Viruswaanzin #2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imaudy
Berichten: 5129
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:36

Flower033, misschien de quotes even goed zetten??

imaudy
Berichten: 5129
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:40

Cowboy55 schreef:
Don’t feed the trolls mensen……

Je bent zelf een dikke troll :+

Karl66

Berichten: 29790
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:41

Flower033 schreef:
Slapen is ook heel gevaarlijk. Mijn oma ging slapen en werd nooit meer wakker. Gebeurt vaker. Kijk maar eens op google

Natuurlijk gaan er mensen dood na een vaccin. Er sterft in Nederland ongeveer elke 3 minuten iemand. Daar zal vast wel eens iemand bij zitten die kort geleden (hoe kort is kort?) een vaccinatie heeft gehad. Deze mensen hebben ook vast kort geleden wel een appel gegeten of een boterham. Ze zijn dus niet alleen overleden na een vaccinatie, maar ook na een appel of een boterham.


Vaccinatie heeft een bepaald risico, laten we nou ook niet doen of dat niet zo is. Alleen het is een heel klein risico en een risico dat in het niet valt bij de risico's die je bij een corona besmetting loopt.

Blue_Eyes

Berichten: 20358
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:41

imaudy schreef:

Vooral die eyeroll nodigt ook uit tot reageren ja...

Er staat duidelijk bij het eerste artikel:
Citaat:
In Nederland wordt nu ruim drie maanden gevaccineerd. In die maanden overleden 189 mensen. Ter vergelijking: in Nederland overlijden per dag gemiddeld 350 mensen die ouder zijn dan 65 jaar, waarvan 225 boven de 80.

Zou oud is het artikel overigend dus ook al. Van heel veel van die mensen is inmiddels bekend dat er geen direct verband was met de vaccinatie, anders was dat wel uitgebreider in het nieuws geweest. In die tijd waren het vooral nog groepen ouderen en mensen met onderliggende aandoeningen. Een beetje bijwerking in de zin van koorts kan zo iemand mogelijk al het hoekje om helpen. Een coronabesmetting hadden ze dan waarschijnlijk ook niet overleefd.

Wat betreft die meneer, ook daarbij staat niet dat het direct aan de vaccinatie lag, al kan het natuurlijk een of andere allergische reactie zijn geweest. Wel is er duidelijk ernstig nalatig gehandeld door de huisartsenpost.

imaudy
Berichten: 5129
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:55

Karl66 schreef:
Flower033 schreef:
Slapen is ook heel gevaarlijk. Mijn oma ging slapen en werd nooit meer wakker. Gebeurt vaker. Kijk maar eens op google

Natuurlijk gaan er mensen dood na een vaccin. Er sterft in Nederland ongeveer elke 3 minuten iemand. Daar zal vast wel eens iemand bij zitten die kort geleden (hoe kort is kort?) een vaccinatie heeft gehad. Deze mensen hebben ook vast kort geleden wel een appel gegeten of een boterham. Ze zijn dus niet alleen overleden na een vaccinatie, maar ook na een appel of een boterham.


Vaccinatie heeft een bepaald risico, laten we nou ook niet doen of dat niet zo is. Alleen het is een heel klein risico en een risico dat in het niet valt bij de risico's die je bij een corona besmetting loopt.


Het risico op een corona besmetting kun je redelijk verkleinen.

Blue_Eyes

Berichten: 20358
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:57

Ja, dat dacht ik ook. Hou me aan de regels, zie zelden iemand binnenshuis en anders meestal maar één tegelijk. Afgelopen dinsdag kreeg ik mijn schoonzus op bezoek die zelfs van tevoren nog een zelftest had gedaan. Maar mooi wel kassa. Helaas net voor mijn geplande booster.

Karl66

Berichten: 29790
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:11

Ja, je kan het risico verkleinen, maar niet nul maken. En op het moment dat je het toch krijgt is het risico op ziekenhuisopname, IC opname of overlijden significant veel kleiner als je gevaccineerd bent.

Equisa

Berichten: 114
Geregistreerd: 27-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:18

BeFunny schreef:
Nou ik zal je vertellen over hoe ik besmet ben geraakt en dat ik Iig niemand heb besmet. Iets met voorzorgsmaatregelen en daarna wil ik daar niets meer over horen.


