Levenslang depressief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 08:56

Gefeliciteerd! Waar verblijf je nu? Waar zijn je spulletjes die je toen in de caravan had? Heb je die achter moeten laten?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 09:03

Gefeliciteerd met je petekind. Fijn dat je al meteen mag komen babyknuffelen.
Hoe gaat het met je eigen zoontje? Ik heb er wellicht overheen gelezen ergens, maar hoe oud is hij?

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 09:07

Ik verblijf nu bij die vriendin die ik in het begin van mijn topic uit mijn leven geband had vanwege de negativiteit die zij om zich heen had. Toen ze via via hoorde dat we op straat stonden, heeft ze direct aangeboden om hier voorlopig te blijven. Haar oudste dochter was de zwangere vrouw. Uiteindelijk blijkt ze toch wel een goede vriendin te zijn.

De belangrijkste spullen hebben we mee kunnen nemen, de rest heb ik achter moeten laten. Hier hebben we wel alles voor handen omdat de jongste van mijn vriendin even oud is als mijn zoontje. Ze heeft 2 grote kinderen en 2 kleinere. De ene is even oud en de andere 2 jaar ouder dan mijn zoontje.

Met mijn zoontje gaat het goed. Hij is vorige week wel van school moeten veranderen omdat de afstand te ver was, maar hij heeft zijn draai gevonden en al een aantal nieuwe vriendjes EN een vriendinnetje. Hij bijna 9 jaar.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 09:19

Even niet op bokt geweest en lees je topic. Meis wat gebeurt er momenteel veel voor je. Niet gek dat je er in je hoofd onrustig van word. Hoe lief dat bokkers je hebben geholpen...krijg je kippenvel van.
Maar gedurende jou topic heb ik ook gezien dat jij deze reis goed aan kan. En tuurlijk kan dat gaan met ups en downs maar zoals ik mee lees ben jij echt sterk en wil je ervoor gaan.topper ben je!!!

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 12:47

De intake van donderdag is een week uitgesteld, maar wel voor een hele goede reden.
Er is een noodwoning vrij gekomen en vrijdag ochtend weet ik of hij voor mij is. Nog even spannend dus. Ook weet ik dan of ik in aanmerking kom voor thuisbegeleiding en zo ja hoe vaak dat dat gaat zijn. Enige nadeel is dat ik op zoek moet naar een andere huisarts. Het is 2 uur enkele reis, dus te veel om even over en weer te gaan.

Met mij gaat het momenteel niet zo goed. Even een flinke terugval, veel huilbuien, een hoop woede ook die er uit komt en de extreme stemmingwisselingen zijn ook weer terug. Gelukkig word ik goed ondersteund. Ik krijg de ruimte om mij k*t te voelen en mij daarna weer bij elkaar te rapen. Wil ik even alleen naar buiten, dan zijn er genoeg mensen die op mijn zoontje letten. Wil ik praten, dan kan ik praten. Wil ik slapen, dan ga ik slapen. Maar het is weer te veel tegelijkertijd en mijn emmer loopt weer even over. Hopelijk vrijdag positief nieuws en dan keert de rust (hopelijk) weer een beetje terug in mijn hoofd.

Zoontje doet het gelukkig goed. Al heeft hij het wat moeilijk met de drukte in huis nu. Maar het is niet anders nu. Op zijn nieuwe school heeft hij het wel heel erg naar zijn zin.

Morgen is het feest, dan mogen mijn kleine vriendje en zijn mama het ziekenhuis verlaten. Wat een rust geeft dat toch, zo'n kleintje in je armen. Hij doet het gelukkig heel goed.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 22:24

En? Is het gelukt met de woning?

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 23:02

Ik heb over de hele lijn een positief antwoord gehad. Ook de noodwoning komt in orde. Er is iemand anders die voor een paar weken tot maximaal een maand een noodwoning zocht en zodra zij er uit is, word hij klaar gemaakt voor mij en dan word ook het thuisbegeleiding project opgestart.

Verder zit ik redelijk in mijn vel. Nog niet zo goed als een paar weken geleden, maar beter dan vorige week.

Zoontje doet het ook heel goed. Krijgt vanaf volgende week ook professionele hulp. Alleen wel jammer dat hij nu 5 weken niet naar school kan. De scholen zijn gesloten tot na de paasvakantie.

