Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 11:56

Hier gaat het de laatste dagen wel oké. Kan nog steeds niet veel doen op een dag maar vandaag voor het eerst weer 10 minuutjes met de honden kunnen lopen in bijna 2 weken. Kan nu wel gewoon goed eten en drinken dus ik ben een beetje bang voor wat weer komen gaat als ik van de medicatie af moet vrijdag. Dan ben ik net de 9 weken voorbij dus denk niet dat alles dan ineens al koek en ei is.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:00

Lisewiesje, begint langzaam te komen dus de kwaaltjes. Hopelijk blijft het deze zwangerschap ook bij wat misselijkheid. Al kan dat ook heel vervelend zijn natuurlijk. Naar van de medicatie! Moet je dat lang slikken?
En ja, rennen met een gebroken voet is niet heel voordelig. :D

Gnome, wat fijn dat het in kleine stapjes beter gaat. 10 minuutjes lopen had je je vorige week niet voor kunnen stellen toch?
Hoop voor je dat het na het stoppen van de medicatie ook zo goed blijft gaan. Misschien een domme vraag, maar waarom moet je stoppen ermee? Is het anders niet goed voor je zwangerschap?

Marlis, hoe gaat het met jou?

Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan na 2 dagen ziek thuis. Ging gelukkig goed. Had alleen gelijk een ouderavond erachteraan, ben dus net thuis. Denk dat ik over een half uurtje in mijn bed lig, want ben wel helemaal gesloopt nu haha. :')
Ik heb maandag van de verloskundige wel gehoord dat ik helaas niet meer mag paardrijden van haar. Is door de lage bloeddruk te veel risico dat ik eraf zou kukelen. Kwam niet helemaal als een verrassing, maar vind het wel jammer. :)

Hoe is jullie dagje verder gegaan?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 20:05

mriek1990 schreef:
Lisewiesje, begint langzaam te komen dus de kwaaltjes. Hopelijk blijft het deze zwangerschap ook bij wat misselijkheid. Al kan dat ook heel vervelend zijn natuurlijk. Naar van de medicatie! Moet je dat lang slikken?
En ja, rennen met een gebroken voet is niet heel voordelig. :D

Gnome, wat fijn dat het in kleine stapjes beter gaat. 10 minuutjes lopen had je je vorige week niet voor kunnen stellen toch?
Hoop voor je dat het na het stoppen van de medicatie ook zo goed blijft gaan. Misschien een domme vraag, maar waarom moet je stoppen ermee? Is het anders niet goed voor je zwangerschap?

Marlis, hoe gaat het met jou?

Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan na 2 dagen ziek thuis. Ging gelukkig goed. Had alleen gelijk een ouderavond erachteraan, ben dus net thuis. Denk dat ik over een half uurtje in mijn bed lig, want ben wel helemaal gesloopt nu haha. :')
Ik heb maandag van de verloskundige wel gehoord dat ik helaas niet meer mag paardrijden van haar. Is door de lage bloeddruk te veel risico dat ik eraf zou kukelen. Kwam niet helemaal als een verrassing, maar vind het wel jammer. :)

Hoe is jullie dagje verder gegaan?

Ah heel jammer maar veiligheid en gezondheid voorop inderdaad! Hier wel een oké dag. Heb om 8 uur vanmorgen de laatste keer medicatie gehad en nog niet hoeven spugen. Probeer nu ook eerst wat door de misselijkheid heen te ademen om te zien of het afneemt.

Ben gestopt met de medicatie omdat ik helaas heel raar werd in m'n hoofd + tintelingen kreeg in mijn armen. Bijsluiter erbij gepakt en dan moet je stoppen. Met deze medicatie was het sowieso na een week stoppen omdat de moeder anders neurologische problemen kan krijgen.

Hoop nu gewoon dat het een beetje rustig blijft met de misselijkheid en dat ik er doorheen kan eten en drinken. Meer dan de honden zit er voorlopig nog niet in.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:10

Oh ja, dan kan je beter stoppen.
Duimen draaien dat je deze kleine stijgende lijn vast blijft houden.
Mocht je weer zo misselijk worden, is er dan een alternatief qua medicatie?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 20:12

mriek1990 schreef:
Oh ja, dan kan je beter stoppen.
Duimen draaien dat je deze kleine stijgende lijn vast blijft houden.
Mocht je weer zo misselijk worden, is er dan een alternatief qua medicatie?