Mijn vader woont in een tijdelijk verpleeghuis op een afdeling voor revalidatie en coördinatie. Hij gaat door naar een ander huis omdat hij dementerend blijkt. Enfin wij bezoeken mijn vader twee keer in de week.

Nu had hij verkoudheidsklachten en voordat wij langs gingen hem gevraagd of hij getest was. Hij gaf aan ja en geen Corona. Zitten we daar terwijl hij al hoestend en niesend zit te vertellen dat ze koorts gemeten hadden en daardoor geen Corona. Mijn vader is dus dementerend en dacht het zal wel iets anders gegaan zijn. Eenmaal thuis zat het mij niet lekker dus de afdeling gebeld en hij was niet getest. Ik natuurlijk verteld dat ik dat niet erg snugger vind daarop kreeg ik eerst een reactie van hij is gevaccineerd dus we hoeven niet te testen. Waarna ik helemaal pissed werd en haar verzocht heb alsnog te testen. Ze zou het overleggen. Ik werd om half 10 savonds door mijn vader gebeld en die gaf aan dat ze hem binnenste buiten gekeerd hadden en hij was negatief zei die. Maar ik vertrouwde het niet en ben daarna elke dag gaan testen en heb mijn afspraken afgezegd en boodschappen besteld, 3 dagen later tesste ik positief en heb ik een mail gestuurd naar het verpleeghuis. Die de volgende dag met hun excuus contact met mij opnamen er waren nog 3 anderen besmet en ze hadden al klachten en hadden ze dus niet willen testen. Door mijn positieve test zijn ze eindelijk de hele afdeling gaan testen en is die gesloten voor 10 dagen.

Ik heb na die zondag niemand meer gezien. Werk vanuit huis en voor de boodschappen een briefje op de deur dat Hoogvliet het daar mocht neerzetten. Ik heb niemand besmet en ben zelf besmet geraakt door onverantwoord handelen van een zorginstelling. Van een afdeling waar 70 plussers aan het herstellen zijn. Daar valt je bek bij open.

Met mijn vader gaat het verder inmiddels wel goed. Is ook niet heel ziek geweest trouwens ;)


Sorry maar dat ze in het verpleeghuis gezegd hebben dat ze gevaccineerden niet hoeven te testen dat geloof ik echt niet. Mijn oma zit ook in een verpleeg/revalidatiehuis sinds 2 maanden en elke gevaccineerde bewoner daar wordt bij elk hoestje en proestje getest. Ze heeft hiervoor een maand in een ander revalidatiehuis gezeten en ook daar is ze een aantal keren getest toen ze een snotneus had. Ze zijn daar juist heel alert op in verpleeghuizen, ook al zijn mensen gevaccineerd!

imaudy
Berichten: 5129
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:20

Karl66 schreef:
Ja, je kan het risico verkleinen, maar niet nul maken. En op het moment dat je het toch krijgt is het risico op ziekenhuisopname, IC opname of overlijden significant veel kleiner als je gevaccineerd bent.


Geloof mij, ik verklein het risico echt behoorlijk.

imaudy
Berichten: 5129
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:24

Blue_Eyes schreef:
Ja, dat dacht ik ook. Hou me aan de regels, zie zelden iemand binnenshuis en anders meestal maar één tegelijk. Afgelopen dinsdag kreeg ik mijn schoonzus op bezoek die zelfs van tevoren nog een zelftest had gedaan. Maar mooi wel kassa. Helaas net voor mijn geplande booster.


Zou die schoonzus alleen accepteren als ze de hele week daarvoor heel voorzichtig is geweest.

BeFunny

Berichten: 11083
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:56

MarlindeRooz schreef:
Nou ik wist bijvoorbeeld niet dat ik niet tegen wespen / bijensteken of wat het ook was kon, tot ik een keer gestoken werd rond mijn 20e. Het was niet dodelijk maar ik was blij dat ik toevallig bij de buren was ipv alleen thuis want het draaide me goed voor de ogen. :=


Ik kwam erachter dat ik allergisch was voor betadine toen ze mijn amandelen verwijderd hadden. Iets wat ook in betadine zit zat ook in het ontsmettingsmiddel. Lag ik ineens letterlijk voor mijn leven te vechten door zo iets.

