Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:18

Ik heb ook een lage bloeddruk, of had in ieder geval. Vaak nam ik dan een zout dropje en dan was het weer beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:29

Hier ook last van een lage bloeddruk, herken het enorm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:31

Kopje boullion per dag kan ook helpen :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:40

Allemaal geprobeerd, bloeddruk gaat nergens van omhoog maar blijft op peil door te eten.

Drop kan ik slecht tegen dus eet ik echt niet.

Vorig jaar ongeluk gehad,in de ambu namen ze de bloeddruk op, was ie 75/110 dus hij zegt oh die is keurig laag en dat na zo'n klap dus ik moest lachen en toen vroeg ie wel, wat is ie normaal?

Ik heb dit mijn hele leven lang al en slik nu ook al jaren medicijnen om de bloeddruk zoveel mogeljk gelijk te houden zodat die schommelingen steeds minder vaak voorkomen maar dan nog gebeurt het als ik niet goed oplet. Geeft niks, valt prima mee te leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:41

Mars schreef:
Relaxed schreef:
Mars, thanks voor je verhaal! Die mindset moet ik ook echt heen, op een verjaardag niet en en en.. Nu is het zo erg dat ik dinsdag bijvoorbeeld de mist in ga (door een gebakje op het werk oid) en dan al denk, laat maar, deze week is toch al verknald, ga maandag wel weer beginnen.. :+ Of als ik het weekend een verjaardag of BBQ heb dat ik denk, begin daarna wel.. Maar zo is er natuurlijk altijd wel wat en wordt het ook nooit wat.

Ooh in die kuil van 'nu is alles verziekt, laat maar' ben ik ook zo vaak gevallen. Maar de denkfout die we dan maken is dat ons lichaam een soort 24uurs klok heeft waarvan de teller bij elke nieuwe dag of week op 0 gaat. Dat is natuurlijk niet zo, je lichaam is altijd in beweging en 'denkt' veel meer in lange termijn dan wij dat doen. Daarom is t ook zo belangrijk dat je je mindset weet aan te passen naar iets dat je eindeloos kunt volhouden. Al zie ik mijn eetstijl nu niet meer als iets wat ik 'volhou' want het is voor mij gewoonte geworden, ik denk er niet meer bewust bij na en voel me erg happy zo.

Natuurlijk mag jij wat lekkers op een verjaardag of bbq, die dingen horen bij het leven en ga je nog heel vaak meemaken. Maar denk van tevoren al na: wat zal er te eten zijn en wat vind ik daar echt het allerlekkerst van? Of waar heb ik het meeste trek in?
In mijn geval, ik ben een zoetekauw, ik ga dus voor taart op een verjaardag en skip de chips/wijn. Op een BBQ ga ik eerder voor de salades of fruit met wat gegrilde groente, (vroeger mager vlees maar ik ben nu vega) ik skip de vettere sauzen en brood want daar geef ik niet zo om, maar van het toetje mag ik een lekker portie en daar ga ik dan ook éécht van genieten :j Zonder schuldgevoel of wat dan ook, sterker nog dan mag je gewoon erg trots zijn.

En zo benader ik eigenlijk elk feestje, buffet, etentje. Maak de keuze voor je topfavoriet en geniet daarvan! De rest is toch iets minder aantrekkelijk en (vond ik) makkelijker te skippen.

Dat van die klok klopt natuurlijk ook, maar het is idd iets wat wij vooral hebben, net als die beruchte 1 januari.. Ze zeggen toch ook, je komt niet aan in die dagen tussen kerst en oud en nieuw, je komt aan tussen oud en nieuw en kerst :')
Ik heb het boek van Mieke Kosters, zij hanteert hetzelfde.. Bewuste keuzes maken en je eten een cijfer geven en het hoogste cijfer daar ga je dan voor en de rest laat je staan. Vind het wel een mooie denkwijze, nu nog doorvoeren :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:53

daffodil schreef:
Janneke2, deels mee eens maar nuchter bewegen....ik ga al tegen de vlakte bij het idee en dat is geen overdrijven, ik ga letterlijk neer......Vorige week nog gebeurt, niet goed opgelet, teveel tijd ertussen en een flink vieze stal uitgemest. Vier volle kruiwagens en daarna dacht ik oh ja gelijk paard pakken, ik heb m beet in het weiland en mijn stalgenoot ziet me zo richting de grond gaan.

