan vorige keer. Je ziet nog geen zwangerschapsbuik hoor, maar het is echt boller dan het was. Bij de 1e toonde ik pas na 20 weken.

Primavera

Berichten: 2809
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-23 20:53

Ja de echo was goed vanavond <3 deze was nog inwendig, maar afhankelijk van hoe alles gaat is de volgende op 6 april uitwendig. Hoewel ik eerder verwacht dat deze ook nog inwendig gemaakt gaat worden voor t gemak.

7+1 en 'al' 1 hele centimeter groot :D :=
Afbeelding


Mijn buik in de avond is echt niet normaal... Ik de ochtend valt het nog goed mee maar na t avondeten ben ik echt al 16 weken zwanger :7

Afbeelding

Saskia89

Berichten: 1820
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 21:09

Haha zo herkenbaar. Het opgeblazen gevoel lijkt bij mij nu wat minder te worden (afkloppen!). De buik lijkt ook iets meer te passen bij de termijn, morgen 16 weken. Met normale kleren aan zie je nog niet echt iets.

Morgen weer een echo :)

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 21:26

Wow, gaat hard hier! Sorry als ik niet op iedereen reageer.

Over inwendig/uitwendig, bij mij was het met 8 weken nog inwendig, met 12 weken wel uitwendig. Bij mijn vorige zwangerschap lag de baby zo ongelukkig dat de termijnecho 2x moest en de laatste keer zowel inwendig als uitwendig werd gedaan (tegelijk, 2 mensen erbij :') ) dus de termijn zegt niet altijd alles over in/uitwendig.

Senna, wat fijn dat de echo goed was! Hopen dat het bloedverlies nu weg blijft!

Bij mij is stoppen met de pilletjes tegen misselijkheid ook echt nog een no-go. Vrijdagavond niet ingenomen, zaterdag en zondag enorm slecht, minimaal 3x per dag overgegeven en ik kon niks binnen houden. Heb via pb een tip gekregen over accupunctuur, dus dat ga ik nu maar uitproberen.

Verder voel ik me deze week eigenlijk wat beter, ik ben maandag in alle haast om naar de 13-weken-echo te komen in mijn enthousiasme van de trap gevallen op mijn werk. Baby was oke, maar mijn enkel is amper te belasten, dik en blauw, waardoor ik noodgedwongen even heel erg rustig aan moet doen. Vermoeidheid is meteen een stuk minder en ik voel me weer wat meer mezelf. Mooie manier van m'n lichaam om aan te geven dat ik het misschien rustiger aan moet doen :')..

Primavera, fijn dat je weer een goede echo hebt! Krijg je al wat meer vertrouwen in dat het goed zit? Lijkt me heel pittig na jouw verhaal.

Saskia, succes morgen bij de echo! :D

sylviej

Berichten: 188
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 09:29

Oh wat een mooie echo Primavera :D
Ik ben sinds gistermorgen ook misselijk helaas. Wel enkel vanaf het moment dat ik opsta totdat ik op mijn werk aan kom. Is wel een ramp om dan je tanden te moeten poetsen... en de plastieke zak heb ik ook maar klaar gelegd in de auto ;(
Gelukkig verdwijnt het na het eten van een yoghurtje ofzo.
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik enkel inwendige echo's gehad, tem 10 weken. Helaas ben ik toen niet verder geraakt dan 10 weken.

Zijn er nog dames van België? Weten jullie of wij enkel bij de gynaecoloog moeten passeren of dat we ook al best een 'vroedvrouw' zoeken? Ik zou niet weten wat de volgende stappen zijn :)

Primavera

Berichten: 2809
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 10:08

Sylvie dankjewel! Hij was gisteren zelfs al een start aan t maken met bewegen <3 echt hele kleine mini hupsjes zag je het vlekje maken, amper zichtbaar maar zo lief! Doet me enorm goed om t vlekje zo te zien groeien.

Rebecca ik vind t nog steeds doodeng maar krijg langzaamaan vertrouwen dat het wellicht goed mag blijven gaan. Heb gewoon immense schrik voor de 20 weken echo... T liefste skip ik die gwn maar aan de andere kant wil ik ook vanaf t begin weten, mocht er iets verkeerd zitten, dat dat zo is. Die onwetendheid en de nuchterheid van het ziekenhuis heeft er bij Liam voor gezorgd dat de klap immens groot was want we gingen van de een op de andere dag (letterlijk) van 'we gaan hem prematuur halen op 33 weken' naar 'je moet een keuze maken of je hem uberhoupt wilt laten komen'...

Sylvie ik ben ook van België (Houthalen, limburg) en je hebt buiten de onderzoeken in het ziekenhuis (8,12,20,32 ...) Weken ook recht op 12x een vroedvrouw te zien.
Ik zou dat zeker meenemen want het is fijn dat er wat extra controles zijn. Zeker dadelijk tussen de 12 en 20 weken want dat zijn 8 weken waarin er normaal geen enkele controle gebeurd tenzij medisch noodzakelijk.

Primavera

Berichten: 2809
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 10:08

Veel plezier vandaag Saskia! :D

Saskia89

Berichten: 1820
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:25

Wat vreselijk Primavera. Moet een enorme klap zijn geweest als je van de ene op de andere dag zo’n mededeling krijgt. Kwamen ze er dan ook pas vrij laat achter dat er iets met Liam aan de hand was? Of dachten ze aanvankelijk dat het ‘mee zou vallen’?

