Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:33

MNKA als je al met therapie bezig bent ben je al keihard aan het werk net jezelf. Dan mag je jezelf ook rust gunnen. Een dag in je bed blijven is nog geen terugval je. Je hoeft niet zo streng voor jezelf te zijn. :(:)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:34

@berdien ik hoop het, ik zou binnen twee weken gebeld worden om een eerste afspraak in te plannen, dus ergens deze week als het goed is. Waar de bedrijfsarts dacht dat na twee weken rust het wel zou gaan zak ik tot nu toe alleen maar verder af, ik probeer wel ritme te houden, maar juist sinds een paar dagen eigenijk sinds ik las dat bedrijven failliet gaan in m'n sector gaat het steeds slechter. Ik zou me eigenlijk nog helemaal niet met werk bezig moeten houden, maar ik heb ook vaste lasten en ik kan nu niet uit mijn hoofd zetten dat ik bang ben om straks geen werk meer te hebben. Waar ik normaal had gehoopt dat er ook iets van coaching of therapie vanuit het werk zou kunnen komen wat normaal gesproken denk ik ook wel een optie zou zijn, denk ik dat daar nu financieel ook geen mogelijkheid voor is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:37

Ik duim voor je dat je snel gebeld wordt! Ik herken je angsten hoor, ik werk in de financiële dienstverlening en vrees dat daar ook wel klappen gaan vangen. Ik ben al verder in het traject waardoor mijn hoofd al wat beter kan relativeren (gelukkig!) maar was dit aan het begin van mijn traject begonnen dan had ik ook niet geweten hoe ik dat had moeten handelen.

Heel veel sterkte gewenst in ieder geval, dikke :(:)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:39

Shadow0 schreef:
Echwel schreef:
Durf jij je echt met Anne Frank te vergelijken?

Ik maakte de vergelijking ergens eerder, en ik deed dat omdat ik het een voorbeeld vind hoe mensen wel degelijk vol kunnen houden in situaties die bijna niet voor te stellen zijn.

Verder denk ik niet dat het helpt op iemand die zich al slecht voelt meer aan te vallen. Elkaar steunen werkt beter, en als dat niet lukt of niet aanslaat, laat het dan, en steun anderen die er voor open staan.

ik denk dat er wel een verschil is met Anne Frank. En wel dat Anne Frank te maken had met iets wat ze ook intrinsiek als bedreiging vorlde.. ga ik naar buiten, dan ga ik dood. Maar ze kon die keuze wel maken. Met dit virus is dat anders. Het is niet zichtbaar, en de keuze word ons opgelegd...
ik merjte dat ik daar vooral moeite mee had en heel erg dingen wilde doen die niet meer mochten, terwijl ik daarvoor dat jaren niet gedaan had soms. Ook een soort wantrouwen en boosheid omdat ik me altijd zelf moest redden (misbruik waarin ik niet geloofd werd o.a. en zelfs gezegd werd dat ik gek was)en waarom word ik nu gedwongen rekening te houden met mensen die dat nooit voor mij gedaan hebben?
Totdat er een duitse minister iets zei.. ik weet nieteens meer wat het was, maar ik voelde de oprechtheid van zijn uitspraken.. geen ego, gewoon de oprechte wil om levens te redden... ook het mijne. En nog steeds vind ik het allemaal onzin en ben ik opstandig zo nu en dan, maar vooral met woorden.. ondertussen voel ik me schuldig als ik naar de winkel moet, snel erin en eruit, en doe braaf wat van me gevraagd wordt.
Omdat het toch ergens ook fijn is om deel uit te maken van dat grotere geheel ipv je er tegen af te zetten. En omdat het vooral gevraagd word en uitgelegd wordt...dan ben ik herl redelijk... zodra alles dichtgaat en ik het gevoel heb dat ik er niet toe doe is dat weg. Dan is het weer ik tegen de rest. Maar nu dus niet en het is ook mindset... als ik boos word in wat niet kan, niet denken dat ze het doen om mensen te pesten, maar juist om mensen te redden. En boosheid word dan haast dankbaarheid.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:41

Knuffel vandaag voor iedereen die het nodig heeft. :(:)

Berdien schreef:
@moonsparkle: bij mij werd ook gezegd dat ik 3-4 maanden moest wachten. Ik heb mezelf echter op de wachtlijst laten zetten, en kon na 3 weken (!!) de intake doen omdat er iemand was uitgevallen. Geef de moed dus niet op! Ik zit bij HSK, dat is een landelijke groep. Kan ze alleen maar aanraden.

