Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 22:22

De allereerste reactie is sowiedo niet tegen covid eiwit gericht maar tegen de nano-lipides waaron het verpakt zit. Dit spul zelf werkt in feite als een adjuvant. De reactie op het eiwit komt dan iets later.

Ik wel echt benieuwd wat er uit studies gaat komen kwa reactie op het vaccin na infectie en omgekeerd. Met individuele gevallen kun je daar weinig over zeggen maar binnenkort moet daar wel genoeg data over zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 22:23

Napie schreef:
Zijn hier ook mensen die gevaccineerd na een positieve test. Ik ben benieuwd of er verschil zit in de bijwerkingen. Ik heb een half jaar geleden een positieve test gehad en vorige week mijn tweede vaccin. Ik had totaal geen bijwerkingen maar een aantal collega’s van mij wel. Die hebben geen Corona gehad. Een andere collega die Corona heeft gehad gaf ook geen bijwerkingen aan? Toeval of herkend ons lichaam het virus DNA?

Mijn “schoonopa” heeft corona gehad recent en daarna vaccinatie en die was er 2 dagen wat lamlendig van maar niet heel spannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:52

Ik heb morgenvroeg prik 2, we gaan het beleven :P

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:56

Ik moet zaterdag weer heen en ja ik ben gewoon weer zenuwachtig. Maar de vorige keer begon dat al een week van te voren en nu sinds vandaag weer wat dus dat is al een heel verschil.

Mijn moeder snapt nog steeds niet waarom ik hem heb genomen , maar over een week lach ik haar wel uit :') Gaat ze erover beginnen dat ik het nog kan krijgen en haar aan kan steken tja eigen risico als je ervoor kiest om het niet te doen.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:05

Ik heb gister m’n 2e prik gehad, moet zeggen dat ik tot nu toe minder last heb als van de eerste prik. Toen had ik de volgende dag flinke spierpijn en nu maar een beetje :)

Napie

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:27

Twee weken geleden zag ik in de krant dat ons dorp een vaccinatie locatie krijgt. Ik vind het fijn om een steentje bij te dragen en iets te doen voor de gemeenschap. Gezien ik zelf Corona heb gehad en gevaccineerd ben en 20 jaar verpleegkundige ben dacht ik dat ze me wel kunnen gebruiken. Ik ben nu drie e mails verder. Eerst wordt je doorverwezen naar een andere partij. Vervolgens zeggen ze dat ze alleen Big geregistreerde mensen willen ( mij Big nummer stond in de aanmelding) Daarna alleen mensen vast willen aannemen voor drie dagen per week. Dat gaat niet bij mijn full time contract en daarna was het stil. Denk dat ze mensen genoeg hebben ofzo.

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:09

Hier vanmiddag voor mijn 2de prik geweest. Aanzienlijk drukker op de priklocatie deze keer met alle ouderen met mantelzorger maar wel goed geregeld en uiteindelijk was ik sneller geholpen dan ik gedacht had.
Tot nu toe nog geen klachten van de prik dus hopelijk blijft het zo!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:26

Napie schreef:
Twee weken geleden zag ik in de krant dat ons dorp een vaccinatie locatie krijgt. Ik vind het fijn om een steentje bij te dragen en iets te doen voor de gemeenschap. Gezien ik zelf Corona heb gehad en gevaccineerd ben en 20 jaar verpleegkundige ben dacht ik dat ze me wel kunnen gebruiken. Ik ben nu drie e mails verder. Eerst wordt je doorverwezen naar een andere partij. Vervolgens zeggen ze dat ze alleen Big geregistreerde mensen willen ( mij Big nummer stond in de aanmelding) Daarna alleen mensen vast willen aannemen voor drie dagen per week. Dat gaat niet bij mijn full time contract en daarna was het stil. Denk dat ze mensen genoeg hebben ofzo.

