Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:11

DuoPenotti schreef:
Sorry Ts je topic naar de kl. Te door drammers.
Maar off topic mag dus

Hey hoe was het weer bij Julie vandaag.
Pfff van de week voorspellen ze pas vies weer zeg.

Dat is ook off topic maar mag zeker niet?

Ik ga maar ff afsluiten. Echt onfatsoenlijk dit...

Joh doe eens even rustig, het enige 'kamp' wat aan het doordrammen is zijn de antivaxxers die alleen maar blijven gillen dat ze niks door hun strot geduwd willen krijgen. (Hiermee bedoel ik niet direct TS). IMANDRA geeft redenen om wél te vaccineren. Als ze ervoor had gezet "ik vaccineer wél, want:" was het dus wel goed geweest? De enige mensen die op dit moment worden weggezet als gekken zijn de mensen die wel willen vaccineren. Kijk dus eerst even in de spiegel, willen jullie??

Palmera

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:30

Maar dat mag toch? Ik zeg (nee ik gil niet) dat ik geen vaccin door mijn strot geduwd wil hebben.

Maar dan hoeft toch niemand mij proberen over te halen?

Ik probeer jou toch ook niet over te halen tot niet vaccineren? Sterker nog, ik zeg al de hele tijd en in verschillende topics dat het een eigen keuze moet zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:34

Maakt toch ook niet uit Palmera. Je mag je eigen keuze maken, maar het is goed om dat te doen op basis van de juiste feiten. En het is belangrijk dat hier ook de juiste feiten genoemd worden tussen al de non-info.

Dat jij vindt dat corona de halve wereldbevolking mag uitroeien is ook een mening en ook een juist feit zonder maatregelen en vaccinaties. Dan ben je iig goed geïnformeerd met de juiste feiten.

Maar een vaccin niet nemen omdat je geen chip in je lijf wilt is een keuze op basis van geen goede feiten.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:35

Wauw IMANDRA, mooie uitgebreide post! Als je ervoor had gezet, ik ent mij wel, want.. En dan je bericht was het misschien nog mooier geweest, dan kon daar ook niet over gevallen worden. Ik snap alleen niet zo goed waarom dit weer "door de strot drukken" genoemd word door sommige bokkers? Je kunt toch vrijblijvend lezen wat iemand schrijft, niemand houdt je tegen om naar een ander topic/app/bezigheid te gaan. Het komt steeds meer over alsof niemand meer kan respecteren dat er verschillende meningen zijn (van beide kanten!) en vandaaruit bij elke info zich op de tenen voelt getrapt. Komt dit uit schuldgevoel? Het knagende gevoel dat je een andere keus maakt dan de rest? Want ik zie hier vooral mensen met hun hakken in het zand gaan. Iedereen is vrij te laten weten wat hij/zij wel of niet doet EN iedereen is vrij daarop te reageren (met info, ervaring of feiten zoals nu). Gelukkig wel, want anders komt er nooit iemand aan nieuwe informatie en blijven we allemaal stug in ons eigen denkballonetje.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:38

Onpaard, zoals in je beginpost je al aangaf dat je twijfelde , nu heb je een heleboel ja en nee’s gehad en waarom , ben je nog steeds aan het twijfelen ?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:44

Superduidelijk imandra! Met bronnen en al *\o/*

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:01

Respect Imandra!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:12

Vuur vleugels in welke spiegel moet ik kijken? Ik ben gevaccineerd.

En ik vind de post van Imandra echt waardevol... Ergens op een prominente plaats op bokt.
Niet hier.

Ik zit in het kamp van dat ik schijtziek word dat de bokt corona politie overal opduikt.
Ik ik begrijp dat extreme Jehova voet tussen de deur gedram niet.
Ik denk door gedram er weinig mensen ineens toch ook Jehova werden. Eerder een aversie er tegen.
En dat is hier net zo.
Zou ik twijfelen zou ik nu juist beslissen niet te vaccineren.