En dankje. We mogen pas vanavond, dus we moeten nog even geduld hebben met baby kijken :D

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:29

Ik ben vooral misselijk na eten maakt niet uit wat als ik eet ben ik misselijk…

Primavera ik gun het je zo erg dat het goed blijft gaan :knuffel:

Rebel_Jits

Berichten: 5637
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:36

Lisitano, ambitieus van je om een trailrun te willen doen. Welke afstand? Op tiktok heb ik een aantal filmpjes gezien van dames die ook lopen als ze (hoog-)zwanger zijn. In theorie is het mogelijk *D

Senna, ben zo blij voor je! Een frummeltje die beweegt, dat is echt om te smelten <3 Have faith :(:)

Primavera, mooie echo! Op beeld lijken ze al zo groot, he <3 En heeel herkenbaar van je buik. 's Ochtends valt het goed mee, past elke broek nog. Maar het minste wat je eet, BOEM, opgeblazen buik. Deze week gelukkig thuis, dus veel huispak aan :+

Mijn twee echo's waren inwendig, op 8w en 12w. Voel je niks van, alleen als ze richting je blaas duwen. Voor het beste beeld kan je best volle blaas hebben bij inwendige echo's. Dus dat duwt gewoon vervelend.

Hier ook Belgisch Limburg! Huisarts heeft me doorgestuurd naar de gyn en daar hebben ze meteen elke maand een afspraak ingepland. Wat ze sowieso meten, is (nuchtere) urine, bloeddruk, gewicht, vanaf 12w hoe hoog je baarmoeder staat.. Mijn gyn doet ook elke afspraak een echo en rekent er maar drie aan :wow: Topvrouw, echt waar.
Ik twijfel nog over een vroedvrouw. Voor mij is dat meer voor zorg na de bevalling. Iemand die thuis komt controleren of je goed herstelt van onderen, zeg maar. En kan helpen bij de borstvoeding. Maandelijke controle bij de gyn lijkt me genoeg O:)

Saskia, toi toi toi!

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:44

Primavera, getver wat afschuwelijk. Ik kan me wel voorstellen dat je het heel spannend vindt richting die 20 weken echo. :(:)

Saskia, veel plezier vandaag!

Lau, beetje blijven zoeken. Je kan bij de huisarts ook pillen krijgen om de misselijkheid wat in bedwang te houden. Het gaat er bij mij niet van weg maar het is wel een stuk draaglijker.

Rebel, ik weet en hoop het! Vorige zwangerschap heb ik tot 16 weken kunnen hardlopen, daarna kreeg ik last van mijn bekken en kon ik enkel nog verhard wandelen. De trailrun is 30 km en op de heuvels in Zuid Limburg. Eind april loop ik ook een 24 km. Ik wil ze echt graag alsnog doen, ook al zou ik moeten terugschalen qua afstand.

sylviej

Berichten: 188
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 15:19

Primavera, Rebel_jits : Ik ben van Meeuwen-Gruitrode, dat is in de buurt :D
Primavera ik voel met je mee, is zeker spannend na wat je allemaal hebt meegemaakt. Wij duimen dat alles goed komt en positief blijven :knuffel:

Bij mij in de regio wordt veel gewerkt met vroedvrouwen via wit-gele kruis.
Ik denk dat ik daar eens wat informatie ga vragen. Als er inderdaad weinig echo's zijn tussen 12 en 20 weken zie ik het wel zitten om er daar enkele extra te doen. Kwestie van toch een beter gevoel te hebben. Het lijkt me ook fijn als je het kindje voelt, dan heb je toch extra zekerheid dat alles in orde is. En dat voelen is natuurlijk pas vanaf 20 weken zeker?

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 15:54

Nee hoor, kan wel (veel) eerder. Ik voelde mijn zoontje al rond ik dacht 14 weken. Ik stak dan mijn vinger in mijn navel en dan zocht hij die even op. De ander voelt het later. Ligt er ook aan waar je placenta ligt.

Saskia89

Berichten: 1820
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 15:59

Ik voelde ons zoontje pas vanaf 24 weken geloof ik :') Toen nooit iemand gehoord over de placenta, dus neem aan dat die ‘normaal’ lag. Dit keer ligt de placenta aan de voorkant, dus dat schijnt niet bepaald een gunstig effect te hebben op het voelen van je kindje :Y).

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 19:58

Ik zit ook in Limburgs België, Lommel. Heb de eerste afspraak bij de vroedvrouw met 8 weken. 2e bij de gyn. Geen idee hoe het verder gaat, hoor ik dan wel zeker :+

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 20:33

Primavera, wat een mooie echo! <3 Ook al is er nog niet veel op te zien, het is wel bijzonder hé! Ik snap de angst voor de 20 weken echo, maar duim mee dat alles goed blijft :knuffel: Zo leuk ook dat er al wat beweging in de echo zat.

Rebecca, oh neen die val! Gelukkig alles oké met de baby. Zelf nog veel last? #)

Sylvie, op hoeveel weken heb je echo nu? Zo heftig te lezen dat je iet verder geraakt ben dan 10 weken. Ook voor jou duim ik mee +:)+

Rebel zo'n toffe gyn! Bij andere in mijn omgeving hoor ik ook maandelijkse/driewekelijkse echo's bij de gyn. Zo vreemd dat dat zo snel verschilt.

Lisitano Wauw nog een trail lopen. Echt knap! Hoop voor je dat het lukt! **\O/**

Saskia hoe was de echo? :D

Zo leuk ook om de verschillen in het 'wanneer beweging voelen' te horen. Lijkt mij zo bijzonder!

sylviej

Berichten: 188
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 08:16

@Larisske : Ik heb de eerste echo op 21 april, dan ben ik normaal gezien 9w en 3 dagen ver. Ik wou het niet meer rond 8 weken omdat ik toen slecht nieuws heb gekregen bij onze vorige zwangerschap. Ik hoop op 9w ook iets meer te kunnen zien van beweging/ grootte dan op 8w :)