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 17:09

Pfff dit kan er nog wel bij. Zowel de kersverse moeder als mijn kleine vriendje zijn ziek... We wachten in spanning op de uitslag van de test. Ik hoop echt dat het iets anders is, maar we zijn bang voor Corona.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:31

Wat een schrik. Hoop dat het mee mag vallen. Fijn dat ze getest konden worden. Meestal lukt dat niet meer lees ik overal.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:25

Ach jee, ik hoop dat het meevalt! T dit jullie echt niet mee...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:47

Ik hoop dat het meevalt. Bij pas geboren baby’s is de kans heel klein begreep ik. Ik duim voor jullie.

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 10:58

Het is geen corona, maar kraamkoorts. Wel zijn we tot minstens 3 april in quarantaine geplaatst omdat we een risico gezin vormen met zijn alle. Ook is de buurvrouw besmet. Ik zie daar heel erg tegenop, maar het is niet anders.
Voor mij gaat dit wel heel zwaar zijn.
Geen psychische hulp tijdelijk,
Geen wandelingen om de rust even te vinden,
Continu ruzie in huis, tot vechten toe, omdat zoontje en de 2 jongste van mijn vriendin aan elkaar gewaagd. En haar andere dochter een echte puber is die niet overeen komt met haar zusje.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:40

Oei TS, dat is heftig.
Allereerst: kan een deel van de psychische hulp niet telefonisch?

Verder: eens kijken of er een gezinsvergadering te doen is waar je samen een aantal regels bespreekt, inclusief een dagritme, iedereen krijgt af en toe 'niet-storen-tijd' voor zichzelf en probeer een aantal keer per dag een vrij gestructureerde activiteit deels samen te doen. (Bijvoorbeeld de schoolopdrachten die er waarschijnlijk zijn. Maar als het iets anders is, is dat ook prima.)

Ook de taken verdelen (bv tafel dekken en afruimen voor het eten.)

Allemaal heel erg terug naar de basis, maar structuur helpt in tijden van chaos.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 01:43

Sorry ben een tijdje niet online geweest. Zit net alles bij te lezen en ben ontzettend geschrokken van wat je allemaal mee hebt moeten maken de laatste tijd.
Is de rust inmiddels weer een klein beetje teruggekeerd?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:43

Oei ts dat zal idd zware tijd voor je zijn. Je bent nu paar dagen verder heb je het een plekje kunnen geven? Laten bezinken? Zodat je iets meer rust in je hoofd hebt?

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 11:03

Pfff ik ben weer onder de levende. Een aantal dagen goed ziek geweest. Ik weet alleen niet of het griep of corona is. Koorts is inmiddels een stuk gezakt en ook het hoesten begint minder te worden. Helaas zijn mijn vriendin en 1 van haar kinderen ook ziek. De vrees voor Corona is vrij groot.

Na de hele corona toestanden ga ik in dagtherapie, zolang als nodig is. Tot die tijd moet ik mezelf zien te redden helaas al kan ik wel altijd terecht bij mijn maatschappelijk assistente. Binnen nu en 3 weken mag ik naar een noodwoning, daar kijk ik wel naar uit. Hoe lief ze hier ook zijn voor ons, de drukte kan ik niet goed aan. Ook zoontje heeft het moeilijk met de drukte in huis. Zeker nu we met 7 man en een baby in quarantaine zitten opgesloten in een appartement.

Ik heb wel mijn eigen plekje in huis waar ik mij even terug kan trekken. Iedereen weet dat ze mij hier met rust moeten laten.

Verder valt er weinig nieuws te melden. Behalve dat mijn kleine vriendje het nog steeds goed doet. Weegt inmiddels 3,5 kilo en is 52 cm. Hij komt van 2,870 kilo en 48,5 cm. Hij groeit dus zeer goed en is gelukkig een heel rustig kind.

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:12

Knap hoe jullie je staande houden in deze tijd. Complimenten voor je doorzettingsvermogen!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:12

Een noodwoning zal al wel wat meer rust geven. Een eigen rustig plekje.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:22

Hoe is het ondertussen met jullie?

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 12:51

Wat lief dat je het vraagt.

Het gaat redelijk. Ik blijf alleen uitgeput, slapen kan ik heel de dag en zodra ik recht sta dan voel ik de energie zo wegvloeien. We zitten hier met 8 in quarantaine, drukke boel dus en regelmatig flinke conflicten tussen de kinderen.
Ook heb ik veel heimwee naar mijn vorige woonplaats. De bedoeling was om naar daar te trekken voor een paar uur als ik het moeilijk kreeg, maar dat is door de corona niet mogelijk.