Staat het in een duidelijke prominente plaats ja dan misschien wel.

Maar dit gedram overal in elk topic daarmee bereik je ergernis... Zelfs bij iemand als ik die volledig gevaccineerd is....

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:13

Wat een belachelijk lange post in een topic waar gevraagd werd om waarom wel/niet vaccineren zonder discussie. Was zo leuk om al die redeneringen te lezen en nu weer direct verpest.
Sluit dit topic ook maar weer...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:16

Dus wanneer imandra er voor had gezet, ik ga/ben gevaccineerd om onderstaand onderzoek waarbij ik alles voor mijzelf op een rijtje had gezet was het wel juist?
Imandra, maak er zelf een topic over, informatie is imo te belangrijk als een door de strot duwen post te worden gezien terwijl je intenties goed zijn word dat niet als zodanig herkend .

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:18

Wow!, ik weet niet hoe jullie dat doen, maar ik heb zo'n wieltje op mijn muis van de laptop. Als ik daar aan draai, zit ik zo een end verder. Misschien is dat een optie? Op je mobiel is het nog gemakkelijker, hoorde ik.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:19

De waardevolle post word wel erkend. De plaats alleen niet.
Waarom alles kapot discussiëren?
Ik was hier niet aanwezig om die reden maar ergerde me mateloos aan iedereen die rivm/bokt politie moet spelen.
Daar zijn toch al 101 topics waar dat kan.
Laat mensen toch een keer....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:22

Maar dat is het nu net, ze discussieert helemaal niet in haar post, geeft gewoon weer wat zij belangrijk vind.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:33

verootjoo schreef:
Maar een vaccin niet nemen omdat je geen chip in je lijf wilt is een keuze op basis van geen goede feiten.

In dit topic heeft serieus niemand die opmerking gemaakt (of ik heb er overheen gelezen), dus deze opmerking blijven herhalen is ook vermoeiend.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 20:35

bigone schreef:
Onpaard, zoals in je beginpost je al aangaf dat je twijfelde , nu heb je een heleboel ja en nee’s gehad en waarom , ben je nog steeds aan het twijfelen ?

Dit (original antigenic sin )is nog wel iets dat mij bezig houdt

https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... waarom.htm

Stel dat er een variant onstaat die veel dodelijker is. Zou een eerdere vaccinatie dan er voor zorgen dat ik niet tegen die variant beschermd kan worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:01

Gelezen en er zijn dus verschillende meningen over. Wat wel duidelijk is is het feit dat er door diegene die zegt alleen kwetsbaren en ouderen vaccineren totaal geen rekening met gevolgen van besmettingen bij jongere mensen houd. En dat is een slechte zaak, ik ken inmiddels aardig wat mensen met een doorgemaakte besmetting. Kinderen van mij werken in onderwijs en politie en beide hebben jonge collega’s die al heel lang worstelen met de naweeën. En dat word een groter probleem dan de , heel cru gezegd, oudere mensen die tzt dood gaan. Vandaar dat mijn kids vooraan staan , afgelopen weken afspraken gemaakt, prikken gezet , juist omdat ze in nabije omgeving zien wat het virus kan aanrichten. Ik ben provaccinatie, dat is wel duidelijk. En met onze kinderen alleen over het soort vaccin gehad het afgelopen half jaar . De vraag ja of nee kwam niet eens bij hun op. En was het nee geweest had ik dat zeker gerespecteerd. Zoals ik dat van iedereen doe maar in een aantal gevallen echt niet snap.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 13-06-21 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:04

Goof schreef:
verootjoo schreef:

In dit topic heeft serieus niemand die opmerking gemaakt (of ik heb er overheen gelezen), dus deze opmerking blijven herhalen is ook vermoeiend.

