Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Re: Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 13:24

Ik zie een paar mensen cerave noemen: zij testen nog steeds op dieren helaas.

Ik ben een luie gezichtsverzorger!
In de ochtend reinig ik alleen met water, spray er eventueel toner op van Witlof en smeer SPF dagcrème van biodermal of louis widmer. In de avond of na het sporten was ik wel met een reiniger van The Ordinary of van Weleda (skinfood face care reinigingsgel), gebruik ik een hydraterende serum van bijvoorbeeld Drunk Elephant in combinatie met een gezichtsolie (the beauty kitchen) of de nachtbalsem van biodermal.
Van heel veel smeersels krijg ik oneffenheden, maar heb ook snel een droge huid, dus het was even zoeken, maar dit werkt voor mij.

Fleurtjuh, als je het nog simpeler wil, gebruik dan in ieder geval een reiniger in de avond (en eventueel ochtend, maar voor mij voldoet water), in de ochtend SPF dagcrème (Louis Widmer of Biodermal kan ik aanraden) en in de avond zou je ook Dr. Jart+ Vital Hydra Solution kunnen gebruiken, dat is een hydraterende crème op waterbasis. Die sluit dus niets af, voelt heel zacht en er is mij verteld dat ik dan niet nog allerlei serums, toners etc hoef te gebruiken. Ik neem die standaard mee als ik een paar dagen wegga en denk dat ik die vast in de zomer ga gebruiken in de avond, in de winter ga ik goed op wat gezichtsolie.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 13:51

Ik vind het knap dat je al die producten weet te onthouden suliko. Maar als het werkt dan werkt het.

Ik ben juist heel blij dat ik alles bij 1 merk heb. Makkelijker bestellen ook :D Overigens ben ik met 1 product begonnen (reinigingsbalsem) en daarna wilde ik er wel andere producten bij. Zou dat wat voor je zijn, fleurtjeuh? Dat je begint met een fijn wasspulletje wat je bij voorbeeld kunt gebruiken wanneer je toch al onder de douche staat? Als dat goed bevalt dan kun je altijd nog verder kijken. Maar het is denk ik wel logisch om bij de basis te beginnen, en dat is reinigen.

Hier heb je in elk geval vast wat producten voor als je eens wil kijken of het je aanspreekt: https://www.drhauschka.nl/gezichtsreiniger/

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 14:37

Ik zit dan ook helaas met best wat merken/producten waar ik onzuiverheden van krijg, terwijl ik van nature helemaal niet snel onzuiverheden heb. :+
Dus het was even zoeken welke specifieke producten wel daadwerkelijk bijdroegen aan het voeden en hydrateren van mijn huid, helaas heb ik dat nog niet bij één lijn gevonden, dus vandaar een allegaartje aan producten.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 14:59

troi schreef:
Ik was mijn huid trouwens alleen savonds met spul, sochtends gaat er alleen een klets water over. Hoe vies kan het worden van slapen?

Hier ook; heeft mijn gecombineerde huid echt baat bij gehad :J.
Dacht altijd eigenlijk dat het veel meer naar vettig neigde, maar door de huidtherapeut naar 1x wassen ('s ochtends alleen paar plensen water idd) en dat heeft mijn huid echt zo veel goeds gedaan.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 18:14

Ik denk dat ik the ordinary ga proberen.
Ze hebben een discovery set met vanalles, dan zou ik wat kunnen testen en proberen.
+ Ik vind t een fijn idee dat ze vegan, dierproefvrij enzo zijn

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 21:23

Ik ben gestart met LRP toleriane:

Dagcreme:
La Roche-Posay Toleriane Rosaliac UV Crème SPF30

Nachtcreme:
Toleriane Dermallergo Nachtcrème

Reiniging:
Rosaliac Micellaire Reinigingsgel

Ik heb rosacea acne en een gevoelige huid die ook snel vet wordt maar soms ook erg droog kan zijn.
Lastige combi en al veel uitgeprobeerd.
Hiermee gisteren begonnen. Gister heb ik de reinigingsgel gebruikt als wash, door hem af te spoelen, las vanmorgen dat je deze niet af moest spoelen, dus met een wattenschijfje afgenomen.
Gisteravonden vanmorgen nergens last van, maar vanavond voelt mijn gezicht na reinigen op deze manier en daarna gebruik van de nachtcreme, erg plakkerig aan. Ik vind dit niet prettig.
Gisteravond na het afspoelen van de gel en daarna aanbrengen van de nachtcreme jad ik dit niet.
Vanmorgen na gebruik van de gel zonder afspoelen en daarna gebruik van de dagcreme ook geen probleem.
Maar nu de combi van de gel (zonder afspoelen) en de nachtcreme....vreselijk.
Wat doe ik fout?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 21:08

Ik heb sinds ik met de pil ben gestopt (en weer begonnen) rode vlekjes op mn gezicht. Altijd een soort bultjes met schilfers. Nu was ik even bij de kruidvat aan het kijken maar ik kon daar alleen maar PCLE creme vinden van Biodermal, maar die is duur! Dus wie heeft een tip voor iets wat minder duur is?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:17

Bij de Etos is die creme nu 50% afgeprijsd zie ik. Misschien dat je die ook in de buurt hebt zitten?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 21:22

Oh kijk dan wordt het wel interessanter. Die hebben we hier wel. Al vind ik m dan nog steeds duur _O-

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:25

Olay dag en nacht creme. Is mijn huid enorm van opgeknapt. En aanvullend eens per week een collageen masker + dagelijks collageen poeder.

