Ayasha schreef:Inmiddels inderdaad uitleg gekregen van TS waarvoor dank TS!Waardeer het echt!
hiraeth en theadora ik hoop dat ik jullie niet beledig als ik zeg dat ik dat eigenlijk wel "boeiend" vind om te lezen. Ik moet er even over denken voor ik er nuttiger op kan reageren. Ik zit me nu nl af te vragen wat mij "vrouw" doet voelen en in hoeverre uiterlijke kenmerken daar een verschil in maken voor mij. Ik ben niet "gezegend" met de typische vrouwelijke rondingen die we toch aan vrouwen linken. Ik ben kwa bouw niet mannelijk maar ook zeker geen typisch "poppetje". Dus wat maakt dan dat ik me toch vrouw voel.. Wellicht als "we" dat voor ons zelf begrijpen, dat "we" ons dan ook meer kunnen verplaatsen in waarom sommige mensen zich "in het verkeerde lichaam" geboren voelen. Ik heb omwille van totaal andere redenen wel ervaring met je niet helemaal verbonden voelen met je eigen lichaam en hoofd maar dat is toch weer heel anders dan je niet verbonden voelen met je gender.
Mij beledig je niet hoor haha. Het is ook best een ongrijpbaar iets ofzo, waarom is het nu eenmaal zo. Ik denk dat een heel deel in je opvoeding zit. Heel plat gezegd: als je als meisje geboren wordt, heeft de maatschappij een soort van verwachting van je. Zo verwachten mensen op een bruiloft dat meisjes/vrouwen in een jurkje komen. Ik vind dat persoonlijk absoluut verschrikkelijk, maar heb het regelmatig gedaan 'omdat het zo hoort'. Ik denk ook dat er niet 1 gedachte is waardoor je je vrouw (of man) voelt, maar een combinatie van ontzettend veel dingen. Het is niet voor niets dat er de laatste tijd ook een andere 'beweging' wat bekender wordt: non-binair. Dit zijn mensen die zeggen, hm vrouw voel ik me niet echt, maar het is ook niet zo dat ik me echt man voel. Hier kan ik me tot op zekere hoogte heel goed in vinden, maar gevoelens proberen te verwoorden is sowieso voor iedereen heel persoonlijk en heel lastig te verwoorden denk ik.