Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pocca_Locca schreef:@bigoneSinds wanneer is het een blunder om echt onderzoek te doen naar waar het aan zou kunnen liggen dat er een link is tussen autisme en darmproblemen en het immuunsysteem?
Wakefield stuitte op gevoelige informatie die voor “big farma” zeer ongewenst en ongelegen kwam.
Pocca_Locca schreef:@secricible hier is nog een interessante link over de link autisme en darmproblemen/ ziekten en een overactief immuunsysteem
https://www.spectrumnews.org/news/large ... lammation/
( je zegt trouwens : “ je eigen vaccinvrij” ? Wat bedoel je daar mee????) het lijkt nu bijna of je denkt dat ik de directeur ben van die stichting of zoiets dergelijks..
IMANDRA schreef:Pocca_Locca schreef:@bigoneSinds wanneer is het een blunder om echt onderzoek te doen naar waar het aan zou kunnen liggen dat er een link is tussen autisme en darmproblemen en het immuunsysteem?
Wakefield stuitte op gevoelige informatie die voor “big farma” zeer ongewenst en ongelegen kwam.
Het was geen echt onderzoek. Het was een case-study AKA beschrijven van een observatie. Er is geenszins sprake van het leggen van een link in zijn onderzoek.
Karl66 schreef:Op zich eens, maar anderzijds, dat is een terugkerend gegeven in deze discussie. Ik vind het momenteel ook wel meevallen met de sfeer, vergeleken met een aantal pagina's terugVoor alle duidelijkheid, ik snap de manier van denken van Pocca_Locca ook niet. En ik denk ook dat het goed is om de discrepanties in haar manier van denken aan te tonen. Maar ik denk dat dat ondertussen wel duidelijk is en de toon in het topic begint best wel weer vervelend te worden. En zelfs dat snap ik, want het is, ook in mijn ogen, onbegrijpelijk dat aan de ene kant er een verschrikkelijke kritische blik is, waarbij alle wetenschappelijke bewijzen als onvoldoende aan de kant gegooid worden en aan de andere kant er met blinde adoratie naar bewezen onzin gekeken wordt.
Maar het heeft geen zin, een gelovige overtuig je niet. Ook niet door als een groep er bovenop te duiken en over elkaar heen te duikelen om de gelovige met de overweldigende bewijzen van haar ongelijk om de oren te slaan. Het enige wat je krijgt is dat de sfeer gewoon weer volledig de verkeerde kant op gaat. Ik denk dus dat het verstandig is om even twee stapjes terug te doen en de irratie over Pocca_Locca's manier van denken niet de overhand te laten krijgen.
Pocca_Locca schreef:IMANDRA schreef:Het was geen echt onderzoek. Het was een case-study AKA beschrijven van een observatie. Er is geenszins sprake van het leggen van een link in zijn onderzoek.
En deze “ case study” moest kei en keihard aangepakt worden? Heb jij een verklaring voor de ongelooflijk buitenproportioneel harde aanpak door de gevestigde macht van een “ case study” ? Ik wel. Het moest dienen als waarschuwing richting andere arts onderzoekers. Er komen mensen aan het woord in de documentaire die ik eerder deelde, die dat bevestigen. Mensen die het letterlijk van binnenuit de medische wereld meegemaakt hebben. De angst van artsen voor big farma. In het bijzonder de angst om big farma “ tegen de haren in te strijken “ laat staan zaken aan het licht te brengen die big farma in een kritisch licht plaatst.
Pocca_Locca schreef:@Askja dat is inderdaad een heel interessante ontdekking van de laatste tijd. De link tussen de darmen en het brein. Ik ga mijn best doen om je vraag zo goed mogelijk te beantwoorden àls ik dat kan, en het een en ander op te zoeken. Maar ik kan helaas niet alles tegelijk. Ik hoop dat iedereen een beetje begrip en geduld kan opbrengen daarvoor. Ik zit ook op Bokt voor mijn plezier net als iedereen denk ik. Deze laatste zin is algemeen bedoeld en dus niet persoonlijk aan jou.
Brainless schreef:Pocca_Locca schreef:@Askja dat is inderdaad een heel interessante ontdekking van de laatste tijd. De link tussen de darmen en het brein. Ik ga mijn best doen om je vraag zo goed mogelijk te beantwoorden àls ik dat kan, en het een en ander op te zoeken. Maar ik kan helaas niet alles tegelijk. Ik hoop dat iedereen een beetje begrip en geduld kan opbrengen daarvoor. Ik zit ook op Bokt voor mijn plezier net als iedereen denk ik. Deze laatste zin is algemeen bedoeld en dus niet persoonlijk aan jou.
Dat er een link is tussen autisme en andere lichamelijke problemen is niet de vraag hier.
Maar of er een link is tussen de BMR/autisme/darmen.
Dat er een link zou zijn tussen autisme en darmen zal ik best kunnen geloven.
Er zijn meer "afwijkingen" die andere problemen met zich mee brengen.
Maar het is niet zo dat gevoelige darmen dan de oorzaak van autisme is... maar juist andersom.
Pocca_Locca schreef:Imandra je hebt wat betreft de connectie van Murdoch’s zoon/ gsk en Deer gelijk ALS inderdaad dat mmr vaccin door Merck op de markt was gebracht. Ik heb hier verder nog niet uitgebreid naar gekeken, maar bedankt voor de kritische noot. Maar ik begrijp dat jij het ook niet 100% zeker weet? Het lijkt mij wel heel uitzonderlijk als waar is wat jij zegt..
Pocca_Locca schreef:https://www.technavio.com/report/global ... -marketing
Hier een link waarin te zien is hoeveel geld er gevraagd wordt ( 2500 usdollar) om inzage te krijgen in rapporten waarin de winst cijfers te zien zijn van o.a. de vaccinmarkt... het is kennelijk niet de bedoeling dat het gewone publiek deze cijfers kan zien.
Imandra volgens mij is glaxosmithkline gewoon de producent van het BMR vaccin hoor. Ik kwam deze link tegen met een filmpje waar boze Italiaanse ouders protesteren tegen het verplichten van vaccinatie.
https://stichtingvaccinvrij.nl/miljoene ... gen-talen/