Dat laatste ben ik nog maar net mee gestart dus kan ik nog niks van zeggen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:10

La Roche Posay (oftewel: L'Oreal) gebruikt Squalane in producten. Haaien (ook bedreigde en oeroude) worden gedood om de olie die in de lever zit. Veel cosmetische producten maken hier gebruik van.

Zoek maar eens op Squalane of Squaleen. Andere namen zijn o.a. spinaceen of supraeen.
De IUPAC naam is: (6E,10E,14E,18E)-2,6,10,15,19,23-hexamethyltetracosa-2,6,10,14,18,22-hexaeen.
Ja, deze sliert moest ik even knippen/plakken. :D

Mocht je meer willen weten, dan kun je ook de aflevering van Keuringsdienst van Waarde van maandag 26 mei jl. bekijken. Echt verdrietig.

Als iemand zeker wil weten of een product dierproef, dierenleed en/of vegan is, check dan je ingrediëntenlijst en zoek de gebruikte termen op Internet op.
Je kunt ook de dierproefvrije lijst van Shop Like You Give A Damn bekijken: https://www.shoplikeyougiveadamn.nl/nederlandse-dierproefvrije-cosmetica-lijst

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 00:14

Ik ben nu sinds 3 weken Aleppo zeep aan het gebruiken (16% laurierbesolie) en mijn huid is zo enorm opgeknapt! Egaler, een glow en geen puistjes meer.
Ik ben nu nog op zoek naar een natuurlijkere vervanging van mijn dagcrème maar het succes van de zeep wou ik jullie niet onthouden

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 11:28

fijn dat de aleppo voor jou zo goed werkt!
hier acne en rosacea, en ook ervaring met aleppo met laurier.
de gewone puistejes werden minder, maar kreeg er wel ondehuidse ontstekingen voor terug. voor mij geen aanrader.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 11:34

Ik heb nu Image skincare. Super tevreden mee, maar die prijzen... Iemand een goed alternatief? Ik gebruik dagcreme, nacht crème en oogcreme

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 11:57

Shenavallie schreef:
La Roche Posay (oftewel: L'Oreal) gebruikt Squalane in producten. Haaien (ook bedreigde en oeroude) worden gedood om de olie die in de lever zit. Veel cosmetische producten maken hier gebruik van.

Zoek maar eens op Squalane of Squaleen. Andere namen zijn o.a. spinaceen of supraeen.
De IUPAC naam is: (6E,10E,14E,18E)-2,6,10,15,19,23-hexamethyltetracosa-2,6,10,14,18,22-hexaeen.

Mocht je meer willen weten, dan kun je ook de aflevering van Keuringsdienst van Waarde van maandag 26 mei jl. bekijken. Echt verdrietig.

Als iemand zeker wil weten of een product dierproef, dierenleed en/of vegan is, check dan je ingrediëntenlijst en zoek de gebruikte termen op Internet op.
Je kunt ook de dierproefvrije lijst van Shop Like You Give A Damn bekijken: https://www.shoplikeyougiveadamn.nl/nederlandse-dierproefvrije-cosmetica-lijst

Dat wordt toch ook uit suikerriet gewonnen ?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:15

Shenavallie schreef:

The producten van The Ordinary zijn volledig Vegan en gebruiken dus een vegan variant van Squalene

https://theordinary.com/en-nl/squalane- ... 00446.html

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 20:16

Schuur_ schreef:
Ik ben nu sinds 3 weken Aleppo zeep aan het gebruiken (16% laurierbesolie) en mijn huid is zo enorm opgeknapt! Egaler, een glow en geen puistjes meer.
Ik ben nu nog op zoek naar een natuurlijkere vervanging van mijn dagcrème maar het succes van de zeep wou ik jullie niet onthouden

Al eens naar tallow gekeken?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 21:51

Maris schreef:
Shenavallie schreef:

Dat wordt toch ook uit suikerriet gewonnen ?

Voor verzorgingsproducten worden nog steeds dierlijke producten gebruikt, tenzij volledig vegan/cruelty free (en dan is het evengoed handig om te kijken op de lijst).

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 21:52

fleurtjeuh schreef:
Shenavallie schreef:

The producten van The Ordinary zijn volledig Vegan en gebruiken dus een vegan variant van Squalene

https://theordinary.com/en-nl/squalane- ... 00446.html

Ik kan de link niet openen (wordt terug gezet naar Bokt), maar top!