Nuchter bewegen heeft zo haar functies, maar een mens moet het aan de ene kant opbouwen ('train je alvleesklier') en er zit op gegeven moment een grens aan.
Vier kruiwagens mest uit een stal halen is niet niets!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:15

Nou, ik heb mijn eerste “work out” gehad. M’n vader ging hardlopen en was toevallig op visite. Waardoor ik blij zeg, jammer dat je geen fatsoenlijke fiets heb. Nou, daar ging ik. Toch op een fiets erachter aan. Aan einde kon ik aan zuurstof fles en m’n vader maar lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:48

Vealosz schreef:
Nou, ik heb mijn eerste “work out” gehad. M’n vader ging hardlopen en was toevallig op visite. Waardoor ik blij zeg, jammer dat je geen fatsoenlijke fiets heb. Nou, daar ging ik. Toch op een fiets erachter aan. Aan einde kon ik aan zuurstof fles en m’n vader maar lachen.

Maar het belangrijkste... You did it! En de kop is er af _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:50

Ik weet nog dat ik de 1e x weer ging sporten.. Moest ik spreidsprongen doen en nog iets en dat 2x herhalen.. Ik was echt helemaal dood. Zegt ie doodleuk, zo dit was de warmingup -O- 8)7

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:08

Ik heb vandaag bijna 19 km gefietst. En nu ben ik dood....

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:10

Ik meld mij ook! Altijd slank geweest tot opeens net als bij iedere vrouw de hormonen een rol kwamen spelen toen ik 12 werd. De kilo's vlogen er toen aan zonder verandering in bewegen of eten gedaan te hebben. Al heel veel diëten geprobeerd en fitness, maar niets bleek echt te werken of werd bij dieet een jojo-effect. Al een tijdje binnen de Coronaperiode bezig met het idee om echt weer een gezond gewicht te krijgen en af en toe weer eens de sportschoenen erbij gepakt. Sinds deze week is de knop echt om en aangemeld bij een personal trainer en coach bij Personal Fitness Nederland om drie keer in de week aan de slag te gaan met bewegen en daarnaast voeding (naast de twee keer paardrijden in de week en 10 km fietsen). Het doel is minimaal 20 kilo eraf van 80 naar 60! Een enorm getal, maar het zal toch echt moeten en ik ga ervoor. :D

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:37

Renee1991 schreef:
Vealosz schreef:

Maar het belangrijkste... You did it! En de kop is er af _/-\o_

Maandag gaan we weer. :')

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:22

Ik was op Moederdag bij mijn mams en die sport echt heel fanatiek bij een personal trainer en nog in groepslessen. Dus die zondag deed ik met haar even mee trainen. Man dat heb ik gevoeld die dagen erna. Maar vond het van mezelf best knap dat ik 40 seconden kon planken. Zonder dat ik dat ooit heb gedaan. Daarna was het ook wel ver klaar haha maar goed ik had het wel gedaan. Dus nu hopen dat mijn personal trainer en ik snel kunnen starten. Zitten alleen nog te zoeken naar een dag en tijd dat we allebei kunnen.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:34

Ik sta vandaag even te kijken.. Mijn taille is nu 69 cm, mijn heupen (op het breedste deel) exact 100. Nog 10 centimeter af van beide en ik ben op het perfect modellenmaatje (qua breedte) :')

Denk dat ik me echt naar zou voelen bij de verhoudingen van een standaard model. Ik ben nu maat 36 (begonnen met afvallen vanaf maat 44), en maat 34 is mijn einddoel zijnde 154 cm lang.

Ik kan me niet inbeelden dat meiden een kop groter dan mij smaller dan dat willen zijn.

Ik ben geen fan van ++size modellen omdat ze overgewicht promoten. Zou graag vrouwen van 170, a 65 - 70 kg voor de camera zien. Gewoon slank, niet mager, maar vooral gezond!

Het valt me ook op dat extra korte maten stoppen bij maat 38. Heb nu maar 2 veels te lange broeken gekocht omdat ik niks anders kon vinden.

Ben ik nou gek? -O-

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:37

Gek, opzich niet.