Blue_Eyes

Berichten: 20358
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:16

imaudy schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ja, dat dacht ik ook. Hou me aan de regels, zie zelden iemand binnenshuis en anders meestal maar één tegelijk. Afgelopen dinsdag kreeg ik mijn schoonzus op bezoek die zelfs van tevoren nog een zelftest had gedaan. Maar mooi wel kassa. Helaas net voor mijn geplande booster.


Zou die schoonzus alleen accepteren als ze de hele week daarvoor heel voorzichtig is geweest.

Geinig, maar die heeft 2x leukemie gehad en geen immuunsysteem meer over. Als er iemand voorzichtig is, is zij het. Punt blijft: je kunt hartstikke voorzichtig zijn, maar je kunt niet alles voorkomen.

imaudy
Berichten: 5129
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:26

Blue_Eyes schreef:
imaudy schreef:
Zou die schoonzus alleen accepteren als ze de hele week daarvoor heel voorzichtig is geweest.

Geinig, maar die heeft 2x leukemie gehad en geen immuunsysteem meer over. Als er iemand voorzichtig is, is zij het. Punt blijft: je kunt hartstikke voorzichtig zijn, maar je kunt niet alles voorkomen.


Ik ga het verder niet over jouw specifieke situatie hebben, maar ik ben ervan overtuigd dat mensen voor een groot deel een besmetting kunnen voorkomen.

BeFunny

Berichten: 11083
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 08:00

Equisa schreef:
BeFunny schreef:
Nou ik zal je vertellen over hoe ik besmet ben geraakt en dat ik Iig niemand heb besmet. Iets met voorzorgsmaatregelen en daarna wil ik daar niets meer over horen.


Mijn vader woont in een tijdelijk verpleeghuis op een afdeling voor revalidatie en coördinatie. Hij gaat door naar een ander huis omdat hij dementerend blijkt. Enfin wij bezoeken mijn vader twee keer in de week.

Nu had hij verkoudheidsklachten en voordat wij langs gingen hem gevraagd of hij getest was. Hij gaf aan ja en geen Corona. Zitten we daar terwijl hij al hoestend en niesend zit te vertellen dat ze koorts gemeten hadden en daardoor geen Corona. Mijn vader is dus dementerend en dacht het zal wel iets anders gegaan zijn. Eenmaal thuis zat het mij niet lekker dus de afdeling gebeld en hij was niet getest. Ik natuurlijk verteld dat ik dat niet erg snugger vind daarop kreeg ik eerst een reactie van hij is gevaccineerd dus we hoeven niet te testen. Waarna ik helemaal pissed werd en haar verzocht heb alsnog te testen. Ze zou het overleggen. Ik werd om half 10 savonds door mijn vader gebeld en die gaf aan dat ze hem binnenste buiten gekeerd hadden en hij was negatief zei die. Maar ik vertrouwde het niet en ben daarna elke dag gaan testen en heb mijn afspraken afgezegd en boodschappen besteld, 3 dagen later tesste ik positief en heb ik een mail gestuurd naar het verpleeghuis. Die de volgende dag met hun excuus contact met mij opnamen er waren nog 3 anderen besmet en ze hadden al klachten en hadden ze dus niet willen testen. Door mijn positieve test zijn ze eindelijk de hele afdeling gaan testen en is die gesloten voor 10 dagen.

Ik heb na die zondag niemand meer gezien. Werk vanuit huis en voor de boodschappen een briefje op de deur dat Hoogvliet het daar mocht neerzetten. Ik heb niemand besmet en ben zelf besmet geraakt door onverantwoord handelen van een zorginstelling. Van een afdeling waar 70 plussers aan het herstellen zijn. Daar valt je bek bij open.

Met mijn vader gaat het verder inmiddels wel goed. Is ook niet heel ziek geweest trouwens ;)


Sorry maar dat ze in het verpleeghuis gezegd hebben dat ze gevaccineerden niet hoeven te testen dat geloof ik echt niet. Mijn oma zit ook in een verpleeg/revalidatiehuis sinds 2 maanden en elke gevaccineerde bewoner daar wordt bij elk hoestje en proestje getest. Ze heeft hiervoor een maand in een ander revalidatiehuis gezeten en ook daar is ze een aantal keren getest toen ze een snotneus had. Ze zijn daar juist heel alert op in verpleeghuizen, ook al zijn mensen gevaccineerd!


