Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxLMMxX

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:15

Voor de thuissporters: welke weerstandsbanden gebruiken jullie? Ik wil dit graag gaan aanschaffen.
Toch wat meer krachttraining doen naast mijn duursporten. Maar start wel graag gelijk met een goede set.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:32

Mijn knie liet net duidelijk weten dat iets minder kilo’s wenselijk zijn nadat ik een poosje op mijn knieën had gezeten om de speelgoedkast op te ruimen en ik bij het opstaan een verkeerde beweging maakte en even nergens meer heen kon :=
Beetje jammer...gelukkig trekt het nu weer aardig weg maar ik schrok wel even!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:43

Ik wil me ook melden.
Dit voorjaar/zomer iets van 9kg afgevallen door naast het paardrijden ook te skeeleren en dus bijna iedere dag te bewegen. En daarnaast kcal tellen (max 1500).

Nu het najaar weer weinig aan het bewegen en teveel snacken, dus ik denk weer wat aangekomen, nog niet durven te wegen. :')

Wil vanaf volgende week ook weer aan de slag en de laatste 5kg kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:49

Mijn maandelijks weegmoment wordt de eerste dag dat ik niet meer ongesteld ben.
Dat zal mijn noteer-moment worden.

Na een jaar (12 weegmomenten) wil ik dus 10 kg kwijt :)

Als ik voel dat ik gewicht aan het verliezen ben vind ik het wel leuk om 's ochtends even op de weegschaal te staan, maar ik hou dat dan niet bij of word niet neerslachtig als het weer meer is ipv minder.

Momenteel ga ik nooit op de weegschaal, heeft geen zin.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:10

XxLMMxX schreef:
Voor de thuissporters: welke weerstandsbanden gebruiken jullie? Ik wil dit graag gaan aanschaffen.
Toch wat meer krachttraining doen naast mijn duursporten. Maar start wel graag gelijk met een goede set.

Wij hebben banden van de Decathlon, bevallen heel goed!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:21

Kogel door de kerk hoor, hier. Ik ga toch maar starten met Weightwatchers. Ik zie dat ze ook recepten aanbieden, dat helpt mij al een hoop denk ik. Ik ben qua eten vaak Koos Inspiratieloos, omdat ik ook alleen maar voor mijzelf hoef te koken. Dus ik maak al snel teveel, of iets makkelijks wat eigenlijk helemaal niet zo gezond is.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 17:46

marley93 schreef:
Appgroep geef ik ook geen voorkeur aan, veel teveel mensen dan. En voor mezelf leg ik er dan ook teveel druk op, en dan ga ik het sowieso na week 2 alweer verliezen van mezelf. :') Inderdaad, wat Marlinde zegt, een actief (en niet altijd al te serieus) topic is leuker. :j

Dit! Ik wil niet nóg een appgroep erbij.

Project gezond is met vlees, denk ik?

Wat sporten betreft wil ik roeien weer oppakken na de lockdown, dat is het enige wat ik écht leuk vind. Hardlopen wil ik daarnaast ook proberen vol te houden, omdat het zo makkelijk is, als in dat het overal en altijd kan.

Ik weeg nu zo'n 82 kilo, mijn januaridoel is weer onder de 80 kilo te komen.

Edit: er komt blijkbaar een Project gezond vegetarisch boek aan :)

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:57

Vega boek hier in pre order besteld - kan ik eindelijk leren koken hoop ik! :D
Succes allemaal - dat we maar veel kilo’s kwijt mogen raken!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:59

__Sannne schreef:
XxLMMxX schreef:

Wij hebben banden van de Decathlon, bevallen heel goed!
Hier ook!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:33

BB80 schreef:
Vega boek hier in pre order besteld - kan ik eindelijk leren koken hoop ik! :D
Succes allemaal - dat we maar veel kilo’s kwijt mogen raken!

Ik heb hem ook weer besteld.
Wij eten niet vegetarisch maar het is een mooie aanvulling op alle boeken die ik al heb.
Kan er altijd voor vent stukje vlees bijvoegen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:54

Hier ook altijd weer drama. Ik wil vanaf maandag beginnen maar ik loop telkens tegen hetzelfde ‘probleem’ aan. Ik werk onregelmatig en ik vind het zo lastig om in de avond op mijn werk te eten. Als mensen de tip hebben voor makkelijke recepten die op te warmen zijn in de magnetron graag. Op dit punt loopt het namelijk elke keer stroef.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:55

marley93 schreef:
Kogel door de kerk hoor, hier. Ik ga toch maar starten met Weightwatchers. Ik zie dat ze ook recepten aanbieden, dat helpt mij al een hoop denk ik. Ik ben qua eten vaak Koos Inspiratieloos, omdat ik ook alleen maar voor mijzelf hoef te koken. Dus ik maak al snel teveel, of iets makkelijks wat eigenlijk helemaal niet zo gezond is.

De kookboeken zijn ook echte aanraders, ik maak er onze weekmenu's ook vaak mee. :j zelfs die wat nu in de sale zijn omdat ze van het 'oude programma' zijn, zijn nog prima te gebruiken.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:03

L_iek schreef:
Hier ook altijd weer drama. Ik wil vanaf maandag beginnen maar ik loop telkens tegen hetzelfde ‘probleem’ aan. Ik werk onregelmatig en ik vind het zo lastig om in de avond op mijn werk te eten. Als mensen de tip hebben voor makkelijke recepten die op te warmen zijn in de magnetron graag. Op dit punt loopt het namelijk elke keer stroef.

