Knobbel in borst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 23:29

De champagne is hier opengegaan. Klaar met het behandeltraject. Ze hadden heel lief mijn kleedruimte versierd bij de kliniek.
Afbeelding

Afbeelding

Urbanus

Re: Knobbel in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 23:30

Jaaaa! Gefeliciteerd!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 08:39

Gefeliciteerd!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:13

Napie wat fijn! Gefeliciteerd! *\o/*

En je ziet er goed uit.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 11:11

Gefeliciteerd Napie! :D

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:16

Fijn Napie, gefeliciteerd!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 08:52

Napie schreef:
Ik heb drie weken voor dat we weg gaan. Ik werk momenteel twee dagen per week maar mijn werkgever is flexibel en ik deel zelf in. Verder wandel, fiets en zwem ik en is mijn conditie wel goed. Deze week doe ik wat rustiger aan, vorige week nogal wat etentjes en feestjes gehad en een beetje sociaal overprikkeld na een hele lange periode van Corona isolatie.

Ik heb het niet over je conditie maar dat chemobrein is eigenwijs ivm prikkels, dat is niet door de corona vermoed ik!

Maar Proficiat , weer een grote stap vooruit! *\o/*
Laatst bijgewerkt door kwita op 28-05-22 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 08:54

loesjeislief schreef:
Worden er eigenlijk altijd lijnen getekend bij bestralingen? Ik heb alleen de tattoo puntjes gekregen.

ik mocht kiezen en koos voor lijnen, ik wil geen tatoo's.Maar er werd wel gezecht dat er niet altijd keuze is!. Bij kennissen die bij haar oog bestraald moest worden werd er getekend met uv stiften dat zie je niet , maar is slechts zichtbaar bij uv licht zo een lampje waar ze het geld in de winkel mee controleren.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 20:12

Hi,

Ik zag dat er al een tijdje niet meer gereageerd is in dit topic. In ben benieuwd hoe het met iedereen gaat? Die te maken heeft met (de gevolgen van) een knobbeltje in haar borst?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:47

Hier gaat het heel goed. Borst is mooi genezen. Littekens nog wel wat strak. Ik werk nu 50% en ga uitbreiden volgende week naar 75%. Vorige week terug gekomen uit Noorwegen. Een paar flinke bergwandelingen gemaakt. Mijn conditie is goed. Soms iets last van de hormoontherapie. Vooral veel zweten en moeite met afvallen. Ondertussen ben ik nu ook trotse bezitter van een kop vol krullen. Mijn haar is superdik. Voorlopig ben ik er klaar mee en laat het lekker achter mij.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 20:33

Lekker Napie! Fijn dat je je goed voelt! *\o/*

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 11:01

Ik ben ook klaar.

Borst is niet meer zo gevoelig. Alles goed genezen.

Alleen heb ik er nu de naweeën van. Angst. Ik heb een aantal weken geleden nog een echo gehad omdat ik iets voelde maar dat was van de operatie.

Nu sinds 2 weken een rare hoofdpijn. Voorhoofd. Alsof er een ballonnetje wordt opgeblazen en weer leegloopt. Net alsof je iets dik voelt worden in je hoofd. Straks naar de huisarts. Ook een drukgevoel in mijn hoofd. Ze zullen het wel op spanningen gooien maar ik word er toch wel angstig van.

Ondanks dat er geen uitzaaiingen waren ga je toch heel raar denken.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:03

Toevallig heb ik nu ook drie dagen hoofdpijn achter elkaar waarbij ik het even in verband bracht met de kanker maar dat ook weer heb laten schieten

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 18:32

Denk dat het ook gewoon hoofdpijn weer is... Ik ben daar erg gevoelig voor en loop nu ook al met twee dagen met hoofdpijn.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 20:25

Hoi lotgenoten... Ik heb een tijd getwijfeld of ik wel of niet een berichtje zou schrijven...
Maar ik ben ook 'in de prijzen gevallen'. :'(
In April in de 'tietenbus' geweest. Bevolkings onderzoek.
Paar dagen later wordt ik door mn huisarts gebeld.. Kalkspatjes gezien. Hoeft niks bijzonders te zijn, maar voor de zekerheid toch maar wel even nwe foto's maken, en evt direct daarna een biopt afnemen.
En jahoor, bingo...
Klasse 3, her2 positief, ongeveer 18x20mm in rechter borst, MRI gemaakt, geen uitzaaiingen.
Week erop nog wat gesprekken en onderzoeken (oa hart) en ik heb inmiddels al 6 chemo's gehad van de 12, ben al op de helft!
Daarna bb operatie en 15 bestralingen, als alles volgens plan gaat.. Prognose is in elk gevel helemaal genezen, dus daar gaan we voor!

