Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Anoniem schreef:
Ik heb vorig jaar een tijdje citraat geslikt.
Omdat ik een trillend ooglid had, Branderige voetzolen, en veel rugpijn.
Het hielp niets.
Kreeg toen van een deskundige de tip om
Eens bisglycinaat te proberen.
Dat heb ik gedaan.
Het duurde even maar ik had geen trillend ooglid meer, m’n rug bleef soepeler ( Die is aardig beachadigd en niets hielp, fysio, chiro, manueel...)
Ook voetzolen geen brandend gevoel meer.
Van het zomer waren m’n tabletten op.
Tijdje gestopt en klachten kwamen terug.
Toch nog eens citraat gaan proberen, dit keer van hetzelfde merk als de glycinaat.
Ik dacht wellicht ligt het gewoon aan het merk.
Wederom geen resultaat.
Toen vorige maand weer met de glycinaat begonnen en nu gaat het goed.
Dus proberen kan altijd de moeite zijn.
Ik slik deze
https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/ ... gJFjfD_BwE
Maris schreef:Nu magnesium citraat…..
Las ik niet ergens dat als je magnesium tekorten aanvult je dan automatisch je vitamine D ook aanvult ?
Enne laten jullie buiten de gewone d3 bloedtest ( die de voorraad vitamine D test = 25 OH test) ook wel eens de andere vitamine D bloedtest doen, die het vrije vitamine D in je bloed test (1,25-di-Hydroxy) ?
Maris schreef:Hmm daar gaat dus de theorie dat je vitamine D gehalte omhoog ( kan ) gaat door magnesiumtekorten aan te vullen. Tenminste bij jou werkt dat kennelijk niet zo dan superpony. Ik kan me wel voorstellen dat er nog meer factoren zijn die een rol spelen in de opname van vitamine D.
Waarom mag je geen vitamine K extra, bloedverdunners ?
Maris schreef:Jouw vitamine D waardes gingen dus ook niet omhoog door magnesium en/of vitamine K ?
En heb je dan wel genoeg ( of teveel ) calcium in je bloed ?
Maris schreef:Superpony, ik zag dit filmpje en moest aan jou denken. Misschien heb je er wat aan. Het is een uitleg welke dingen je kan doen om de absorptie van vitamine D te verhogen.
https://www.youtube.com/watch?v=_zqatJkyhPU
Maris schreef:Hoe hoog zijn jullie bloedwaardes als je vitamine D slikt ? En hoeveel vitamine D dan ?
Maris schreef:Wat nemen jullie als goede streefwaarde ? Hier in Nederland zien ze 50 of soms 80 als ondergrens. Maar in het buitenland streven ze soms gewoon naar minimaal 150 nmol….
Destination schreef:Hier in Duitsland houden ze het volgende aan:
Optimaal: 31-60 ng/ml
Suboptimaal: 21-30 ng/ml
Licht tekort: 11-20 ng/ml
Ernstig tekort: onder 10 ng/ml
De eerste keer zat ik op 10,7 (november 2019), de laatste keer op 19,8 (januari 2020). In juni laat ik weer bloedprikken en dan laat ik Vitamine D ook weer testen. Ik ben begonnen met 2000IE per dag en neem nu 1000IE.