30+ en blij vrijgezel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:31

Temeraire schreef:
Ik ga gerust met stellen uit eten etc zonder me 3e wiel aan de wagen te voelen. Maar hangt wel erg vanaf met welk stel. Als ik met beide bevriend ben dan gaat het prima. Is het een vriendin met een vriend die ik nauwelijks ken dan zou ik het niet doen.
Maar ik merk wel dat stellen vaak makkelijker samen afspreken. Toch wel regelmatig gehad dat vriendinnen samen afspraken met aanhang, en dat het dan niet in ze op kwam mij ook mee te vragen, of dat een oneven aantal onhandig is. Dat zijn wel echt situaties waarbij echt als stel wordt afgesproken zeg maar.
Tja dat soort zaken zijn jammer, maar ik kan er ook weer niet echt mee zitten. Zijn toch ook wel vaak sociale dingen waar ik sowieso al niet zo'n zin in had, dan doe ik liever wat anders.

Ik merk het vooral bij mijn familie, mijn ouders gaan bijvoorbeeld wel zomaar op visite bij mijn zusje (en zwager en neefje) Bij mij komen ze nooit zomaar, als ze komen is het altijd om een reden, om ergens mee te helpen of iets te brengen ofzo..

ElCamino

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:46

Ow, geen moeite hier om met stellen te gaan eten. We eten vaak genoeg ook met een stel en dan een vrijgezelle vriend erbij, of met on even aantal.... gaat om de gespreksstof en niet om het setje of aantal.
Verder ga ik ook rustig alleen uit eten!

Wat ik erg graag doe is een hotel kamer boeken MET EEN LIGBAD, want dat heb ik zelf niet thuis
Dan neem ik lekker wat hapjes mee, fles rode wijn. Ga heerlijk uit eten in het hotel, daarna lekker in bad liggen met een wijntje en een goed boek. Als ik uitgeweekt ben ga ik op bed liggen met hapjes en tv kijken.... en dan smorgens weer weg.... HEERLIJK

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:56

Wat betreft meningen of commentaar van de buitenwereld, over je huis, je relationele status, je levensfase, met stellen uit eten, alleen uit eten, wat dan ook... Leer om trots op je levensstijl te zijn dan de massa, dat je durft anders te zijn, en er schijt aan te hebben.
Ik ben inmiddels trots als mensen me bevreemdend aankijken dat ik alleen woon. Je ziet ze bijna fronsen of ik een vreemde heks ben met een mentale stoornis. Ik vind dat supergrappig inmiddels, laat ze lekker gissen, leg het niet uit, ben trots op mijn eigengereidheid. Dit scheelt zoveel!

Alleen uit eten: neem een boek of ideetjes om de volgende dag(en) mee uit te stippelen. Je hebt dan iets om jezelf houding te geven op onzekere momenten. Vandaaruit kun je weer prima je omgeving begluren :D Wanneer ik een restaurant binnenkom dan denken de medewerkers meestal wel dat ik een reservering ofzo kom bespreken. Ze vinden een vrouw alleen toch iets vreemder.

Alleen reizen tip: als je het eng vind om alleen te reizen dan kun je beginnen in een gebied waar ze solo reizigers gewend zijn. Zoals bijvoorbeeld aan de santiago route. De noordelijke provincies zijn helemaal gewend aan solo mannen en vrouwen en ook de hotels hebben vaak 1pers kamertjes.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:10

Ik bén ook trots op mijn leven. Eigen huis, eigen paard, eigen auto.. Living the good life {:}

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:31

Jessix schreef:
Ailill schreef:
Alleenstaand klinkt ook zo zielig, ik ga voor enkellopend :j

De quote van de dag! Alleen loop ik nu wel met de hond. ;)
Dan ben je dus niet alleenstaand ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:33

Relaxed schreef:
Ik vind Blijgezel wel een leuke, vrijgezellig vind ik een beetje truttig klinken ofzo :o
Een blijgezelle enkelloper it is :j

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:48

:= :=

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:32

:')

De gekke gezichten als ik alleen uit eten ga herken ik ook. Of als ik alleen uit ga. Ook zo'n ding.

Wat ook leuk is. Als iemand aan de deur vraagt naar de hoofdbewoners. Dat ik zeg "enkelvoud en je kijkt er naar". De gezichten zijn magisch :P

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:43

Ik vind opmerkingen als 'En waar is jouw vriend' ook echt zo'n dooddoener... Alsof je niet compleet bent zonder. Vermaak me prima, bepaal lekker zelf tot hoelaat ik op stal ben, wanneer en wat ik eet en wat ik kijk op TV bijv. Het is niet dat ik er totaal niet voor open sta, maar ik vermaak me prima alleen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:45

Die vraag krijg ik nooit Peelie.

