Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Albertina71 schreef:Ik kan slecht tegen stress. Dan verdraag ik mijn levothyroxine (T4) niet goed, krijg ik bijv. last van mijn darmen en gewrichten. Ook de Sarcoïdose klachten spelen dan weer op. Ik gebruik ook Liothyroinine (T3) omdat ik het beter doe op een combinatie. Die verdraag ik veel beter in stresstijden. We zijn nu erg druk, ene huis moet schoon, andere huis moet binnenkort leeg, nog werk ernaast, dus het ging niet zo lekker. Nu gebruik ik nog maar een halve T4 en extra T3 en gaat het weer beter.
Afgelopen zomer waren we 6 weken op vakantie, een relaxte roadtrip en na twee weken merkte ik dat ik moest minderen met mijn medicijnen en dat herhaalde zich totdat ik helemaal niks meer gebruikte. Ik was heel verbaasd, maar voelde me geweldig, mijn huid was perfect, ik hield nergens meer vocht vast. Echt supergoed en dat zonder medicijnen.
Na afloop van de vakantie begon de ellende al snel weer: stijf, gewrichtspijn, koud, obsitpatie, niet op woorden kunnen komen, dus weer langzaam begonnen met de medicijnen. En al snel zat ik weer op mijn oude dosis, als vanouds: soms een beetje meer, soms een beetje minder.
Texas02 schreef:Ik heb de medicatie 15 jaar lang gehad. Dus dat zou ik wel lang willen noemen. Dat heeft bij mij veel kapot gemaakt, die medicatie. En heel wat jaren van mijn leven weggegooid.

Eilish schreef:Ik lees mee, afgelopen september ben ik naar de internist geweest vanwege vermoeidheidsklachten. Daaruit kwam alleen een iets te trage schildklier, maar nog niet traag genoeg om te behandelen en de FT4 was goed (16,1, TSH 6,1). In april moet ik weer laten bloed prikken om te kijken of het dan hoger is.
Texas02, wat rot dat de medicatie zoveel kapot heeft gemaakt zo lang. Fijn dat je je nu beter voelt.
Fijn Mando
Albertina71, hopelijk zijn je fysieke klachten straks weer minder idd
Ik dacht altijd dat het normaal was dat er best wat haren in een borstel zaten na het borstelen en na het douche heb ik altijd wel mijn hele haarbostel vol zitten. Momo94 schreef:Eilish schreef:Ik lees mee, afgelopen september ben ik naar de internist geweest vanwege vermoeidheidsklachten. Daaruit kwam alleen een iets te trage schildklier, maar nog niet traag genoeg om te behandelen en de FT4 was goed (16,1, TSH 6,1). In april moet ik weer laten bloed prikken om te kijken of het dan hoger is.
Texas02, wat rot dat de medicatie zoveel kapot heeft gemaakt zo lang. Fijn dat je je nu beter voelt.
Fijn Mando
Albertina71, hopelijk zijn je fysieke klachten straks weer minder idd
Ik zag ineens dit topic voorbij komen en ik ga het ook even volgen. Vorig jaar juli bloedlaten prikken door een invallende huisarts. Ik had een TSH van 8.7 en een FT4 van 13.9. Alleen vervolgens niks meer mee gedaan door de invallende huisarts. Door de logopedie weer terug gestuurd naar de huisarts ivm evt allergische astma en ook stem problemen. De nieuwe vaste huisarts die erbij is vroeg nog of de vorige arts niet had aangeraden om eens terug te komen om opnieuw bloed te prikken ivm een verlaagde TSH. Dus ik mag maandag weer bloedprikken.
Nu ik sommige symptomen lees van hashimoto.. denk ik ooh... dus mijn bijna altijd koude vingers en/of voeten kan dus ergens vandaan komen. Net als misschien mijn vermoeidheid niet volledig aan ADHD te wijten valt en dat 2 jaar terug toen ik bij de japanse headspa was werd er verteld dat ik veel haar uit val heb.Ik dacht altijd dat het normaal was dat er best wat haren in een borstel zaten na het borstelen en na het douche heb ik altijd wel mijn hele haarbostel vol zitten.
. 
AvHdG schreef:Momo94 schreef:
Ik zag ineens dit topic voorbij komen en ik ga het ook even volgen. Vorig jaar juli bloedlaten prikken door een invallende huisarts. Ik had een TSH van 8.7 en een FT4 van 13.9. Alleen vervolgens niks meer mee gedaan door de invallende huisarts. Door de logopedie weer terug gestuurd naar de huisarts ivm evt allergische astma en ook stem problemen. De nieuwe vaste huisarts die erbij is vroeg nog of de vorige arts niet had aangeraden om eens terug te komen om opnieuw bloed te prikken ivm een verlaagde TSH. Dus ik mag maandag weer bloedprikken.
Nu ik sommige symptomen lees van hashimoto.. denk ik ooh... dus mijn bijna altijd koude vingers en/of voeten kan dus ergens vandaan komen. Net als misschien mijn vermoeidheid niet volledig aan ADHD te wijten valt en dat 2 jaar terug toen ik bij de japanse headspa was werd er verteld dat ik veel haar uit val heb.Ik dacht altijd dat het normaal was dat er best wat haren in een borstel zaten na het borstelen en na het douche heb ik altijd wel mijn hele haarbostel vol zitten.
even vragen of ze je tpo waarde willen prikken! Volgens mijn internist weten ze zo of je hashimoto hebt. Hier ook altijd koud en koude handen en voeten, helaas deed medicatie hiervoor niks
Heb zelf geen formulier. Is digitaal doorgestuurd. Momo94 schreef:@Albertina
Oeii.. dat is inderdaad heel heftig. Hier ook last van heftige menstruaties. Veel buikpijn, nja ik noem het vooral baarmoederpijn, want buikpijn is anders. En crime scene...
Wel heel apart dat dus misschien tsh en t4 ook niet 100% iets zegt.