Redenen om je wél te laten vaccineren.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:45

Ik ken vrijwel alle reumatologen van NL plus een paar honderd internationale experts. Die zijn het toch echt met elkaar er over eens dat er maar een paar vormen van reuma self limiting zijn/te genezen zijn. Het overgrote merendeel is echt niet te genezen omdat de afweer op hol is geslagen. En daar valt op geen enkele wijze wat aan te genezen (dwz: het blijvend terugreguleren van het afweerysteem door de regulatoire T-cellen te herprogrammeren) nog, hoewel er wel heel veel onderzoek naar wordt gedaan.

En weet je, reumatologen zijn nét mensen. Als er iets zou zijn dat reuma zou genezen, zouden ze juichend in de rij staan om het te gaan voorschrijven.

Dus Dino, kom maar op met je genezing, ik sleep je met alle liefde naar willekeurig welke hoogleraar want die willen heel graag horen hoe dat werkt.

Dinopino

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:51

Weet er niets van af wat er gebeurd. Zijn het dan cellen die het immuunsysteem aanvallen? En hoe ontstaat dit dan?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:55

Dinopino schreef:
Kinke ik snap je voorbeeld niet helemaal. Je zegt vraagtekens bij de redenering dat medicijnen genezen, en vervolgens geef je een voorbeeld dat iemand sterft of waarbij een geneesmiddel niet helpt.

Nee, jij beweert dat medicijnen nooit genezen, tenminste, zo begrijp ik jouw reacties. Maar het is me niet duidelijk dus ik vraag dat aan jou of ik het goed begrijp? Heeft helemaal niets met het voorbeeld van mijn schoonvader te maken. Ik spreek mbt mijn schoonvader jouw bewering tegen dat het middel tegen malaria de oplossing is voor corona

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 19:04

bigone schreef:
Begint echt Jomanda vormen aan te nemen en het arrogante aan dit soort beweringen is dat ze meestal a van mensen komen die nergens last van hebben. Diabetes heb je in 2 soorten, eentje kun je verbeteren door levensstijl, de ander kun je hoog of laag springen, daar ontkom je niet aan medicatie.

Inderdaad.

Zou wel gemakkelijk zijn zeg, alleen even je levensstijl aanpassen en klaar.
Dokters alleen om te opereren, scheelt ook veel geld!

Wel lekker simpel, als je zo in het leven staat. ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 19:08

Dinopino schreef:
Weet er niets van af wat er gebeurd. Zijn het dan cellen die het immuunsysteem aanvallen? En hoe ontstaat dit dan?

Je beweert dat reuma wel te genezen is maar je weet niet wat het is? Oh.

Reuma is een auto-immuunziekte. Auto = zelf. Je eigen afweer valt je eigen lichaam aan. Bij wat wij meestal onder 'reuma' verstaan, rheumatoide artritis, valt je afweer je gewrichten aan. Om precies te zijn, eerst het bot, later ook het kraakbeen.

Wat we weten is dat bij een normale afweerreactie er B- en T-cellen zijn die de afweer aan het werk zetten, maar dat er ook regulatoire T-cellen zijn (en ook speciale groepen B-cellen) die de afweer weer op normaal niveau terugbrengen. Verzwik jij je enkel, dan krijg je een normale afweerreactie in je enkel doordat de T-cellen geactiveerd worden om de schade van het verzwikken te repareren, en daarna zorgen de T-regs dat na het opruimen de zwelling en het vocht in je enkel weer weg gaan.
Bij RA worden de T-cellen opeens actief zonder dat je wat verzwikt hebt/er iets kapot is in een gewricht, maar werken de T-regs ook niet meer, dus die fluiten de actieve T-cellen ook niet terug. En dan heb je een chronische ontstekingsreactie (afweerreactie) in een gewricht zonder dat er ooit iet kapot was. Dat gewricht gaat als gevolg van de ontsteking juist kapot. En dat is onomkeerbaar.
En waarom die afweer opeens actief wordt is niet bekend. Er zijn ongeveer honderd genen gevonden die een rol zouden kunnen spelen, één daarvan heeft voor 30% invloed, de rest voor hooguit een paar %. Waar de andere oorzaken zitten (voeding? roken? alcohol? koffie? luchtvervuiling?) nobody knows.

RA moet je verder niet verwarren met artrose, waarbij het kraakbeen degenereert doordat de suikers die in het collageen van het kraakbeen horen te zitten eruit verdwijnen. Ook daarvan weten we niet waarom.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 19:38

Dat is toch raar dat de oorzaak nog niet gevonden is. Dat lijkt me echt het interessantste. Natuurlijk ken ik mensen met reuma, maar ik heb me hier afgeleerd om te zeggen dat ik iets weet.

