Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Relaxed schreef:Mars, thanks voor je verhaal! Die mindset moet ik ook echt heen, op een verjaardag niet en en en.. Nu is het zo erg dat ik dinsdag bijvoorbeeld de mist in ga (door een gebakje op het werk oid) en dan al denk, laat maar, deze week is toch al verknald, ga maandag wel weer beginnen..Of als ik het weekend een verjaardag of BBQ heb dat ik denk, begin daarna wel.. Maar zo is er natuurlijk altijd wel wat en wordt het ook nooit wat.
Ooh in die kuil van 'nu is alles verziekt, laat maar' ben ik ook zo vaak gevallen. Maar de denkfout die we dan maken is dat ons lichaam een soort 24uurs klok heeft waarvan de teller bij elke nieuwe dag of week op 0 gaat. Dat is natuurlijk niet zo, je lichaam is altijd in beweging en 'denkt' veel meer in lange termijn dan wij dat doen. Daarom is t ook zo belangrijk dat je je mindset weet aan te passen naar iets dat je eindeloos kunt volhouden. Al zie ik mijn eetstijl nu niet meer als iets wat ik 'volhou' want het is voor mij gewoonte geworden, ik denk er niet meer bewust bij na en voel me erg happy zo.
Natuurlijk mag jij wat lekkers op een verjaardag of bbq, die dingen horen bij het leven en ga je nog heel vaak meemaken. Maar denk van tevoren al na: wat zal er te eten zijn en wat vind ik daar echt het allerlekkerst van? Of waar heb ik het meeste trek in?
In mijn geval, ik ben een zoetekauw, ik ga dus voor taart op een verjaardag en skip de chips/wijn. Op een BBQ ga ik eerder voor de salades of fruit met wat gegrilde groente, (vroeger mager vlees maar ik ben nu vega) ik skip de vettere sauzen en brood want daar geef ik niet zo om, maar van het toetje mag ik een lekker portie en daar ga ik dan ook éécht van genietenZonder schuldgevoel of wat dan ook, sterker nog dan mag je gewoon erg trots zijn.
En zo benader ik eigenlijk elk feestje, buffet, etentje. Maak de keuze voor je topfavoriet en geniet daarvan! De rest is toch iets minder aantrekkelijk en (vond ik) makkelijker te skippen.
daffodil schreef:Janneke2, deels mee eens maar nuchter bewegen....ik ga al tegen de vlakte bij het idee en dat is geen overdrijven, ik ga letterlijk neer......Vorige week nog gebeurt, niet goed opgelet, teveel tijd ertussen en een flink vieze stal uitgemest. Vier volle kruiwagens en daarna dacht ik oh ja gelijk paard pakken, ik heb m beet in het weiland en mijn stalgenoot ziet me zo richting de grond gaan.
Vealosz schreef:Nou, ik heb mijn eerste “work out” gehad. M’n vader ging hardlopen en was toevallig op visite. Waardoor ik blij zeg, jammer dat je geen fatsoenlijke fiets heb. Nou, daar ging ik. Toch op een fiets erachter aan. Aan einde kon ik aan zuurstof fles en m’n vader maar lachen.
Renee1991 schreef:Vealosz schreef:Nou, ik heb mijn eerste “work out” gehad. M’n vader ging hardlopen en was toevallig op visite. Waardoor ik blij zeg, jammer dat je geen fatsoenlijke fiets heb. Nou, daar ging ik. Toch op een fiets erachter aan. Aan einde kon ik aan zuurstof fles en m’n vader maar lachen.
Maar het belangrijkste... You did it! En de kop is er af
Vealosz schreef:Gek, opzich niet.
Maar bij sommige vrouwen is het gewoon niet anders. Mijn moeder is ongeveer kop kleiner dan ik, maar zelfde gewicht. Puur door medicatie en alles.
daffodil schreef:Gewicht zegt ook echt niet alles, als ik kijk naar mijn zusje en naar mij. Zij is 1.59, ik ben 1.82. Als onze ruggen tegen elkaar zitten, beginnen mijn schouders pas waar haar schouders eindigen. Ik ben gewoon echt letterlijk twee keer zo breed.
Op papier zou ik ook gerust naar de 62 kilo kunnen, nou......dan word ik denk ik opgenomen want de chirurg heeft heel duidelijk gezegd dat ik echt niet onder de 72 mocht. Maar zou ik de bouw van mijn zusje hebben, zou dat waarschijnlijk makkelijk kunnen. Dus ik hang niet zoveel op aan gewicht. Ken mensen van mijn lengte die dus inderdaad in de 60 wegen en ik zit bovenin de 70. Voel ik me prima bij en past goed bij me.
Maten zeggen me ook niets. Ik heb 36 t/m 42 in de kast hangen, soms is het net hoe iets valt. Maakt mij echt niet uit. Het moet goed zitten......
Butterfly schreef:Cubone, ik weet toevallig dat Miss Etam een kort collectie heeft, maar ik moet zeggen dat ik die collecties met mijn 1,84 niet echt nodig hebdus ik weet niet precies welke winkel wat heeft. Wel heel lastig, want alles inkorten zit je ook niet altijd op te wachten.
daffodil schreef:Nee precies, ik zat op jouw spoor idd![]()
Maar gewicht en maat zegt dus niet altijd alles. Nee voor mijn lengte zit gezond gewicht tussen de 62 en 82. Mijn arts heeft dat voor mij dus bepaald op minimaal 72, niet daaronder. Toen ik nog in het eerste jaar zat, zat ik bij de jaarcontrole dus op 74 en toen zei hij ook dat ik uit moest gaan kijken. Moet ook zeggen dat dat echt geen fijn gewicht was, mijn botten staken uit bij mijn heupen. Ik vond het ook echt niet prettig om te zien. Bij het stabiliseren bleef ik rond de 77/78 hangen en dat is voor mij echt top.
Een ander krijgt er een hartverzakking van denk ik maar zo werkt het bij iedereen anders!
En Relaxed, bij het sporten buiten hangt geen klok...en ik denk na elke oefening zo en nu even stretchen en klaar, ja mooi niet hahahaha. Denk dat ik beter een klok kan hebben zodat ik weet dat ik nog niet op de helft ben!
Hahahaha Butterfly, het is een man he, die doen niet aan hints of vage omschrijvingen
Cubone schreef:Butterfly schreef:Cubone, ik weet toevallig dat Miss Etam een kort collectie heeft, maar ik moet zeggen dat ik die collecties met mijn 1,84 niet echt nodig hebdus ik weet niet precies welke winkel wat heeft. Wel heel lastig, want alles inkorten zit je ook niet altijd op te wachten.
KloptMaar heb nog geen korte maten gevonden onder maat 38
Misschien heb ik echter pech gehad. Ben pas sinds kort maatje 36 dus heb misschien misgegrepen