Resistance schreef:Oke, stel dat ik inderdaad hypocriet ben, dan is dat maar zo. Maar nog even over dat "extreme" gedachtegoed; waarom is dat zo extreem? Het is een feit dat er ongelofelijk veel mensen zijn en meer nemen dan de aarde kan produceren. Ik gun het niemand om dood te gaan, zoals ik al meerdere keren gezegd heb. Maar het zou ECOLOGISCH GEZIEN goed zijn als er minder mensen waren. Wat is er extreem aan zo'n feitelijk statement? En als het inderdaad zo extreem is, wat is dan jullie minder extreme alternatief om te voorkomen dat we over 100 jaar echt met nog véél meer mensen zijn?
Verstedelijking die kosten kinderen flink opjaagt + toegang onderwijs en anticonceptie/abortus/sterilisatie drukt het aantal kinderen per vrouw gigantisch. De hogere levensverwachting vertekent de bevolkingsgroei fors. Als de huidige ontwikkelingen doorzetten incl. de versnelling ervan die we zien als dat vergeleken wordt met andere landen die al verder zijn in dat traject, dan is de kans zeer groot dat we rondt 2100 ergens tussen de 7 en 8 miljard uitkomen. De scheve verhouding man-vrouw in o.a. China en India speelt daar zeker een flinke rol in (meisjes zijn ongewenst). Minder kinderen tot zelfs geen kinderen is in de 1e en 2e wereld de norm, en de 3e wereld gaat hard die kant op.