Al bij al is het vrij chaotisch, zowel in huis als in mijn hoofd en de rust is soms moeilijk te vinden. Ik word met momenten knettergek, maar dankzij duidelijke afspraken kan ik mij wel even afzonderen als dat nodig is.

De noodwoning gaat nog even duren. Blijkbaar ging de maand, die een ander eerst mocht overbruggen, pas op 1 april in. Het zal dus ten laatste 1 mei zijn dat ik kan verhuizen. De jonge moeder en mijn lieve kleine vriend verhuizen mee met mij. Voor haar is dat een tussenstap naar het alleen wonen, zonder dat ze er direct alleen voor staat met de kleine. Ook is het de bedoeling dat haar vriend zijn eigen bewijst dat hij het samenwonen aankan. Voor mij is het ideaal dat ik ook niet ineens alleen sta terug tot alle hulp in gestart. Een win win situatie dus.

Ook ben ik begonnen aan het schrijven van een boek. Ik heb die tip regelmatig gekregen, dus ik ga dat proberen. Tevens werkt het therapeutisch om alles op te schrijven.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:21

Hoe gaat het nu met je??

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 10:06

Qua gezondheid gaat het weer redelijk, alleen nog een hoestje.

Op psychisch gebied ben ik uitgeput. De spanningen in huis tussen de kinderen eisen hun tol.
Ook heb ik een heel fijn gesprek gehad met mijn stiefmoeder over het verleden en ik weet nu dat mijn vader mij helemaal niet afwijst, dat hij nooit de hoop op verzoening heeft opgegeven en er zijn een hoop dingen uitgesproken. Sindsdien mis ik hun beide ontzettend hard. We zijn elkaar nooit kwijt geweest, we zijn alleen heel slecht in het uiten van emoties.

De noodwoning komt steeds dichterbij, maar daarmee ook de angst en de onzekerheid. Ik zal heel blij zijn als de dagtherapie kan worden opgestart, maar dan moet eerst heel het corona gedoe achter de rug zijn.

Ik heb soms het gevoel dat ik ter plaatse blijf trappelen. Ik wil vooruit, maar kan het niet. Tegelijkertijd ben ik bang voor de toekomst en kan ik het niet tegenhouden. Het is heel dubbel allemaal.

Net als werken, wat zou ik dat graag weer doen. Zeker nu de winkel hier op de hoek, waar ik in de toekomst graag zou werken, nu een vacature open heeft staan voor een deeltijdse functie. Precies hetgeen dat ik zo graag zou willen doen, maar ik mag niet werken...

Wel een lichtpuntje, ik heb een leuk paard gevonden waar ik na de lockdown mee aan de slag kan. Daar kijk ik echt naar uit.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:03

Waarom mag je niet werken? Van wie niet?

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 12:14

Ik mag niet werken van mijn begeleider. Er zijn te veel issues die eerst verholpen moeten worden. Ik zit buiten die depressie ook met paniekaanvallen zodra er druk op mij word gelegd. De therapie krijgt dus absoluut voorrang en omdat het dagtherapie word van maandag tot vrijdag, is er ook geen tijd om te werken.
Het is even balen, maar ik heb nu wat ik zolang wilde. Ik word serieus genomen en mijn nieuwe maatschappelijk werkster wilt heel vet gaan voor mijn toekomst.
De volgende stappen zijn nu:
- eerst de noodwoning
- opstarten van woonbegeleiding
- dagtherapie volgen
- zoeken van een vaste woonst
- zoeken naar deeltijds werk en ondertussen nog (intensieve) therapie
- voltijds werken.

Het zal echt in deze volgorde gaan.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:16

Depressief schreef:
Ik mag niet werken van mijn begeleider. Er zijn te veel issues die eerst verholpen moeten worden. Ik zit buiten die depressie ook met paniekaanvallen zodra er druk op mij word gelegd. De therapie krijgt dus absoluut voorrang en omdat het dagtherapie word van maandag tot vrijdag, is er ook geen tijd om te werken.
Het is even balen, maar ik heb nu wat ik zolang wilde. Ik word serieus genomen en mijn nieuwe maatschappelijk werkster wilt heel vet gaan voor mijn toekomst.
De volgende stappen zijn nu:
- eerst de noodwoning
- opstarten van woonbegeleiding
- dagtherapie volgen
- zoeken van een vaste woonst
- zoeken naar deeltijds werk en ondertussen nog (intensieve) therapie
- voltijds werken.

Het zal echt in deze volgorde gaan.

Klinkt inderdaad logisch
Je bent in ieder geval op de goede weg