Volgens mij niet. De vorige sloeg niet aan maar die was ook voor max een week. Met een beetje geluk is m'n maag nu gewoon tot rust gekomen en heb ik de ergste hcg groei ook gehad waardoor ik nu gewoon weer verder op kan krabbelen. Zolang ik iedere dag kan eten, drinken en 10 minuten wandelen, ben ik al blij. Dan zal het met de komende weken wel steeds iets beter gaan verwacht ik.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:57

Ik hoop het voor je +:)+
Zou wel fijn zijn, dan kan je ten minste ook een beetje gaan genieten.
Bij mij was het spugen in de ochtend in week 14 van de ene op de andere dag over.
Hopelijk bij jou iets eerder, maar wel dat het ineens klaar is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 21:02

mriek1990 schreef:
Ik hoop het voor je +:)+
Zou wel fijn zijn, dan kan je ten minste ook een beetje gaan genieten.
Bij mij was het spugen in de ochtend in week 14 van de ene op de andere dag over.
Hopelijk bij jou iets eerder, maar wel dat het ineens klaar is.

Als het alleen in de ochtend is en dan de rest van de dag niks, helemaal prima. Hoop dat dat al eerder het geval gaat zijn :)

Hoe gaat het met je bloeddruk nu?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:09

Ja dat zou voor jou echt een winst zijn.

Gaat geloof ik wel wat beter. Ik kan nog niet heel lang stil staan, dan merk ik dat ik wat slapjes word. Maar voel me zeker véél beter dan maandag. :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 21:10

mriek1990 schreef:
Ja dat zou voor jou echt een winst zijn.

Gaat geloof ik wel wat beter. Ik kan nog niet heel lang stil staan, dan merk ik dat ik wat slapjes word. Maar voel me zeker véél beter dan maandag. :)

Heel fijn. Op naar een goede dag morgen :) lekker slapen!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 16:03

Ha dames. Helaas hier een hele slechte dag. Uiteindelijk net weer hysterisch de huisarts gebeld omdat ik niet meer bij de wc weg kon komen. Wat een diepe ellende is dit zeg.

De laatste poging is nu weer andere medicatie in tablet vorm, eens per dag. De honden gaan vanaf morgen uit huis omdat ik het niet meer kan opbrengen als m'n man naar z'n werk is.

Ik kan me niet herinnerinen wanneer ik voor het laatst zo vreselijk gehuild heb zeg. Komt echt uit m'n tenen. Alles schreeuwt.. Haal het er maar uit. Is het niet meer waard ;(

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:36

Och jeetje Gnome, wat heftig. Ik snap dat je het zo niet ziet zitten dat je je toch zo beroerd kan voelen.

Moet je met deze medicatie dan uiteindelijk ook weer stoppen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 16:37

Lisewiesje schreef:
Och jeetje Gnome, wat heftig. Ik snap dat je het zo niet ziet zitten dat je je toch zo beroerd kan voelen.

Moet je met deze medicatie dan uiteindelijk ook weer stoppen?

Ja maar dit mag ze wel langere tijd voorschrijven. Heb nu direct 20 gekregen waarbij 1 per dag nodig is, bij nood 2. Dus dan ben je wel een stukje verder al.

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:42

Hopelijk doet dat wat voor je en kun je ook een keer echt gaan genieten.

Heftig ook dat je de honden niet meer kan wandelen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 17:14

Huisarts belt net dat die medicatie pas weer in week 46 te krijgen is. Dus ze hebben niks voor me meer wat werkt of mag. Oftewel, succes ermee.

|(

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 17:19

En ze kunnen geen apotheek in de buurt vinden die nog wat heeft liggen?