Ik geloofde het ook niet. Dat is ook iets wat je niet kunt geloven totdat je het hoort. En zelfs toen niet testen pas dagen later.

Alleen het verpleeghuis van jou oma is niet het verpleeghuis van mijn vader. Gelukkig doen ze dat bij jou oma wel.

Ze deden trouwens wel alsof ze zich aan allerlei voorzorgsmaatregelen houden en als je er naar binnen gaat moet je bij de receptie al een formulier invullen en een mondkapje mee nemen. Je verwacht het niet.

Karl66

Berichten: 29790
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 08:34

imaudy schreef:
Ik ga het verder niet over jouw specifieke situatie hebben, maar ik ben ervan overtuigd dat mensen voor een groot deel een besmetting kunnen voorkomen.


En dan nog kan je de kans op besmettingen nooit nul maken. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat jij doet om een besmetting te voorkomen.

mysa

Berichten: 10655
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 09:28

Wij hebben onze volwassen kinderen nog in huis, die studeren en hebben (bij-) baantjes. Tot nu toe is dat goed gegaan maar ik kan ze niet hun leven ontzeggen. Dus al let ik zelf zo goed mogelijk op, de kans dat zij besmet raken is bepaald niet denkbeeldig.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:59

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb niet echt het gevoel dat mijn leven de afgelopen twee jaar tot stilstand is gekomen. Heel de coronasituatie vraagt wel aanpassingen, maar volgens mij doen we het hier wel goed eigenlijk. Dochter en haar vriend wonen hier (we hebben in ons huis een appartement voor hen gebouwd). Als zij of wij in contact zijn geweest met iemand die (mogelijk) besmet is, houden we afstand tot de uitslag van de test er is. We hebben hier achter ons huis een eigen "bruin cafeetje" en daar spreken zij af met vrienden die in hun bubbel zitten. Zij hebben onderling goede afspraken en houden elkaar goed op de hoogte van hoe en wat. Vanavond vieren ze met z'n zessen oud & nieuw in hun cafeetje en ze doen vandaag allemaal een test. Ik vind het heel knap hoe zij zich zonder te klagen de afgelopen periode hebben aangepast en binnen de mogelijkheden toch een leuk leven hebben.
Voor ons geldt hetzelfde: van onze vrienden weten we ook hoe en wat en we houden elkaar ook op de hoogte. Vanavond vieren we met zes man oudjaar en ook wij doen allezes een testje.

Ik denk dat het dan nog niet voor 100% te vermijden is, maar voor mijn gevoel doe ik er lig alles aan, zonder dat het mijn leven beheerst.

Eleeke

Berichten: 2067
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:04

mysa schreef:
Wij hebben onze volwassen kinderen nog in huis, die studeren en hebben (bij-) baantjes. Tot nu toe is dat goed gegaan maar ik kan ze niet hun leven ontzeggen. Dus al let ik zelf zo goed mogelijk op, de kans dat zij besmet raken is bepaald niet denkbeeldig.



Precies he.


Dochter is lerares primair onderwijs ( lopende band kinderen ziek) en woont thuis. Zoon zit op middelbare school en speelt semi professioneel in musicals.

Man en ik werken allebei thuis en sporten buiten. Boodschappen allemaal online.
niemand op bezoek behalve af en toe voor de kinderen ( getest en gevaccineerd)

We doen Russische roulette vinden we zelf

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:32

Er zijn natuurlijk veel meer mensen die niet in een flink huis met buitenruimte wonen. Drie hoog achter met een balkonnetje op het noorden, dan ben je wel een keer klaar met Corona regels.
Wij hebben het ook goed met alle ruimte en beesten, kinderen wonen op zichzelf en we letten allemaal op en doen testen voor we bij elkaar komen. Oudjaar zijn we altijd met z’n tweeën, vooral omdat we de dieren niet alleen laten.

