Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:20

Mars schreef:
Het gaat imo niet alleen om je toon richting raket, je bent in meerdere topics nogal drammerig en sfeerbepalend aanwezig. Daar hebben meerdere gebruikers al iets over gezegd maar lijkt niet helemaal aan te komen.

Pff. Hahaha in meerdere topics? Heb je een lijstje?
Ik vind heel veel mensen ook vervelend en sfeerbepalend :+. Druk op je foei knop zou ik zeggen of schakel een mod in.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:23

Joman schreef:
Mars schreef:
Het gaat imo niet alleen om je toon richting raket, je bent in meerdere topics nogal drammerig en sfeerbepalend aanwezig. Daar hebben meerdere gebruikers al iets over gezegd maar lijkt niet helemaal aan te komen.

Pff. Hahaha in meerdere topics? Heb je een lijstje?
Ik vind heel veel mensen ook vervelend en sfeerbepalend :+. Druk op je foei knop zou ik zeggen of schakel een mod in.

Je weet best wat er bedoeld wordt. En nee hoor, ik ben 32, heb geen mod nodig om voor me op te komen.

Ann

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:25

Kunnen jullie ook rekening houden met andere gebruikers? Handel dit anders even via pb af?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:34

Ja graag, ik erger me ook groen en geel aan dat geharrewar _-:(

Mijn oom krijgt ook antibiotica, maar heeft geen longontsteking, wel langdurige hoge koorts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:36

Ik vind Joman een prettige directe bokker, met regelmatig de juiste argumenten.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:42

Renee1991 schreef:
Nou, klaaaaaaar nu. Hier heeft niemand iets aan.

Dat dus!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:46

Cayenne schreef:
Ahhh ok! Dus niet per sé koorts?
De assistente van de huisarts zei dat ik me bij koorts pas zorgen hoef te maken, vandaar dat ik het vroeg.
Want ik lees dat koorts toch niet altijd opspeelt bij dit virus.
Ik heb het juist ontzettend koud :+

Mijn dochter heeft astma en gevoelig voor longontstekingen. Maar met enige regelmaat gehad dat haar ziekte beeld + geluid vanuit haar longen klonken als een longontsteking maar geen koorts (voor de artsen dan, normaal zit ze rond de 36.6). Dat kwam bij haar regelmatig pas later en was ze al veel slechter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:36

Ik voel me momenteel weer verrassend goed. Maar ik snoep wel paracetamol en lig zo stil mogelijk :+

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:42

idinn schreef:
Ik voel me momenteel weer verrassend goed. Maar ik snoep wel paracetamol en lig zo stil mogelijk :+

Voor je longen is rechtop zitten en een paar keer per dag wel beter.
Zomaar even een tip.
Fijn dat je je beter voelt.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:47

Mensen elkaar aanvallen is niet nodig en sommige reacties negeren werkt ook :-)
Zou zonde zijn als dit topic straks ook dicht moet

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:06

3timesmom schreef:
Helaas kom ik ook even meekletsen hier.
Ik heb gisteren mijn mama naar het ziekenhuis gebracht omdat ze al een hele poos ziek was. Maar haar lichaam werd zo zwak dat het niet meer ging thuis. De huisarts zei altijd dat we niet bang moesten zijn dat het corona was omdat hij niks hoorde op dr longen. Helaas niet waar dus. In het ziekenhuis toch positief getest.
Ook mijn papa was ziek sinds het weekend en werd gisteren slechter dus helaas hebben we hem vanochtend ook weg moeten doen. Hij heeft een bloedziekte dus voor hem is dit super gevaarlijk. Daarom niet getwijfeld en hem naar de spoed gebracht. Nu is het wachten op de uitslag maar ik vrees dat we die al kunnen voorspellen.
Al die tijd hebben we ons heel strikt aan de strenge maatregels gehouden hier in België. Ze zijn zelf niet eens meer van huis geweest of bezoek ontvangen. Boodschappen zette we af aan de voordeur, eens zwaaien door het raam en wegwezen. En toch heeft het virus hun blijkbaar te strikken.

Wat verdrietig en wat een zorg! Ik wil je heel veel sterkte wensen Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:08

Raket, ik lig/zit inderdaad wel beetje half rechtop. M'n longen voelen nu wel ok. Het zijn vooral mijn ribben die ellendig voelen op moment.

En ik realiseerde me net, dat ik sinds 2 weken eindelijk weer door mijn neus kan ademen. Wat voelt dat belachelijk fijn :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 22:09

Het is toch juist heel logisch dat je juist in deze tijd de huisarts of huisartsenpost belt bij klachten? Ik snap dat wel hoor, ik weet toevallig dat karuna nogal kwakkelt met gezondheid en kan mij dus heel goed voorstellen dat zij zich extra zorgen maakt.

Maar ook voor mensen die wel gezond zijn en opeens ziek zijn, ik begrijp heel goed dat je dan bang word. En ja dan bel je dus juist in deze tijd eerder naar een huisarts of wat dan ook om gerust gesteld worden of misschien juist wel voor een test mocht die gene die je belt het ook niet vertrouwen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:10

idinn schreef:
Raket, ik lig/zit inderdaad wel beetje half rechtop. M'n longen voelen nu wel ok. Het zijn vooral mijn ribben die ellendig voelen op moment.