Maar bij sommige vrouwen is het gewoon niet anders. Mijn moeder is ongeveer kop kleiner dan ik, maar zelfde gewicht. Puur door medicatie en alles.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:44

Gewicht zegt ook echt niet alles, als ik kijk naar mijn zusje en naar mij. Zij is 1.59, ik ben 1.82. Als onze ruggen tegen elkaar zitten, beginnen mijn schouders pas waar haar schouders eindigen. Ik ben gewoon echt letterlijk twee keer zo breed.

Op papier zou ik ook gerust naar de 62 kilo kunnen, nou......dan word ik denk ik opgenomen want de chirurg heeft heel duidelijk gezegd dat ik echt niet onder de 72 mocht. Maar zou ik de bouw van mijn zusje hebben, zou dat waarschijnlijk makkelijk kunnen. Dus ik hang niet zoveel op aan gewicht. Ken mensen van mijn lengte die dus inderdaad in de 60 wegen en ik zit bovenin de 70. Voel ik me prima bij en past goed bij me.

Maten zeggen me ook niets. Ik heb 36 t/m 42 in de kast hangen, soms is het net hoe iets valt. Maakt mij echt niet uit. Het moet goed zitten......

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:46

Vealosz schreef:
Gek, opzich niet.

Maar bij sommige vrouwen is het gewoon niet anders. Mijn moeder is ongeveer kop kleiner dan ik, maar zelfde gewicht. Puur door medicatie en alles.

Ik bedoelde meer als in "gek" dat ik maatje 34 niet normaal vind voor iemand van 1.70 ;) Dan zijn er nog steeds mensen die er niks aan kunnen doen! Maar dat het nog altijd als ideaalbeeld gepromoot word vind ik minder..

Net zoals dat ik vind dat overgewicht niet gepromoot behoort te worden.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:55

daffodil schreef:
Gewicht zegt ook echt niet alles, als ik kijk naar mijn zusje en naar mij. Zij is 1.59, ik ben 1.82. Als onze ruggen tegen elkaar zitten, beginnen mijn schouders pas waar haar schouders eindigen. Ik ben gewoon echt letterlijk twee keer zo breed.

Op papier zou ik ook gerust naar de 62 kilo kunnen, nou......dan word ik denk ik opgenomen want de chirurg heeft heel duidelijk gezegd dat ik echt niet onder de 72 mocht. Maar zou ik de bouw van mijn zusje hebben, zou dat waarschijnlijk makkelijk kunnen. Dus ik hang niet zoveel op aan gewicht. Ken mensen van mijn lengte die dus inderdaad in de 60 wegen en ik zit bovenin de 70. Voel ik me prima bij en past goed bij me.

Maten zeggen me ook niets. Ik heb 36 t/m 42 in de kast hangen, soms is het net hoe iets valt. Maakt mij echt niet uit. Het moet goed zitten......

Maar het is toch ook heel logisch dat jij met 182 nooit geen 62 kilo zou halen?

Mijn bericht ging er juist om dat ik het bizar vind dat er van meiden van die lengte verwacht word dat ze maatje 34 passen. Dat kan in 99% van de gevallen niet op gezonde wijze! Dat ik mezelf in maatje 34 wil passen staat in verhouding tot maat 40 (of in sommige gevallen 38) voor jouw lengte schat ik zo in :)

Volgens BMI zou ik 59.2 moeten wegen voor een gezond gewicht. Als jij bijna 30 centimeter langer bent zal 62 bijna of zelfs al ondergewicht zijn.
Laatst bijgewerkt door Cubone op 29-05-20 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 21:58

daffodil, ooh heerlijk! Echt goede kaas is zo'n traktatie <3 maar wat lastig van je bloeddruk, dat is wel echt iets om rekening mee te houden dus.

kwita, dat vind ik echt slecht. Dan voel je je ook vanaf het begin totaal niet fijn daar denk ik. Dan is het heel snel :evaw: :evaw:
Maar ik snap je dilemma wel, als er niks af gaat is het zooo moeilijk om vol te houden. Zitten er nog andere sportgelegenheden in je buurt?

Relaxed, dat is ook wel een mooie idd. Dan kies je echt voor wat je het lekkerste vindt.