Klinkt enorm motiverend... ;(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:55

Napie schreef:

Wat jammer dat ze zo lastig doen! Ik hoorde van een collega waarvan een familielid nu op een vaccinatie locatie werkt om mensen te ontvangen 7 dagen in de week beschikbaar er voor is en je ook een mooi bedrag per uur krijgt. Volgens mij moet je haast al bijna arts zijn om wat te mogen terwijl ik denk mensen in de gaten houden en ontvangen zou mensen zonder diploma ook wel kunnen lijkt mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 01:57

Ik had me ook aangemeld voor de locatie die om de hoek komt. Je krijgt 47€/u als verpleegkundige (bruto denk ik, staat er iig niet bij). Als je als prikker werkt moet je minimaal 4u/shift doen, als je administratie/anamnese doet moet je minimaal 8u/shift doen. Ga er maar aan staan als je nog een andere job hebt... Ik werk dagelijks 4u, woon half uurtje van werk en 5min van priklocatie. Ik kan dus makkelijk dagelijks 4-6u gaan helpen als administratief helper. Not. Want ik kan geen 8u shiften draaien zonder vrij te moeten nemen op werk. Tenzij ik 9-13 op werk doe en 14-22 op de priklocatie 8)7

Goed. Vanochtend prik 2. Mijn arm twijfelt nu om spierpijn te vertonen of niet. Heb wel hele lichte hoofdpijn, soms wat moe/wee gevoel, maar dat is het voorlopig wel.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 02:28

Varekaj schreef:
Ik had me ook aangemeld voor de locatie die om de hoek komt. Je krijgt 47€/u als verpleegkundige (bruto denk ik, staat er iig niet bij). Als je als prikker werkt moet je minimaal 4u/shift doen, als je administratie/anamnese doet moet je minimaal 8u/shift doen. Ga er maar aan staan als je nog een andere job hebt... Ik werk dagelijks 4u, woon half uurtje van werk en 5min van priklocatie. Ik kan dus makkelijk dagelijks 4-6u gaan helpen als administratief helper. Not. Want ik kan geen 8u shiften draaien zonder vrij te moeten nemen op werk. Tenzij ik 9-13 op werk doe en 14-22 op de priklocatie 8)7

Goed. Vanochtend prik 2. Mijn arm twijfelt nu om spierpijn te vertonen of niet. Heb wel hele lichte hoofdpijn, soms wat moe/wee gevoel, maar dat is het voorlopig wel.

Lichte hoofdpijn had ik ook de vorige keer. Na 3 dagen ergere hoofdpijn maar dat had ik ook zonder vaccin wel gehad leek meer op dat er een holte wat verstopt zat aangezien mijn tandvlees ook enorm zeer deed en het aan 1 kant van mijn gezicht zat. Dat hoop ik nu niet te krijgen, maar denk dat dat toeval was hoor. Gelukkig ben ik nu het hele weekend en maandag en disndag vrij. Ene kant nadeel omdat ik dan minder beweeg voordeel is mocht ik mij niet lekker voelen heb ik in ieder geval niet de druk van ik moet ook nog werken. Vindt het wel weer erg spannend maar de zenuwen zijn een stuk minder als de vorige keer. Vindt wel fijn om je ervaring te lezen en bijwerkingen maak mij er best alweer druk om (ik heb nu al hoofdpijn zeg maar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:15

Ik had vorige keer ook ontstoken tandvlees... Maar dat heb ik wel vaker en heb absoluut niet bedacht dat dat bij elkaar zou kunnen horen?

Nu vooral gevoel alsof ik blauwe plek heb waar ze geprikt hebben, klein beetje spierstijfheid in schouder en nek. Vannacht wel wat temperatuur gemaakt denk ik. Werd zwetend wakker onder een gewoon dun dekbed, terwijl het buiten -15 was. Ik heb nooit verwarming aan op de slaapkamer en normaal gezien krijg ik dan wel sneller kou als het buiten zo onder het vriespunt zit...
Maar denk dat het hierbij wel zal blijven.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:37

Vanmorgen 2e enting gehad en tnt totaal geen last

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:07

2 uur terug de 2de vaccinatie gehad. Weer net als de vorige keer misselijk en al lichte hoofdpijn. Kan ook wel wat spanning zijn. Die vrouw die mij ging vaccineren deed er wel wat lang over dat had wel iets vlotter gekund. In de wachtzaal weer wat in paniek maar even een gesprekje gehad met een medewerker van het rode kruis. Vond ik er erg fijn! Maar het was wel echt heel druk! De 65+ stond behoorlijk lang in de rij ik werd nog wat naar voren geschoven omdat het de 2de keer was kon ik al een stuk overslaan. Wel goed gevoel dat zoveel mensen heen gingen.

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 19:16

Gisteravond 2e prik gehad, s nachts enorm zweten en nachtmerries, zou dat al zo snel kunnen?
Nu overdag voel ik me ok. Wel moe (mja, na zo'n nacht..)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 19:22

Lienboon schreef:
Gisteravond 2e prik gehad, s nachts enorm zweten en nachtmerries, zou dat al zo snel kunnen?