En ik realiseerde me net, dat ik sinds 2 weken eindelijk weer door mijn neus kan ademen. Wat voelt dat belachelijk fijn :')

Heel goed. Dat scheelt al enorm. Mijn zustermodus geen even aan. Ik had ook zo'n vieze smaak. Metaal met bloemkool. Daar smaakte echt alles naar...
Dus heb ik maar eerst de minst lekkere thee gedronken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:11

Haha elk nadeel heeft zn voordeel, ben je iig van die niet zo lekkere thee af! :+ Vreselijk zo'n metaal smaak.. en niks mis met een zustermodus!

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:15

Ik lees hier voorzichtig mee, als dat niet erg is?

Ik werk in een voedingswinkel, die gewoon open blijft met de nodige maatregelen. Sinds enkele dagen voel ik mij slecht: loopneus, verstopte neus, enorme keelpijn, hoofdpijn, spierpijn en vermoeidheid. Mijn huisarts zegt dat ik gewoon nog kan gaan werken zolang ik geen koorts heb, dat ik pas bij koorts moet thuis blijven. In een winkel/zorg heb je meer kans op besmetting omdat je in contact komt met zoveel personen..mijn schoonmoeder is (nog) niet ziek maar is wel in contact (wassen etc) gekomen die net positief getest is geweest.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:17

Was het niet de bedoeling dat als je klachten hebt (ook als het geen koorts is) je thuis moet blijven?

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:20

Ik dacht het wel, maar blijkbaar vind mijn huisarts het niet omdat het ook een verkoudheid/griepje kan zijn..waarvoor het momenteel ook de tijd van het jaar is zegmaar. Heel dubbel..ik zit niet graag thuis en wil graag blijven werken, maar ik wil ook geen risico vormen tot de honderden mensen waarmee ik dagelijks in contact kom..ook al is het 'maar' een verkoudheid/griepje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:21

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:23

Ik woon in België en hier zijn de maatregelen (zoals ze zeggen) strenger, maar 'helaas'. Ik kan ook niet zomaar thuis blijven zonder afwezigheidsattest.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:23

Vanavond weer dezelfde sjit als gisteravond. %) Gewoon bizar. Lichte koortsvlaag, barstende koppijn en ik ben bijna niet meer aanspreekbaar en heb uitvalsverschijnselen dan. Weer overleg geweest met de hap. Niet fijn zo. Ben nu weer koortsvrij en weer bij de tijd en alles werkt weer. Morgen vroeg moet ik hierover de eigen huisarts bellen. Nagenoeg dezelfde tijd als gisteravond, alleen nu meteen overleg gehad ipv eerst met pijnstilling de boel weg krijgen.

Ik wil gewoon fit zijn en niet steeds weer nieuwe klachten erbij. Grrrrr -O-

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 22:24

Jolynne schreef:
Ik lees hier voorzichtig mee, als dat niet erg is?

Ik werk in een voedingswinkel, die gewoon open blijft met de nodige maatregelen. Sinds enkele dagen voel ik mij slecht: loopneus, verstopte neus, enorme keelpijn, hoofdpijn, spierpijn en vermoeidheid. Mijn huisarts zegt dat ik gewoon nog kan gaan werken zolang ik geen koorts heb, dat ik pas bij koorts moet thuis blijven. In een winkel/zorg heb je meer kans op besmetting omdat je in contact komt met zoveel personen..mijn schoonmoeder is (nog) niet ziek maar is wel in contact (wassen etc) gekomen die net positief getest is geweest.

Blijf aub gewoon thuis, dit zijn griepverschijnselen daarmee moet je thuis blijven. Stel dat het wel Corona is kan jij heel veel mensen besmetten ik een winkel.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:26

Dat weet ik en ben ik helemaal met je eens..maar in België mag je niet zomaar thuis blijven, dat moet gewettigd worden dmv een attest..die te verkrijgen is door je huisarts. Ikzelf zou mij liever ook gewoon thuis zien uitzieken, ook al is het maar een griepje.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 22:30

Jolynne schreef:
Dat weet ik en ben ik helemaal met je eens..maar in België mag je niet zomaar thuis blijven, dat moet gewettigd worden dmv een attest..die te verkrijgen is door je huisarts. Ikzelf zou mij liever ook gewoon thuis zien uitzieken, ook al is het maar een griepje.

Oh dat wist ik niet! Ergens snap ik dat wel want er zijn natuurlijk vast heel veel mensen die er misbruik van maken en het zien als een vakantie. Kan je niet je baas bellen en het verhaal uitleggen en dan samen overleggen wat het beste is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:31

Petrichor schreef:
Het is toch juist heel logisch dat je juist in deze tijd de huisarts of huisartsenpost belt bij klachten? Ik snap dat wel hoor, ik weet toevallig dat karuna nogal kwakkelt met gezondheid en kan mij dus heel goed voorstellen dat zij zich extra zorgen maakt.

Maar ook voor mensen die wel gezond zijn en opeens ziek zijn, ik begrijp heel goed dat je dan bang word. En ja dan bel je dus juist in deze tijd eerder naar een huisarts of wat dan ook om gerust gesteld worden of misschien juist wel voor een test mocht die gene die je belt het ook niet vertrouwen.

Ben je op de hoogte van het testbeleid?
Een test krijg je als je zo ongeveer dood bent, of in de zorg werkt (ook maar onder beperkte voorwaarden inmiddels).