Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 04:11

MarlindeRooz schreef:
Naar je profiel -> persoonlijk -> dan klikken op je weergavenaam -> daar staat je gebruikersnaam.

Als iedereen dan even MarlindeMeijer (mij toevoegt) dan maak ik een groep haha.

Ik heb je toegevoegd!

MarlindeRooz

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 05:10

Ik heb wat mensen uitgenodigd. Wist niet meer precies wie er nou in moest oeps. Dus zijn we wel vrienden en heb ik je er niet in gedaan. Pb me dan even met je naam.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 08:43

Hmmm... Vanochtend op de weegschaal gestaan en die deksel deed auw op mijn neus. -O- mij laten gaan op de feestdagen was achteraf niet handig. #)

Weer een goede motivatie! *\%/* zo ook weer lekker sporten. Ik hoop dat ik snel weer mee kan doen met de CrossFit lessen. :+:

Naar wie kan ik mijn 06 sturen voor Whatsapp?

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:07

Hier gisteren via YouTube een workout gedaan, moet nog flink werken aan mijn conditie. Halverwege was ik eigenlijk al gesloopt..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:09

Diegene die dat doen, ben je niet bang dat je oefeningen per ongeluk verkeerd doet wat blessures kan opleveren? Als ik zie dat ik in de sportschool al regelmatig te horen krijg dat mijn rug recht moet etc. vind ik YouTube wat spannend. :o

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:12

MarlindeRooz schreef:
Jongens je Fitbit gebruikersnaam is niet je voornaam en de eerste letter haha. Mijne is MarlindeMeijer. Kan jullie dus niet toevoegen. Kan wel een groep aanmaken met iedereen van dit topic!

Baal wel, eerst was mijn gemiddelde 13.000 stappen en nu 9.000. Komt door studeren en had hem soms een dagje niet om. -O-

Volgensmij zijn wij al vrienden op fitbit!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:13

magda_90 schreef:
Diegene die dat doen, ben je niet bang dat je oefeningen per ongeluk verkeerd doet wat blessures kan opleveren? Als ik zie dat ik in de sportschool al regelmatig te horen krijg dat mijn rug recht moet etc. vind ik YouTube wat spannend. :o

Nee. :D Denk dat er weinig mis kan gaan met oefeningen zonder gewicht.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:15

Ik doe ook geen ingewikkelde oefeningen hoor. :o Gisteren Zumba achtig iets gedaan, heb vroeger ook veel gedanst dus dat vertrouw ik nog wel.
Sommige workouts lijken me thuis inderdaad ook lastig.

Hier zit de dichtstbijzijnde sportschool op ongeveer 15 minuten met de auto. Ik heb niet altijd een auto dus dan moet ik 35 minuten fietsen enkele reis. De motivatie om te gaan is dan zo klein dat ik het liever thuis doe :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:16

MarlindeRooz schreef:
Ik heb wat mensen uitgenodigd. Wist niet meer precies wie er nou in moest oeps. Dus zijn we wel vrienden en heb ik je er niet in gedaan. Pb me dan even met je naam.

Esther93 op Fitbit :)

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:35

Ik lees ook mee. Afgelopen jaar 43 kg afgevallen door mijn levensstijl drastisch om te gooien. Gezond eten, veel groente en fruit en thuis sporten op de hometrainer. Ben geen type om naar de sportschool te gaan. Wil er nu nog 14 kg af, motivatie is er nog genoeg en het gaat me nu ook vrij makkelijk af omdat ik er echt een levensstijl van heb gemaakt. Maar soms wel heel frustrerend dat het allemaal zo lang duurt :') Hoop daarom nog wat extra motivatie uit dit topic te halen en nog wat van jullie te leren, vooral qua mentaal er mee omgaan. Ben namelijk nog niet gewend dat ik niet meer als "dik" wordt gezien door anderen, en dat is niet goed voor mijn zelfvertrouwen haha.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:44

Ik weeg me elke vrijdag en vanochtend was ik in ieder geval een halve kilo kwijt. Ik weet dat het gewoon vocht is, maar toch motiveert het :+ als ik zo gemakkelijk te motiveren blijf doe ik het er voor :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:48

Emma_V schreef:
Ik lees ook mee. Afgelopen jaar 43 kg afgevallen door mijn levensstijl drastisch om te gooien. Gezond eten, veel groente en fruit en thuis sporten op de hometrainer. Ben geen type om naar de sportschool te gaan. Wil er nu nog 14 kg af, motivatie is er nog genoeg en het gaat me nu ook vrij makkelijk af omdat ik er echt een levensstijl van heb gemaakt. Maar soms wel heel frustrerend dat het allemaal zo lang duurt :') Hoop daarom nog wat extra motivatie uit dit topic te halen en nog wat van jullie te leren, vooral qua mentaal er mee omgaan. Ben namelijk nog niet gewend dat ik niet meer als "dik" wordt gezien door anderen, en dat is niet goed voor mijn zelfvertrouwen haha.

oh wauw! ik ga jou bij mijn voorbeelden neerzetten.

op facebook (en ze zit ook op bokt) nog iemand die ook 40 kilo is afgevallen vorig jaar..... daar haal ik mijn hoop uit, het is dus wel mogelijk!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:54

Dat scheelt wel zonder gewichten inderdaad.

Sporten ging goed totdat ik mijn onderrug moest gebruiken. Revalidatie is gewoon stom en alles werkt tegen op de mindere dagen. _O-
Maar toch geweest en nu lekker douchen. :)

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:01

Wow emma! Wat super zoveel kg kwijt in een jaar!