Ja hoor na een paar uur kun je al wat merken. Ik heb ook al hoofdpijn, ben moe en heb het heel warm af en toe. Wel hetzelfde als de vorige keer. Ik ben om 12:45 gevaccineerd. Ik zal vannacht ook niet zo lekker slapen puur omdat ik het spannend vindt. Heb wel het idee dat deze er eerder inhakt. Vorige keer moest ik werken dus had ik ook heel veel afleiding. Nu ben ik vrij en ligt de focus er iets teveel op. Gewoon paracetamol nemen hoor als je niet lekker bent.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 23:41

Zebrastreep schreef:
Lienboon schreef:

Ja hoor na een paar uur kun je al wat merken. Ik heb ook al hoofdpijn, ben moe en heb het heel warm af en toe. Wel hetzelfde als de vorige keer. Ik ben om 12:45 gevaccineerd. Ik zal vannacht ook niet zo lekker slapen puur omdat ik het spannend vindt. Heb wel het idee dat deze er eerder inhakt. Vorige keer moest ik werken dus had ik ook heel veel afleiding. Nu ben ik vrij en ligt de focus er iets teveel op. Gewoon paracetamol nemen hoor als je niet lekker bent.

Wil net zeggen, heb het idee dat jij meer een soort nocebo effect hebt dan dat je echt last hebt van de bijwerkingen?

Ik mag 20 feb voor m’n tweede prik met Moderna!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 23:48

Tanya schreef:
Zebrastreep schreef:

Wil net zeggen, heb het idee dat jij meer een soort nocebo effect hebt dan dat je echt last hebt van de bijwerkingen?

Ik mag 20 feb voor m’n tweede prik met Moderna!

Ik vindt het ook lastig in te schatten. Ik voel mij nu alsof ik griep ga krijgen , maar dat voel ik dan een paar uurtjes en dan voel ik mij weer goed. Vorige keer heb ik een week lang hoofdpijn gehad pas na 2 dagen. Dacht eerst dat kan niet want binnen 48 uur is het over. Lees nu dat het een paar dagen na de vaccinatie zeker nog kan dus ben benieuwd vond de hoofdpijn niet zo grappig...

Hoe zit het trouwens met Moderna en bijwerkingen? Ben ik wel benieuwd naar! Mensen die ik ken worden er ook mee gevaccineerd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 02:29

Nou ik heb mij lang al niet zo beroerd gevoeld ben echt zwaar misselijk en alles doet mij zeer en ik ben echt zo moe. Krijg daar nog paniek aanvallen overheen dus niet heel prettig

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 02:57

Mijn broertje die zwaar hart en long patiënt is. (En dan bedoel ik ook echt zwaar zwaar) heeft de eerste enting een week terug gehad.

Hij heeft 0,0 bijwerkingen of last gehad.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 08:33

Ik heb in idd ls ietsje spierpijn, gisteravond gewoon gewerkt. Ik heb nooit opgezocht wat de bijwerkingen zijn, anders ga je elk rillinkje toeschrijven aan het vaccin terwijl het buiten gewoon -5 is..

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:15

Het is bij mij ook gebleven bij die ene nacht zweten... Nu gewoon weer fit :)

Inderdaad proberen aan iets anders te denken dan iedere sensatie in je lijf. Zoek afleiding, even met gezicht in de zon :) komt allemaal goed.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:35

Geen leuke nacht gehad maar toch kunnen slapen en het lijkt nu een stuk beter te gaan. Zal wel kapot zijn vandaag! Mijn spieren deden behoorlijk zeer door aanspannen en ik ben behoorlijk vaak wakker geweest.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:28

Ik ben vorige week zaterdag gevaccineerd, dagje stijve arm gehad daarna niks meer.
Gister behoorlijk koud gehad toen we buiten op het werk iemand moesten helpen en nu voel ik die arm weer :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:51

Ik heb nu wel nog spierpijn in mijn schouders en bovenste deel van de rug, al durf ik niet uitsluiten dat ik krom gelegen heb in mijn slaap vannacht. En gisteren met een fotoshoot met de paarden ook heel erg afgekoeld geraakt buiten, dat zal ook niet bepaald geholpen hebben.

Heb het algemeen genomen wel warmer dan anders, maar niet op een hinderlijke manier. Kan de verwarming een graadje lager namelijk :Y)
Dus ik vind prik 2 veel beter te verteren dan prik 1.