Vealosz, goed bezig *\o/* intussen weer van de zuurstof af? *D

Relaxed, dat heb ik idd ook wel eens gehad bij het sporten. En toen moest de WOD (workout of the day, voor degene die het niet kennen) nog komen %)

Purny, wat goed! Tegenwind ook waarschijnlijk? Tenminste, als je op mij lijkt _O-

xJikke, welkom! Genoeg lotgenoten hier, post lekker mee *\o/*

rockwitch, dat soort dingen voel je zooo erg. Heel bekend :j ik had een keer een proefles small group bij een personal trainer op woensdag en 2 dagen daarna is mijn spierpijn altijd het ergst. Ik kon serieus de trap nauwelijks af en mijn zusje was het aan het overwegen, dus ik wilde ook nog een beetje normaal doen _O- was pijnlijk :D

Cubone, ik weet toevallig dat Miss Etam een kort collectie heeft, maar ik moet zeggen dat ik die collecties met mijn 1,84 niet echt nodig heb :)) dus ik weet niet precies welke winkel wat heeft. Wel heel lastig, want alles inkorten zit je ook niet altijd op te wachten.

Maar idd, gewicht zegt niet alles. Ik denk ook niet dat ik moet streven naar iets laag in de 70, dat past niet bij mijn bouw.
Modellen vind ik vaak echt gewoon eng dun, geef mij inderdaad maar van die "real" meiden of poppen. En wat vaak onder plus size wordt verstaan is volgens mij een vrij gemiddelde (Nederlandse) vrouw :')

Nou de BBQ is geweest. Ik stop me normaal redelijk vol met stokbrood, maar met een dochter die net moest drinken en daarna naar bed moest, heb ik erg weinig van de BBQ meegekregen _O- was niet zo gepland, maar we kregen mijn vader, stiefmoeder en jongste zusje te eten en die waren wat later. Niet erg, het was wel heel gezellig. Maar ik heb welgeteld 1 stukje stokbrood op, toen ik er weer aan toe was, waren ze nogal droog :')

Ooh ja, communicatie ala wij: ik zet fruit op het lijstje, want ik wilde fruitsalade maken. Man naar de winkel, belt mij: wat voor fruit wil je? Ik zo: nou, het moet in stukjes kunnen en kiwi, ananas en banaan zijn minder handig (man allergisch voor ananas en kiwi en vader lust geen banaan). Maar verder peer, druiven... kijk maar even wat handig is.
Wat neemt hij mee: een bakje druiven :') "ooh, ik dacht dat het of, of was".
Lieverd... ik wilde fruitsalade maken toch? _O-
Dus de fruitsalade bestond uit appel en druif :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:02

Nee precies, ik zat op jouw spoor idd :D

Maar gewicht en maat zegt dus niet altijd alles. Nee voor mijn lengte zit gezond gewicht tussen de 62 en 82. Mijn arts heeft dat voor mij dus bepaald op minimaal 72, niet daaronder. Toen ik nog in het eerste jaar zat, zat ik bij de jaarcontrole dus op 74 en toen zei hij ook dat ik uit moest gaan kijken. Moet ook zeggen dat dat echt geen fijn gewicht was, mijn botten staken uit bij mijn heupen. Ik vond het ook echt niet prettig om te zien. Bij het stabiliseren bleef ik rond de 77/78 hangen en dat is voor mij echt top.

Een ander krijgt er een hartverzakking van denk ik maar zo werkt het bij iedereen anders!

En Relaxed, bij het sporten buiten hangt geen klok...en ik denk na elke oefening zo en nu even stretchen en klaar, ja mooi niet hahahaha. Denk dat ik beter een klok kan hebben zodat ik weet dat ik nog niet op de helft ben!

Hahahaha Butterfly, het is een man he, die doen niet aan hints of vage omschrijvingen :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:03

Butterfly schreef:
Cubone, ik weet toevallig dat Miss Etam een kort collectie heeft, maar ik moet zeggen dat ik die collecties met mijn 1,84 niet echt nodig heb :)) dus ik weet niet precies welke winkel wat heeft. Wel heel lastig, want alles inkorten zit je ook niet altijd op te wachten.

