sandra1312 schreef:Ik meld me hier toch ook maar even.. Lees al een poosje mee maar had tot nu toe nog niet te maken met positief geteste COVID-19 patiënten. Ik werk als verpleegkundige op een GRZ afdeling, afwisselend op beide afdelingen (orthopedie, neuro en dubbelzorg).
Echter is er na overleggen met o.a. het ROAZ besloten dat onze locatie wordt gebruikt voor tijdelijke opvang voor COVID-19 patiënten, Dus patiënten die na ontslag uit het ZH nog niet naar huis kunnen of mensen die vanuit de thuissituatie komen waarvoor thuiszorg niet meer afdoende is. Ze willen de derde afdeling die tot nu toe nog gesloten was i.v.m. personeelstekort ook in gebruik gaan nemen.
Vandaag gaat de huidige groep revalidanten verhuizen naar andere locaties en wordt het gebouw voorbereid op de komst van de nieuwe patiënten. Er moet nog al wat aangepast worden om o.a. sluizen te hebben bij toegang tot de afdeling ed. Ook zou er extra personeel bij komen (VZ, VP, artsen) om uiteindelijk totaal 46 patiënten te kunnen ontvangen. Deze patiënten worden dus opgenomen voor herstel na COVID-19 maar er wordt ook één van de afdelingen ingericht voor palliatieve zorg..
Ik vind het toch wel spannend, ik kom net vanuit de thuiszorg werken bij de GRZ (sinds 1 feb.) en was net een beetje gewend aan de huidige gang van zaken. Nu wordt alles dus omgegooid en werken we straks met een heel andere groep patiënten. Voor alle medewerkers een hele omschakeling!
Delfzijl?