Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meggiemeg schreef:Naar mijn idee denken de mensen met mondkapje op dat ze veilig zijn en daarom geen afstand te moeten houden. Vandaag in de supermarkt nog, ouder echtpaar hield geen 1.5 meter afstand met anderen maar raakte ze nog net niet aan de andere klanten in de supermarkt.
DuoPenotti schreef:Ja als er dan alleen die elastieken is maar mensen gaan ineens 100 rijden ipv 50 omdat ze zich veilig wanen zullen er daarna juist meer gewonden zijn.
En stel ze rijden wel braaf 50 en als er dan geen ander materiaal zou zijn als elastiek zou ik zeggen: doe maar. Maar er is ook een wel veilige gordel voor handen.
Dus waarom dat doen dan?
En handhaven is een illusie.
sureido schreef:Oude mensen hebben er sowieso veel moeite met de regels begrijpen. Ik werk op begrafenissen en in de kerk hebben oudjes echt heel vaak niks op als ze binnen komen. Ik ga geen mondkapjes politie spelen. Denken ook dat ze van zussen of zo wel op 1.5 meter kunnen komen want ‘familie’. Ja, maar geen huishouden. Oma denkt trouwens ook zoen dat kan je wel uitleggen maar ze gaat nog gewoon constant naar d’r zussen toe, we hebben het opgegeven. Laatst een begrafenis van iemand die Corona had. Heel de familie (30 man) zat op 1 kluitje. Tja, dan denk ik bijna, jullie zitten hier volgende week weer op deze manier. Maar ieder voor zich, want ga maar eens tegen iemand in rouw opdragen dat ze uit elkaar moeten. Gelukkig hoef ik dat ook niet.
DuoPenotti schreef:sureido schreef:Oude mensen hebben er sowieso veel moeite met de regels begrijpen. Ik werk op begrafenissen en in de kerk hebben oudjes echt heel vaak niks op als ze binnen komen. Ik ga geen mondkapjes politie spelen. Denken ook dat ze van zussen of zo wel op 1.5 meter kunnen komen want ‘familie’. Ja, maar geen huishouden. Oma denkt trouwens ook zoen dat kan je wel uitleggen maar ze gaat nog gewoon constant naar d’r zussen toe, we hebben het opgegeven. Laatst een begrafenis van iemand die Corona had. Heel de familie (30 man) zat op 1 kluitje. Tja, dan denk ik bijna, jullie zitten hier volgende week weer op deze manier. Maar ieder voor zich, want ga maar eens tegen iemand in rouw opdragen dat ze uit elkaar moeten. Gelukkig hoef ik dat ook niet.
Ja dat merk ik ook. Mijn moeder snapt er ook de ballen niet van en zegt soms ook echt dingen van, hoe kom je daar nu bij? Mixt ze twee regels in 1 rare.
Gisteren had ik haar dus opgehaald bij het ziekenhuis voor een staaroperatie (gaat we gewoon door) en zei ze ook nog weer zoiets geks...als ik er weer op kom zal ik het wel plaatsen.
Dan denk ik ook echt, mam je bent oud aan het worden.
Maar aan de andere kant, bij een begrafenis snap ik het wel hoor. Je wilt toch troosten.
Dat gaat niet met mondkap en op 1,5 meter.
Maar het is zeker extra risico.
sureido schreef:Oude mensen hebben er sowieso veel moeite met de regels begrijpen. Ik werk op begrafenissen en in de kerk hebben oudjes echt heel vaak niks op als ze binnen komen. Ik ga geen mondkapjes politie spelen. Denken ook dat ze van zussen of zo wel op 1.5 meter kunnen komen want ‘familie’. Ja, maar geen huishouden. Oma denkt trouwens ook zoen dat kan je wel uitleggen maar ze gaat nog gewoon constant naar d’r zussen toe, we hebben het opgegeven. Laatst een begrafenis van iemand die Corona had. Heel de familie (30 man) zat op 1 kluitje. Tja, dan denk ik bijna, jullie zitten hier volgende week weer op deze manier. Maar ieder voor zich, want ga maar eens tegen iemand in rouw opdragen dat ze uit elkaar moeten. Gelukkig hoef ik dat ook niet.