Afgelopen weeken waren ze kennelijk in het dorp bezig met een verkoopactie/collecte/whatever.

Ze zien mij van het pad rijden, en lopen vervolgens braaf naar de voordeur. Dan denk ik wel: wie denk je nou dat er open gaat doen? De kat?

Ik ben voor mijn werk zo vaak alleen op reis en uit eten geweest dat ik daar geen schroom meer over voel. Heb ook nooit het gevoel dat ik raar word aangekeken.
Wel een keer ergens met zoveel aandacht behandeld dat ik het vermoeden kreeg dat ze dachten dat ik de mysterie guest was :') .

Sunniva schreef:
Ik vind opmerkingen als 'En waar is jouw vriend' [...]
Antwoord: kennelijk in het bos van zijn paard gevallen en verdwaald.

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:51

Roodvos schreef:
Die vraag krijg ik nooit Peelie.

Afgelopen weeken waren ze kennelijk in het dorp bezig met een verkoopactie/collecte/whatever.

Ze zien mij van het pad rijden, en lopen vervolgens braaf naar de voordeur. Dan denk ik wel: wie denk je nou dat er open gaat doen? De kat?

Ik ben voor mijn werk zo vaak alleen op reis en uit eten geweest dat ik daar geen schroom meer over voel. Heb ook nooit het gevoel dat ik raar word aangekeken.
Wel een keer ergens met zoveel aandacht behandeld dat ik het vermoeden kreeg dat ze dachten dat ik de mysterie guest was :') .

Sunniva schreef:
Ik vind opmerkingen als 'En waar is jouw vriend' [...]

Ja ik maak er iedereen keer wel weer wat leuks van, de vorige keer was hij op uitzending want hij zit bij defensie :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:51

Maar uberhaupt mensen en hun aannames toch. Je bent nog single en 32? Wordt het niet eens tijd dat je uit de kast komt dan? Ik bedoel, je hebt zelfs een paard. Wtf :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:55

Gimme_Joy schreef:
Maar uberhaupt mensen en hun aannames toch. Je bent nog single en 32? Wordt het niet eens tijd dat je uit de kast komt dan? Ik bedoel, je hebt zelfs een paard. Wtf :')

Och er is ook eens iemand geweest die dat tegen mijn vriendin zei.. Later trof ik haar op een verjaardag en heb ik er even naar gevraagd, waarom ze dat dacht. Ze schaamde zich rot.. Heb dan toch ook de ballen om het gewoon aan mij te vragen als je het zo graag weten wil :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:05

Roodvos schreef:

'Hij zit in een roeiboot ergens op de Atlantische Oceaan, dat duurt nog wel even.'

Mijn eierstokken liggen ook al jaren ingevroren op Antarctica :j

Mijn geaardheid is ook al eens in twijfel getrokken inderdaad _O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:21

Peelie schreef:

De gekke gezichten als ik alleen uit eten ga herken ik ook. Of als ik alleen uit ga. Ook zo'n ding.

Wat ook leuk is. Als iemand aan de deur vraagt naar de hoofdbewoners. Dat ik zeg "enkelvoud en je kijkt er naar". De gezichten zijn magisch :P
Enkelvoud en je kijkt d'r naar, haha!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:25

Die optie was ik vergeten. Ik heb serieus eens een avond gehad dat 2 vriendinnen duidelijk aan het uitvogelen waren wanneer ik uit de kast kwam en probeerden daarop aan te sturen. Voelde bijna als een interventie. Dit zijn dan ook 2 heel happy moeders dus ach...

Ik vind het meestal zieliger wanneer iemand zich niet kan voorstellen dat dit een keuze is. Die mensen weten gewoon niet anders dan dat je gezindheid haalt uit gezinsleven.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:27

De laatste keer, vlak voordat het hotel óók de restaurants dicht deden zat ik bij De Witte Bergen in Hilversum.
Ik woon in Naarden en werk ook in Naarden dus een avondje eten / bad/ slapen kan altijd.
Was ik de enige in het restaurant!!!! En ben me toch als een prinses behandeld daar!
Heb me gek gelachen, iedereen in de bediening deed iets want ze hadden toch niets anders te doen.
Vroegen of het licht zachter moest, of de muziek oke was.... HAHAHAH
En later kwam er nog 1 meneer, en of die in mijn buurt ergens wilde gaan zitten anders moesten ze de hele tent door, was echt hilarisch!!!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:52

Peelie schreef:

Bij mij vragen ze of mijn vader of moeder thuis is. En ik dan dus met een stalen gezicht: Uhh.. ik heb geen idee.
(Stilte... kijken me vragend aan)
En dan: Zou je misschien even willen kijken dan?
Dan zeg ik: Dan moet je zelf even gaan kijken. Het is deze weg uitrijden, bij de kruising rechts, rotonde links, (geeft hele routebeschrijving :D )
Dan is het: Oh... is de eigenaar van dit pand misschien aanwezig?
Ik: Jazeker!
(Weer die vragende blik)
Zou je die misschien even willen halen?
Ik: Die staat hier voor je neus :):) <<)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:54

Nou dat heb ik sowieso vaak. Ik zie er jong uit.. Ik moest laatst mijn rijbewijs vernieuwen. Bij pasfoto maken : heb je die net gehaald?
Bij het gemeentehuis (waarbij ik notabene een afspraak had voor vernieuwen én mijn oude al had afgegeven) : een momentje hoor, hier staat vernieuwen maar het moet vast je eerste zijn!

Zucht

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:02

Winged schreef:

Ja want blijkbaar als je geen vriend of man hebt dan moet je wel op vrouwen vallen.

Is bij mij ook wel eens de revue gepasseerd.

Echt het is normaal om hetero te zijn en gewoon single te zijn.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:07

Ik moest laatst serieus identificeren voor een flesje wijn van 250ml. Ik heb smakelijk hard gelachen :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:41

Temeraire schreef:
Maar ik merk wel dat stellen vaak makkelijker samen afspreken. Toch wel regelmatig gehad dat vriendinnen samen afspraken met aanhang, en dat het dan niet in ze op kwam mij ook mee te vragen, of dat een oneven aantal onhandig is. Dat zijn wel echt situaties waarbij echt als stel wordt afgesproken zeg maar.
Tja dat soort zaken zijn jammer, maar ik kan er ook weer niet echt mee zitten. Zijn toch ook wel vaak sociale dingen waar ik sowieso al niet zo'n zin in had, dan doe ik liever wat anders.

Oh herkenbaar dat stellen afspreken en mij vergeten. Ik heb daar helaas wel wat moeite mee. Dat steekt echt enorm. Zo heb ik een vriendengroep waarbij ik de enige vrijgezel ben, de rest bestaat uit stelletjes. Een aantal stellen zijn afgelopen jaren getrouwd, en de andere stellen speelden een rol in de bruiloft. Ik niet. Dat heeft echt enorm gestoken en heeft ook echt wel een enorme deuk gegeven in de vriendschap vanaf mijn kant. Met een aantal heb ik echt nog fijn contact, en zou ik ze ondanks dat het pijn deed niet willen missen. Voor anderen is dat gevoel wel anders geworden. Vind ik wel echt jammer.

En het gebeurt helaas vaker.
Dat vind ik allemaal stom en doet ook wel eens pijn. Dan denk ik wel eens 'had ik maar ook een partner'. Maar dan krijg ik alweer stress bij de gedachten dus dat denk ik maar heel kort :')

Winged schreef:

Wel eens? Super vaak... Alsof het veel normaler is single te zijn als je bi of homo bent? Al m'n homovrienden hebben een relatie en de singles die ik ken zijn hetro. Dus er gaat iets mis in die redenatie :))

Ik ga nu even eten koken. Super vroeg, maar ik heb honger. Heerlijk dat ik geen rekening met iemand hoef te houden. De ene keer eet ik na achten, en de andere keer voor 5en :=

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:50

"Zijn je ouders thuis" :') _/-\o_

Helaas zijn ze daar bij mij mee gestopt. Of met legitimatie vragen in de supermarkt. Blijkbaar is het nu duidelijk dat ik geen 18 meer ben :+ :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:51

Oh legitimeren hoef ik nooit, hoefde ik al niet toen ik 15 was, maar ik ben dan ook lang (of heb gewoon een oude kop :') )

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:04

Relaxed schreef:
Oh legitimeren hoef ik nooit, hoefde ik al niet toen ik 15 was, maar ik ben dan ook lang (of heb gewoon een oude kop :') )

Ik ben heel lang 18 jaar geweest. Begon toen ik 14 jaar was en stopte op mijn 33ste. :D Ik kwam als tiener dus overal mee weg zonder ooit te legitimeren en vanaf mijn 25ste ongeveer moest ik ineens steeds bewijzen of ik al 18 was. De laatste keer was in de Gall & Gall en toen was ik dus 33 jaar. "Oh sorry mevrouw!" :')

Nu 42... dus die tijd in nu wel echt voorbij.