Dat er in al die tijd nog zo veel chronische ziekten zijn die men niet weet, is toch wel opvallend. Ik ben het met je eens niet alles kan je genezen. Ook bij reuma niet. Hoe is jullie ervaring met het geven van een galblbaas en leverreiniging? Of fasten? Doen jullie daar ook proeven mee?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 19:43

Misschien zelf een topic over dit soort zaken openen? Ibbel legt elke keer alles heel netjes uit maar zoals gewoonlijk heb je weer een heel arsenaal losse flodders achter de hand. Van alles spuien en nergens serieus op in gaan. Je moet het maar kunnen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 19:55

Ik ga daar niet op in. Ik hou het bij mij zelf.

Ik laat mij vaccineren omdat ik hopelijk zo een steentje bijdraag aan een normale samenleving.
Daarnaast geloof ik in de wetenschap.

Ik heb liever de vaccinatie dan Corona.

Tevens heb ik een zwaar gehandicapt broertje die ik wil beschermen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:23

Bij leverreiniging houdt het bij mij écht op. 'Je lever moet gereinigd worden' staat gelijk aan beweren dat de afvalverbranding Rijnmond gereinigd moet worden.
Galblaasreiniging was ik uberhaupt nog niet tegen gekomen. Wat moet daar bij god aan gereinigd worden? Het is een galfabriek, die gal maakt. Uit de afvalverwerking van je lever, ook nog eens.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 20:46

Ik heb het wel een beetje gehad nu. Strict on topic hoeft echt niet, maar eens met Ibbel en Bigone. Tijd voor een eigen topic, misschien, maar niet hier.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:48

Goed idee, water naar de zee dragen heeft ook eigenlijk verrekte weinig zin. Maar misschien leert een ander er nog wat van :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:01

Ieder zijn eigen standpunten en overtuigingen of aannames. En met je laatste zin zeg je alles:-)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:19

Ibbel schreef:
Goed idee, water naar de zee dragen heeft ook eigenlijk verrekte weinig zin. Maar misschien leert een ander er nog wat van :D

Vooral van het netjes weerleggen van alle onzin die gespuid word, zeer belangrijk. En ik snap werkelijk niet waarom een antivaxxer in dit topic blijft zeuren terwijl de topic titel echt vraagt waarom wel vaccineren. Punt wel gemaakt dacht ik na één keer opnoemen dat bvb zink, ivermectine of bvb een uurtje paarden therapie ook voldoende is om te genezen van Corona , mocht Corona bestaan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:42

Joh, die is gewoon op oorlogspad. En ik zou er door de emotioneel vrij heftige omstandigheden waarmee ik privé zit nog bijna in meegaan ook. Gaan we niet doen, lang leve de foei.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:44

VuurVleugels schreef:
Ik heb het wel een beetje gehad nu. Strict on topic hoeft echt niet, maar eens met Ibbel en Bigone. Tijd voor een eigen topic, misschien, maar niet hier.

Ja..... en het is altijd dezelfde bokker, die onzin verkondigt en nergens op ingaat en weer verder gaat.

Misschien allemaal maar negeren?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 23:58

Electra63 schreef:
VuurVleugels schreef:

Ja..... en het is altijd dezelfde bokker, die onzin verkondigt en nergens op ingaat en weer verder gaat.

Misschien allemaal maar negeren?

Dat is het beste. Gewoon door met het topic.
Hou het bij je zelf :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 07:58

Ik hoop in ieder geval door mijn kennis van biologie, immunologie en (beperkte delen van de) geneeskunde en farmaceutische wereld mensen die twijfelen te laten nadenken en zich realiseren dat het misschien verstandiger is te luisteren naar gefundeerde feiten dan naar ongefundeerde en nergens gestaafde en te staven aannames. Dat was iig mijn motivatie om wat dingen uit te leggen.

Sorry voor het kapen van het topic, dat uitje over reuma werd ingegeven door chloroquine :))

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 08:11

Ibbel schreef:
Ik hoop in ieder geval door mijn kennis van biologie, immunologie en (beperkte delen van de) geneeskunde en farmaceutische wereld mensen die twijfelen te laten nadenken en zich realiseren dat het misschien verstandiger is te luisteren naar gefundeerde feiten dan naar ongefundeerde en nergens gestaafde en te staven aannames. Dat was iig mijn motivatie om wat dingen uit te leggen.