Dimphyl schreef:sureido schreef:Oude mensen hebben er sowieso veel moeite met de regels begrijpen. Ik werk op begrafenissen en in de kerk hebben oudjes echt heel vaak niks op als ze binnen komen. Ik ga geen mondkapjes politie spelen. Denken ook dat ze van zussen of zo wel op 1.5 meter kunnen komen want ‘familie’. Ja, maar geen huishouden. Oma denkt trouwens ook zoen dat kan je wel uitleggen maar ze gaat nog gewoon constant naar d’r zussen toe, we hebben het opgegeven. Laatst een begrafenis van iemand die Corona had. Heel de familie (30 man) zat op 1 kluitje. Tja, dan denk ik bijna, jullie zitten hier volgende week weer op deze manier. Maar ieder voor zich, want ga maar eens tegen iemand in rouw opdragen dat ze uit elkaar moeten. Gelukkig hoef ik dat ook niet.
In de kerk hoef je ook geen mondkapje op, ivm geloof.. dat staat letterlijk op de rivm site
Moet wel lachen om alle veroordelende reacties hier over mensen die 'het toch doen'.... hoeveel van die mensen hebben inmiddels (1jaar later!) Corona gekregen?
Hier geen een iniedergeval..
moonsparkle schreef:Inmiddels blijven de besmettingen wel langzaam oplopen
Citaat:Bij een uitbraak op een Amsterdamse basisschool greep het coronavirus hard om zich heen en besmette ook de jongste leerlingen. Met het regelmatig testen van docenten zou volgens kinderarts Patricia Bruijning zo'n uitbraak eerder kunnen worden gestopt.
De Basisschool Oostelijke Eilanden was nog geen anderhalve week open, toen een van de juffen in een kleuterklas positief werd getest. De betreffende kleuters en hun ouders, broertjes en zusjes gingen direct in quarantaine. Veel ouders lieten hun kroost testen bij de GGD.
Grote uitbraak
Intussen zijn we een week verder en zijn er, voor zover ze weten, 50 leerlingen van de school en dertien docenten besmet, onder wie de directeur van de school. Daarnaast zijn in meerdere gezinnen besmettingen ontstaan en blijken kinderen ook in hun besmettelijke periode naar de noodopvang van de BSO te zijn geweest.
Zebrastreep schreef:Ik betwijfel met de Britse variant zeker wel de buitenlucht wel veilig is.
Mijn opa en oma hebben waarschijnlijk de Britse variant door een buurman waarvan de vrouw in het Umcg lag op de afdeling waar een uitbraak was / is met de Britse variant.
Mijn opa en oma hebben buiten op afstand en minder dan 15 minuten met de buurman gepraat (niet al heel slim natuurlijk) maar wel een teken dat het dus mogelijk is.
Ik trek daarom nu zeker heel erg in twijfel of het dus buiten wel veilig is of dat door mutaties en buiten ook onveiliger gaat worden.
Zebrastreep schreef:Ik betwijfel met de Britse variant zeker wel de buitenlucht wel veilig is.
Mijn opa en oma hebben waarschijnlijk de Britse variant door een buurman waarvan de vrouw in het Umcg lag op de afdeling waar een uitbraak was / is met de Britse variant.
Mijn opa en oma hebben buiten op afstand en minder dan 15 minuten met de buurman gepraat (niet al heel slim natuurlijk) maar wel een teken dat het dus mogelijk is.
Ik trek daarom nu zeker heel erg in twijfel of het dus buiten wel veilig is of dat door mutaties en buiten ook onveiliger gaat worden.