pluisje88 schreef:verootjoo schreef:En toch is die 2% die wel ernstig ziek wordt voldoende om onze gezondheidszorg te overspoelen en in gevaar kan brengen. Dat is de realiteit, omdat er nu eenmaal erg veel mensen besmet worden.
Die maatregelen zijn nodig, en natuurlijk gaan ze niet gelijk een volledige lockdown doen, eerst kijken of het met milde maatregelen binnen de perken blijft lijkt me logisch
Ik vind de maatregelen inmiddels verre van mild hoor. Het duurt al zo lang. Ik zie ondernemers die hun zaken perfect op orde hadden en al jarenlang hun bedrijf hebben gewoon wegglijden. Net voor tig duizenden euro’s hun pand uitgebreid. De laatste verfkwast was nog niet neergelegd of toen stond Corona voor de deur. Ik zie ze hun dure auto verkopen om maar weer een maand hun personeel en de hypotheek te betalen. Privé Huizen vrij van hypotheek wordt weer een fikse hypotheek in opgenomen om te gebruiken als bedrijfskapitaal omdat ze voor het bedrijf geen geld kunnen lenen om de tijd door te komen.. dit is maar 1 van de vele verhalen.. durf jij deze mensen die hun 30 jaar werk op deze manier kapot zien gaan, die erbij lopen als wandelende lijken van alle zorgen en slapeloze nachten in hun gezicht te zeggen dat het maar milde maatregelen betreft?
![]()
Tuurlijk is het hele Corona verhaal niet te onderschatten maar het brengt nog veel meer leed met zich mee waarbij niet zomaar wordt stilgestaan..
Ik zeg toch niet dat ze nu mild zijn

Het ging erover dat er stukje bij beetje meer vrijheid weggenomen werd. Ik zei alleen dat het logisch is dat ze niet in een keer overgaan tot een volledige lockdown maar juist per stukje, omdat je eerst wil kijken of het met milde maatregelen ook lukt.
Lukte niet, dus zijn er vergaande maatregelen nodig helaas.
Ik weet ook wel dat het voor veel mensen enorm moeilijk is helaas