Ik zit ook bij HSK en ik kon ook ongeveer zo snel beginnen. :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:41

Iedereen is een radertje in dit grote maffe geheel.
Samen doen we het, samen komen we erdoorheen..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:03

Moderatoropmerking:
Als je aan zelfmoord denkt, kijk dan alsjeblieft op https://www.113.nl/ of bel met 0900-113.

Verder wil ik jullie vragen om allemaal begrip voor elkaar te hebben. Voor intense emoties en ook voor hoe moeilijk het kan zijn om daarop te reageren. Dit topic is er zodat jullie je gevoelens kwijt kunnen rondom de coronacrisis, laten we iedereen daar ook de ruimte voor geven. Tegelijk is dit niet de plek om hulp te verwachten bij serieuze psychische klachten. De andere gebruikers zijn geen hulpverleners en willen zelf misschien ook hun verhaal kwijt. Als je meer steun en ruimte voor je eigen verhaal wil, overweeg dan een eigen topic. En als je denkt dat je hulp nodig hebt, neem contact op met je huisarts of andere hulpverleners.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:35

@Mnka,ik vind het heel goed van jou dat je thuis blijft om zo te voorkomen dat je mogelijk het virus zou verspreiden.Als iedereen dat deed die een risico zou kunnen zijn, dan waren de harde maatregelen niet nodig en zouden we er sneller vanaf zijn!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:22

Toch zou ik eens met iemand gaan praten Germie. Want je weet het voor jezelf goed te praten, maar dat je zoveel moet van jezelf, zoveel dat je zelfs een burn-out prima vindt, is zorgelijk. Misschien een sportpsycholoog?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:38

Nee, dat is niet nodig.
De eerste vriendschap is ook weg, ik mag niet mijn mening geven. Jammer. Maar dan is het ook geen echte vriendschap.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:54

maar ik ben dan benieuwd wat je daar dan aan hebt als je een burn out dan ok vindt? Want dan kun je hoogstwaarschijnlijk ook niet meer duiken, of zelfs maar de deur uit?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:14

Ik kom even spuien.

M'n schoonmoeder is, veel en veel te jong, terminaal verklaard, artsen geven haar nog +- 3 maand, maar kan ook veel sneller gaan. Wachten is op een plek in een hospice, maar atm mag er maar 1 persoon per dag naar het ziekenhuis (de partner dus) dus zo lang ze daar nog ligt kunnen we haar niet bezoeken, geen afscheid nemen en gaat ze heel hard achteruit. Als ze nu stervende wordt, mogen we geeneens afscheid nemen daar. Ook in het hospice geldt een beperkte bezoekregeling dus dat is gewoon allemaal oliebol.

Mijn demente oma, met wie ik zo'n hechte band heb, mag ik niet bezoeken. Nu is ze in de war want ze snapt niet waar we blijven. We sturen haar natuurlijk videoboodschappen, dat vind ze geweldig, maar ik mis haar en ik wil haar gewoon zoals altijd voor het raam parkeren en met een kopje koffie naar de bloempjes en de vogeltjes kijken.

Ik zou dit jaar cum laudeafstuderen. Dat afstuderen gaat 'm voorlopig niet meer worden aangezien ik geen praktisch onderzoek/werk meer kan verrichten en voorlopig ook niet naar mijn stageadres toe mag. Studie geeft ook geen duidelijkheid over vervangende opdrachten o.i.d.

-O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:30

Jeetje badeendje, wat moet dat verschrikkelijk zijn. Dikke virtuele knuffel :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 05:13

Sterkte badeendje, wat een bizar heftige tijd. Zo verdrietig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 06:36

Wat heftig badeendje! Heel veel sterkte!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:58

Jeetje badeendje wat heftig

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:13

Ik denk dat we vanavond wel te horen krijgen dat de maatregels nog zeker tot mei/juni gaan duren....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:34

Heftig Badeendje.