Thuis sporten is er in heel veel soorten natuurlijk. Twee jaar geleden deed ik heel veel workouts gebaseerd op lopen, dat is thuis goed te doen.
Moet nu ook echt de workouts weer oppakken. Helaas gister door mijn rug gegaan waardoor het allemaal wat pijnlijk is. Hoop vandaag dat het droog is als mijn zoontje wakker is, dan kan ik gaan lopen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:06

Wauw Emma, super knap :)!

Ah balen Magda, maar fijn dat je toch hebt gesport!

Pijnlijk Anniekskie, hopelijk kan je nog een rondje wandelen :).

Hier vanavond weer boulderen.
Doe dat ongeveer 2/3 keer in de week en binnenkort even afspraak maken om met touwtje te klimmen :D.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:21

MarlindeRooz schreef:

Ik heb je als het goed is toegevoegd haha! Lijkt me leuk om in de groep te gaan!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:24

Ik ook, vraag me af of het gelukt is, maar dat zie ik dan vanzelf.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:29

Ik meld me ook! In december al rustig begonnen, maar dat blijft toch lastig met de feestdagen. Al moet ik zeggen dat de nieuwjaarsborrels het ook niet makkelijker maken.
Ik weeg momenteel 78 kilo, wil graag terug naar 70.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:33

Anniekskie schreef:
Wow emma! Wat super zoveel kg kwijt in een jaar!

Thuis sporten is er in heel veel soorten natuurlijk. Twee jaar geleden deed ik heel veel workouts gebaseerd op lopen, dat is thuis goed te doen.
Moet nu ook echt de workouts weer oppakken. Helaas gister door mijn rug gegaan waardoor het allemaal wat pijnlijk is. Hoop vandaag dat het droog is als mijn zoontje wakker is, dan kan ik gaan lopen.

Ai sterkte dat is niet fijn.

Leuk dat je zo thuis kunt sporten. Ik heb wel van de fysiotherapeut een skala aan oefeningen voor thuis.

Kiwi_ schreef:
Ik meld me ook! In december al rustig begonnen, maar dat blijft toch lastig met de feestdagen. Al moet ik zeggen dat de nieuwjaarsborrels het ook niet makkelijker maken.
Ik weeg momenteel 78 kilo, wil graag terug naar 70.

Welkom!

Es_ther schreef:
Wauw Emma, super knap :)!

Ah balen Magda, maar fijn dat je toch hebt gesport!

Pijnlijk Anniekskie, hopelijk kan je nog een rondje wandelen :).

Hier vanavond weer boulderen.
Doe dat ongeveer 2/3 keer in de week en binnenkort even afspraak maken om met touwtje te klimmen :D.

Die rug is gewoon een langdurig proces, maar om je onderrug nu te amputeren. _O-

Wat ben je actief, leuk!

Ik moet mij dit weekend neerleggen voel ik. Mogelijk ging het vandaag daardoor ook niet lekker. Die grenzen bewaken vind ik zo onwijs moeilijk gezien mijn wil echt huge is. :=

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:39

EmptyWords schreef:
Emma_V schreef:

op facebook (en ze zit ook op bokt) nog iemand die ook 40 kilo is afgevallen vorig jaar..... daar haal ik mijn hoop uit, het is dus wel mogelijk!

Bedankt voor je leuke reactie :)
Het is zeker mogelijk, stom gezegd gewoon een kwestie van de knop om zetten. Toch kwam ik er bij deze afvalpoging pas na een paar maanden achter dat de knop ook écht om was. Want de vorige 10 afvalpogingen dacht ik dat ik de knop had omgezet, maar bleek achteraf toch niet zo te zijn :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:47

Superknap al die mensen die nu allemaal de stap gaan wagen of er al (even) mee bezig zijn! :D Welkom aan alle nieuwe mensen!

Werkte voor mij voorgaand jaar zeer motiverend dat ik uiteindelijk een maatje kleiner kon shoppen! Hoop dat dat geluksmomentje voor iedereen hier ook gaat volgen :)

Hier net 1e hardlooprondje van 2020 achter de rug (4,5 km). Draaide halverwege de dijk op en volle wind tegen, was ook wel aan mijn tijd te zien -O-

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:48

Emma_V schreef:
EmptyWords schreef:

Bedankt voor je leuke reactie :)
Het is zeker mogelijk, stom gezegd gewoon een kwestie van de knop om zetten. Toch kwam ik er bij deze afvalpoging pas na een paar maanden achter dat de knop ook écht om was. Want de vorige 10 afvalpogingen dacht ik dat ik de knop had omgezet, maar bleek achteraf toch niet zo te zijn :')

ja.. dat denk ik ook iedere keer... nu is de knop echt om!.... mja.. 2 weken lang ja

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:50

Het is echt bar en broos inderdaad! Ik hoop dat het straks met de dagelijkse wandeling droog is, want die vieze slagregens is echt niets aan. Met regenbroek aan wandelen vind ik ook zo vervelend.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:15

Hey jullie gaan hard! Een nieuw topic alweer. Ook ik ben weer van de partij.

Sinds gister toch weer strenger letten op het aantal koolhydraten wat ik naar binnen werk. Ben nog niet op de weegschaal gaan staan, maar mn "nieuwe" broeken zakken nof steeds af dus zal wel niet veel aangekomen zijn haha :')

Vanaf 14 januari ga ik elke dinsdag anderhalf uur badmintonnen. Beetje het sporten weer oppakken :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:23

magda_90 schreef:
Het is echt bar en broos inderdaad! Ik hoop dat het straks met de dagelijkse wandeling droog is, want die vieze slagregens is echt niets aan. Met regenbroek aan wandelen vind ik ook zo vervelend.

Ik moet nog naar de supermarkt wandelen (fiets kapot), maar de paraplu ligt dus in de auto.. Die vriendlief mee heeft naar werk :') .
Dus maar een droog momentje zoeken..