Wil je perse warme maaltijden? Ik vind een koude wrap met groenten of koude couscous/quinoa salade minstens even lekker. Poke bowl idee zelf samenstellen?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:05

Laurievc schreef:
L_iek schreef:

Wil je perse warme maaltijden? Ik vind een koude wrap met groenten of koude couscous/quinoa salade minstens even lekker. Poke bowl idee zelf samenstellen?

Nee hoor, niet perse warm. Vandaar dat ik nu elke keer salade neem. Maar met 3 a 4 late diensten in de week gaat dat ook saai worden en dan zijn de nachten nog niet meegerekend.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:15

Tiggs schreef:
marley93 schreef:
Appgroep geef ik ook geen voorkeur aan, veel teveel mensen dan. En voor mezelf leg ik er dan ook teveel druk op, en dan ga ik het sowieso na week 2 alweer verliezen van mezelf. :') Inderdaad, wat Marlinde zegt, een actief (en niet altijd al te serieus) topic is leuker. :j

Dit! Ik wil niet nóg een appgroep erbij.

3x raden wie er in de WW appgroep is gegaan :') :evaw:

Ik heb net best een lekkere salade in elkaar gedraaid. Paar falafel bolletjes, beetje sla(melange met wortel), granaatappelpitjes, paprika, en edamame boontjes. Volgende keer doe ik er toch wel wat couscous of iets dergelijks bij, maar ik vond het toch best te pruimen. :j
Laatst bijgewerkt door marley93 op 28-12-21 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:16

Heerlijk

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:18

En tussen de middag warm eten en savonds gewoon brood oid? Zo deed mijn vader dat vroeger ook geregeld tijdens zijn late diensten :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:22

Ik heb ook even naar WW gekeken maar vond het echt heel duur. :=

Maar ik ga het eerst maar eens zo proberen. :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:27

MarlindeRooz schreef:

Er is nu korting mocht je het nog overwegen. ;)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:35

KimD schreef:
MarlindeRooz schreef:

Er is nu korting mocht je het nog overwegen. ;)

Tot en met vandaag, dus wel snel beslissen. Anders vond ik het ook best prijzig inderdaad, maar bij deze actie blijf je na afloop van de eerste twaalf maanden ook voordeel houden tov de normale prijs. Vijf euro geloof ik, maar toch.

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:53

Ik wou nog even melden wat mijn lengte en gewicht is, had ik nog niet gedaan haha. Voor mij zou een appgroep juist wél werken, want k vind het lastig om actief te zijn in een topic hahahahah.

Even kijken, ik ben 160 lang en weeg nu rond de 85 kg. Ik ga 1 jan wegen, en dan nog kijken of ik elke dag of 1x per week ga doen, omdat mijn gewicht ook heel erg fluctueert per dag zoals iemand anders al zei. Kan ik ook heel onzeker van worden trouwens.

Mijn doel voor nu is meer beweging en minder snacks, meer water (hier ben ik ook erg ziek van geworden, dus ik moet wel maar vind het erg lastig) qua gewicht wil ik nu eerst naar de 80, en uiteindelijk 70/65, maar eigenlijk vind ik het prima als ik tevreden met mezelf ben. 65 is denk ik niet haalbaar op een gezonde manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:05

Mijn man had lekker fruithapjes klaar gezet in de koelkast. En toch kon ik het niet om laten om te vragen of hij niet ook slagroomsoesjes mee genomen heeft bij de Supermarkt Y)(^)

Geen steek verder dus helaas. Ik zit te denken aan 1 januari. Starten met en- leren voor mijn studie en actiever en gezonder gaan leven.

Wel heb ik vandaag een dansje gedaan met ons zoontje en probeer ik wel meer te bewegen op een dag.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:24

Als ik dienst heb en warm moet eten op het werk eet ik wel vaker een gerecht met veel groenten, rijst en gehakt (allemaal gemaakt in een pan), edit kan ook prima zonder rijst. Ook wel vaker gewoon een uitgebreide salade. Ook wokgerechten gaan hier er goed in tijdens de dienst (om op te warmen in de magnetron). Maar ik eet bij voorkeur 's avonds koolhydraatbeperkt. Dat werkt voor mij het beste.

Stamppot (oke dat valt niet helemaal in lijn met mijn eerdere bericht) warm ik ook gerust op in de dienst. Eventueel mocht je iets van vlees erbij willen kan je zo'n klein, eenpersoons rookworst erbij kunnen nemen. Maar stampot is natuurlijk niet heel caloriearm (althans niet degene die ik maak). Vegan pancakes nam ik ook wel eens mee naar het werk, dan kon ik die eventueel opwarmen en eten met een beetje jam.

Voor het wegen heb ik een app HappyScale. Die geeft een trendanalyse weer waardoor het makkelijker is om te zien of je echt afvalt ookal is het gewicht misschien hetzelfde en houd ook rekening met fluctuaties in gewicht door bijv. vocht. Ook leuk is dat deze app je doel in allemaal kleine mijlpalen op verdeeld waardoor je dus best snel al een doel bereikt.

Angie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 22:09

Ben niet zo water drinker merk wel dat ik vocht vast houdt. Wat doen jullie om het vocht af te drijven.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 22:21

Angie1990 schreef:
Ben niet zo water drinker merk wel dat ik vocht vast houdt. Wat doen jullie om het vocht af te drijven.

Meer water drinken, zonder grapje. Dan moet ik zo'n 2,5x per minuut naar de WC en ben ik het kwijt.