Sup ( stand up paddling)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 10:52

Op Amazon worden ook retour gestuurde sups aangeboden.
Ze worden getest alvorens ze als tweedehands worden aangeboden.
Ze stuurden me de link nadat ik gevraagd had of de lekke sup vernietigd wordt.
Ik wou hem eventueel overnemen in de hoop dat we lek weer dicht krijgen.
Valt me op dat er geen Bluefin tussen de retour sups staat.

https://www.amazon.nl/s?k=sup&i=warehou ... _sb_noss_1

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 06:18

Gisteravond naar Loosdrecht geweest. Was gewoon niemand! Het hele stuk waar geen motorbootjes mogen komen hebben we met z'n tweeën gedaan. De rust en stilte was zo heerlijk!!
We hadden ook nog een eend die m'n sup echt bere interessant vond. Die bleef maar kijken en rondjes er omheen zwemmen.
Genieten!
https://www.instagram.com/p/Chae6zKsZYw ... MyMTA2M2Y=

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 09:15

Wauw prachtige plaatjes, en heeerlijk al die rust!!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 09:32

Ja bizar joh. Er was gewoon niemand. Pas toen we weer richting het open water gingen kwamen we een paar anderen tegen en 2 bootjes ofzo. Genieten hoor!

Wat dragen jullie als het wat kouder wordt?
(geloof niet dat ik mezelf in de winter zie super maar als het zo onder de 20 graden gaat denk ik nog wel even)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 15:37

Ah, wat jammer. Kan de foto's niet zien, heb geen Instagramm en krijg een inlogpagina.

Ik heb een keer op een bewolkte zondag op slootjes in een bos gesupt. Was toen een graad of 19/20 geloof ik. Had gewoon sportkleding aan, dat sneldrogende spul. Sportlegging, sportshirtje en een sportvestje. Uiteindelijk waren we gewoon zo lekker aan het suppen ,dat het warm werd door de inspanning en ik het vest heb uitgedaan. Voor op zee heb ik dan een korte wetsuit die met die temperaturen denk ik nog wel prima zijn, maar voor bijv. zonnige najaarsdagen waarbij het 's avonds snel(ler) afkoelt, denk ik toch dat ik een lange en dikkere wetsuit aan ga schaffen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 13:37

“Les” 1 is gelukt :D. Meneer vond de golfjes erg leuk, vooral om in te bijten en de balans te verstoren, maar we zijn droog gebleven en was een leuke ervaring. Vestje is nog iets te groot bij z’n hals, maar daar groeit-ie wel in. Naderhand lag de sub nog in het water en zaten wij even op de kant en toen liep hij zelf een paar keer de sup op. Trots op het ezeltje, was een geslaagd probeersel :D.
Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 13:40

Leuk!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:19

Klinkt als een super fijn sup avontuurtje Yv!

tienus,
Oh das wel leuk om te weten dat je ze ook tweedehands zo kunt uithalen.
Dat maakt het kopen van een eventueel 2e sup in de toekomst wel interessant.

Needje,
Ik weet nog niet zeker idd of ik met koudere temperaturen ga al is wat je zegt, onder de 20 imo ook zeker nog wel haalbaar voor me. Ik heb momenteel een wetsuit met korte mouwen/benen maar ga voor het najaar denk ik een langere halen voor koudere temperaturen. Die wat ik momenteel heb is ideaal om tussen 20-25graden te gebruiken, dus de komende tijd kan ie in ieder geval nog wel even mee. Maar voor koudere temperaturen zou ik in ieder geval eens kijken voor een passende wetsuit voor die temperaturen. Dan kun je echt wel zonder problemen lekker gaan suppen *\o/*

--

Ik geniet nog even na van onze avontuurtjes de laatste keren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Om nog eens kind te zijn. Het gaat Milan qua balans met staan en Arya samen een stuk beter af als mij haha. Alleen hij snapt dan nog niet zo goed hoe hij motorisch gezien moet paddelen, maar dat komt wel :=

Afbeelding

En een vreselijke moment opname van yours truly, super charmant *not*, maar moest wel zo lachen om deze. Arya be like 'Bye now, I'm done with this sh*t'

Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:36

Hahaha. Boven gebleven?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:37

Ja wonder boven wonder wel haha. Als ik had gestaan, was dat niet het geval geweest lol.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:56

Die laatste foto, geniaal _O- _O-

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 01:12

Erg leuk om te zien hoe de honden er van genieten.
Onze berners laten we wel thuis.
Wij zouden ook wel een tweede sup willen hebben. Maar voor die keren dat mijn man tijd heeft, wordt het een heel duur grapje.
Houd de site wel in de gaten.