Ik weet niet wat voor studie je doet, maar gisteren zijn er verschillende servicedocumenten mbt examinering (mbo) verstuurd vanuit het ministerie van OCW. Logischerwijs zal er dus ook over afstuderen deze week meer duidelijkheid moeten komen vanuit jouw school.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:59

Heel erg veel sterkte badeendje, dikke virtuele knuffel :(:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:15

Wat ontzettend heftig badeendje -O- Heel veel sterkte gewenst.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:29

Heel veel sterkte badeendje :(:)
Bij het verzorgingstehuis va mijn opa kan je bij de deur praten. Hij binnen, ik buiten. Of is bellen een optie? Dat jij buiten bij het raam gaat zitten?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:51

Ik heb even proberen alle media enzo te vermijden, maar na de afgelopen dagen moet ik toch weer het een en ander van me afschrijven.

Afgelopen vrijdag was het de uitvaart van mijn oma. Daar stonden we dan met max 10 personen, terwijl de familie zeker 2X zo groot is. Op 2 meter van elkaar te snotteren en je mocht elkaar niet eens vastnemen. Ook het afscheid mocht maar op 2 meter van een naar ontsmettingsmiddel ruikende kist. Ik begrijp dat het nu niet anders kan, maar het blijft een struikelblok.

Momenteel zit ik ook in een stevige ruzie met mijn vriend. We wonen niet samen en hebben elkaar al meer dan 3 weken niet gezien. Door zijn schema hoor ik hem enkel maar een kwartiertje per dag (telefonisch) als hij naar zijn werk rijdt. Nu was ik 3 dagen geleden op zijn telefoontje aan het wachten en dit kwam maar niet, ik in paniek natuurlijk. Bel ik hem op zegt hij doodleuk 'ik wil niet meer bellen, misschien om de drie dagen ofzo', ik leg hem uit dat hij mijn enige contact is en dat ik hem toch graag eens hoor, kreeg ik daar een scheldtirade! Begon hij te roepen aan de telefoon 'ik heb nooit rust, in de dag zit ik al constant met mijn vrienden te gamen en ik heb tenminste nog werk om te doen, ik wil even een moment voor mezelf, je hoort me wel wanneer ik wil en tijd heb, jij bent zo een ontzettend poedersuiker dat je mij niet respecteerd!' Hij heeft de telefoon toegegooid en sindsdien heb ik van hem niets meer gehoord, hij reageert niet op mijn sms'sen of telefoontjes. Ik vraag me af wat ik misdaan heb! Ik stuur hem nooit tijdens de dag, enkel dat kwartiertje aan de telefoon en dan reageert hij zo. Ik voel me zo slecht hierdoor. :(

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:56

He bah, wat akelig zo‘n situatie. Eerst al dat verdriet en dan nog ruzie :(:)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:10

germie schreef:
Echwel schreef:
Durf jij je echt met Anne Frank te vergelijken?

Hoe diep kun je zinken,word jij vervolgt?

Dat schrijf ik niet maar mensen schreven gisteren wel dat je een voorbeeld moest nemen aan Anne frank die daar maar zat. Dus dat is dan een vergelijking maken. Dan meld ik dat ik het knap van haar vindt dat zij het kon, maar ik kan het niet. Mensen zijn nu eenmaal verschillend.
Ik sta gewoon echt elke dag op met weer een dag weggegooid. Zo voel ik mij. Ik weet dat ik nu heel snel weer de oude ik kan zijn als we heel snel weer gewoon onze vrijheid terugkrijgen. Maar als dit langer duurt, dan weet ik niet of ik weer dezelfde ik ga worden. Ik moet mezelf dan over de kop gaan werken.
Dat wil ik niet, maar ja, als het moet, dan moet het. Je gaat steeds meer in de matrix geloven, dat iemand nu met de touwtjes in handen speelt om mensen het leven te vergallen.

Jij hebt gewoon een gruwelijke schop onder je hol nodig.........

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:10

Heel veel sterkte, Morrow Less.
En wat een bizarre reactie van je vriend.. Daar was ik echt meteen mee klaar geweest..