Wat een prutsers.. -O-
:(:) :(:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 17:20

Bah wat een ellende gnome :(:)

Mijn spymptomen zijn de afgelopen week flink toegenomen, na elke maaltijd een half uur plat van de misselijkheid en nog altijd dagelijks een paar uur een dutje doen. Maar ik heb nog geluk :o

Volgende week de termijnecho, ben enorm zenuwachtig. Wil dat het goed zit want wil deze eerste maanden niet nog eens moeten doen :=

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 17:31

Hè meid, snap je gevoel heel goed.
Ik heb dan niet het overgeven maar het wil lichamelijk allemaal niet.

Ik hoop dat het snel overgaat! Wat is de naam van de medicatie? Misschien dat je in de andere zwangerschapstopics die wat verder zijn kan vragen of iemand nog medicatie heeft liggen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 17:58

Mellow schreef:
Hè meid, snap je gevoel heel goed.
Ik heb dan niet het overgeven maar het wil lichamelijk allemaal niet.

Ik hoop dat het snel overgaat! Wat is de naam van de medicatie? Misschien dat je in de andere zwangerschapstopics die wat verder zijn kan vragen of iemand nog medicatie heeft liggen?

Ik heb al wel hier en daar gehoord dat er grote tekorten zijn aan de misselijkheids medicatie. Proberen kan natuurlijk altijd.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 18:02

Ik heb de naam van de medicatie niet gehad. Bel ze er morgen nog even over terug, ook om te vragen of het elders niet nog wel te krijgen is.

Thanks allemaal.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:04

Als je het niet volhoud gewoon de HAP bellen hoor.. Anders loop je straks nog kans op uitdrogen ook.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 18:07

Froukje schreef:
Als je het niet volhoud gewoon de HAP bellen hoor.. Anders loop je straks nog kans op uitdrogen ook.

Ja tot nu toe nog geen verschijnselen maar kan hard gaan. Daar begon het wel op te lijken voordat ik die nieuwe medicatie kreeg. Al die troep lijk je ook maar heel kort te mogen gebruiken dus dat schiet allemaal voor geen meter op.

We kunnen kanker genezen maar zwangerschapsmisselijkheid is blijkbaar te ingewikkeld.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 20:30

Als kers op de taart krijgt mijn man geen verlof en hebben ze gezegd.. Zet maar een karaf water naast dr neer. Komt ze de dag wel door.

Ik ben dus nu in de pen geklommen naar zijn baas die hier niet vanaf weet. Echt mensonterend.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 20:34

Gnome schreef:
Als kers op de taart krijgt mijn man geen verlof en hebben ze gezegd.. Zet maar een karaf water naast dr neer. Komt ze de dag wel door.

Ik ben dus nu in de pen geklommen naar zijn baas die hier niet vanaf weet. Echt mensonterend.

Huh? Dat is toch gewoon wettelijk geregeld?

Mijn vent heeft geluk, die hoeft dadelijk alleen nog even te surveilleren tussendoor bij de toetsweken en dan heeft hij in principe begin mei tot september vrij. Ideale timing.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 20:48

Azmay schreef:
Gnome schreef:

Huh? Dat is toch gewoon wettelijk geregeld?

Mijn vent heeft geluk, die hoeft dadelijk alleen nog even te surveilleren tussendoor bij de toetsweken en dan heeft hij in principe begin mei tot september vrij. Ideale timing.

Ja staat in de cao maar ze vinden dat dit daar niet onder valt. Vrienden en familie of buren kunnen dat prima overnemen. Of dus gewoon water neerzetten.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 10:19

Gnome, wat ontzettend kl*te! Vind het echt zo rot voor je.
Medicatie is op het moment inderdaad super moeilijk te krijgen en te leveren. :( Hebben ze wel iéts van een oplossing kunnen geven wat je een klein beetje zou kunnen helpen?
Vind het van het werk van je vriend echt schandalig! :n Zet maar een kan water neer? Belachelijk!
Is er iemand anders waar je op terug kan vallen?
Wil je in elk geval heel veel sterkte wensen Y;(

Azmay ook vervelend dat je je misselijk voelt. Is het nog wel te doen?
Spannend de termijn echo! Is vast iets heel moois te zien. <3

Hier gaat het gelukkig goed. Héél soms dat ik nog een beetje flauw word, maar mag zeker geen naam hebben. Vandaag nog een dagje werken, dan heb ik een weekje herfstvakantie. Heerlijk.