Sorry voor het kapen van het topic, dat uitje over reuma werd ingegeven door chloroquine :))

Ik vind je kennis en bijdragen heel erg waardevol. Ik vind mensen die losse flodders blijven schieten omdat ze stug vast willen blijven houden aan hun eigen zienswijzen en daarbij totáál niet open staan voor gefundeerde argumenten, niet heel erg waardevol.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:23

Ibbel schreef:

Ik vind jouw posts enorm interessant, je weet complexe materie uit te leggen op een manier die voor mij als leek ook heel goed te volgen is. Dus ja, ik leer er zeker wat van!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:29

Ik hoop toch iedere keer nog te bereiken dat door gefundeerd te reageren op die losse flodders, mensen op andere plekken op bokt die losse flodders ook als dusdanig zullen gaan herkennen en naast zich neer zullen leggen.
Onzin op internet die niet weersproken wordt is best gevaarlijk, vind ik persoonlijk. Je overtuigt de onzinverkondiger niet, maar mogelijk zet je anderen wél aan het denken. En dat is imo winst.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:36

Ibbel dank je voor uitvoerige uitleg van je "gestaafde"mening. Zie het dan ook als een kans hiermee vragen beantwoord te hebben die door sommige lezers nog niet gesteld zijn.:-)
Ben er van overtuigd dat je door je mening meelezers misschien net over de drempel van twijfelen heeft geholpen.

Middelen die ook helpen en soms zelf genezen, die niet gestaafd zijn en in de huidige zicht van degene die kennis schapen, zijn duidelijk veel gevaarlijker. Het begint al met het simpele ademen. Dat is op het moment ook levensgevaarlijk. En blijf uit de zon, want die is pas echt gevaarlijk. Slik absoluut geen kruiden of plantjes of tincturen. En blijf vooral bij de natuurlijke antibiotica weg. Het is allemaal niet gestaafd. Ik zou bijna zeggen blijf lekker gestaafd ziek.

Of dit met het topic te maken heeft om je wel te laten vaccineren. Ik denk niet dat een gemiddeld denkenden een topic op bokt nodig heeft om te kunnen beslissen.

Wat de kennis na al die jaren nog steeds niet heeft geschapen, is de oorzaak van de ziektes. Gelukkig is een andere tak daar wel veel verder mee. Het is gewoon heel zwart wit. De medische wereld heeft alle kennis en onderzoekt ook al jaren. Ondanks dat het ze totaal niet lukt om dingen te genezen, maar ze wel wetenschappelijk zijn, kies je die richting.

Voor mensen die niet geïntimideerd zijn door de in mijn ogen achterhaalde kennis, die de studies bieden, gaan misschien eens realiseren dat wanneer je immuunsysteem wordt aangevallen, het toch niet de beste oplossing is die dan vervolgens met spullen vol te spuiten of te stoppen die niet lichaamseigen zijn.

En het laatste: Ibbel wanneer jij echt niet durft over jouw bord te kijken, en alle dingen die niet passen in dat gene wat je geleerd hebt, als ongefundeerd beschouwt, is het logisch en na mijn mening ook arrogant, dat je nooit bij een gedegen oplossing komt. Dus ja het is zwart wit. Je volgt het vertrouwde en blijft gewoon ziek of je kijkt verder.

Vuurvleugels jou zinnen sluiten exact aan bij het spiegelen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:41

Dino, je hebt écht geen idee waar je over praat als je het hebt over het immuunsysteem. Maar dat is al een hele tijd heel duidelijk. Ik zal verder niet meer op je reageren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:56

Ibbel,
Ik waardeer jouw bijdragen in de topics over Corona enorm.
Uit alles blijkt dat je veel kennis hebt en je legt het goed en duidelijk uit !!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:00

Ik heb de post van Dinopino 4x aandachtig gelezen en ik snap er echt geen reet van...

Toen las ik " totaal niet lukt om dingen te genezen" een paar keer en ben ik echt afgehaakt.. :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:03

Dank ieder voor de complimenten. Ik heb kennis (simpel) uitleggen en overdragen altijd wel een leuke uitdaging gevonden.

En tegelijkertijd verbaas ik me er ook ontzettend over dat VWS/RIVM/CBG (centraal bureau goedkeuring geneesmiddelen, onze nationale EMA/FDA zeg maar) dat dus kennelijk totaal niet kunnen (of niet belangrijk vinden). Zo'n gemiste kans.