Na 2 infusen waar ik plat van ging, heb ik nu lekker een picclijn gekregen, blij mee.
Mijn haar ging na de 3e chemo met plukken eruit, dus af laten scheren :'(
Daar heb ik wel spijt van, de stoppels irriteren me, met name in bed als ik 'tegen de haargroei' in beweeg ofzo

Ik wil iedereen een hart onder de riem steken!
Dikke knuffel van Ellen :-)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 20:37

Jeetje Dabo, wat naar! Je klinkt wel heel sterk, fijn dat je al over de helft van de bestralingen bent. Veel sterkte :(:)

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 20:39

Sterkte nog met het verdere traject dabo!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 21:26

Dabo wat een ellende hè. Ik vond de infusen inbrengen ook erg vervelend. Ik wouden picc lijn omdat ik dan niet kon zwemmen en dat deed ik graag sinds de chemokuren. Die haarpijn is heel vervelend. Nooit geweten dat dat zo zeer deed. Ik heb het niet geschoren maar kort laten knippen. Daardoor wel een hele tijd een gekke pluis op mijn hoofd gehad en pas tegen het eindexamen de kuren pas echt kaal.

Ik ga trouwens in september de Dam tot Dam loop lopen. Twintig km. Precies het aantal km als de reisjes naar het ziekenhuis. Ik zoek nog sponsors. Ik loop voor pink Ribbon.
https://pinkribbon.damtotdamwandeltocht.nl/fundraisers/nandaswart

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 23:06

Je hebt je streefbedrag bereikt +:)+ Heel veel succes, Napie.

Dabo, heel veel sterkte met het verdere proces.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 23:18

Sintara schreef:
Jeetje Dabo, wat naar! Je klinkt wel heel sterk, fijn dat je al over de helft van de bestralingen bent. Veel sterkte :(:)
Dankjewel. Bij mij gaat het (blijkbaar) andersom, dus eerst chemo, dan operatie en dan bestraling.... ben nu op de helft van de chemo, bestraling krijg ik pas in September denk ik..

Veriye schreef:
Sterkte nog met het verdere traject dabo!
Dankjewel!

@Napie: Oh is DAT nou die 'haarpijn'..!? Dat wist ik niet eens.. Ik heb trouwens wel een haarstuk/pruik. Die is echt heel mooi, krijg er super commentaar op. Hij went gelukkig, eerst deed die ook pijn langs mn haarlijn op mn voorhoofd, maar nu zit het beter :-)
Ik heb ook mijn wenkbrauwen en winpers nog gelukkig... Duim dat ik die mag houden...
Super dat je voor Pink Ribbon gaat lopen!! Ik heb jaren geleden een rit gemaakt in Ermelo voor PinkRibbon en daar dik 200 euro voor opgehaald toen. 'Dravers in Pink' waren wij... :-)

Fitzroy schreef:

Dankjewel :-)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 23:28

Fitzroy schreef:

Superbedankt. Heel lief. Nu door naar de 1000 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 00:25

Mijn moeder heeft helaas ook borstkanker. Heeft vorig jaar nog een mammo gehad waar niks op te zien was. Nu een jaar later binnen no time een tumor van 12 cm. Helaas ook uitzaaiingen in bijna al haar botten dus kan enkel nog levensverlengend behandelen worden.
Ze krijgt 6 x chemo met immunotherapie en dat laatste blijft ze dan krijgen.
Ze gaan de tumor niet opereren want teveel snijvlak.
Levensverwachting 3 tot 5 jaar. Mijn moeder is 63.
Dit gebeurd alleen bij anderen en niet in je eigen directe omgeving toch -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 00:48

Humpiedumpie schreef:
Mijn moeder heeft helaas ook borstkanker. Heeft vorig jaar nog een mammo gehad waar niks op te zien was. Nu een jaar later binnen no time een tumor van 12 cm. Helaas ook uitzaaiingen in bijna al haar botten dus kan enkel nog levensverlengend behandelen worden.

Ja zo voelt het wel hè. Mijn zus is genezen verklaard van borstkanker, maar kreeg een jaar later speekselklierkanker en dat kwam niet meer goed. Alsof je in een hele slechte film terecht komt. Ik kan het gevoel niet omschrijven, maar het is verlammend en alles veranderd. Sterkte!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 08:56

Humpiedumpie schreef:

Heel veel kracht toegewenst. Het is genadeloos. Een stille insluiper.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:51

Waauuw Humpiedumpie, dat is heftig zeg... Veel sterkte!