BeFunny

Berichten: 11083
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:41

Ik ga vandaag voor het eerst naar buiten. Uit isolatie. En ben daar heel blij mee.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:50

bigone schreef:
Er zijn natuurlijk veel meer mensen die niet in een flink huis met buitenruimte wonen. Drie hoog achter met een balkonnetje op het noorden, dan ben je wel een keer klaar met Corona regels.
Wij hebben het ook goed met alle ruimte en beesten, kinderen wonen op zichzelf en we letten allemaal op en doen testen voor we bij elkaar komen. Oudjaar zijn we altijd met z’n tweeën, vooral omdat we de dieren niet alleen laten.


Dat klopt. Maar ik zit wel in die situatie en daarom heeft het wrs op mij minder effect. Dat het een ander verhaal is als je met een gezin met drie kinderen op een flatje woont, snap ik. Maar ik kan maar zeggen hoe wij het doen.

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:53

Was ook niet als kritiek bedoeld, heb alleen medelijden met minder bedeelde mensen in deze tijd. Zoon woont ook op appartement, niet groot maar die werkt elke dag nog dus afleiding genoeg. Die heeft er dus geen moeite mee, andere kids ook ruime huizen met tuin.

BeFunny

Berichten: 11083
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:30

En er zijn veel mensen die in een portiek ofzo wonen. Als je dan ook nog een groot gezinnetje hebt dan komen de muren denk echt wel op je af.

Wij hebben een grote tuin 1000m2 en meerdere dieren dat we ons zelfs tijdens de isolatie hebben kunnen vermaken. Ook ons huis is groot. Gigantisch is een beter wordt en we zijn maar met twee. En ook zonder Corona zijn wij niet van die sociale types dus merk er wat dat betreft weinig van.

Maar toch is het wel prettig om een winkel te kunnen bezoeken wanneer je er zin in hebt of Bijv een terrasje te pakken af en toe. Het idee dat je er alleen over moet nadenken dat dat niet kan is al raar. Gelukkig hebben wij geen kinderen want die moet je ook maar zien te vermaken en ik denk dat dat in sommige gevallen echt wel heel lastig kan zijn. En als je al twee jaar echt het gevoel hebt niks te kunnen dan kan ik me voorstellen dat mensen echt depressief kunnen worden. Die impact is heel groot en daar mogen we best bij stilstaan.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:59

BeFunny schreef:
En er zijn veel mensen die in een portiek ofzo wonen. Als je dan ook nog een groot gezinnetje hebt dan komen de muren denk echt wel op je af.

Wij hebben een grote tuin 1000m2 en meerdere dieren dat we ons zelfs tijdens de isolatie hebben kunnen vermaken. Ook ons huis is groot. Gigantisch is een beter wordt en we zijn maar met twee. En ook zonder Corona zijn wij niet van die sociale types dus merk er wat dat betreft weinig van.

Maar toch is het wel prettig om een winkel te kunnen bezoeken wanneer je er zin in hebt of Bijv een terrasje te pakken af en toe. Het idee dat je er alleen over moet nadenken dat dat niet kan is al raar. Gelukkig hebben wij geen kinderen want die moet je ook maar zien te vermaken en ik denk dat dat in sommige gevallen echt wel heel lastig kan zijn. En als je al twee jaar echt het gevoel hebt niks te kunnen dan kan ik me voorstellen dat mensen echt depressief kunnen worden. Die impact is heel groot en daar mogen we best bij stilstaan.


Dat de impact heel groot is, daar heb je gelijk in. Alleen soms zijn dingen zoals ze zijn. Het is helaas niet allemaal alleen maar leuk. Wat dat betreft zijn we misschien ook wel wat verwend, in een samenleving waarin we vinden dat bijv wintersport een recht is. Maar tegelijk vind ik ook dat we met elkaar ook wel debet zijn aan telkens nieuwe maatregelen. Festivals bezoeken, thuisfeestjes organiseren, zelfs coronafeestje. En ja, dat zijn zowel de gevaccineerden als de niet-gevaccineerden die het niet altijd even nauw nemen met de regels. Helaas.

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 16:01

Maar twee jaar denken ik kan niks kun je ook omzetten naar goh, dat kan ik nog wel. Zal voor de meesten nooit genoeg zijn maar maatregelen waarbij je dus echt je huis niet uit mag hebben we niet gehad. Behalve een halfslachtige avondklok.