Morgen wel met vier sups op pad. We lenen ze in onze vriendengroep onderling wel uit.
4 volwassenen en twee kinderen. Misschien dat we een kajak erbij huren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:56

Ik ben gister naar Biesbosch geweest. Vanaf de Stayokay in Dordrecht.
Was laag water dus juist de leuke stukjes niet kunnen doen. Wel jammer.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:14

We hebben afgelopen vrijdag op de Regge gesupt.
En gisteren opnieuw.
Wat een verschil in waterstand. Vrijdag zagen we al dat het waterschap het peil aan het ophogen was.
Vrijdagavond heeft het behoorlijk geregend op sommige plekken bij ons in de regio.
Strandje waar vrijdagmiddag mensen lagen te zonnen aan de Regge was gisteren stuk kleiner geworden en zeiknat.
Waterpeil was ook flink hoger!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:30

Needje schreef:
Ik ben gister naar Biesbosch geweest. Vanaf de Stayokay in Dordrecht.
Was laag water dus juist de leuke stukjes niet kunnen doen. Wel jammer.

Oh jammer! Ik ga daar zondag heen. Was het verder wel leuk daar?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:18

Ik vond het onderste gedeelte niets aan. Heel breed en veel boten die geen rekening houden waardoor veel golfslag. Het tussen stuk en boven waren prima. Ik weet niet of de lagere stukken nu bij hoger water wel begaanbaar zijn.

Ik denk dat ik er misschien gewoon iets teveel van had verwacht.

Brak ook nog bijna mn enkel bij de Staykay tussen 2 houten vlonders waar dus een gleuf tussen zit die je niet ziet als je met je board loopt. :+

Afbeelding

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:27

Wat jammer Needje!
Op dat brede stuk ben ik alleen ‘s avonds geweest en toen was het letterlijk helemaal leeg. Was echt super gaaf die grote open vlakte :wow:
De andere stukken kun je inderdaad met hoger water wel doorheen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:47

Wij zijn afgelopen weekend naar Giethoorn geweest. Blij dat we zondag ochtend redelijk vroeg zijn gegaan en aan de noordkant, want toeristen in botsbootjes is niet iets waar we tussen wilden komen...

Die pomp maakt echt pokkeherrie op zondag ochtend om 9u :x

Maar wel een lekker relaxt tochtje van zo'n 2 uur gedaan samen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:01

Haha ja die pomp …
Toen wij aan t Grevelingenmeer waren vorige week stonden er ook al een paar campers ed en mensen die lekker van een rustige ochtend aan het water zaten te genieten en toen ging die pomp aan van ons := heb me maar even verstopt tot het klaar was _O-

Edit:
Maar missen kan ik ‘t ding echt niet meer. Dan maar even 10min pokke herrie :')

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:03

Needje schreef:
Ik vond het onderste gedeelte niets aan. Heel breed en veel boten die geen rekening houden waardoor veel golfslag. Het tussen stuk en boven waren prima. Ik weet niet of de lagere stukken nu bij hoger water wel begaanbaar zijn.

Brak ook nog bijna mn enkel bij de Staykay tussen 2 houten vlonders waar dus een gleuf tussen zit die je niet ziet als je met je board loopt. :+

[ [url=m/yyEGjq.png]Afbeelding[/url] ]

Ah, jammer!
Al klinkt die golfslag wel als een goede oefening voor mij. Wordt de 2e keer dat ik ga suppen. :))
Of wordt je er echt vanaf gekiept? :')
Laatst bijgewerkt door Mandarijn op 22-08-22 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:04

Ja wij werden aangesproken door een boot verhuur meneer, dat hij het niet erg vond dat we daar onze sups in het water gingen doen maar dat hij niet zo blij was met de pomp want hij had al ruzie met de buren. Wij dachten dat het gewoon een openbare parkeerplaats was...

Moet zeggen dat het ook niet bijster snel ging, de gewone pomp voor het grootste gedeelte ging een stuk sneller bij nummer 2.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:22

Mandarijn schreef:
Needje schreef:

[ [url=m/yyEGjq.png]Afbeelding[/url] ]

Ah, jammer!
Al klinkt die golfslag wel als een goede oefening voor mij. Wordt de 2e keer dat ik ga suppen. :))
Of wordt je er echt vanaf gekiept? :')

Ik klapte een keer wel op m'n knieën :+
De rest kon ik wel uitstaan of als ik dacht dat ze te hard gingen ging ik vast op m'n knieën zitten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:23

Voor mijn 15 psi heb ik zo'n 5 minuten nodig om te pompen. No way dat ik dan 10 minuten naar die herrie ga staan luisteren :D

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 23:52

Terug van lowlands en weer terug bij mijn research om een eigen sup te bestellen.

Ik kan niet goed inschatten wat de verschillen in specificaties precies voor effect hebben als je op de sup staat, maar misschien moet ik maar gewoon de knoop doorhakken.

Staan gaat op de itiwit 11 feet touring prima, maar die is 86 cm breed. De stardupp vantage/vantage elite is een touring model van 79 cm breed, dat is best een verschil. Daardoor twijfel ik tussen de vantage en de exellent, die is iets breder. Of gewoon voor simpel en allround gaan met de stardupp level.

Argh! Eerst maar slapen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 07:47

Wij hebben de level en Savor van startup geprobeerd en vonden allebei de Savor een stuk stabieler. Die hebben we uiteindelijk ook gekocht.

De breedte is fijn, kun je ook lekker op liggen in het water :P