Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:04

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

MarlindeRooz schreef:
Link staat hier letterlijk boven.

Oud klasgenoot (hbo) en tevens docent deelt ook van die anti Coronamaatregelen berichten. Zou bijna screenshots doorsturen naar haar werk. Zou niet willen dat zulke ideeën verspreid worden op een middelbare school. -O-

Ik werk in een revalidatiecentrum en een collega van mij is ook daar lid zie ik nu :') Maar ik denk en hoop eigenlijk alleen maar als ramptoerist.

Blacky94

Jildau schreef:
De filmpjes van Tisjeboy Jay worden verwijderd door Facebook. En je kunt het totaal met hem oneens zijn maar ik vind dat censureren echt te ver gaan.

Ik vind dit persoonlijk best een lastige. Het is goed dat we vrijheid van meningsuiting hebben maar tegelijkertijd hebben dit soort mensen ook een hoop aanhang en is het dus gevaarlijk als duizenden mensen wetenschappelijk ongefundeerde claims gaan aanhangen. Wat betreft vaccinaties zie je dat vrijwel uitgestorven ziektes weer steeds vaker voor komen. Ik ben ook echt niet altijd blij met alle maatregelen, en vind ze soms ook behoorlijk dubbel, maar ik heb ook gezien wat voor ellende het kan aanrichten als we ons daar niet aan houden. Je ziet nu al dat mensen steeds lakser worden en zich lang niet altijd laten testen bij klachten. Tot in hoeverre moet je zo iemand dan een podium geven om onwaarheden te ventileren?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:06

verootjoo schreef:
MarlindeRooz schreef:
Link staat hier letterlijk boven.

Oud klasgenoot (hbo) en tevens docent deelt ook van die anti Coronamaatregelen berichten. Zou bijna screenshots doorsturen naar haar werk. Zou niet willen dat zulke ideeën verspreid worden op een middelbare school. -O-

Ik werk in een revalidatiecentrum en een collega van mij is ook daar lid zie ik nu :') Maar ik denk en hoop eigenlijk alleen maar als ramptoerist.

Ze deelt trouwens ook anti-vacc berichten. Het is wel een beetje een tokkie hoor. Haar naam + die van haar vriend zijn dé klassieke tokkie namen. _O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:06

Kwanyin schreef:
Deze Rien

Brainless schreef:
De Facebook groep (Nee tegen 1,5 meter) is allang weer online... binnen een paar uur alweer.
https://www.facebook.com/groups/242229650519013/

Die Duitse artsen waren "natuur" huisartsen en geen gewone huisartsen.

Ja, sorry, ik zat te suffen. Maar ja, ook mijn gekke nicht is lid. Lijkt wel of veel mensen hier een gekke nicht hebben. De onzin die zij af en toe uitkraamt is tenen krommend.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:12

verootjoo schreef:
_Penotti schreef:
Dat onderzoek was dus zonder zink en daarom geen eerlijk onderzoek.

Ik zeg daarmee niet dat het werkt, maar ik beweer ook niet dat het niet werkt :)

Die arts zat wel in een gebied dat zeer zwaar getroffen was en die hij had behandeld met de chloroquine plus zink niet doorgestuurd hoefde te worden naar het ziekenhuis, andere mensen die hij dat niet meer mocht geven wel door heeft moeten sturen en zelfs enkele dood zijn gegaan.

Nee het waren te weinig mensen om te zeggen het werkt, maar ook geen bewijs dat het niet zou werken.
Mocht ik het krijgen zou ik best willen ondertekenen dat ik op eigen risico die medicijnen zou nemen.
er zijn ook mensen die vrijwillig de vaccinatie willen testen.
Dus waarom zou dit met deze medicijnen niet mogen?

Wat maakt dat jij beter weet hoe wetenschappelijk onderzoek gedaan zou moeten worden dan mensen van wie het hun beroep is en die er jaren en jaren studie naar hebben gedaan
?

Of wil je insinueren dat het bewust is dat ze geen goed onderzoek doen?

Het is erg dat die mensen wel naar het ziekenhuis moeten, maar het zegt niks noppes nada over of cq+zink wel of niet helpt. Wie zegt dat die mensen die dat gebruikten ook zonder die middelen gewoon thuis konden uitzieken?
Het overgrote deel ziekt nu ook thuis uit zonder zink en CQ.

Zucht, moet er echt op deze manier gediscussieerd worden???

Ik geef aan wat deze huisarts zelf schrijft.
Hij geeft aan dat de onderzoeken niet zijn gedaan met zink en daarom waardeloos zijn.

Ik klets hem alleen na, zoals iedereen hier een andere arts nakletst.
Wat alles in dit topic is maar net welke arts je geloofd, jij ik elke bokker.