Klopt :D Maar heb nog geen korte maten gevonden onder maat 38 :') Misschien heb ik echter pech gehad. Ben pas sinds kort maatje 36 dus heb misschien misgegrepen :):)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:05

Ja ik had ook echt tegenwind.. en was verdwaald... en bijna aangereden... Maar voor de rest ging het fiets avontuur goed... :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:10

daffodil schreef:
Nee precies, ik zat op jouw spoor idd :D

Maar gewicht en maat zegt dus niet altijd alles. Nee voor mijn lengte zit gezond gewicht tussen de 62 en 82. Mijn arts heeft dat voor mij dus bepaald op minimaal 72, niet daaronder. Toen ik nog in het eerste jaar zat, zat ik bij de jaarcontrole dus op 74 en toen zei hij ook dat ik uit moest gaan kijken. Moet ook zeggen dat dat echt geen fijn gewicht was, mijn botten staken uit bij mijn heupen. Ik vond het ook echt niet prettig om te zien. Bij het stabiliseren bleef ik rond de 77/78 hangen en dat is voor mij echt top.

Een ander krijgt er een hartverzakking van denk ik maar zo werkt het bij iedereen anders!

En Relaxed, bij het sporten buiten hangt geen klok...en ik denk na elke oefening zo en nu even stretchen en klaar, ja mooi niet hahahaha. Denk dat ik beter een klok kan hebben zodat ik weet dat ik nog niet op de helft ben!

Hahahaha Butterfly, het is een man he, die doen niet aan hints of vage omschrijvingen :D

Ik kan mezelf ook echt niet voorstellen bij het minimale gewicht van mijn lengte :') Denk dat ze de zombie politie gaan bellen. Volgens BMI zou ik zonder problemen 1/6 Van mijn totale gewicht kunnen afvallen.. %) Dan zou ik 49 kilo zijn.. Zal zo eens een foto opladen van mijn huidige gewicht zodat je kunt zien hoe fout dat dat is..

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:13

:') goede communicatie haha. Wel fijn dat het goed gegaan was met de bbq. Een beetje hulp O:) maargoed haha.

Hier is gewicht ook niet alles. Ik ben 157cm, dus zou onder de 62 kilo moeten wegen voor een ideaal gewicht.
Ik ben ondertussen zover dat ik 72 kilo helemaal perfect vind. Dan zit ik net op het randje te zwaar/obees.
Onder de 60 mag ik niet van mijn familie, dan wordt ik te mager.

Ik vind de +size modellen soms wel fijn. Niet om het gewicht te promoten, maar om te zien hoe iets staat. Een shirt of jurkje zit bij een dikker iemand toch compleet anders dan bij een mager iemand. Ik wil ook gewoon kleding die mooi zit.
Ik zie het dus ook niet als promoten van gewicht, maar het showen van de kleding die ze aan hebben.

Vandaag een goede dag!!
Vanmorgen te moe dus wat kaat opgestaan, snel ontbijt en lunch gemaakt en vertrokken. De hele dag alleen maar gestaan, dus heb na het werk met mijn moeder nog een wandeling van 4.5km gemaakt. Compleet onverwacht, maar was heerlijk.

En ik ben weer eens bij de action geweest. Ik moest shake bekers hebben (die ze natuurlijk niet hadden). En ik heb niets te eten mee naar huis genomen *\%/*
Ik heb mezelf maar getrakteerd op een diamond painting ding (eens proberen) en draadloze oordopjes.
Nu even avondeten aangezien het gehaktbrood er nu pas uit was. Gehaktbrood had ik laatst bij de kaufland gekocht. 75%afgeprijsd :)) :wow: de grote verpakking. En geen of nauwelijks koolhydraten erin. Perfect dus.
Was een tijd geleden na een duitse feestdag, er was toen gigantisch veel afgeprijsd maar was nog een paar dagen goed. Aangezien beperkt budget heb ik toen ingeslagen en daar eet ik nu nog van. Met zo'n groot stuk vlees doe ik wel meerdere dagen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:17

Cubone schreef:
Butterfly schreef:

Klopt :D Maar heb nog geen korte maten gevonden onder maat 38 :') Misschien heb ik echter pech gehad. Ben pas sinds kort maatje 36 dus heb misschien misgegrepen :):)

Ze zijn er wel. Bonprix, Zalando en H&M hebben allemaal korte maten, ook in 34 en 36.