Die toevallig niet nee, maar er staan echt een hele hoop beweringen die net zo niet waar zijn. En dat is misinformatie.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:17

Wow IMANDRA! Mooie post, ik begrijp jouw redenen om te vaccineren wel.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:49

Goof schreef:
verootjoo schreef:

In dit topic is dat niet aangehaald, maar het is minder ver gezocht dan men denkt.
Link

De link beschrijft een onderzoek van het Amerikaanse ministerie van defensie:

Het Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) van het Pentagon werkt aan een COVID-vaccin dat op alle varianten werkt en heeft een implanteerbare microchip ontwikkeld die naar eigen zeggen het menselijk lichaam voortdurend zal controleren op tekenen van het virus.
Laatst bijgewerkt door Sica op 14-06-21 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Omschrijving link toegevoegd

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:50

onpaard schreef:
bigone schreef:

Dit (original antigenic sin )is nog wel iets dat mij bezig houdt

https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... waarom.htm

Stel dat er een variant onstaat die veel dodelijker is. Zou een eerdere vaccinatie dan er voor zorgen dat ik niet tegen die variant beschermd kan worden.

Dat snap ik, die overweging. Maar de deskundigen zijn het dus niet met elkaar eens.
Degenen die denken dat het wel mee zal vallen, vind ik persoonlijk wel geloofwaardiger.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:35

Ik heb al eerder gereageerd als twijfelaar maar ben juist blij met deze lange post want ben er wel wijzer uit geworden, bedankt!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 07:58

Onder andere naar aanleiding van dit topic besloten dat ik me waarschijnlijk toch ga laten vaccineren. Ben eigenlijk wel gek om het niet te doen, waarom zou ik Russisch roulette gaan spelen met mijn gezondheid? :=

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:10

VuurVleugels schreef:
Joh doe eens even rustig, het enige 'kamp' wat aan het doordrammen is zijn de antivaxxers die alleen maar blijven gillen dat ze niks door hun strot geduwd willen krijgen. (Hiermee bedoel ik niet direct TS). IMANDRA geeft redenen om wél te vaccineren.

Imandra geeft niet eens redenen om wel te vaccineren, imandra ontkracht heel duidelijk en informatief de misinformatie die rondom corona rondgaat en beantwoord veelgestelde vragen. Beargumenteerd, zeer inhoudelijk en met duidelijke bronvermelding. Dat is in mijn ogen absoluut geen drammen maar simpelweg informeren. Als je informeren als drammen ervaart steek je voor mijn gevoel gewoon je kop in het zand. Een beetje als een kindje wat “lalalala” doet met z’n handen over z’n oren als zijn moeder iets zegt.

Offtopic - wauw Imandra, dank voor deze uitgebreide, informatieve post!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:15

Maar dit topic ging niet om informeren.
Ts vroeg ja/nee waarom. Punt.

Informeren prima. In de 101 andere topics.
DAT is waar het om gaat.
Overal de corona politie uithangen.
Ook als een topic daar niet om vraagt.

Overal de discussie met jullie hebben het mis. Jullie informeren niet goed. Jullie

En nogmaals ik ben gevaccineerd maar dat zendingsgedrag het laatste half jaar word ik simpel van.

Het zijn maar een paar mensen die dat nodig vinden maar domineren wel alle topics.
Laat mensen toch vrij.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:26

Dus als iemand aangeeft dat ze twijfelt omdat het vaccin ervoor kan zorgen dat je onvruchtbaar wordt, dan is dat oke? Dan mag iemand toch aangeven "ik snap dat je het spannend vindt, maar het vaccin zorgt er niet voor dat je niet meer zwanger kunt worden (inclusief uitleg) , kijk verder maar wat je doet met deze informatie"

Als diegene aangeeft 'ik twijfel nog, ik weet niet helemaal precies wat ik er van moet vinden en ik wacht het even af" is dat ook prima, en er staat geen 'mis-informatie' in.

In mijn omgeving zeggen een aantal mensen ook 'ik wil me niet laten vaccineren want het verandert je DNA'.. en die zijn daardoor bang van het vaccin.. Dus eigenlijk niet terecht.. ?