Of ze daar bewust geen onderzoek naar doen dat weet ik niet, vreemd is het wel vind ik.
Want zo is het een half onderzoek.

nynke55

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:20

Welke arts was dat dan?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:21

Die huisarts uit Limburg Meijel, die is veel in de media geweest en ook op tv.

Edit: Elens

Nog een edit, hij heeft veel in Afrika gewerkt en is bekend met die chloroquine.
Laatst bijgewerkt door _Penotti op 30-07-20 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:22

Rob Elens.

Ik geloof overigens niet 1 arts, alleen maar als meerdere artsen/onderzoekers een wetenschappelijke consensus ergens over hebben bereikt.

Alleen op 1 vertrouwen is niet zo slim. Daarom wordt iets pas aangenomen als er een wetenschappelijke consensus ergens over bestaat, om te voorkomen dat er beleid wordt gemaakt op slechts 1 onderzoek.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:25

Ik ken een hoop artsen en dierenartsen die een hoop schijt uitkramen hoor. Een opinie van een huisarts is wel wat anders dan degelijk wetenschappelijk onderzoek.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:29

verootjoo schreef:
Rob Elens.

Ik geloof overigens niet 1 arts, alleen maar als meerdere artsen/onderzoekers een wetenschappelijke consensus ergens over hebben bereikt.

Alleen op 1 vertrouwen is niet zo slim. Daarom wordt iets pas aangenomen als er een wetenschappelijke consensus ergens over bestaat, om te voorkomen dat er beleid wordt gemaakt op slechts 1 onderzoek.

Eens hoor.
Maar als ze dan zeggen we doen er onderzoek naar, doe het dan ook compleet of doe het niet.
De helft van de medicijnen weg laten en dan zeggen het werkt niet.
Dat is als een auto met 2 wielen de weg op sturen en zeggen die rijd niet.

En dat vind ik dan géén eerlijke berichtgeving.
En ook niet het pas testen op de IC, terwijl die huisarts aangeeft je moet het in een eerder stadium geven.

Een porche op de sloop zien liggen in de kreukels en zeggen na 2 nieuwe banden hij rijd toch geen 120 meer is ook niet kloppend.

Nogmaals ik zeg niet wat hij zegt werkt, maar ik zeg ook niet dat het niet werkt want dat is niet onderzocht.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 11:31

Even als reactie op de laatste berichten over de verschillende pagina's,
Er zijn daar samen zo'n 300.000 mensen lid. Zijn die allemaal 'gek' of 'schaap' dan? Ik lees hier (en daar) geïnteresseerd alle artikelen, ik wil mijn eigen mening vormen, en ik denk vele met mij

Er zijn meerdere grote demonstraties geweest, waar livestreams van waren (oa. Via 'Nederland in verzet' op facebook) in een livestream kun je moeilijk knippen en plakken, en toch zijn veel van deze filmpjes nu door facebook verwijderd of afgeschermd(je kunt ze wel kijken maar krijgt van facebook een melding dat dit om nepnieuws gaat)

Daarna heeft de media er ook in geknipt, heeft rutte geroepen dat er 'doorgesnoven hooligans' aan het demonstreren waren. (Die dus uit politiebusjes aangevoerd werden)
Met in het achterhoofd dat deze demonstratie (ik spreek nu over die van 21 juni op het malieveld) meerdere keren is toegestaan, dan weer verboden, én dat de BLM demonstratie een paar dagen eerder in Amsterdam wél doorgang kreeg (toegegeven, achteraf is dit door halsema ontkend/toegelicht)

Dat 'voelt' dan toch als een doofpot, als een media hype om Nederland te laten geloven dat er weinig mensen zijn die tegen de maatregelen zijn, en degene die dat zijn, zijn 'gekkies'

+ de constant veranderende inzichten*/ maatregelen én handhaving daarvan, dan is het toch niet gek dat er onbegrip en ongeloof begint te groeien ?
*bijv rutte over groepsimmuniteit, dat was zijn stokpaardje in het begin, en plots was het verdwenen en ipv te zeggen dat er nieuwe inzichten zijn, werd het totaal ontkend dat hij ooit over immuniteit heeft gesproken, en werd een vaccin onze enige redding. (Toevallig was dat.. net nadat de vaccins gekocht werden)

Voor mij waren de demonstraties en het enorm overdreven politie optreden daarbij iniedergeval wel de grootste reden dat ik de 'tegenzijde' ben gaan volgen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:34

Er werden geen hooligans uit een busje aangevoerd. Dat zijn politie mensen in burger.
Jij praat net zo goed mensen na. Namelijk de mensen waarvan jij vind dat ze de waarheid vertellen.
Het voelt voor jou als een doofpot, maar dat hoeft het nog niet te zijn. Dat wat jij voelt, hoeft de waarheid niet te zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:37

Het is toch logisch dat inzichten steeds veranderen? In het begin was er beperkte info en data en nu krijgen we steeds meer info uit onderzoek.

Dat groepsimmuniteit is nooit een stokpaardje geweest, is verkeerd uitgelegd/geïnterpreteerd door mensen, maar gelijk weer teruggehaald.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 11:40

rien10 schreef:
Er werden geen hooligans uit een busje aangevoerd. Dat zijn politie mensen in burger.
Jij praat net zo goed mensen na. Namelijk de mensen waarvan jij vind dat ze de waarheid vertellen.
Het voelt voor jou als een doofpot, maar dat hoeft het nog niet te zijn. Dat wat jij voelt, hoeft de waarheid niet te zijn.

Dat het agenten in burger zijn snapt mn neus ook wel. Wat daaraan niet te begrijpen valt is dat ZIJ degene waren die uiteindelijk de rest aan het opruien waren.
Er zaten letterlijk oudere mensen op bankjes die met waterkanonnen zijn bewerkt hè! Er was NIKS aan de hand, totdat de politie (samen met de agenten in burger) begon op te treden. En die beelden heeft de media gebruikt, niet de beelden van de vredige demonstratie met bloemen leggende mensen die op een groot grasveld rustig zaten en muziek speelden. Dát bedoel ik. Dat is dus eenzijdig nieuws en zorgt er voor dat mensen angst blijven houden (want, dit zou voor de 2e golf zorgen..) en denken dat als je tegen de maatregelen bent, je een gekkie bent.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:41

Dat Rutte het over groepsimmuniteit had, was inderdaad helemaal in het begin, daar is gelijk gezegd dat dit niet de bedoeling was, dus niet dat veel mensen ziek moesten worden om immuniteit te creeeren, maar immuniteit door vaccinatie. En dat was ver voor de aankoop van die vaccins. Toch wel vreemd dat 1 zo'n foutje steeds weer terug komt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:41

_Penotti schreef:
https://opendebat.info
Ook deze is offline geweest, maar staat er ook weer terug op.

Maar dat het offline is geweest gaf wel onrust en dat begrijp ik.
iedereen moet zijn mening kunnen vormen door alles berichten te kunnen blijven lezen.
Dat kan niet door eenzijdige bellichting.

Hoe werkt zoiets, als zo'n site offline gehaald wordt? Bij Facebook of YouTube snap ik hoe het werkt. Dat zijn organisaties die ervoor gekozen hebben om leugens van hun platform te verwijderen en die halen dus zelf die leugens weg. Daar kan je het eens of oneens zijn, maar dat is de keuze van die platforms.

Alleen bij opendebatinfo gaat het om een eigen website en hoe haal je die offline, dat is namelijk een eigen platform. Is er een internationale internetpolitie, die met een internetzoekingsbevel op de deur van die website klopt en hem platlegt? Is het de geheime internetdienst, die geheime internetmicrofoontjes op de site plaatst, constateert dat de site te gevaarlijk wordt en hem dus opblaast? Is het het internationale internetleger, dat met zijn internettanks oprukt naar de site, hem inneemt en vernietigd?

Of zou het gewoon een storing zijn geweest of nog waarschijnlijker geen eens een storing, maar de organisatie zelf die hem tijdelijk offline haalt. Zodat ze daarna kunnen zeggen "Kijk eens hoe hard wij aangepakt worden voor onze mening, ze halen ons zelfs offline." Het is namelijk de grootst mogelijke onzin dat je als zelfstandig platform zomaar offline gehaald kan worden. Die hebben namelijk een contract met hun host en betalen voor het hosten van dat platform en als host kan je niet zomaar eenzijdig een contract opzeggen en al helemaal niet zonder aan opendebatinfo door te geven wanneer en waarom je het opzegt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:44

Ik vind het trouwens ook niet kloppen dat je het zijn stokpaardje noemt. In die eerste persconferentie is het genoemd, maar verder niet meer. Als je hem toch een stokpaardje toewenst, komt de anderhalve meter meer in de buurt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:45

Karl ik ben geen internet techneut.

Nou artsen die hem zelf offline halen, lijkt me niet. Dat vind ik dan juist weer ver gezocht.
Storing, geen idee. Zou kunnen natuurlijk.
Maar hij was een tijd niet toegankelijk, dat weet ik wel. En tot zover mijn kennis er over :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:51

Dimphyl schreef:
rien10 schreef:

Dat het agenten in burger zijn snapt mn neus ook wel. Wat daaraan niet te begrijpen valt is dat ZIJ degene waren die uiteindelijk de rest aan het opruien waren.
Er zaten letterlijk oudere mensen op bankjes die met waterkanonnen zijn bewerkt hè! Er was NIKS aan de hand, totdat de politie (samen met de agenten in burger) begon op te treden. En die beelden heeft de media gebruikt, niet de beelden van de vredige demonstratie met bloemen leggende mensen die op een groot grasveld rustig zaten en muziek speelden. Dát bedoel ik. Dat is dus eenzijdig nieuws en zorgt er voor dat mensen angst blijven houden (want, dit zou voor de 2e golf zorgen..) en denken dat als je tegen de maatregelen bent, je een gekkie bent.

Wat een ontzettend vertekend beeld , man die politieagent treitert krijgt een duw , maakt ook nog een gooibeweging met zijn fiets . Dan krijg je klappen , punt uit . Waterkanon ? Wanneer je stronteigenwijs niet weggaat nadat dit ettelijke keren vermeld is dan kun je 20 of 80 zijn, je moet luisteren . Er was toestemming tot half twee en dan is het afgelopen. Ga je na meerdere oproepen niet dan is het een gevalletje eigen schuld .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:53

Waarom zou je het vergezocht vinden als ze hem zelf offline halen? Het zijn mensen die hun punt willen maken, hoe maakt niet uit en die ook niet in hun eerste leugentje gestikt zijn.

Het is in ieder geval de grootst mogelijke onzin dat ze offline gehaald zijn, zo werkt het namelijk niet.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:14

Ik dacht er ook al aan dat die sites ook zelf uit de lucht kunnen zijn gehaald om hun punt te sterken. Ik verbaas me namelijk nergens meer over in deze omstandigheden. Wat een buurvrouw nu ook weer van mij deelt, ik schrik er gewoon van omdat zij echt een slimme meid is. Tikkeltje wantrouwend dat wel, maar ik zou eerder denken dat dit een meme is... Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:15

Laten we niet over die viruswaanzindemo beginnen...wat dat was gewoon waanzin :')
Mensen die bewust op een randje gaan zitten, ME jennen, politie jennen en dan gaan zeiken dat ze natgespoten worden... Rot dan lekker op naar t midden van t maliveld en ga niet aan de rand bij de ME rondhangen met je provocerende teksten...
De demo mocht zelf doorgaan, maar tot een bepaalde tijd, en toen ze wegmoesten gingen ze janken... dat wijf met die bloemen ook...sjeees wat een droeftoeter...

Qua eigen website offline halen... als we het toch in de complothoek zoeken zou dat me zéker niks verbazen.. Maar hey, als de overheid het doet geloven we het meteen, maar als iemand het zelf doet voor eigen gewin is het godsonmogelijk :+ ... eh... nee zo werkt t niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:19

De titel van dit topic dekt volkomen zijn lading.
Te zot voor woorden wat ik hier lees over denkwijzen(?)
Ik kijk in zijn algemeenheid alleen naar de geschiedenis van virussen en de wetenschappelijke onderbouwingen. En daar zit heus wel eens rommel tussen. The Lancet is teruggefloten omtrent zijn berichtgevingen.
https://www.trouw.nl/buitenland/gezaghe ... ~b68975fd/

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:29

Dimphyl schreef:
Dat 'voelt' dan toch als een doofpot, als een media hype om Nederland te laten geloven dat er weinig mensen zijn die tegen de maatregelen zijn, en degene die dat zijn, zijn 'gekkies'

+ de constant veranderende inzichten*/ maatregelen én handhaving daarvan, dan is het toch niet gek dat er onbegrip en ongeloof begint te groeien ?
*bijv rutte over groepsimmuniteit, dat was zijn stokpaardje in het begin, en plots was het verdwenen en ipv te zeggen dat er nieuwe inzichten zijn, werd het totaal ontkend dat hij ooit over immuniteit heeft gesproken, en werd een vaccin onze enige redding. (Toevallig was dat.. net nadat de vaccins gekocht werden)

"De letter van de wet doodt,
de geest van de wet maakt levend."
Het staat niet alleen in de bijbel, maar is zo te lezen ook echt waar.

Hebben we te maken met een virus waar we nog weinig van af weten,
wordt iemand achterdochtig omdat de inzichten snel wijzigen....

Klem je toch niet zo vast aan die details (de letter van de wet)
probeer eens de grote lijn, ("de geest") te zien.

(Zo blijkt de groepsimminiteit tegen te vallen. Balen. Such is life... Maar een viccin per komend voorjaar schijnt te gaan lukken, nu ja: de eerste trials lopen.)